Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Mijloace individuale de protectie

Personalul muncitor care lucreaza in conditii ce pot avea urmari daunatoare asupra vietii si sanatatii va fi dotat cu echipament individual de protectie, in vederea inlaturarii posibilitatilor de accidentare sau imbolnavire profesionala. Personalul muncitor care lucreaza in conditii in care are loc o uzura prematura sau murdarirea excesiva a imbracamintei personale va fi dotat cu echipament individual de lucru. 

Unitatile sunt obligate sa puna la dispozitia personalului echipamentul de protectie si echipamentul de lucru din prima zi de activitate, la locurile de munca in care au fost repartizati sau li s-a permis accesul. 

Echipamentul de protectie si echipamentul de lucru vor fi utilizate numai in timpul programului de lucru. Persoanele care au in dotare echipament sunt obligate sa-l utilizeze numai la efectuarea lucrarilor pentru care a fost acordat si sa-l foloseasca in mod corespunzator, pentru a preveni uzura prematura a acestuia. 

Pastrarea atat a echipamentului de protectie si a echipamentului de lucru, cat si a imbracamintei personale se va face numai la vestiare special amenajate de catre unitate, fiind interzisa pastrarea acestora la locurile de munca, chiar daca sunt pastrate in dulapul vestiar. 

Participa si voteaza-ti favoritul in Cursa Bloggerilor la Bob - asigurata de Groupama

Astazi, Jocurile Olimpice de Iarna de la Sochi 2014, se apropie de actul final, festivitatea de inchidere a jocurilor. Statistica jocurilor olimpice arata ca sportivii din 26 de tari, au reusit sa castige cel putin o medalie, iar podiumul pe medalii are pe prima pozitie tara gazda Rusia, cu 33 de medalii, urmata pe pozitia a doua de Norvegia, cu 26 de medalii, si pe pozitia a treia gasim Canada, cu 25 de medalii. Din pacate sportivii romani nu au reusit sa castige nicio medalie, in plus prestatia lor in probele olimpice a fost mediocra din toate punctele de vedere. Cred ca situatia asta ar trebui sa traga un semnal de alarma oamenilor de decizie din sportul romanesc si sa investeasca mai mult in bazele sportive si in sport pentru ca viitoarele generatii de sportivi sa reprezinte Romania cat mai bine. 

Cursa Bloggerilor la Bob - asigurata de Groupama
Tot astazi Cursa Bloggerilor la Bob – asigurata de Groupama este in plima desfasurare si are deja un favorit clar la titlu de campion. Cursa a inceput pe 7 februarie si astazi se apropie vertiginos de finalul de pe 25 februarie. Competitia se desfasoara in online pe blogurile anamorodan.com, nwradu.ro si chinezu.eu, si prin aplicatia de Facebook dedicata cursei bloggerilor. Startul cursei a fost unul cu surle si trambite, dar acum spre final este mai spectaculoasa si palpitanta. Cei trei bloggeri au luat startul in Cursa Bloggerilor la Bob – asigurati de Groupama printr-un articol in care au explicat fiecare ce inseamna Spiritul Olimpic pentru ei personal. Toti participantii la concursul online trebuie sa lase un comentariu la articolul bloggerului pe care aleg sa-l sustina si sa-l voteze in aplicatia de facebook. La finalul cursei bloggerul castigator alege un participant dintre sustinatorii sai si ii acorda un voucher in valoare de 250 euro care se poate folosi pentru achizitionarea de echipament sportiv. 

Groupama asiguratorul oficial al lotului olimpic al Romaniei
La inceputul cursei de bob nu se stia cine si cum va evolua, insa acum avem deja un favorit cert cu sanse mari la castigarea competitiei. Se pare ca fashionistele au fost mai preocupate de moda si stil decat de cursa bloggerilor la bob si au cam lasat-o in urma pe Ana Morodan. La fel si pasionatii de tehnologie, nu s-au putut desprinde de cele mai noi gadgeturi si nu au reusit sa-l propulseze pe Radu Dumitru pe o pozitie de favorit la castigarea competitiei. Despre Chinezu ce sa mai zici, este favoritul publicului, pe care i-a sedus cu zambetul sau larg si buna dispozitie. Este putin probabil ca favoritul sa mai rateze victoria. Asa ca va recomand pe ultima suta de metri sa-l sustineti pe Chinezu si sa-i luati voucherul de 250 euro. Nu ratati sansa de a participa la Cursa Bloggerilor la Bob – asigurata de Groupama si votati favoritul in aplicatia de Facebook dedicata concursului. Premiul este oferit de Groupama asiguratorul oficial al lotului olimpic al Romaniei la Jocurile Olimpice de Iarna de la Sochi 2014. Si nu uita ca cel mai scurt drum de la o problema la o problema rezolvata este oferit de Groupama. 

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Transportul marfurilor ambalate sau cu forme geometrice regulate

Incarcarea si descarcarea marfurilor ambalate sau cu forme geometrice regulate in si din autovehicule se va face in trepte, incepand de la partea superioara a stivei la descarcare si invers la incarcare.

Incarcarea si descarcarea butoaielor in si din autovehicule se vor face prin rostogolire si prin folosirea obloanelor ridicatoare din dotarea autovehiculelor.

Sacii cu materiale pulverulente vor fi incarcati cu grija, fara a fi aruncati, in scopul evitarii ruperii acestora si imprastierii continutului.

In timpul transportului si manipularilor, paletele plane incarcate cu marfuri trebuie sa fie bine consolidate (in sensul incarcaturii pe paleta) pentru a se evita deplasarea sau rasturnarea incarcaturii.

La transportul marfurilor grele neancorate pe palete, paletele vor fi asezate in caroseria autovehiculului cu latura mica inspre cabina mijlocului de transport.

Pentru stabilitatea incarcaturii paletizate pe platforma autovehiculului, paletele de dimensiuni mici vor fi stivuite in caroserie, intretesut.

Daca o pereche de pescarusi impart numai la doi, noi de ce sa nu-i imitam?

A fost un weekend perfect si cat se poate de relaxant. Am lenevit in pat mai mult ca de obicei, probabil si din cauza vremii destul de cetoasa si rece de afara. Am facut o cafea si o savuram citind cateva articole de pe bloguri ca in fiecare dimineata de weekend, o rutina atat de placuta. Mi-am facut curaj si am iesit pe balcon sa vad cum se prezinta vremea afara pentru ca intentionam sa ies putin in oras ca sa vizitez targul cu martisoare deschis cu o zi inainte. Atentia mi-a fost atrasa de cateva sunete stridente. Ma uit in directia din care veneau sunetele si observ o pereche de pescarusi, care zburau in cerc deasupra mea. Uluitor era faptul ca, era pentru prima data cand vedeam in zona pescarusi, avand in vedere ca localitatea este la peste 200 km de tarmul marii. M-am bagat in casa si i-am urmarit o vreme de pe geam.

O pereche de pescarusi
Am revenit la articolele de pe bloguri si la cafeaua care aproape s-a racit. Nu stiu cat timp a mai trecut pana m-am ridicat de la masa si am aruncat inca o privire pe geam. Exact in fata mea perechea de pescarusi s-a asezat pe hornul vilei din fata si imparteau numai la doi o suprafata atat de mica. I-am urmarit o bucata de vreme cum se giugiuleau, cum isi aranjau penajul si se odihneau pe hornul de vis-a-vis. I-am lasat pe iubaretii inaripati sa petreaca timpul impreuna si mi-am vazut de treaba. Cred ca au trecut vreo doua sau trei ore pana cand am aruncat o privire pe geam si am sesizat ca perechea de pescarusi era in acelasi loc impartind acelasi horn. Nici nu ma asteptam ca o sa-i revad in acelasi loc. Aproape instantaneu mi-a trecut prin gand sa le fac o poza. Am avut ceva emotii, ma asteptam ca pana merg sa iau aparatul foto poate isi vor lua zborul si ratez ocazia de a imortaliza perechea. Nu am avut parte de o lumina prea buna sau o pozitie ideala, totusi perechea de iubareti inaripati se observa cat de cat, iar asta e important.


Mi-am adus aminte admirand de la distanta perechea de pescarusi de noul single Vunk feat Andra – Numai la doi. Ce frumos moment mi-au oferit pasarile si m-au pus pe ganduri cat de dragalasi erau impartind totul la doi, ce exemplu elocvent ne poate oferi lumea necuvantatoarelor, noua oamenilor si noi nici nu sesizam. Trebuie doar sa avem rabdare, sa le urmarim si sa tragem invataminte. Natura este extraordinara si scoate la iveala cand te astepti mai putin cele mai pure sentimente de iubire. Stai si te gandesti la perechea de pescarusi care impart totul la doi, de la zbor la suprafata de odihna, exact cum ar trebui sa faci si tu cu partenera. Natura mi-a oferit solutia perfecta demna de urmat prin exemplul perechii de pescarusi, i-am auzit, i-am vazut, i-am admirat de la distanta si imi doresc si eu o iubire fara contradictii si orgolii, fara restrictii si tensiuni. O iubire impartita numai la doi, in armonie deplina asa cum ne-a fost dat de la natura sa avem.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Autotractor cu semiremorca frigorifica sau izoterma

Autotrenurile cu semiremorci frigorifice vor fi autorizate de organele centrelor sanitare antiepidermice (politia sanitar-veterinara) in vederea efectuarii transporturilor de produse alimentare. Autorizatiile vor fi vizate periodic, potrivit reglementarilor in vigoare.

Inainte de efectuarea transporturilor de produse alimentare cu semiremorcile frigorifice, acestea vor fi spalate si dezinfectate de catre furnizorul marfii.

Inainte de plecarea in cursa soferii vor verifica starea tehnica si in plus:
- starea franei de parcare, urmarindu-se daca aceasta actioneaza eficient pe ultima axa a semiremorcii.
- starea usilor izoterme, inchiderea si zavorarea acestora.
- functionarea instalatiei de racire.
- existenta si starea cablurilor de compartimentare fixate pe peretii laterali, precum si a carligelor de agatare a marfii.

Este interzis sa se transporte in semiremorca frigorifica obiecte cu colturi neprotejate, lazi cu cuie proeminente etc.

Pentru evitarea deplasarii in balans a incarcaturii suspendate de plafon (carne sau alte produse), conducatorul auto va refuza efectuarea transportului daca nu se va asigura prinderea cablurilor pentru compartimentarea incarcaturii de peretii laterali ai semiremorcii.

Autocisterne, cuplarea si decuplarea semiremorcii cisterne

Cuplarea si decuplarea semiremorcii cisterne la si de la autotractorul cu sa se va efectua numai in plan orizontal, cu semiremorca franata manual, respectandu-se urmatoarele:
- manevrarea autotractorului pentru cuplare se va face numai dirijata de catre un lucrator de la sol, care va sta lateral in timpul manevrei. Este interzisa stationarea persoanelor in spatiul dintre autotractor si semiremorca.
- la cuplare, se vor fixa picioarele telescopice de sprijin ale semiremorcii in pozitia care asigura ridicarea placii pivotului la inaltimea placii de reazem a seii autotractorului.
- cuplarea se va face lent, fara socuri, pana la autodeclansarea inchizatoarelor, dupa care se va lasa in jos capacelul de siguranta.
- decuplarea autotractorului se va face usor, spre inainte, fara socuri.



Numai la doi, acum, maine, peste o luna, peste un an, pentru totdeauna

Luna februarie, este o luna in care de obicei ne declaram dragostea fata de partener, daca avem, in cele mai originale moduri. Cea mai rea si deprimanta situatie este singuratatea, care te poate macina fara sa-ti dai seama pe interior si nu mai esti bun de nimic. Parca devii alt om, nu mai ai optimism, nu mai vezi un sens al vietii, parca tot ce faci este sortit esecului sau faci degeaba fara sa ai o motivatie. Pentru cei care n-au trecut printr-o perioada de singuratate, departe de casa, nici nu le doresc asa ceva. Mai greu de suportat este singuratatea departe de casa, de familie, de prieteni, tocmai intr-o tara straina. Departarea de casa si singuratatea pentru o perioada destul de lunga de timp te afecteaza mai mult decat trecerea anilor. 

O solutie ca sa scapi de singuratate este sa-ti gasesti pe cineva cu care sa imparti totul la doi, mai ales cand esti departe de casa. O relatie cu o persoana de alta origine sau nationalitate fata de tine, foarte rar are succes din cauza diferentelor de limba, de cultura sau a adversitatii neamurilor fata de un asemenea demers. Chiar daca la inceput totul se bazeaza pe dragoste si incredere, dupa o perioada de timp cand dispar fluturasii din stomac incep sa apara problemele, care daca nu sunt rezolvate si se aduna, se ajunge la despartire.


Cred ca cea mai buna solutie este sa mergi impreuna cu partenerul in strainatate si sa imparti totul la doi, de la inceput. Intr-o asemenea situatie relatiile dintre parteneri se strang si se intaresc mai mult. Ai cu cine schimba o vorba, ai cu cine petrece timpul, ai un suflet langa tine, ai cu cine impartasi bunele si relele, ai cu cine vorbi in limba ta si asta conteaza foarte mult, mult mai mult decat ti-ai putea imagina daca nu treci printr-o asemenea situatie. Nu faceti cumva greseala sa aveti o relatie cu cineva si sa plecati in strainatate cu speranta ca in scurt timp sau cine stie cand o sa va intoarceti, crezand ca relatia se poate mentine la fel si de la distanta. Asa ceva nu o sa functioneze si o sa duca numai la o despartire si la o singuratate apasatoare. Oricum privim lucrurile o despartire sau o ruptura te afecteaza mai mult decat am fi tentati sa credem sau sa acceptam.

Nu trebuie sa uitam faptul ca trebuie sa facem totul ca sa pastram o relatie, mai ales daca ne simtim bine si ne intelegem cu partenerul, nu merita nimic ca sa rupi o relatie daca functioneaza, nici macar mirajul unui trai mai bun muncind in strainatate. Totul se poate darama ca un castel din carti de joc, subrezit din cauza distantei si a timpulului lipsa, in care n-ati mai impartit nimic la doi. Bucura-te ca esti langa un partener cu care poti imparti totul la doi, fara orgolii si fara restrictii. Fa un gest din dragoste si ofera-i partenerului tau mesajul noului single Vunk feat Andra – Numai la doi si traieste cea mai placuta experienta de viata, acum, maine, peste o luna, peste un an, pentru totdeauna.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Autocamioane cu platforma basculabila si remorci basculabile

Autocamioanele cu platforma basculabila destinate transportului de materiale ca: balast, nisip, pamant, cereale si deseuri, vor fi verificate inainte de plecarea in cursa asupra starii tehnice, controlandu-se de asemenea:
- existenta sigiliului pe supapa de siguranta a instalatiei hidraulice.
- daca robinetul de comanda a bascularii este in pozitia „coborare”.
- existenta celor doua cabluri de siguranta.

La remorcile basculabile se va verifica starea cuplajelor (hidraulic, de franare si de semnalizare) precum si sistemul de imperechere a remorcii cu autovehiculul tragator: carlig de tractiune, protap si lanturi de siguranta.

Dupa cuplarea remorcii cu autovehiculul tragator, se va asigura cu splint carligul de tractiune a autovehiculului tragator.

Este interzis sa se efectueze viraje stranse pentru a se evita suprasolicitarea protapului si producerea de accidente.

La descarcarea prin basculare a autocamioanelor cu platforma basculabila si a remorcilor basculabile, soferul se va sigura ca pe platforma si in raza de actiune a acesteia sa nu existe nici o persoana.

Nu se admite pornire de pe loc a autocamionului cu platforma basculabila si a remorcii basculabile inainte de a se aseza corect caroseria si de a se bloca in bolturi.

In vederea respectarii regulilor de protectia muncii remorca auto tip 2R5A este prevazuta cu o serie de inscriptionari de avertizare si cu echipament special. Astfel, pe oblonul lateral este inscriptionat:
- „Lantul intinzator se tine in permanenta inchis si intins”.
- pe oblonul din fata se gaseste fixat stingatorul de incendiu al remorcii.
- pe oblonul din spate se gaseste fixata, de oblon, o scara pentru accesul in remorca al persoanelor care manipuleaza marfurile.

Intrucat remorca nu are platforma amenajata pentru transportul persoanelor, este absolut interzis a se transporta persoane in ea. Remorca este inzestrata, in spate, cu doua triunghiuri reflectorizante pentru avertizarea in cazul cand stationeaza decuplata de autovehiculul tractor.

In cazul cand unul sau ambele triunghiuri ale remorcii au fost pierdute, este absolut obligatoriu ca la stationare indelungata, sa se instaleze, atat in fata, cat si in spate, cate un triunghi reflectorizant. La descarcarea remorcii se vor desface inchizatoarele oblonului lateral, pe cat posibil simultan, iar persoanele care efectueaza aceasta operatie nu vor stationa in fata oblonului care se deschide.

La transportarea sarcinilor cu volum mic si greutate mare, acestea se vor ancora cu atentie, pentru a evita accidentele datorita deplasarii sarcinii.

Cursa Bloggerilor la Bob - asigurata de Groupama

Jocurile Olimpice de Iarna de la Sochi 2014, ne-a bagat pe toti in febra probelor sportive olimpice. Groupama sustine atat sportul olimpic cat si bloggerii organizand in paralel o competitie de bob pentru bloggeri sub egida Cursa bloggerilor la bob – asigurata de Groupama. Ca in orice competitie serioasa, cursa bloggerilor la bob genereaza emotie, pariuri, cote si te tine cu sufletul la gura pana la finish. Exact ca la Olimpiada de la Sochi, s-au calificat in finala de bob asigurata de Groupama, trei bloggeri cu calitati si aptitudini in blogging de exceptie. 

Reprezentanta bloggeritelor si a fashionistelor in competitia de bob este Ana Morodan, care prin intermediul blogului anamorodan.ro cu titlul High Street Cardigans imparte cu toate iubitoarele frumosului si a modei cele mai imteresante povesti despre stil si moda intr-o lume in continua schimbare.

Cursa Bloggerilor la Bob - asigurata de Groupama
Un competitor indarjit si bine antrenat in ale tehnologiei si a bloggingului, care s-a calificat in actul final la intrecerea de bob este Radu Dumitru, un pasionat de gadget si tehnologie care te invita prin intermediul blogului nwradu.ro sa afli cele mai noi si interesante aparitii in materie de gadget si tehnologie, dar iti ofera si cele mai profesioniste review-uri de produse electronice.

Favoritul cursei de bob este Cristi China-Birta, un chinez ca tot romanul. Morosan la origine si mare maestru de ispravi 2.0, antrenat in de toate si pregatit sufleteste ca sa faca fata oricarei competitii mai ales in cea de bob. Om determinat si incapatanat ofera-i orice challange interesant, el o sa se bage si chiar o sa faca o figura frumoasa. Prin intermediul blogului chinezu.eu aduce in actualitatea zilnica articole si dezbateri interesante care te tin la curent cu tot ce misca in online sau offline.

Startul in intrecerea de bob asigurata de Groupama s-a dat pe data de 7 februarie si se termina pe 25 februarie ora 23.59, cand aflam castigatorul. Competitia este in plina desfasurare iar rezultatele se pot schimba de la o ora la alta. Intra si tu in competitie si sustine-ti bloggerul favorit in Cursa bloggerilor la bob – asigurata de Groupama, iar daca va castiga poti primi pe blogul lui un voucher in valoare de 250 euro, cu care poti achizitiona echipamanete sportive. Urmareste cursa pana la finish si sustine-ti favoritul intrand in aplicatia de pe facebook dedicata Cursei bloggerilor la bob. Momentan favoritul cursei este Chinezu care are un avans substantial in fata celorlalti competitori, dar se pot intampla surprize daca fashionistele se mobilizeaza sau fanii tehnologiei isi fac timp intre doua aplicatii sa isi sustina favoritul. Cat priveste pe favorit Kooperativa 2.0 este ferma pe pozitii si asteapta sa sarbatoreasca victoria Chinezului.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Gararea si parcarea mijloacelor de transport marfa

Terenul pe care se vor amplasa unitatile si formatiile de transporturi auto trebuie sa aiba forma plana, sa nu fie inundabil, sa asigure suprafata necesara pentru parcarea autovehiculelor si pentru constructiile aferente, sa nu fie traversat de linii electrice aeriene la tensiunea de 380V sau mai mare. Liniile electrice vor fi pozate in afara zonelor de lucru.

Spatiul de parcare va fi iluminat, marcat si semnalizat (placardat), in functie de conditiile existente, iar terenul va avea o panta de scurgere a apelor meteorice de cel putin 1 la mie.

Sursele de apa vor fi marcate cu indicatoare corespunzatoare iar caile de acces spre acestea vor fi mentinute libere.

Locurile de trecere devenite alunecoase prin scurgeri sau prin imprastieri de substante grase, lichide etc. Vor fi curatate si apoi presarate cu materiale aderente (nisip, cenusa, zgura etc.).

La parcarea autovehiculelor pe locurile destinate acestui scop, soferii vor lua urmatoarele masuri:
- vor asigura distanta de siguranta dintre autovehicule si dintre aceste si constructii.
- vor opri motorul.
- vor frana autovehiculul.
- vor inchide si vor asigura usile cabinei.
- vor scoate de sub tensiune instalatia electrica a mijlocului de transport, actionand intrerupatorul general.
- vor depune cheile de contact si certificatul de inmatriculare la panoul destinat acestui scop.

Pe platforma de parcare sunt interzise:
- efectuarea probelor de franare in mers. Acestea se vor efectua in standurile de incercare a eficientei sistemului de franare sau in zone special amenajate.
- alimentarea cu carburanti sau lubrifianti.
- aruncarea carpelor imbibate cu produse petroliere etc.
- parcarea autovehiculelor incarcate cu materiale explozive sau usor inflamabile, cu rezervoarele fisurate sau sparte, cu busoane lipsa sau neetanse.
- folosirea surselor de foc sau pornirea motoarelor cu flacara deschisa.

Soferii vor supraveghea repartizarea uniforma a incarcaturii pe platforma autovehiculelor, precum si respectarea tonajului si gabaritului.

Este interzis sa se transporte persoane pe partile laterale ale caroseriei, in picioare, in caroserie, pe scari, precum si in remorcile tractate de acestea sau deasupra incarcaturii.

Urcarea sau coborarea persoanelor in timpul mersului sunt interzise.

Marfurile ce ar putea sa se imprastie in timpul transportului din cauza curentului de aer vor fi ambalate, iar caroseria autovehiculelor destinate unor astfel de transporturi va fi etansa.

Ce bine ca exista medierea

Viata asta uneori ne pune in situatii care mai de care mai complicate, si stai de multe ori sa-ti bati capul ca sa gasesti solutii cat mai eficiente si cat mai ieftine. Poate ca nu totdeauna alegi cele mai bune solutii pentru rezolvarea unei situatii, iar mai tarziu, fara sa vrei, iti apare in cale cea mai buna solutie. Cred ca nu exista activitate in care din varii motive sa nu intri intr-un conflict cu alte persoane. Cred ca nu exista om care la un moment dat in viata lui sa nu intre intr-un conflict cu alte persoane. In cazul in care conflictele dintre oameni sau firme nu se pot rezolva pe cale amiabila intre parti de cele mai multe ori se ajunge intr-o instanta de judecata care trebuie sa imparta dreptatea.

In general conflictele apar din cauza banilor, chiar daca vorbim de firme, de rude, de prieteni sau doar cunostinte. O mostenire poate crea conflicte majore intre mostenitori, la fel cum o bucata de pamant poate crea conflicte majore intre vecini. De cele mai multe ori conflictele escaladeaza din cauza orgoliilor sau a incapatanarii celor implicati in conflict. Tin minte ca in urma cu cativa ani am avut un conflict cu un client mai dubios care n-a mai achitat niciodata contravaloarea unei facturi la termen. Oricat am incercat sa aplanez conflictul, respectivii au decis sa nu raspunda nici macar uneia dintre doleantele mele spre rezolvarea pe cale amiabila a conflictului dintre noi. Neavand alta solutie la vremea respectiva, am ajuns cu ei in instanta, unde am cheltuit o gramada de bani. Niciodata nu mi-as fi imaginat ca, la un moment dat, intr-un proces voi cheltui mai multi bani decat era contravaloarea facturii de la care a pornit conflictul. Stau si ma gandesc retrospectiv ce bine era daca atunci as fi apelat la serviciile unui mediator. Poate ieseam cu mult mai ieftin si rezolvam rapid conflictul, poate nu ma consumam atat, nu ma stresam atat, poate nu petreceam atat timp pe holul tribunalului si in sala de judecata, poate nu cheltuiam atat cu onorariile avocatilor ca sa nu mai pun la socoteala timpul petrecut cu avocatii in pregatirea dosarului.

Acum analizand la rece si dupa lectura articolului scris de Cristi despre mediere, un articol complet si complex, cred din toata inima ca puteam rezolva conflictul prin intermediul unui mediator. Acum stiu pe viitor ce am de facut in cazul unui conflict, prima data incerc medierea daca pe cale amiabila nu se poate altfel si doar ca ultima solutie voi recurge la o instanta judecatoreasca. 

Medierea vs Instanta
Avantajele medierii fata de o instanta judecatoreasca sunt majore. In primul rand cand apelam la mediere vorbim de costuri care pot sa fie de regula si de 10 ori mai mici fata de cheltuielile intr-o instanta judecatoreasca. Apoi timpul de rezolvare a conflictului, in cazul medierii este de cateva zile fata de instanta judecatoreasca, unde un proces poate dura ani de zile. Cand vorbim de timp, acesta este direct proportional cu stresul ce-l acumulezi, astfel o mediere este mai putin stresanta decat un proces in instanta. In timpul medierii beneficiezi de discretie fata de un proces care se desfasoara intr-o sala de judecata cu public. Cel mai important aspect al medierii este ca tu decizi fata de un proces in instanta unde decide in locul tau un judecator, din aceasta cauza acordul prin mediere rezista cel mai mult in timp pentru ca ambele parti sunt castigatoare. 

Pornind de la definitia medierii care inseamna a mijloci o intelegere intre doua sau mai multe parti adverse, cred ca medierea prin intermediul unui mediator este o solutie practica, mai ieftina si mai eficienta fata de instanta judecatoreasca. Recomand tuturor, daca se afla intr-un conflict din varii motive, sa aleaga medierea in locul instantei judecatoresti.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Efectul transportului asupra animalelor

Un vehicul cu motorul pornit produce miscari vibratorii de mica intensitate, rapide si regulate, in timp animalele se obisnuiesc cu aceste miscari astfel ca acestea nu constituie o problema.

Animalele se obisnuiesc cu zgomotul motorului in functiune, dar zgomotele neasteptate pot speria si agita animalele, trebuie evitat contactul dintre autovehicul si crengile sau vegetatia de la marginea soselei.

Intr-un autovehicul aflat in miscare, capacitatea animalelor de a-si mentine echilibrul este afectata, iar in situatii extreme, animalele pot chiar sa cada.

Au fost descrise trei tipuri principale de miscari la care sunt supuse animalele intr-un autovehicul:
- miscarile excesive in sus si in jos pot fi limitate mentinand o presiune corecta a pneurilor si mentinand in stare buna suspensiile masinii.
- miscarile dintr-o parte in alta care pot fi limitate prin:
- intretinerea corecta a masinii.
- conducerea vehiculului intr-un mod adaptat la calitatea drumului.
- manevrarea cu grija in curbe.
- evitarea depasirilor bruste.
- miscarile in fata si in spate pot fi limitate prin:
- pornirea incet si cu grija de pe loc.
- anticiparea pericolelor.
- evitarea franelor bruste.
- schimbarea vitezelor fara bruschete.

Shopping online varianta perfecta pentru cumparaturi

Viata fiecarui om este plina de surprize pe care nu le poti anticipa niciodata. De cele mai multe ori, soarta te trimite in locuri in care nu ai visat vreodata ca o sa ajungi sau ca vei locui acolo pentru o perioada de timp. Cel mai rau este cand te duci intr-o tara straina si nu cunosti limba iar populatia locului nu cunoaste vreo limba de circulatie internationala ca sa poti macar comunica cat de cat. Am sesizat ca in tarile vorbitoare de limba slava este cel mai dificil sa traiesti ca strain. Pe langa faptul ca sunt extrem de nationalisti si nu accepta sa comunice intr-o limba de circulatie intarnationala, inafara de rusa, nu prea ai cum sa te intelegi cu ei. In plus este dificil ca sa inveti o limba straina, cu un alfabet diferit in cel mai scrut timp posibil, oricate abilitati ai avea in invatatul limbilor straine. 

Ce te faci in cazul in care soarta te arunca spre exemplu in Macedonia? Taci si te cugeti cum sa gasesti solutii cat mai bune si incerci sa te descurci cum poti. Atat comunici peste zi, incat seara ai deja febra musculara la maini. Ca orice om ai nevoie sa faci cumparaturi, cel mai simplu este sa le faci in supermarket, iti umpli cosul, mergi la casa si platesti cu cardul. In cazul acesta nu trebuie sa zici nimic doar intinzi cardul si bagi pin-ul, astfel scapi foarte usor. Situatia se complica cand trebuie sa-ti cumperi haine sau alte produse pe care nu le gasesti in supermarket. De exemplu cum ai intrat intr-un magazin de haine esti atacat de vanzatorii care vin si te iau cu asalt, te uiti interzis la ei, ridici din umeri si incerci sa-ti vezi linistit de cautatul articolului de imbracaminte care-ti trebuie. Dar vanzatorii insista, daca nu zici nimic incep sa vorbeasca mai tare avand impresia probabil ca esti surd. Le explici intr-un final ca nu vorbesti limba lor, te lasa pentru moment in pace, apoi revin cu asaltul final la care nu mai rezisti si parasesti magazinul.

www.fashionus.ro
Descumpanit ajungi acasa si singura solutie care-ti ramane este shopping online, unde nu te sacaie nimeni, nu te asalteaza nimeni intr-o limba necunoscuta si poti sa petreci in magazinul online cat timp doresti si la orice ora din zi sau din noapte poti face cumparaturi. Cred ca cele mai accesibile si bune magazine online din care merita sa-ti faci cumparaturile tot timpul sunt outlet-urile. Unul dintre outlet-urile mele favorite este magazinul FashionUs unde gasesti o mare varietate de articole la cele mai mici preturi.

Protectia animalelor in timpul transportului

Asigurarea conditiilor de bunastare a animalelor in timpul transportului depinde, in principal, de conduita zilnica a transportatorilor. Conducerea oricarui tip de autovehicul utilizat pentru transportul animalelor vii implica un grad ridicat de responsabilitate.

Legislatia nationala transpune din legislatia europeana anumite cerinte privind protectia si bunastarea animalelor in timpul transportului definite prin trei cuvinte si anume: trebuie, intotdeauna si niciodata.

Trebuie ca:
- animalele sa aiba apa, hrana si o perioada de odihna de 24h inainte de inceperea unei calatorii.
- ca animalele sa fie apte pentru calatorie.
- ca mijloacele de transport, inclusiv cele cu remorca, sa nu produca raniri si suferinte inutile.
- ca persoanele care manipuleaza animalele sa aiba competenta si instruirea necesara.
- ca vehiculele sa indeplineasca standardele de constructie si sa fie corespunzatoare pentru fiecare specie si calatorie.
- ca documentele necesare sa fie completate corect si tinute la purtator.
- sa se respecte regulile de curatare si dezinfectie.

Intotdeauna:
- se elaboreaza un plan de calatorie pentru a evita intarzierile inutile.
- se verifica daca animalele sunt apte pentru calatorie inainte de incarcare.
- se verifica vehiculul pentru orice eventuale defectiuni si se curata inainte de incarcare.
- incarcarea, transportul si descarcarea animalelor se vor face cu calm si fara graba.
- se folosesc pereti despartitori atunci cand, este necesara impartirea vehicului sau separarea animalelor in grupuri pentru a preveni caderea acestora.
- se va asigura animalelor suficient spatiu pe podeaua mijlocului de transport si spatiu deasupra animalelor.
- soferii vor conduce cu atentie si grija fata de animale.
- daca va fi necesar, soferii se vor opri si vor verifica animalele in timpul transportului.

Niciodata:
- nu se transporta animalele care nu sunt apte pentru calatorie.
- nu se foloseste forta pentru a face animalele sa se deplaseze.
- nu se permite personalului necalificat si fara experienta sa incarce, sa descarce si sa transporte animalele.
- nu se incarca animale incompatibile in acelasi loc, spre exemplu, vaci cu coarne si fara coarne.
- nu se supraincarca vehiculul.
- nu se franeaza, accelereaza si nu se iau curbele cu viteza daca acestea se pot evita.
- nu se lasa animalele nesupravegheate in vehicul pentru o perioada lunga de timp.
- nu se descarca animalele daca nu exista o persoana responsabila pentru aceasta.

Ce stim despre mediere si care sunt avantajele ei

Targu Mures este unul dintre cele mai aglomerate orase daca ne raportam la numarul de masini pe cap de locuitor. Pornind de la aceasta premisa se intelege de ce exista o probabilitate mare pentru existenta unui trafic infernal zilnic, la fel ca si existenta riscului mult mai mare de producere a unor evenimente rutiere. Este o intersectie in Targu Mures unde cred ca se produc cele mai multe accidente si tamponari auto, situata pe drumul care leaga cartierul Unirii cu centrul orasului. Imediat dupa ce treci podul Mures dinspre cartierul Unirii se afla prima intersesctie semaforizata, pe directia inainte spre centrul orasului. La vreo 100 de metrii de intersectia semaforizata este intrarea intr-o straduta laterala pe partea stanga. In general soferii care primesc verde la semafor accelereaza si tin aproape in coloana ce se proneste de la semafor spre centrul orasului. Daca soferul care doreste sa vireze la stanga nu semnalizeaza din timp ca sa fie observat de ceilalti din coloana, sau ceilalti care-l urmeaza nu pastreaza o distanta regulamentara se produc evenimente auto, de regula tamponari usoare fara victime.

Anul trecut, prin toamna, asteptam intr-o dimineata sa vina curierul cu cateva piese pentru ca aveam o urgenta. Urmaream cu privirea traficul cu nerabdare ca sa identific masina curierului. Se face verde la semafor si se porneste coloana de masini spre centru. Chiar inainte de a vira la stanga prima masina semnalizeaza cu vreo 10 metrii inainte de intersectie si vad live un carambol in care sunt implicate primele trei masini din coloana. Atat de repede s-a produs evenimentul incat n-am reusit sa-mi dau seama cine a fost de vina. Fug repede la locul accidentului sa vad daca sunt in regula soferii implicati in eveniment. Spre norocul tuturor toti erau teferi, scapand doar cu cate-o sperietura zdravana. Au scapat fara lovituri corporale, doar masinile au suferit tamponari, iar masina din mijloc a fost cel mai serios avariata. Dupa eveniment soferii au inceput sa se certe si sa se acuze reciproc de nerespectarea regulilor de circulatie, aruncandu-si unul altuia vina producerii accidentului auto.

Cred ca a durat vreo jumatate de ora in care cei trei nu s-au inteles cu privire la ce vina poarta fiecare si cum sa rezolve conflictul dintre ei sau cu asigurarile. Intr-un final, a venit si politia rutiera care a incercat sa rezolve conflictul si a inceput cu interogarile si masuratorile. Intre timp a sosit curierul si am lipsit de la ostilitati pana am preluat coletele si am inregistrat marfa in sistem. Cand m-am reintors la locul accidentului inca nu s-au linistit apele, doar au reusit sa traga masinile deoparte ca sa elibereze soseaua si sa se fluidizeze putin traficul rutier in zona. La un moment dat, din discutii, am auzit ca unul dintre politisti le-a propus celor implicati in accident sa apeleze la serviciul unui mediator. Atunci am auzit pentru prima data de existenta acestui serviciu si la noi in tara, desi eram familiarizat cu mediatorul din filmele americane, care aparea tot timpul cand exista un conflict ca sa-l aplaneze si partile sa isi rezolve problemele pe cale amiabila. 

Nu stiu cum si-au rezolvat cei trei problemele, daca au fost sau nu la un mediator, cert este ca zilele trecute am citit un articol complex, bine structurat si interesant despre mediere pe blogul lui Cristi, care m-a luminat cu privire la mediere. Abordand subiectul medierii am inteles mai bine ce inseamna, cum functioneaza si care-i sunt beneficiile. Prin definitie medierea este o modalitatea de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor.

Rezolvarea Conflictului
Medierea are 6 avantaje/beneficii mari si late, care o recomanda ca fiind solutia cea mai eficienta in comparatie cu instanta judecatoreasca, in rezolvarea tuturor conflictelor. In primul rand medierea este mai putin costisitoare decat instanta judecatoreasca, chiar de zece ori mai ieftina. Medierea poate rezolva un conflict pe cale amiabila in cateva zile, in comparatie cu sentinta unei instante judecatoresti care poate veni dupa cateva luni sau chiar ani de zile. Oricum privim lucrurile, stresul acumulat in urma medierii este mult mai scazut in comparatie cu stresul pe care-l acumulam intr-un proces in instanta.

O alta situatie care face diferenta dintre mediere si instanta judecatoreasca este discretia. In instanta totul se desfasoara in mod public in sala de judacata, pe cand medierea se poate face in cel mai discret mod posibil. In plus, intr-o mediere tu decizi, ambele parti pot iesi castigatoare dintr-o mediere, pe cand intr-o instanta judecatoreasca decide judecatorul in locul tau si intotdeauna in urma unui proces o parte castiga si una pierde. Cel mai important aspect in mediere este ca acordul de mediere rezista in timp mult mai mult fata de o decizie judecatoreasca la care daca nu esti multumit poti face recurs. Rezistenta acordului de mediere in timp rezulta prin prisma faptului ca reprezinta expresia vointei partilor implicate in conflict. 

Totusi consider ca medierea ajuta la continuarea unor relatii durabile care conteaza in solutionarea unui conflict intre doua sau mai multe parti. Recomand medierea ca o solutie practica, eficienta si discreta in rezolvarea tuturor conflictelor. 

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Autotractor cu semiremorca pentru transportul containerelor de mare capacitate

Operatiile de cuplare-decuplare a semiremorcilor de autotractor se vor executa numai de catre sofer si numai pe terenuri cu imbracaminte tare si plana. Soferilor le este interzis sa lase semiremorca in strada intrucat se pot produce accidente de circulatie. Se interzice soferilor sa decupleze semiremorca de autotractor pe drumurile publice. Se interzice soferilor sa lase semiremorca la unitatea beneficiara fara a fi asezata pe picioarele de reazem si sprijin si fara a fi asigurata prin frana de serviciu.

La decuplare va deplasa autotractorul usor inainte, fara a iesi complet de sub semiremorca, astfel incat daca aceasta are tendinta de cadere in fata datorita unei incarcari neuniforme, sa se sprijine pe cadrul autotractorului. Dupa cuplare soferul va verifica prin proba buna functionare a sistemului de franare a ansamblului tractor-semiremorca.

Inainte de a pleca in cursa soferul va asigura fixarea containerului pe semiremorca prin rasucirea bolturilor in piesele de colt, pentru a se evita caderea transcontainerului in parcurs si va verifica modul de zavorare a usilor. Se interzice punerea in circulatie a semiremorcilor care nu au toate suruburile de fixare a picioarelor de reazem pe sasiu. Se interzice indrumarea in cursa a containerului neasigurat in cele patru bolturi.

La descarcarea transcontainerului de pe semiremorca, soferul va debloca cele patru bolturi inainte de prinderea si ridicarea acestuia cu macaraua. Este interzis sa se foloseasca electro sau motostivuitoare la incarcarea sau descarcarea marfurilor din transcontainer in situatia in care semiremorca nu este cuplata la tractor. Caile de acces la macaralele folosite pentru incarcarea-descarcarea transcontainerelor nu vor fi blocate, asigurandu-se buna circulatie a autovehiculelor. Este interzisa urcarea soferului sau a altei persoane pe transcontainer.

Elementele transportului prin conducte

Pompele care sunt generatoare hidraulice care vehiculeaza lichidele adica maresc energia fluidelor practic incompresibile si relativ grele. Parametrii pompelor sunt inaltimea de pompare, randamentul, debitul si puterea. Din punct de vedere constructiv, pompele pot fi: 
- turbopompe centrifuge sau axiale care modifica momentul cantitatii de miscare prin intermediul unui paletaj rotoric. 
- pompe volumetrice ale caror organ de lucru este un piston sau o membrana si executa o miscare de rotatie sau translatie. 
- pompe cu jet care sunt antrenate cu ajutorul energiei hidraulice sau pneumatice ale unui lichid cu presiune mai ridicata. 
- pompe electromagnetice, care pot antrena numai lichide conductoare sau magnetice si care utilizeaza energia electromagnetica. 
- elevatoare hidraulice, care sunt instalatii gravimetrice, ce utilizeaza roti cu cupe, snec (surub) hidraulic si care sunt capabile sa ridice lichidul geodezic la o diferenta constanta. 

Compresoarele sunt masini de lucru consumatoare de energie care realizeaza cresterea presiunii gazelor sau vaporilor precum si transportul acestora. Dupa gradul de comprimare ele se clasifica astfel: 
- ventilatoare si suflante care sunt utilizate la evacuarea gazelor de ardere prin depresiune si care se mai numesc exhaustoare. 
- compresoare care si ele se clasifica la randul lor in, compresoare cu miscare de translatie si compresoare cu miscare de rotatie. 

Tevile care transporta atat fluidele cat si gazele. 

Schimbatoarele de caldura in care are loc transferul caldurii de la un fluid cu o temperatura mai ridicata (agent termic primar) catre un fluid cu o temperatura mai scazuta numit agent termic secundar folosit in procesele de incalzire, racire, vaporizare sau procese termice complexe. 

Valvele care servesc la intreruperea sau dirijarea circulatiei unui lichid sau gaz intr-o conducta cu ajutorul unei supape sau un ventil. 

Detectoare de flux care servesc la a semnala existenta sau lipsa debitului.

Vana de amestec este folosita in instalatii care produc apa calda menajera. Rolul acesteia este de a mentine constanta temperatura setata pentru apa calda utilizata, atunci cand exista variatii ale temperaturii apei calde produse de centrala. Vana de amestec este prevazuta cu un dispozitiv special care intrerupe furnizarea apei calde produse de centrala atunci cand a fost brusc intrerupta furnizarea apei reci cu care se efectueaza mixajul. 

Reductoarele de presiune sunt dispozitivele care atunci cand sunt instalate intr-un sistem, reduc si echilibreaza presiunea de intrare in sistem. In general presiunea de intrare este prea mare si variabila pentru a fi preluata direct in sistemele de apa menajera. Aceste dispozitive se prezinta cu manometru sau fara. 

Skiduri care au rolul de a masura o anumita cantitate de gaz sau petrol.

Capacitatea de trecere a autovehiculului

Prin capacitatea de trecere se intelege calitatea autovehiculului de a se deplasa pe drumuri sau terenuri accidentate si de a trece peste obstacole.

Din punct de vedere al capacitatii de trecere, autovehiculele pot fi: autovehicule obisnuite si autovehicule cu capacitate mare de trecere (autovehicule pe roti cu toate rotile motoare, autovehicule pe senile si autovehicule pe semisenile).

In functie de conditiile de deplasare, capacitatea de trecere poate fi imbunatatita prin urmatoarele masuri: la autovehiculele pe roti prin folosirea pneurilor cu profit de tractiune, prin folosirea pneurilor de joasa presiune, prin folosirea lanturilor etc., iar la autovehiculele pe senile prin profilul zalelor senilei sau prin latimea senilei.

Capacitatea de trecere a unui autovehicul este caracterizata de urmatorii parametri:
- presiunea specifica pe sol, data de raportul dintre greutatea totala a autovehiculului si suprafete de contact dintre pneuri sau senile si sol. Cu cat presiunea specifica pe sol este mai mica cu atat autovehiculul se poate deplasa mai usor pe terenuri desfundate, zapada, nisip etc. Prin micsorarea presiunii specifice pe sol se imbunatatesc calitatile de tractiune ale autovehiculului, iar organele de rulare nu taseaza straturile superficiale ale solului. La autovehiculele obisnuite presiunea specifica pe sol este de 3,0 - 5,5 daN/cm2.
- garda la sol sau lumina este parametrul care indica obstacolele maxime peste care poate trece autovehiculul fara sa le atinga. Cu cat lumina este mai mare, cu atat capacitatea de frecare a autovehiculului este mai buna, insa se inrautateste stabilitatea, deoarece se ridica centrul de masa.
- raza longitudinala si raza transversala de trecere, influenteaza asupra capacitatii de trecere in sensul ca cu cat aceste raze sunt mai mici si cu cat distanta de la punctul cel mai de jos la sol este mai mare capacitatea de trecere se imbunatateste, insa se inrautateste stabilitatea.
- raza minima de viraj a autovehiculului, este in cazul autovehiculelor pe roti distanta de la centrul instantaneu de viraj, pana la axa de simetrie a puntii din spate a autovehiculului, la un unghi de bracare maxim al rotilor de directie. Cu cat aceasta raza este mai mica, cu atat capacitatea de trecere este mai buna.
- raza rotilor autovehiculului influenteaza capacitatea de trecere a autovehiculului peste obstacole orizontale sau verticale. La autovehiculele obisnuite cu o singura punte motoare inaltimea unui obstacol vertical peste care poate trece este h»2/3r (r fiind raza rotilor, iar la autovehiculele cu mai multe punti motoare h»r. Latimea canalului peste care poate trece un autovehicul, cu conditia ca marginea acestuia sa fie suficient de rezistenta, este b»r pentru autovehiculul cu o singura punte motoare, iar la autovehiculele cu mai multe punti motoare b»1,2 r. La tractoarele pe roti, aceste valori sunt valabile fata de raza rotilor din fata, iar la tractoarele pe senile latimea canalului (b) peste care poate trece este b (L fiind baza tractorului) pe cand inaltimea obstacolului vertical este limitata de unghiul limita de rasturnare.

Managementul este resursa de baza a cresterii eficientei

Contributia substantiala a managementului la cresterea eficientei, reprezinta o reflectare a sesizarii diminuarii intensivitatii activitatilor economice si sociale in ceea ce priveste energia si materiile prime, in favoarea unei intensivitati intelectuale.

Managementul contribuie in mod concret la sporirea eficientei economice prin:
- potentarea muncii de executie la nivelul fiecarui loc de munca, datorita asigurarii, ca urmare a deciziilor si actiunilor conducerii, de utilaje cu parametrii tehnici superiori, a alimentarii ritmice cu materii prime corespunzatoare integral din punct de vedere cantitativ si calitativ necesitatilor productiei, a incadrarii pe posturi de persoane care poseda pregatirea si experienta corespunzatoare, a furnizarii executantilor de informatii necesare rationalizarii muncii.
- amplificarea functionalitatilor globale a companiei, generata de rationalizarea ansamblului de conexiuni decizionale, informationale si organizationale, reflectata in cresterea gradului de folosire a capacitatilor de productie, dimensionarea judicioasa a stocurilor de materii prime, materiale, semifabricate, productie neterminata si produse finite, accelerarea vitezei de rotatie a mijloacelor circulante.
- integrarea la un nivel superior a activitatilor companiei in cadrul economiei nationale, in functie de cerintele reale ale pietei, pe baza de criterii economice, ceea ce are ca urmare economisiri absolute si relative de munca vie si materializata, atat la nivel de companie, cat si la nivelul suprasistemelor in care aceasta este integrata, concret, eficienta rezultand din imbunatatirea specializarii si cooperarii in productie, din cresterea rationalizarii aprovizionarii si vanzarilor.

Contributia managementului nu se rezuma doar la latura economica, deosebit de importanta fiind si eficienta sociala, care se refera la aspecte necuantificabile direct, dar cu multiple consecinte asupra tuturor factorilor implicati in activitatile firmelor si in primul rand asupra factorului uman.

Din cele aratate rezulta faptul ca, in prezent, managementul fundamentat pe conceptele, metodele, tehnicile, puse la dispozitie de stiinta managementului, reprezinta un vector de baza al cresterii economice. Restructurarea economiei romanesti in conditiile privatizarii si accesului capitalului strain, trecerea treptata spre o economie de piata, vor determina valorificarea crescanda a valentelor managementului de sporire a eficientei economice.

Cashback prin ADUNA.ro sau cum sa cumperi inteligent

Probabil putini dintre noi suntem familiarizati cu termenul de “Cashback”, situatie in care m-am aflat si eu pana de curand. Am aflat de cashback dupa ce am descoperit platforma ADUNA.ro. Ca fiecare utilizator dupa ce am descoperit platforma si mi-am facut cont, am incercat sa ma familiarizez si sa inteleg cum functioneaza sistemul si ce beneficii am in calitate de utilizator daca folosesc sistemul lor. In traducere libera din engleza in romana, termenul inseamna “bani inapoi”. Suna interesant pentru oricine termenul de bani inapoi, adica in fond sa primesti bani inapoi oricum privim lucrurile. Bun acum dupa ce am inteles termenul si denumirea sistemului am trecut la etapa urmatoare si anume: “Ce trebuie sa faci ca sa primesti acei bani inapoi?”. Logic ca nimeni nu-ti da bani nefacand nimic, situatia asta trebuie exclusa din start, doar traim intr-o economie de piata si se aplica chiar vechiul proverb comunist “Nici munca fara paine si nici paine fara munca”.

In primul rand trebuie sa accesezi platforma ADUNA.ro ca sa te inregistrezi si sa te familiarizezi cu functionarea sistemului, citind informatiile din sectiunea “Cum functioneaza” si sa gasesti toate raspunsurile la intrebarile si necunoscutele ce le-ai avea despre sistem din sectiunea “Intrebari frecvente”. Iar daca ai intrebari suplimentare la care nu gasesti raspunsul pe platforma poti sa trimiti un email sau sa completezi formularul de la contact. 

Cashback prin ADUNA.ro
Dupa ce te-ai familiarizat cu sistemul cashback si te-ai lamurit in privinta tuturor intrebarilor ce le-ai putut avea ca novice in cashback, arunca o privire asupra magazinelor prezente in platforma si nu uita ca de la toate primesti cashback. Verifica apoi procentele si ofertele din magazine ca sa-ti faci o idee despre oferte si promotii din magazine. Urmatorul pas este sa arunci un ochi peste ofertele colective si vouchere, unde poti gasi reduceri substantiale, le poti achizitiona si folosi la cumparaturi, mai ales ca poti beneficia de cashback si de pe urma lor. Daca ai pus ochii pe reduceri si vouchere, urmeaza sa faci cateva comparatii ca sa vezi cam unde iesi mai bine cu preturile si voucherele. Un simplu calcul matematic te ajuta ca sa alegi cele mai potrivite si ieftine oferte pentru tine.

Urmatorul pas este simplu, accesezi paginile magazinelor din care doresti sa-ti faci cumparaturile si au trecut prin filtrul de avantaje pentru tine, direct de pe platforma ADUNA.ro. Iti faci cumparaturile online si-ti utilizezi voucherele achizitionate daca este cazul. Apoi finalizezi comanda online, indiferent de modalitatea de plata aleasa, urmeaza confirmarea comenzii si bineinteles primirea acelui cashback pe care-l ofera magazinul direct in contul tau de pe ADUNA.ro. In functie de valoarea cumparaturilor si procentul de cashback oferit de magazin o sa primesti banii inapoi. Ca sa-ti incasezi cashback-ul acumulat in contul de pe ADUNA.ro ai doua variante: prin virament bancar direct la tine in cont sau prin paypal.

Sistemul cashback
Inca de la inceput pot spune sigur ca dupa inregistrare pe platforma ADUNA.ro primesti 10 lei in cont. Multi vor stramba din nas si vor zice ca suma nu reprezinta nici cat un pachet de tigari dar totusi daca stai sa te gandesti pe cate platforme te-ai inregistrat si n-ai primit niciun leu macar. Si oricum banii ii primesti, nu trebuie sa-i dai, asa ca eu cred ca-i un prim beneficiu pentru orice utilizator care se inscrie in platforma ADUNA.ro.

www.ADUNA.ro
In plus sistemul cashback functioneaza ca orice alt sistem de afiliere si poti avea avantaje substantiale daca promovezi si utilizezi platforma ADUNA.ro, exact ca in orice alt sistem de afiliere cu care multi dintre noi suntem destul de familiarizati. Nu-mi ramane decat sa va urez tuturor sa faceti cumparaturi inteligente prin platforma ADUNA.ro si sa beneficiati de cele mai mari reduceri si cashback din onlinul romanesc.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Obligatiile si raspunderile personalului angajat

Lucratorii din unitatile de transporturi auto vor respecta cu strictete legislatia de protectie a muncii in vigoare si isi vor insusi si completa in mod permanent cunostintele de protectie a muncii, participand cu regularitate la instructajele efectuate pe aceasta linie.

Lucratorii din unitatile de transporturi auto au urmatoarele indatoriri:
- sa verifice, inainte de inceperea lucrului, starea tehnica a instalatiilor, masinilor, utilajelor si sculelor din dotare. Se interzice folosirea acestora in stare tehnica necorespunzatoare.
- sa respecte intocmai tehnologia de lucru si sa aplice in permanenta masurile individuale si colective prevazute de normele de protectia muncii, precum si dispozitiile conducatorului locului de munca.
- sa procedeze la remedierea defectiunilor produse la instalatii sau utilaje actionate electric numai dupa ce au fost luate urmatoarele masuri:
- scoaterea instalatiei electrice de sub tensiune (deconectarea intrerupatorului general al utilajului sau instalatiei, scoaterea elementelor de protectie din circuitul de la tabloul electric principal).
- delimitarea zonei de lucru la utilaj sau instalatie (montarea de placute avertizoare la tablou si intrerupator).
- sa mentina in permanenta curatenia si ordinea la locul de munca unde isi desfasoara activitatea.
- sa foloseasca rational si corect instalatiile igienico-sanitare din dotarea unitatii. Este interzisa spalarea mainilor cu benzina, cu solutii acide sau alcaline intrebuintate in procesul de productie, cu emulsii sau uleiuri de racire de la masinile unelte.
- sa nu execute lucrari, sa nu intervina si sa nu efectueze reparatii la instalatiile si utilajele pentru care nu are calificarea necesara si nu este instruit.
- sa nu consume bauturi alcoolice in timpul programului de lucru, sa nu doarma in timpul functionarii masinilor, instalatiilor sau utilajelor, ori sub autovehicule, langa masini, langa stive de materiale sau in alte locuri care prezinta pericol de accidentare.
- sa nu foloseasca echipamentul de protectie si de lucru in alte scopuri personale.
- sa pastreze si sa consume alimente in incaperi special amenajate.
- sa nu modifice starea de fapt in cazul unui accident de munca, decat cu aprobarea conducerii unitatii.

Globalizarea si integrarea transporturilor

Este cunoscut ca globalizarea reprezinta din totdeauna un curent major in cadrul industriei turistice, ce implica o convergenta a gusturilor, preferintelor si produselor oferite turistilor de pretutindeni. Drept urmare au aparut o serie de firme globale. O firma globala capitalizeaza in spiritul acestui curent, producand servicii standard ce contribuie la omogenizarea pietei mondiale a turismului. Activitatea unor astfel de firme contribuie la obtinerea unei cresteri a cifrei de afaceri din domeniul turistic, la nivel mondial.

Noile conditii ale societatii informationale - sustinute de reteaua globala a Internetului - asigura climatul favorabil al unei cooperari cat mai lejere intre corporatiile multinationale, amplasate divers din punct de vedere geografic, contribuind la realizarea a ceea ce am putea numi o firma virtuala touroperatoare. Aceste evolutii ne fac sa apreciem ca in perioada urmatoare o mare concentrare a firmelor din turism si transporturi va duce la existenta unei numar relativ redus de firme globale implicate in activitatea de transport aerian international.

In aceste conditii este posibil ca si companiile aeriene, in timp ce se extind pe scara globala, sa realizeze aliante strategice motivate de:
- traditia transporturilor aeriene interne.
- competitia pentru spatii destinate echipamentelor terminale.
- necesitatea extinderii retelelor mondiale.
- introducerea economiilor de scala in operatiunile liniilor aeriene.
- controlul noilor canale de distributie.
- indepartarea reglementarilor transportului mondial.

Pe de alta parte una dintre cerintele mai vechi ale industriei transporturilor a fost combinarea diverselor forme de transport pentru atingerea intr-un interval cat mai scurt a destinatiilor turistice. Acest lucru este pe cale a fi realizat in perioada urmatoare prin integrarea diverselor forme de transport, spre exemplu a celui aerian cu cel auto, a celui auto cu cel naval, a celui naval cu cel aerian s.a.m.d.

In concluzie putem afirma ca cresterea cererii pentru turism va atrage dupa sine o dezvoltare si o crestere a rolului activitatii de transport ca si a infrastructurii necesare acesteia. Din randul acestora putem anticipa: calatoriile fara bilet - achitarea contravalorii realizandu-se direct prin cartea de credit, utilizarea cardurilor inteligente (smart cards) pentru simplificarea formalitatilor de viza si de identificare (pasaport).

Stiut fiind faptul ca o buna parte dintre mijloacele de transport afecteaza prin poluare (fonica, deversari etc.) mediul si ca in general este dificil a realiza politici totale de dezvoltare, va fi necesar a se realiza o constientizare atat a publicului, cat si a transportatorilor, in sensul incurajarii utilizarii unor tehnologii precum si a unor mijloace de transport mai putin „daunatoare”. Dezvoltarea durabila si cerintele ecoturistice vor avea de asemenea un cuvant de spus.
melimeloparis.ro