Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

S-a luat curentul tu cum vei reactiona?

Oare suntem sau nu suntem dependenti de tehnologie? Ei bine, eu cred ca suntem mult mai dependenti de tehnologie, decat ne-am putea imagina. Ca sa aflam exact cum ne comportam si ce simtim in momentul in care suntem privati de tehnologie trebuie doar sa trecem printr-o pana de curent de cateva ore si aflam raspunsul fiecare in parte. Nu doresc nimanui sa treaca prin momente dificile cum este o pana de curent prelungita mai ales in zilele de iarna cand ziua este scurta si friguroasa. 

Multi dintre noi ne aducem aminte foarte vag cat de dese erau penele de curent in timpul comunismului, parca faceau parte din normalitate, nu cred ca trecea o saptamana in care sa nu fie luat curentul de 2-3 ori sau mai mult. Cu toate acestea o pana de curent in comunism era mult mai usor de suportat intr-o zi de iarna. Erai tot timpul pregatit cu lumanari si laterne la indemana, stiai exact si pe intuneric unde era locul lumanarilor si a chibriturilor in fiecare camera. In plus nu aveai atata tehnologie in locuinta. In general aveai un radio, un televizor, o masina de spalat si un frigider cam astea erau electronicele si electrocasnicele dintr-o locuinta standard. Chiar daca ramaneai fara curent electric iarna nu prea aveai de ce sa-i simti lipsa inafara faptului ca nu era lumina in casa, oricum nu aveai emisiuni la televizor sau la radio, asa ca te puteai juca si la lumina lumanarii daca erai copil cu jucariile comuniste. Ulterior dupa revolutia din ’89, am inteles ca penele dese de curent din comunism erau de fapt un mod de-a acoperi somajul tehnic si de a face o minima economie pe spatele populatiei.

Putem trai fara tehnologie?
Am si uitat cand am fost prins ultima data de o pana de curent mai lunga. Zilele trecute am patit-o, am fost lovit miseleste si luat pe nepregatite de o pana de curent mai lunga. Era in jur de ora 6 seara si dintr-odata s-a stins lumina, s-au oprit toate aparatele din casa si o liniste de mormant s-a asternut peste locuinta. Surprins initial nu am priceput ce s-a intamplat de a ramas in functiune doar laptopul. Derutat, dupa cateva secunde mi-am dat seama ca am ramas fara curent. Am fugit la usa de la intrare ca sa vad daca este curent pe casa scarii, dar era bezna totala. Am rasuflat oarecum usurat ca nu sunt singurul care am ramas fara curent, dupa ce am aruncat o privire pe geam si am observat ca si vecinii de vis-a-vis sunt in bezna. Ma gandeam ca o sa dureze cateva minute si o sa revina curentul doar nu ramane un cartier intreg fara curent, toata seara, fara ca o echipa de la Electrica sa rezolve problema.

Resemnat ma asez la laptop, singurul aparat care mai functiona, cu speranta ca in curand o sa revina curentul. Fara sa vreau imi cad ochii pe iconita acumulatorului care arata ca-i aproape descarcat si cativa nervi incep sa-si faca aparitia. Din neglijenta am uitat sa pun laptopul la incarcat, iar daca tine mai mult pana de curent o sa raman in bezna totala. Ca tot omul modern, zic in sinea mea oricum nu-i nicio problema raman pe telefon, cel putin acolo am internet si pana revine curentul am ce sa fac. Am sarit ca ars cautand cu disperare unde am lasat telefonul ca sa vad cum stau cu acumulatorul la el. Cand il gasesc vad ca era aproape descarcat. Nu-mi venea sa cred ce ghinion pot sa am, exact acum cand am fost lovit de o pana de curent, eu n-am nici telefonul incarcat macar la jumate. Cum am putut sa fiu chiar atat de ignorant si sa nu bag la incarcat telefonul. 

Cu sau fara tehnologie?
S-a scurs mai bine de o jumatate de ora cand laptopul s-a stins si am ramas in bezna totala doar cu telefonul langa mine si curentul inca nu a venit. De nevoie am inceput sa caut o bucata de lumanare prin sertare, rugandu-ma sa gasesc una aruncata pe undeva, pana nu mi se termina bateria de la telefon. Eram descumpanit nu stiam ce sa mai fac, efectiv nu gaseam nicio bucata de lumanare oricat de mica in casa. Ma destestam de-a dreptul pentru ca nu am tinut cont de sfatul mamei care de fiecare data imi spunea sa pun undeva in locuinta cateva lumanari pentru ca nu se stie niciodata cand ai nevoie de ele. M-am trantit descumpanit in fotoliu si in bezna incercam sa ma reculeg, sa-mi aduc aminte unde as putea gasi o sursa de lumina in locuinta. Dupa cateva secunde imi aduc aminte ca am o lanterna frontala in debara depozitata la un loc cu echipamentul de camping. Tremurand de emotie dau fuga la debara sa o gasesc. O zaresc pe raftul din mijloc si rasuflu usurat. O iau in mana si dau sa o pornesc, oricat am apasat butonul, aceasta se incapatana sa se aprinda. Apasam cu putere butonul de nervi si nu-mi venea sa cred ca si la frontala am ramas fara baterie. 

Treceam de la o emotie la alta, de la o stare la alta, de la nervi la usurare si iar la nervi. Ma detestam si ma uram cat de neglijent am putut sa fiu, la fel de mult cat ii injuram, blestemam si detestam pe cei de la electrica care nu erau in stare sa dea drumul la curentul electric. Fara sa vreau imi vine in minte ca undeva depozitata cu echipamentul de camping trebuie sa fie o lanterna cu dinam pe care o foloseam destul de rar. O caut cu disperare, la lumina displayului de la telefon care dadea semne ca se opreste din minut in minut. Simt o transpiratie rece pe spate de la disperarea cu care cotrobaiam dupa lanterna cu dinam. Pe ecranul telefonului primesc inca un mesaj de atentionare sa-l bag la incarcat, dar unde...??? Aproape m-am resemnat ca in curand o sa raman doar la flacara brichetei, iar singura solutie care-mi venea in minte era sa ma bag in pat. Eram pe punctul de-a abandona cautarea cand gasesc lanterna cu dinam intr-o cutie. O iau in mana si instinctiv incerc sa o aprind, eram descumpanit, m-am blocat mental nu puteam intelege de ce nu se porneste lumina doar era o lanterna cu dinam si nu avea nevoie de baterie. Rasuflu usurat cand imi dau seama ca trebuie sa dau putin la manivela ca sa porneasca. La milisecunda cand am vazut lumina degajata de lanterna s-a stins de tot telefonul.

Tehnologia viitorului oare cum arata?
Oarecum usurat ca aveam o sursa de lumina la indemana, situatia incepea sa fie putin mai agreabila. M-am dus la bar, mi-am turnat un pahar de cognac dupa care m-am pravalit in fotoliu lasand gandurile sa zboare. Aroma si taria licorii a avut un efect reconfortant si am inceput sa vad cu alti ochi toata tarasenia cu pana de curent. Am inceput chiar sa ma amuz de situatia in care ma aflam si cat de disperat am fost de cand am ramas fara curent electric. Incet am ajuns la concluzia ca sunt efectiv dependent de tehnologie si o simpla pana de curent este in stare sa-mi intoarca viata cu susul in jos. Era amuzant ca am fost in stare sa ma deprim, sa ma stresez si sa am un atac de panica pentru ca am ramas fara curent electric cateva ore.

Eram pe punctul de-a adormi in fotoliu sub efectul licorii si a linistii care ma invaluia, cand dintr-o data am fost scaldat intr-o lumina puternica si o orchestra de zgomote asurzitoare se rostogoleau spre mine in cascada. Am tras initial o sperietura zdravana si am simtit o durere in ochi de la lumina puternica care inunda locuinta. A venit curentul dupa 4 ore de stat bezna, in sfarsit eram usurat ca am trecut cu bine peste pacostea ce s-a abatut asupra mea. Dupa ce m-am reobisnuit cu lumina si zgomotele din apartament am bagat la incarcat si in priza tot ce functiona pe curent ca nu cumva din greseala sa mai vina o pana de curent. 

Digipedia.ro locul unde te simti acasa

M-am asigurat ca toate aparatele electrice, electronice si electrocasnice erau functionale sau puse la incarcat. Linistit si intrigat de concluzia la care am ajuns dupa eveniment ca sunt dependent de tehnologie, am inceput sa caut pe internet daca mai sunt oameni asemeni mie. Asa am descoperit Digipedia locul unde te simti ca un membru intr-o familie mare, o familie careia ii curge prin vene tehnologie. Digipedia iti ofera bucuria de-a savura “tehnolgie pe paine” si iti deschide noi orizonturi spre tehnologia de ieri, de azi sau cum v-a arata si evolua tehnologia viitorului.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Caroseria remorcii tip 2R5A

Caroseria remorcii tip 2R5A este prevazuta in varianta constructiva cu obloane din tabla nervurate.

Caroseria poate fi completata cu inaltatoare, cu covergi si cu prelata. Obloanele sunt prevazute la extremitatile superioare cu inchizatoare. 

Oblonul din spate al remorcii este prevazut cu o scara de acces, care la rabatarea oblonului se deschide automat. Pe partea interioara, obloanele sunt echipate cu cate doua carlige unite prin lanturi care maresc siguranta in exploatare a remorcii si in acelasi timp permite mentinerea oblonului intr-o pozitie rabatata dorita de cel care exploateaza remorca. 

Atat inaltatoarele cat si obloanele sunt prevazute cu un lant de inchidere, care mareste siguranta transportului si care trebuie tinut permanent inchis si intins.

Prelata este confectionata din panza pentru prelate, iar in ceea ce priveste constructia corespunde normelor T.I.R.

Asezarea prelatei se face pe cinci covergi de sustinere, executate din teava si asigurate de obloane prin cleme speciale.

La partea inferioara prelata se fixeaza de obloane prin intermediul unui cablu de 3 mm grosime, trecut prin ocheti sudati pe oblon. Cablul poate fi incuiat, asigurand astfel securitatea marfii.

Wishlist de cumparaturi din magazinul online DepozitulDePapetarie

Zapada si viscolul care au lovit puternic Romania, in ultimele zile, paralizand jumatate din tara, fac ca efectele lor sa se resimta si in economia tarii. Activitatile care tin de transporturi, din cauza zapezii care a blocat drumurile publice, se desfasoara cu multa greutate. Cei care nu se afla in zonele lovite de natura dezlantuita au in activitatile zilnice un fel acalmie. In asemenea conditii ce poti face mai bine la birou, inafara de o mica reorganizare pentru ca acum iti permite timpul sa te ocupi si de birou. Avand cateva zile mai putin agitate fata de cele normale am gasit putin timp sa-mi organizez un pic biroul si sa fac ordine in hartii.

Preturi croite pe masura ta
Dupa ce am facut necesara ordine pe birou, in birou si intre dosare am sesizat ca-mi lipsesc cateva accesorii si produse de birotica care ori sunt pe terminate ori mi-ar usura munca in timpul saptamanii. Asa am inceput sa ma gandesc la o solutie si sa fac rost de un buget pentru cateva achizitii de birotica. Constient de faptul ca o achizitie directa ar putea veni cu intarzieri si s-ar putea cu multe probleme ivite din cauza conditiilor meteo, m-am gandit ca cel mai bine este sa alcatuiesc o lista cu cele trebuincioase pe care sa le comand dupa ce trece vremea rea, iar toti isi revin la normal. Gandul mi-a sarit instant la partenerul de nadejde pentru produsele de birotica si anume DepozitulDePapetarie primul magazin online cu produse de birou din Romania. Stiam din start ca indiferent de nevoile sau preferintele tale, DepozitulDePapetarie iti ofera solutii personalizate, asistenta specializata si cele mai bune preturi de pe piata. 

Toner negru Xerox
Am inceput lista de produse necesare pentru birou cu un toner negru Xerox. Observ de fiecare data ca s-a terminat tonerul la xerox cand este prea tarziu si am nevoie urgenta de cateva xeroxuri si atunci ma panichez si nu stiu incotro sa o apuc. Facand curatenie pe birou si intre acte am sesizat ca xeroxurile arata tot mai sters, asa ca preventiv am pus pe lista un toner xerox, mai ales ca am gasit un pret bun la el, in magazinul online DepozitulDePapetarie.

Hartie multifunctionala
Daca tot eram la capitolul xerox si imprimante am cautat o promotie si la hartie de copiator. Daca vrei ceva si cauti cu siguranta o sa gasesti, mai ales in DepozitulDePapetarie. Asa am gasit o oferta excelenta la hartie multifunctionala A4, 120 g/mp, 500 coli/top, COLOTECH+, unde daca achizitionezi 4 topuri de hartie primesti o reducere de 10 % sau daca iei mai mult de 8 topuri de hartie reducerea creste la 15 %. Cu asa reducere de pret si avand in vedere ca hartia se consuma zilnic am adaugat la lista 8 topuri de hartie multifunctionala aflata la promotie.

Repertoar
Scufundat intre paginile magazinului online DepozitulDePapetarie dau peste repertoare si instant mi se aprinde beculetul. Nu stiu altii cum sunt, dar eu cam notez informatii pe unde apuc si pe urma uit unde le-am notat, asa ca un repertoar este o solutie practica ca sa ma organizez mai bine si sa notez alfabetic informatiile, ca apoi sa le gasesc mai bine si sa nu mai uit de ele. Am ochit un repertoar A4, 200 file, PIGNA Monocromo, destul de gros, care mi-ar ajunge cateva luni pentru notari si date importante, la un pret bun.

Bloc notes
Fara sa vreau, mi-au cazut ochii peste blocnotesuri si am inceput sa-mi aduc aminte de vremurile cand foloseam un vocabular pe post de blocnotes si ce aiurea era cand trebuia sa rup cate-o informatie din el si se dezmembra si cealalta fila. Cum mai mereu trebuie sa notez cate ceva cand sunt la serviciu, un blocnotes este ideal sa-l ai prin preajma tot timpul. Asa am gasit un bloc notes, A4+, 80 file, dictando, OXFORD International, creat special pentru nevoile mele in DepozitulDePapetarie, si l-am adaugat fara sa clipesc pe lista. In plus paginile lui sunt gata perforate pentru indosarieire si sunt micro-perforate pentru a putea sa fie usor scoase din blocnotes, care pe langa pretul atractiv atarna greu in balanta.

Clasor 600 carti de vizita
In sfarsit am gasit rezolvarea la o problema personala ce o am de ani buni si care de fiecare data imi da batai de cap. Fara sa tin neaparat colectionez carti de vizita de la diverse persoane cu care intru in contact zi de zi. Problema mea este ca le pun in locuri bune si de fiecare data cand am nevoie de datele de contact de pe ele nu le mai gasesc, desi sunt sigur ca am primit cartea de vizita respectiva si este undeva pusa bine. Cred ca nu sunt singurul care pune cartile de vizita primite pe birou, in sertarele biroului, prin buzunare, prin portmoneu, in portiera masinii, in bordul masinii etc. iar cand ai nevoie de ele faci un comandament de cautare peste tot si te rogi sa gasesti cartea de vizita in timp util. Drept urmare am adaugat pe lista un clasor pentru 600 carti de vizita, ROLODEX 67247 cu un pret corect si atractiv. Un clasor rotativ usor de folosit cu buzunare pentru 600 de carti de vizita si separatoare cu index de la A-Z este solutia ideala pentru pastrarea cartilor de vizita primite. Organizate toate la un loc intr-un clasor si foarte usor de identificat cand ai nevoie de cate una este cea mai buna varianta de pastrare a cartilor de vizita.

Harta Romania administrativ-rutiera
Satisfacut de lista facuta m-am relaxat putin lasandu-mi gandurile sa zburde, imaginandu-mi cum o sa arate o zi la munca inconjurat de viitoarele achizitii din DepozitulDePapetarie. La un moment dat privirea imi cade pe singurul perete gol din birou. Un gand incepe sa-mi incolteasca in minte, trebuia sa pun ceva acolo, ceva util cu care sa populez peretele alb. Nici posterele cu reclame si nici calendarele de perete nu mi se pareau ok pentru asta, aveam destule pe ceilalti pereti. Ochii imi cad intamplator pe ecranul laptopului unde era inca deschisa pagina magazinului DepozitulDePapetarie si instinctiv incep sa caut ceva cu care sa populez peretele. Intr-un final am gasit harta plastifiata, Romania administrativ-rutiera, 140 x 100cm, AMCO PRESS care mi se parea cea mai potrivita pentru scopul meu. Am adaugat-o pe lista rapid, eram chiar incantat si satisfacut de initiativa avuta. Oricum privim lucrurile o harta administrativ-rutiera este mult mai practica decat google maps, ai o privire de ansamblu mai mare si cand vrei sa faci o noua ruta de distributie sau trebuie sa calatoresti undeva ai instrumentul de orientare la tine in birou. 

Un partener de incredere
Cu un sentiment placut de multumire si satisfactie am pus lista de cumparaturi din magazinul online DepozitulDePapetarie pe birou, la vedere, si cu proxima ocazie, dupa ce trece vremea rea si Romania isi revine la normal, sa o transform in comanda. Recomand magazinul online DepozitulDePapetarie ca solutia perfecta in materie de birotica mai ales pentru preturile bune afisate si campaniile promotionale pe care le gasesti aici luna de luna.

Articol scris pentru Blogal Initiative

Constructia si exploatarea remorcilor tip 2R5A

Remorca auto utilitara 2R5A este o remorca construita pentru a fi exploatata de orice autocamion sau tractor care are posibilitatea de a remorca o sarcina totala de cel putin 7350 kgf, si este inzestrat cu o instalatie de franare pneumatica aferenta remorcii.

Sasiul sudat din profile de tabla ambutisata asigura elasticitatea constructiei, fapt care micsoreaza la maximum tendinta de deteriorare prin solicitare la oboseala.

Caroseria remorcii este prevazuta cu inaltatoare, covergi si prelata, pentru a satisface in mai mare masura necesitatile de transport al diferitelor tipuri de marfuri.

Sistemul de franare functioneaza prin depresiune in conducta principala, asigurand astfel securitatea remorcii in cazul unei decuplari accidentale de la autotractor. Sistemul de saboti flotanti asigura o reglare usoara si rapida a sabotilor si o eficienta maxima a franelor.

Sistemul de directie, tip peridoc (rulment axial), asigura o buna stabilitate la viteze mari si o inscriere perfecta pe banda de deplasare a autocamionului ce o tracteaza, reducand la minimum tendinta remorcii de a oscila in plan orizontal. 

Atentie invata banii sa se intoarca la tine cu ADUNA.ro !

Sfarsitul fiecarui an este un moment prielnic pentru bilanturi. Fiecare isi face bilantul pentru anul care a trecut si implicit isi face planuri pentru anul care urmeaza. Cei cu implicare directa in fenomenul de comert electronic au realizat un bilant general pentru piata online din Romania. Rezultatele bilantului comertului electronic din Romania sunt pozitive si imbucuratoare. Per ansamblu piata a crescut si trendul este bun iar viitorul promitator. Piata online din Romania a cuprins in 2013 peste 10 milioane de internauti, la fel se observa o crestere a numarului de magazine online in jurul cifrei de 4500 la nivelul tarii, fata de 3500 cat erau in 2012. Daca in general cumparatorii online din Romania au varste curpinse intre 25-35 de ani, se observa o crestere substantiala procentului de cumparatori cu varste intre 45-55 de ani si a interesului in crestere a acestora pentru cumparaturile online. 

Parteneriatul castigator
Daca s-a deschis apetitul romanilor pentru cumparaturile online este bine ca ei sa beneficieze in plus de pe urma placerii de a cumpara online. Desi fiecare magazin online, din cand in cand, face cate o campanie de reduceri si promotii, este putin probabil ca sa le prinzi pe toate sau pe cele mai atractive daca nu-ti vinde sau trimite “un prieten” cate un pont despre ele. Oricat de mult timp liber avem la dispozitie tot nu reusim sa urmarim toate promotiile si ofertele magazinelor online din Romania. Este extraordinar ca exista initiativa in online-ul romanesc care sa reuneasca cele mai bune magazine, cele mai atractive promotii, cu cele mai mari reduceri de pret, toate la un singur loc pe portalul ADUNA.ro. In plus portalul ADUNA.ro implementeaza un sistem unic de cashback prin care in urma oricarei achizitii efectuate online din magazinele partenere aflate pe platforma primesti o parte din suma platita inapoi. Banii pentru cashback vin din comisioanele pe care magazinele partenere il ofera portalului ADUNA.ro care il imparte pe urma cu fiecare cumparator online care a utilizat reteaua. Prin sistemul implementat pe portalul ADUNA.ro toata lumea are de castigat, magazinele isi cresc vanzarile, clientii primesc bani inapoi si echipa ADUNA.ro ramane cu un buget care sa le ofere posibilitatea de a dezvolta noi functionalitati si parteneriate.

Log in, cumperi si aduni bani
Imi aduc aminte ca prima comanda online am facut-o in urma cu mai bine de 6 ani in urma si de atunci tot am cochetat cumparand online diverse produse. Socul cel mai mare l-am avut acum 2 ani cand am vrut sa achizitionez un laptop. Am gasit un laptop bun ca si configuratie dar si ca pret online in magazinul Altex. Am facut comanda online si spre surprinderea mea exista modelul ales in magazinul din localitate aflat la cativa pasi de domiciuliu. N-am mai avut rabdare sa-l primesc acasa asa m-am hotarat sa merg sa-l iau direct din magazin dupa ce in urma comenzii a fost retinut din stoc. Ajung intr-un suflet la magazin, cer unui baiat de pe raion sa-mi arate modelul ales si mergem impreuna la raft unde era sa fac infarct cand am vazut pretul. Pe site era 2399 lei iar la raft era 2749 de lei, exact cu 350 lei mai scump. Imi venea sa urlu de disperare pentru ca logic nu aveam atatia bani la mine si in plus mi s-a urcat tot sangele la cap cand am vazut diferenta de pret. Am inceput sa-i explic omului ca am facut comanda online si acolo era alt pret iar aici e mult mai mare, a discutat cu casiera si in final mi-au zis sa ma linistesc ca pretul la care-mi da laptopul este cel mai mic aflat pe site. Surprins de intorsatura am intrebat dar de unde este asa mare diferenta de pret pentru acelasi model de laptop intre site si magazinul fizic. Sincer nu am primit niciun raspuns concret, mi-au zis ceva evaziv ca asta este politica Altex de a pune preturi mai mici in online. Sunt sigur ca diferentele de pret apar din cauza faptului ca un magazin online implica mult mai putine costuri decat unul fizic si normal este ca un magazin fizic sa-si scoata cheltuielie din vanzari iar cum altfel o pot face daca nu din politica de preturi.

Cupoane si vouchere de reducere
Dupa acest incident am privit cu alti ochi cumparaturile online, am capatat incredere in preturile mai mici din online si am devenit adeptul cumparaturilor online. Poate daca nu treceam printr-o experienta atat de edificatoare, ramaneam indiferent fata de online si cumparam cum se nimerea, dar de atunci, prima data ma uit in online si doar in cazul in care nu gasesc produsul intr-un magazin pe net, imi indrept cautarile in magazinele fizice. Acum de cand am descoperit portalul ADUNA.ro pot spune cu mana pe inima ca am gasit propriul meu mall online, fiindca portalul include marea majoritate de magazine din care imi faceam cumparaturile frecvent. Chiar daca nu gasesti magazinul tau preferat in portalul ADUNA.ro poti trimite o cerere echipei ADUNA.ro si acestia vor face tot posibilul ca sa-l aduca mai aproape de tine si sa beneficiezi de cashback de fiecare data cand cumperi online.

Compari oferte si preturi
Ca sa beneficiezi de cashback trebuie sa te conectezi in primul rand la portalul ADUNA.ro, apoi iti faci cumparaturile online pornind de la linkurile oferite de portal spre magazinele online preferate si beneficiezi de cashback. In plus poti face comparatii de preturi intre magazinele partenere ADUNA.ro si sa alegi varianta cea mai convenabila pentru tine. Dupa ce ai finalizat comanda online indiferent de metoda de plata aleasa primesti cashback inapoi. Poti aduna cashback pe langa cumparaturile facute in magazinele partenere si din voucherele, cupoanele sau codurile de reducere colective active de pe portal. In plus prin recomandare mai poti aduna cashback, portalul Aduna.ro iti pune la dispozitie o serie de instrumente de recomandare, toate doar in beneficiul tau.

Recomanzi si aduni cashback
Plata cashback se face saptamanal in fiecare zi de joi dupa o cerere de retragere facuta in prealabil de catre utilizator. Exista doua modalitati de plata direct prin trasfer bancar sau prin PayPal. In plus, portalul ADUNA.ro a incheiat un parteneriat cu Fundatia Mihai Nesu prin care 5% din veniturile generate de utilizatorii ADUNA.ro sunt donate pentru programele fundatiei.

Sponsorul tau online
Ca totul sa fie perfect si sa incepi cu dreptul un parteneriat cu platforma online ADUNA.ro, acestia au initiat o campanie prin care fiecare utilizator care se inscrie pe platforma pana pe data de 3 februarie 2014 primeste automat in cont suma de 10 lei. Apreciez faptul ca ADUNA.ro a pus pe primul plan beneficiile utilizatorilor si au implementat sistemul de cashback, unul dintre cele mai revolutionare prin care o parte din bani se reintorc la tine, in urma cumparaturilor online de care poti beneficia ca sa faci alte cumparaturi. Ce poate sa fie mai placut si relaxant, decat sa cumperi online din confortul caminului tau si in plus sa te bucuri de cashback la fiecare comanda online. Recomand tuturor utilizatorilor de internet care fac cumparaturi online sistemul cashback implementat de ADUNA.ro ca fiind cea mai eficienta si buna solutie pentru a cumparaturile tale online.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Drumuri cu straturi antigel

Stratul antigel se executa din zgura expandata, clasa 900-1200, sort 0-7, sau din zgura granulata de furnal, clasa A, cu grosimea de minim 12 cm dupa compactare. Acest strat de protectie nu se ia in considerare la dimensionarea structurii rutiere, dar se include in grosimea totala a structurii rutiere pentru efectuarea verificarii acesteia la inghet-dezghet.

Modul de evacuare a apelor din stratul de protectie sau din stratul inferior de fundatie difera in functie de situatia existenta, si anume:
- daca exista posibilitatea evacuarii apelor prin santuri (rigole) sau pe taluzurile rambleurilor, se prevede un strat drenant continuu pana la taluzurile drumului. Suprafata pe care se executa acest strat va avea panta transversala de 10-12 % pe ultimii 80 cm, pana la taluzurile drumului. In cazul largirii platformei existente, se pot prevedea drenuri transversale de acos­tament cu latimea de 25-35 cm si grosimea de 30-50 cm, situate la distante de 10-20 m, in functie de declivitatea drumului. Drenurile transversale de acostament au panta de 4-5% si se realizeaza normal pe axa drumului cand declivitatea este mai mica de 2 % sau, in caz contrar, cu o inclinare de circa 60 ° in directia declivitatii.
- daca drumul este situat in debleu sau la nivelul terenului natural si nu exista posibilitati de evacuare a apelor prin santuri (rigole), se prevad drenuri longitudinale sub acostamente sau sub santuri (rigole), cu panta de min 0,3 %. In cazul rambleurilor realizate din pamanturi necoezive sau permeabile, nu se prevad masuri de evacuare a apelor din straturile de fundatie.

Suntem dependenti de tehnologie

Uneori din cauza stresului cotidian avem asa cate un sentiment prin care detestam tehnologia din varii motive si ne incolteste in minte subit cate o idee prin care renuntatul la tehnologie este solutia problemelor noastre. Gandul ne zboara spre natura, ne imaginam in mijlocul naturii intr-o casa din lemn inconjurata de o padure verde racoroasa departe de aglomeratia si stresul oraselor, un peisaj idilic care ne-ar oferi o bine meritata relaxare totala. Pentru moment casuta din padure este solutia perfecta pentru noi, dar ce te faci daca ajungi acolo si dupa ceva timp incepi sa duci lipsa tehnologiei, incepi sa te plictisesti, ti se pare ca timpul trece tot mai incet si mai greu, parca totusi nici acest loc idilic nu te mai satisface si te vei intoarce la tehnologie, pentru ca oricum privim lucrurile suntem dependenti de tehnologie si nu ne mai putem imagina viata fara ea.

Bord Dacia 1100
Evolutia tehnologiei din ultimii zeci de ani este evidenta, iar noi, dar mai ales noile generatii, nu mai putem concepe o existenta normala fara tehnologia, care a patruns si este prezenta in toate aspectele vietii noastre cotidiene. Daca facem o comparatie cu privire la masini, observam evolutia tehnologica extraordinara din domeniul auto. Imi aduc aminte ca eram destul de mic, aveam cativa ani si am mers pentru prima data cu o Dacia 1100. Entuziasmul acelei calatorii de cativa kilometri mi-a ramas intiparita in minte. Desi mergeam cu o viteza ce poate nu depasea 50 km/h, aveam impresia ca mergem cu o viteza atat de mare incat aproape ne luam zborul. Eram fascinat mai ales de bordul masinii, de indicatoarele din bord si volan, aveam impresia ca ma aflu intr-o naveta spatiala asemanatoare celei din serialul cehoslovac “Racheta alba” ce era transmis la televizor si pe care-l urmaream cu sufletul la gura de fiecare data, alaturi de bunica care imi citea cu glas tare titrarea. Acum chiar daca imi plac masinile de epoca nu as mai avea curajul, in primul rand, sa conduc o Dacia 1100, probabil m-as simti ca intr-o reintoarcere in timp, un fel de retrogradare undeva in epoca de piatra si l-as reincarna cu siguranta pe Fred Flintstone. 

Bord Dacia 1300
Tot in perioada copilariei, pana n-am mers la scoala, am facut o calatorie la mare impreuna cu niste rude cu o masina Dacia 1300. Deja era alta viata, tot drumul am stat pe bancheta din spate, mai mult in picioare ca sa vad cum conduce unchiul meu masina si urmaream bordul care nu mai era din lemn si tremurul indicatoarelor. La un moment dat a oprit pe marginea drumului pentru ca s-a stricat ceva la masina, atunci am vazut pentru prima data un motor de Dacia. Am ramas uimit cum cu cateva scule a reusit sa rezolve, pe marginea drumului, o problema de mecanica reusind sa reporneasca motorul dupa cateva incercari. Eram fericit si plin de admiratie pentru unchiul meu care a reparat masina si ne-am putut continua drumul. 

Bord Dacia 1310
La cativa ani distanta parintii mei au achizitionat o Dacia 1310. Cand am urcat prima data in ea am simtit o emotie puternica totul era altfel, bordul arata mai frumos, indicatoarele nu erau rotunde ci patrate cuprinse intr-un bord compact si in plus aveam casetofon de masina, in comparatie cu Dacia unchiului. Puteam face diferenta si bineinteles ma dadeam mare si il necajeam pe varul meu, ca noi avem masina mai puternica si mai dotata. Ca majoritatea dintre noi prima masina pe care am condus-o a fost Dacia 1310, iar emotia primilor kilometrii facuti la volan mi-a ramas bine intiparita in minte. Socul tehnologic cel mai mare l-am avut cand am condus un volkswagen golf 3, niciodata nu mi-as fi putut imagina ca o masina se poate conduce atat de simplu si usor, fiind obisnuit cu Dacia 1310. 

Bord Dacia Liberta
Evolutia tehnologica si a designului il observam de la un model Dacia la altul. Cred ca cel mai reusit model Dacia este Logan, iar ultimul model de Logan le intrece pe toate la echipare si design atat interior cat si exterior. Daca la modelele de masini mai vechi partea mecanica era preponderenta iar partea electronica era aproape inexistenta, la cele mai noi parte electronica si tehnologia castiga teren in fata partilor mecanice. Modelele noi de masini sunt echipate cu o multitudine de senzori si module electronice care te asista si fac sofatul din ce in ce mai simplu si usor. Masinile devin prin intermediul senzorilor si a echiparii cu electronica de ultima generatie tot mai inteligente. Daca in trecut aveai o problema cu masina, cu ajutorul unei truse de scule de cele mai multe ori puteai remedia problema daca aveai minime cunostinte de mecanica. Acum daca ramai cu masina in drum o simpla trusa de scule de cele mai multe ori nu te mai ajuta, singura solutie este sa duci masina la un service auto cu mecanici specializati care sa o puna pe un tester si apoi sa-ti rezolve problema.

Bord Dacia Logan
Diferenta dintre un mecanic auto si un service din anii 1990 cu ce avem in anul de gratie 2014 este ca de la cer la pamant. Imi aduc aminte cata mizerie si ulei era pe podeaua unui service din 1990, cat de murdari erau mecanicii auto de tot felul de uleiuri si vaseline, cum se muncea intr-un service unde totul se baza pe mecanica, cum aratau sculele cu care se reparau masinile, doar aducandu-ti amine te cutremuri din toata fiinta. Oricine cu cateva cunostinte de mecanica sau cu cateva zile de ucenicie putea sa lucreze intr-un service auto, acum totul este schimbat, pentru a deveni mecanic auto ai nevoie de cunostinte temeine de electro-tehnica, trebuie sa stii sa utilizezi un calculator, sa stii sa utilizezi un tester auto, sa stii sa interpretezi codurile testerului si apoi sa rezolvi problema masinii. Mai nou majoritatea pieselor auto care includ componente electronice se schimba cu totul nu mai este nevoie ca sa desfaci piesa si sa schimbi o garnitura sau altceva, dar si costurile pieselor de schimb sunt mai mari. Astazi intr-un service auto totul straluceste de curatenie, reparatiile se fac mult mai usor, canalul este inlocuit de elevatoare performante, iar sculele sunt mult mai eficiente.

Bord Dacia Logan 2
Oricum privim lucrurile nu mai putem sa sofam fara tehnologie, in primul rand datorita costurilor. Daca acum 20-30 de ani pretul combustibililor era undeva la o zecime din cat este acum, astfel puteai sa-ti permiti sa folosesti o masina care consuma o galeata si un pic la 100 km. Acum masinile datorita avansului tehnologic consuma mult mai putin si sunt mai economice, in plus sunt mult mai usor de condus. Daca pana acum cativa ani sofatul era doar apanajul barbatilor din cauza efortului fizic necesar pentru a conduce, astazi oricine poate sofa simplu si usor noile modele de masini cu servodirectie asistata. Nici nu-ti poti inchipui cum te-ai descurca cu resursele si tehnologia de acum 50-100 de ani, nici nu cred ca mai suntem pregatiti ca generatie sa ne reintoarcem in timp intr-o era fara tehnologie de ultima generatie. Astazi daca vrei sa achizitionezi o masina prima data intrebi cat consuma, ce motor are, ce dotari tehnice si apoi cat costa.

Service Dacia
Din punctul meu de vedere nu pot sa renunt la tehnologie si nici nu mai poti renunta datorita costurilor foarte mari care implica lipsa de tehnologie. Un regres tehnologic nu cred ca mai este posibil pana nu se epuizeaza toate resursele planetei. Cu toate ca tehnologia ne-a invadat viata nu mai putem trai fara ea chiar daca dorim sa renuntam costurile sunt mult mai mari fata de ce ne permitem. Asa ca trebuie sa ne bucuram si sa folosim tot ce ne ofera tehnologia, sa ne usuram munca si sa ne imbunatatim nivelul de trai. Daca doresti sa aflii ultimele noutati tehnologice urmareste digipedia.ro un site dedicat in totalitate tehnologiei.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Parametrii economici ai automobilelor

Parametrii economici cei mai importanti care caracterizeaza un automobil sunt costul initial, amortismentul si cheltuielile de exploatare (consumul de combustibil si lubrifiant, consumul de pneuri, durabilitatea automobilului, cheltuielile de intretinere si reparatii).
- consumul de combustibil este cel mai important indice care caracterizeaza economicitatea automobilelor si depinde de urmatorii factori: tipul, starea si puterea motorului montat pe automobil, constructia sasiului, viteza de deplasare, tipul si starea drumului. La automobile consumul de combustibil se raporteaza la 100 km parcursi (l/100km sau kg/I00km), la tona kilometru transportata (1/tkm) si calator kilometru (1/calator/km).
- durabilitatea automobilului, este data de calitatea acestuia de a functiona timp indelungat fara defectiuni in limita uzurilor admise. Ea este determinata de factorii constructivi (calitatea materialelor folosite la fabricarea pieselor, de tehnologia de fabricatie a pieselor, de calitatea montajului, felul ungerii, etc.) si de factorii de exploatare (starea drumurilor, conditiile climaterice, calitatea combustibililor, calitatea si punctualitatea reviziilor tehnice si periodice, calificarea conducatorului auto, etc).
- cheltuielile de intretinere si reparatii, sunt determinate de simplitatea si usurinta cu care se pot executa. De asemenea, ele depind de usurinta cu care se poate ajunge la punctele de ungere si reglare, de simplitatea montarii si demontarii agregatelor, de usurinta cu care acestea pot fi scoase de pe automobil si de gradul de unificare si interschimbabilitate a pieselor si agregatelor automobilului.

"Iubitafizica" o piesa de teatru inedita

Asistam in ultima vreme la o degradare si o subfinantare a culturii mai ales in anii de dupa revolutia din 1989, cultura intotdeauna a ramas la coada finantarii de la bugetul de stat. In plus tot in aceasta perioada politicul s-a infiltrat si in cultura, astfel au ajuns sa conduca Ministerul Culurii si implicit finantarea culturii romanesti niste indivizi care nu aveau nicio tangenta macar cu activitatile culturale. Unii poate vor zice ca in alta parte finantari se fac si din mediul privat pentru cultura dar la noi nu se poate pune in discutie pentru ca mediul nostru privat este oarecum viciat de imbogatitii de carton fara educatie care nu dau “2 lei” pe cultura sau initiativele culturale. Inca mi-a ramas in minte mesajul campaniei “Da-ti 1 leu pentru Ateneu”, este revoltator in ce situatie grava de subfinantare a ajuns cultura romana, si mai revoltator este ca alesii care pot lua decizii si redirectiona finantari spre cultura nici macar nu schiteaza intentia de a face ceva in acest sens. Probabil asta meritam ca popor care nu stim sa ne alegem conducatorii.

"Iubitafizica" spectacol de teatru cu papusi in marime naturala
Chiar pare incredibil, nici mie nu-mi vine sa cred ca incet dar sigur tot initiativa privata este solutia salvatoare si pentru cultura. O astfel de initiativa este “We are here” o platforma de crowdfunding care te ajuta sa finantezi lansarea ideilor, evenimentelor si proiectelor tale culturale, creative si inovatoare de film, teatru si dans, muzica, publishing si expozitie, urban, stiinta si tehnologie si educatie. Deviza celor de la We are here este “Promitem ca vom face tot posibilul sa schimbam felul in care se finanteaza proiectele culturale, adica sa convingem initiatorii sa lase publicul sa se implice, cu sume mici sau mai mari in lansarea in lume a unei noi generatii de creatori.” Functionarea platformei “We are here” este simpla si se bazeaza pe oameni, ca mine si ca tine, care vor sa se implice si sa ajute financiar proiectele culturale din varii motive.

"Iubitafizica" un spectacol inedit
Un proiect cultural care are nevoie de ajutorul si sustinerea noastra pe platforma “We are here” este “Iubitafizica” bazata pe cartea scrisa de Iulian Tanase, realizator la Radio Guerilla. Despre spectacol initiatorii sai ne spun urmatoarele: “Iubitafizica reprezinta zvacnirea creativitatii noastre. Am pregatit scenariul timp de cateva luni, iar papusile sunt extraordinare (asa cum ni le imaginam). Vom ilustra povestea unui laborator in care cercetatorii fac experimente cu iubitafizica, o stiinta ne-testata pana acum. In fata ta vor prinde viata personaje, papusi in marime naturala, care te vor uimi prin aspect si miscare. Incercam sa aducem pe scena personajele imaginate de autor,la care sa adaugam imaginatia noastra pentru a spune o poveste de iubire a lor, a noastra, a fiecaruia dintre noi. De aceea, corpurile actorilor se vor combina cu papusile, creand o anti-teza intre ceea ce suntem si ceea ce ne dorim. Vom crea iluzii optice intre papusar si papusa sa, intr-un joc vizual ce ne va evidentia atat partile bune cat si pe cele rele, pe care le continem, un joc ce poarta numele simplu de Iubire.” Fiind vorba de o piesa de teatru cu papusi in marime naturala, spectacolul “Iubitafizica” este ceva inedit pentru scena romaneasca, sau cel putin eu asa il vad. 

Chiar daca mi-ar place teoretic sa joc intr-o piesa de teatru, sunt convins ca alti colegi bloggeri s-ar descurca mai bine decat mine ca de exemplu autoarea blogului Dordefemeie. Sustin proiectul “Iubitafizica” si recomand tuturor sa-l sustina pentru a da posibilitatea initiatorilor sa-l puna in scena si publicului spectator sa savureze o piesa de teatru inedita.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Salarizarea personalului din transporturile rutiere, locul si rolul ei

Astazi, intr-o economie moderna, atat conducatorii cat si ceilalti membri ai unei companii, sunt sau ar trebui sa fie din ce in ce mai interesati pentru a creste rezultatele eforturilor depuse de oameni in procesul de productie.

Inca de la inceputul cercetarilor si pe tot parcursul dezvoltarii managementului un loc central l-a ocupat si il ocupa pe de-o parte, studierea de detaliu a procesului de munca si rationalizarea acestuia pentru ca omul sa lucreze cu maxim de randament si minim de efort si pe de alta parte, stabilirea elementelor (in primul rand salariul) care sa-l determine pe om sa obtina rezultatele asteptate.

In vederea studierii comportamentului omului in executarea sarcinilor trebuie cunoscute si analizate diferitele teorii de motivare si mai ales factorii de natura sa influenteze acest comportament. Astfel, se pot desprinde urmatoarele:
- omul are o arie larga de cerinte pe care doreste sa le satisfaca: cerintele fundamentale (aici intra cerintele fiziologice si de protectie), sociale, de personalitate etc.
- ca urmare, principala treapta de motivare absolut necesara consta in asigurarea unui nivel de salariu care sa-i poata satisface cerintele de baza (sau fundamentale).
- motivarea este si trebuie considerata si ca functie de stimulent, rolul unui astfel de stimulent constand in a determina omul sa-si sporeasca nivelul sau economic prin intermediul unui castig in crestere.
- castigurile salariale sa fie totdeauna in stricta corelatie cu rezultatele ce se obtin in munca, adica oamenii sa obtina o compensatie echitabila pentru munca depusa.

Tinand cont de caracteristicile cele mai semnificative ale diferitelor teorii de motivare, un management de calitate trebuie sa stabileasca si sa aplice forme si metode practice, prin care sa se asigure orientarea activitatii oamenilor spre realizarea obiectivelor stabilite. Un astfel de rol revine in principal, sistemului de salarizare, care necesita o anumita imbinare a elementelor componente. Asa cum managementul si strategia se influenteaza reciproc, asa cum fiecare companie are particularitatile sale in adoptarea unui anumit management, tot asa, sistemul de salarizare element al managementului companiei, are particularitatile sale, nu numai la nivelul unitatii ci chiar in interiorul acesteia.

Sistemul de salarizare este compus dintr-un numar de elemente, care se completeaza si/sau se conditioneaza reciproc, astfel incat acesta sa-si poata indeplini rolul pentru care a fost proiectat. Totodata, sistemul de salarizare se stabileste in asa fel, incat sa poata asigura compensarea sub forma baneasca, a muncii depuse de oameni in activitatea pe care o desfasoara.

In mod direct sau indirect, fiecare din teoriile de motivare recunoaste rolul pe care il au banii - salariile in comportamentul oamenilor pentru o eficienta maxima a muncii consumate. Din punct de vedere practic, nu incape nici o indoiala ca salariul sub diferitele lui forme constituie elementul de baza, in determinarea comportamentului individului pentru o munca productiva si de calitate. Acest rol trebuie indeplinit de sistemul de salarizare, atat in ansamblul sau cat si de fiecare element in parte. Ca urmare, sistemul de salarizare asigura motivarea omului pentru:
- o continua ridicare a calificarii profesionale (atat prin pregatirea teoretica cat si prin experienta in munca) necesara pentru indeplinirea unor operatii concrete.
- o organizare rationala a muncii, corespunzatoare nivelului de inzestrare tehnica posibil, de asigurat.
- desfasurarea activitatii intr-un ritm normal de munca, care sa asigure un anumit nivel de productivitate.
- o calitate a lucrarilor in deplina concordanta cu cerintele clientilor.
- un climat de munca care sa garanteze o buna cooperare intre indivizi.
- asumarea de raspunderi corespunzatoare postului si sarcinilor care le revin.

Pentru a raspunde unor astfel de cerinte care sa conduca la succesul si continuitatea fiecarei companii, sistemul de salarizare trebuie sa cuprinda mai multe elemente care luate separat orienteaza comportamentul fiecarui individ spre realizarea performantelor ce se asteapta de la el. Aceste elemente ale sistemului de salarizare sunt:
- subsistemul salariilor de baza, care cuprinde: salariul de baza minim, coeficientii de ierarhizare si indicatoarele de calificare sau descrierile posturilor.
- normele de munca, ca element al sistemului de salarizare.
- sporurile de salarii.
- sistemul de premiere.
- formele de salarizare.

Cum sa-ti echipezi un birou profesional cu DepozitulDePapetarie ?

Inceputul de an este de obicei prilej de facut planuri noi pentru unii, dar pentru mine, uneori, incepe cu o demisie. Lucram de mai mult timp, in domeniul auto, la o firma in departamentul vanzari piese auto. Trebuia sa ma prezint la departamentul personal, ca sa primesc salariul in functie de realizari si “marja bruta”. Marja bruta era un sistem interesant, parca creat de un doctor in economie, dupa care eram recompensat pentru vanzarile din luna precedenta. Marja bruta era bine gandita ca sa-ti diminueze salariul in functie de toanele patronilor. Astfel au gasit o ghidusie prin care primeai o penalizare substantiala la salariu daca un client de-al tau nu platea o factura sau avea o restanta de plata. O data primita penalizarea, chiar daca, sa zicem, clientul in viitor achita respectiva restanta, tu nu mai primeai la salariul urmator banii retinuti in urma penalizarii. Prin urmare, merg la personal unde mi se comunica ca am luat inca o penalizare la salariu pentru ca aveam un client cu o restanta de plata. Era a treia sau a patra luna consecutiva cand primeam o penalizare la salariu. Mi s-a intunecat vederea, am simtit cum sangele mi se urca la cap si incep sa explodez de nervi, cred ca eram in stare de orice, n-am mai rezistat si mi-am dat demisia pe loc.

Am facut o plimbare mai lunga ca sa ma calmez, sa-mi pun ordine in idei si sa gasesc o solutie pentru viitorul meu, care nu era deloc “roz”. Cu cat analizam situatia pe toate fetele, mi se parea ca singura solutie mai buna este sa pornesc pe un drum propriu. Aveam nevoie de o firma ca sa-mi pot continua activitatea. Astfel am analizat toate posibilitatile ca sa pot porni pe noul drum cat mai repede. In cateva zile am achizitionat o firma careia i-am schimbat obiectul de activitate, am pus pe picioare rapid un site, mi-am updatat toate programele de identificare piese auto, am facut publicitate pe internet si cu un optimism debordant am pornit la drum pe cont propriu.

Registru A4
Totul mergea aproape bine, imi lipsea totusi un birou echipat cu tot ce ai nevoie pentru desfasurarea unei activitati de vanzari. Cum nu dispuneam efectiv de prea mult capital, nu-mi permiteam sa inchiriez un spatiu special pentru activitate in cel mai scurt timp sau sa echipez unul. Singura solutie de moment era ca sa transform o camera din locuinta intr-un birou si un mic depozit. Familiarizat cu internetul, am decis sa arunc o privire ca sa vad cateva oferte pentru birotica. Gasesc usor un magazin online cu tot ce aveam nevoie pentru inceput, asa am descoperit depozituldepapetarie.ro un loc unde gasesti tot ce-ti trebuie pentru un birou profesionist.

Totul a mers binisor toata saptamana, incepeam sa ma obisnuiesc cu noul statut si chiar ma simteam bine, asta pana cand am mers la contabil si mi-a trantit inca o lista cu chestii ce trebuiau achizitionate rapid. Ajung acasa terifiat si ma apuc sa caut in DepozitulDePapetarie toate pozitiile primite de la contabil, tot felul de tipizate, registre de casa, registre jurnal, registre inventar si alte registre jurnal, de a caror existenta habar nu am avut pana in momentul de fata. Nici in ziua de azi nu mi-e clar la ce foloseste atata hartogarie pentru a desfasura o activitate comerciala.

Hartie copiator
Incet, fara sa-mi dau seama, am inceput sa am tot mai multe hartii, registre si jurnale care trebuiau cumva organizate, ca se le gasesc cand mi le cerea contabilul sau oricine altcineva. N-am avut incotro si trebuia sa-mi organizez biroul cat mai rapid. Vrand-nevrand a trebuit sa achizitionez cateva produse de birotica, dosare, bibliorafturi si un depozitar de documente, pe care le-am gasit pe toate in DepozitulDePapetarie. O zi intreaga am consumat ca sa le pun pe toate in ordine si sa le organizez pe “caprarii”. Dupa ce-am terminat cu aranjarea hartiilor, m-am gandit ca am terminat cu biroul si este complet, dar m-am inselat. Cand mi-era lumea mai draga s-au apucat clientii sa ma sacaie sa le dau si oferte tiparite sau sa le trimit prin fax, nimic mai rau, mai ales ca bugetul era cum era. N-am avut incotro si a trebuit, obligat de situatie, sa pun in functiune o imprimanta si un fax urgent. Asa ca am apelat din nou la colaborarea cu DepozitulDePapetarie, unde am gasit un multifunctional Epson Stylus PX830FWD exact pe gustul meu, in plus aveam de unde alege consumabilele de papetarie, in special hartie copiator si rola fax. 

Multifunctional Epson
Vanzarile erau satisfacatoare si chiar optimiste pentru inceput. Cererile de oferta si comenzile curgeau zilnic, telefonul suna fara oprire, mailurile veneau in cascada, eram intr-un fel coplesit de situatie, foloseam un caiet in care notam cererile telefonice, dar din graba si neatentie scriam pe unde apucam in caiet, coduri de piese, numere de telefon, cereri de oferte si la final nu mai stiam care cu care se imbina. Trebuia neaparat sa iau masuri si in cazul acesta. In plus in fiecare weekend acordam destul timp pentru a indosaria si organiza hartiile adunate peste saptamana. De nevoie am apelat din nou la DepozitulDePapetarie online, pentru cateva repere. Pentru arhivare era necesar un perforator, un capsator, agrafe si capse de rezerva. Am solutionat si organizarea caietului prin achizitionarea unor post-it-uri, pe care le-am folosit cu succes de fiecare data cand luam o comanda sau oferta telefonica, astfel am putut sa le pun in ordine si sa le rezolv pe rand. In mai putin de trei saptamani aveam deja un parteneriat avantajos pentru mine, cu DepozitulDePapetarie, de care eram extrem de multumit, prin intermediul caruia am organizat primul meu birou la inceput de an, pe care ar fi invidiosi oricare dintre fostii mei colegi de munca.

Aparat cafea Briel
In scurt timp am sesizat ca am inca o problema de care trebuia sa scap. De fiecare data cand primeam pe cineva la birou, eram prins in off-side pentru ca nu aveam nimic pregatit pentru protocol ca intr-un birou profesionist. Ma tot gandeam de ceva timp cum sa rezolv problema protocolului, sa-mi usurez munca si sa scap de situatiile penibile in care eram pus uneori. Salvarea a venit tot de la DepozitulDePapetarie, unde am gasit in sectiunea “Produse protocol” tot ce-ti pofteste inimioara pentru protocol. Mi-a atras atentia un aparat de cafea Briel SM200 cu steamer pentru lapte si ceai, care te poate scoate din orice incurcatura si poti satisface toate pretentiile unui musafir de afaceri. In plus produsele ce tin de protocol le poti gasi pe toate la un loc la preturi de depozit.

Breloc Trabi
Stim cu totii ca publicitatea este spiritul comertului, astfel am descoperit in momentul in care am vrut sa fac si o campanie de publicitate, ca DepozitulDePapetarie comercializeaza niste brelocuri simpatice cu imagini auto. Nici nu se putea mai bine, brelocurile erau perfecte si veneau ca o manusa domeniului meu de activitate. Am fost incantat de efectul si feedback-ul pozitiv al clientilor carora la fiecare comanda, peste o anumita suma, le ofeream cate un cadou simbolic “indragitul Trabi” cu aer nostalgic. Minima investitie in brelocuri s-a reintors inzecit, regasindu-se in cresterea comenzilor si a incasarilor in scurt timp.

Cheia succesului in afaceri
Orice activitate privata dorim sa facem, sau dorim sa incepem o noua activitate pe cont propriu avem nevoie intotdeauna de un birou echipat cu toate cele necesare, iar cea mai buna si accesibila solutie este DepozitulDePapetarie, unde gasesti tot ce ai nevoie la cele mai bune preturi de depozit. In plus la DepozitulDePapetarie vei fi mereu tratat ca un prieten, nu ca un simplu client, iar pentru companii se ofera programe corporate personalizate, perfecte pentru orice business. DepozitulDePapetarie este “cheia succesului” in orice afacere.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Micile si marile containere

Se intelege prin containere un utilaj de transport (cadru, cisterna amovibila): avand un caracter permanent si fiind prin acesta suficient de rezistent pentru a permite utilizarea sa repetata, respectand urmatoarele caracteristici:
- special conceput pentru a usura transportul marfurilor fara ruperea incarcaturii, cu unul sau mai multe mijloace de transport.
- prevazut cu dispozitive care il fac usor de manipulat, mai ales in timpul transbordarilor, de pe un mijloc de transport pe altul.
- conceput astfel incat sa fie usor de umplut si de golit.
-  cu un volum interior de cel putin 1m cub cuprinzand accesoriile si echipamentele normale ale containerului, notiunea ”container” nu cuprinde nici ambalajele de uz curent nici vehiculele.

In cazul micilor containere, trebuie aratat ca inca inainte de aparitia in transporturi a cuvantului „container”, procedeul de transport din poarta in poarta pe care acestea il reprezinta era practicat sub forma harasselor si cadrelor.

Autoeconom o platforma pentru conducatorii auto

Masina face parte din viata noastra moderna. Cred ca nu exista o zi in care sa nu folosim masina personala, de firma sau mijloacele de transport in comun. Masina are nevoie de intretinere periodica sau, ca orice obiect produs de om, din cand in cand mai se strica cate o piesa care inevitabil trebuie inlocuita. Stim cu totii ca de fiecare data cand trebuie sa facem revizia tehnica sau sa schimbam o piesa la masina, trebuie sa apelam la cate un service auto care sa efectueze reparatia sau revizia tehnica. Acum apar problemutele unele mai mari, altele mai mici. In general ai nevoie de o programare la un service auto, apoi ai nevoie de piesele de schimb si desigur de manopera. Daca o programare nu necesita bani doar timp, cand vine vorba de piese auto de schimb si manopera, aici intervin banii si costurile care pot face diferenta intre service-uri auto.

Autoeconom.ro
Chiar daca avem conturile pline de bani ne uitam intotdeauna dupa preturi competitive. In mod normal ca sa vezi preturile cele mai bune la manopera si piese auto trebuie sa iei service-urile auto la rand, sa le vizitezi fizic, sa ceri oferta si sa-ti faci apoi o comparatie de preturi apoi sa-l alegi pe cel mai bun din punct de vedere al pretului. Un alt argument care atarna destul de greu in balanta este experienta mecanicilor din service si garantia data pentru lucrarile efectuate. 

O solutie pentru optimizarea tipului petrecut in cautarea celui mai bun service auto, atat din punct de vedere al pretului cat si al manoperei sau garantiei este data de autoeconom. Autoeconom este un portal online care iti ofera posibilitatea de a transforma cautarea unui service auto intr-o experienta placuta si eficienta care sa-ti satisfaca toate asteptarile. Platforma autoeconom este usor de utilizat, tot ce trebuie sa faci este sa completezi o cerere de oferta intr-un formular interactiv iar service-urile auto din locatia aleasa iti vor raspunde cu cele mai bune oferte de pret si garantie. 

Formular cerere oferta
Accesand serviciul autoeconom poti alege cea mai avantajoasa oferta pentru tine, evitand deplasarile fizice la service-uri auto, astfel economisesti timp si de ce nu bani. In final dupa efectuarea lucrarilor in service, ai posibilitatea de a face o evaluare concreta a service-ului auto frecventat. Exprimandu-ti parerea cu privire la serviciile beneficiate in service-ul auto ales poti ajuta viitori clienti sa faca o alegere buna dar poti ajuta si service-ul sa-si cunoasca cu adevarat calitatea serviciilor oferite.

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Automate de dirijare actionate de pietoni

Acest tip de automate este folosit, in general, pentru protejarea trecerilor de pietoni peste arterele de circulatie cu trafic intens, adica in cazul existentei unor intersectii rezultate din nevoile pregnante de circulatie ale vehiculelor si cele de traversare ale pietonilor. Din aceasta confruntare vehicule pietoni, cei din urma fiind pasibili de accidente, functionarea acestui tip de automate este conditionata de cererile de traversare ale acestora, inregistrate prin intermediul butoanelor de actionare, amplasate pe stalpii de sustinere a semafoarelor apropiate trecerilor de pietoni.

In urma solicitarilor de traversare ale pietonilor, automatele de acest tip asigura acestora permisiunea de traversare a strazii imediat, in cazul existentei unui gol in fluxul de vehicule, sau la sfarsitul unei perioade de timp prestabilite, in cazul in care acesta prezinta un caracter de continuitate.

O alta utilizare a automatelor actionate de pietoni este in legatura cu automatele complet sau semiactionate de vehicule, caz in care permisiunea de traversare pentru pietoni este servita numai in conditiile existentei unui gol in fluxul de trafic al strazii sau la expirarea timpului maxim predeterminat, aferent automatelor de dirijare a circulatiei actionate de vehicule.
melimeloparis.ro