Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Arborele cotit

Arborele cotit transforma miscarea de translatie a pistonului intr-o miscare de rotatie si transmite spre utilizare momentul motor dezvoltat de forta de presiune a gazelor prin intermediul rotii volante. Totodata, arborele cotit insumeaza lucrul mecanic produs de fiecare cilindru si-l trimite utilizatorului si antreneaza in miscare unele sisteme auxiliare ale motorului.

Arborele cotit este piesa principala a motorului, atat din punct de vedere functional, cat si constructiv. El este o piesa complexa a carui masa reprezinta 8-15% din masa motorului si al carui pret de fabricatie ajunge la 25-30% din pretul motorului.

Arborele cotit este alcatuit din fusuri de reazem (paliere), fusuri manetoane, brate de legatura intre fusurile paliere si cele manetoane si contragreutati care servesc la echilibrare. Numarul fusurilor manetoane este egal cu numarul n de cilindri ai motorului, mai putin la motoarele in V unde sunt n/2 fusuri manetoane. Pe arborele cotit se mai pot gasi: mase pentru echilibrare, roti dintate pentru antrenarea unor sisteme auxiliare, flansa pentru prinderea volantului, fulie pentru antrenarea ventilatorului si generatorului, rac pentru manivela, etc.

Arborele cotit este cel mai solicitat organ al motorului. Sub actiunea presiunii gazelor si a fortelor de inertie, arborele cotit este supus la intindere, compresiune, incovoiere si rasucire, solicitari cu caracter de soc. Bratele de legatura sunt supuse la oboseala iar fusurile paliere si manetoane la uzare. Din aceasta cauza el se confectioneaza prin turnare din fonta de calitate (fonta modificata perlitica cu grafit nodular sau fonta aliata cu Cr, Ni, Mo, Cu. Turnarea din aceste materiale prezinta urmatoarele avantaje:
- reducerea consumului de material.
- realizarea cu usurinta a formelor tubulare.
- realizarea formelor optime cerute de echilibru si de rezistenta la oboseala.
- materialul are calitati antifrictiune datorita grafitului continut.
- amortizeaza vibratiile tosionale. 

La motoarele puternic solicitate, arborele cotit se confectioneaza din oteluri aliate cu Cr, Ni, Mo,V. Obtinerea semifabricatului se poate face prin: forjare libera, forjare in matrita sau prin turnare.

Chiulasa motorului

Este piesa care inchide cilindrii la partea superioara si contine o parte din camera de ardere, locasuri pentru bujii sau injectoare, canale de admisie si evacuare, locasuri pentru supape si la unele tipuri de motoare si locasurile lagarelor de sprijin ale axului cu came. La partea superioara are un capac cu garnitura de etansare, iar la partea inferioara o suprafata plana pentru imbinarea cu blocul motor.

Chiulasele se confectioneaza prin turnare, de regula din acelasi material ca si blocul motor si pot sa fie independente, pentru fiecare cilindru, sau monobloc pentru un grup de cilindri sau pentru toti cilindrii.

La motoarele cu aprindere prin scanteie, de regula chiulasa se confectioneaza din aliaj de aluminiu deoarece micsoreaza masa motorului, previne detonatia si imbunatateste umplerea cilindrilor.

La fel ca si blocul motor, la motoarele racite cu lichid, in chiulasa se gasesc cavitati pentru circulatia lichidului de racire in zonele camerelor de ardere care au orificii de comunicatie cu cavitatile din bloc.

Etansarea dintre chiulasa si blocul de cilindri se realizeaza folosind o garnitura speciala, termorezistenta, numita garnitura de chiulasa. De regula aceasta se fabrica comuna pentru toti cilindrii si are prevazute orificii pentru trecerea prezoanelor, lichidului de racire, tijele culbutorilor, etc. Garnitura de chiulasa trebuie sa reziste la temperaturi inalte si sa detina un anumit grad de plasticitate, pentru a putea asigura o etansare perfecta. Pentru aceasta, de regula pentru motoarele de autovehicule se confectioneaza garnituri din azbest placate cu tabla subtire de cupru. Pentru protectia impotriva gazelor fierbinti, in zona camerelor de ardere, garniturile de chiulasa se protejeaza cu o camasa de nichel.

Blocul motor sau carcasa motorului

Carcasa motorului reprezinta partea mecanismului motor in care se amplaseaza partile mobile si, partial sau integral, unele sisteme auxiliare. Carcasa se fixeaza pe un suport (sasiu) si pe el se fixeaza chiulasa. La unele motoare racite cu lichid, in blocul motor se confectioneaza si cilindrii de lucru (cilindri monobloc).

In peretii transversali sunt prevazute locasurile lagarelor de sprijin ale arborelui cotit si ale arborelui cu came. La partea superioara sunt prevazute orificii filetate pentru imbinarea cu chiulasa, orificii pentru trecerea lichidului de racire spre chiulasa si locase pentru montarea cilindrilor (la motoarele cu cilindri amovibili). La motoarele racite cu lichid, in blocul motor se gasesc cavitati pentru circulatia lichidului de racire in zonele camerelor de ardere.

Deoarece preia toate fortele si momentele care iau nastere pe timpul functionarii motorului, carterul trebuie sa aiba o rigiditate ridicata. Deformarile carterului conduc la inrautatirea conditiilor de ungere si uzarea lagarelor. Acest lucru poate fi evitat prin: nervurarea peretilor transversali, coborarea planului de separare a carterului sub cel de separare a lagarului, marirea numarului de lagare paliere ale arborelui cotit si turnarea comuna cu cilindrii de lucru. 

Lagarele arborelui pot fi suspendate, cu capacul in carterul superior, sau rezemate, cu capacul in carterul inferior. In primul caz, solutia permite asamblarea pe banda a motorului, schimbarea usoara a cuzinetilor, strangerea si controlul independent al fiecarui cuzinet si realizarea unui carter inferior usor si simplu.

Datorita formei complexe si masei mari (24-36% din masa totala a motorului), blocurile motoare se fabrica de regula prin turnare din fonta iar la motoarele de putere mai mica, se confectioneaza din aliaj de aluminiu turnat sub presiune. Grosimea minima de 5-8 mm este impusa de conditiile de turnare. Principalele materiale utilizate sunt:
- fonta perlitica cu grafit lamelar fin sau nodular, care are o rezistenta inalta la uzare, proprietati antifrictiune, rezistenta satisfacatoare la solicitari mecanice si se toarna usor.
- fonta cenusie, utilizata pentru motoarele cu cilindri amovibili.
- aliajele de aluminiu care au densitate redusa, conductibilitate termica ridicata, rezistenta la uzare coroziva si prelucrabilitate buna. Pentru cilindrii monobloc, in acest caz, oglinda cilindrilor se cromeaza sau se metalizeaza cu otel si molibden.



Cilindrul de lucru

Cilindrul de lucru este organul in interiorul caruia se deplaseaza pistonul si evolueaza fluidul motor. Cilindrii pot fi nedemontabili sau demontabili (amovibili). Cilindrii nedemontabili (monobloc) reduc lungimea si masa motorului, costul de fabricatie si maresc rigiditatea motorului. Se utilizeaza la motoarele de puteri mici si mijlocii. Cilindrii amovibili se utilizeaza la motoarele cu alezajul peste 120mm deoarece prezinta urmatoarele avantaje: se pot confectiona din materiale superioare, rezistente la uzare, se simplifica turnarea blocului de cilindri, permite inlocuirea usoara a cilindrilor uzati si asigura supravietuirea blocului motor in caz de distrugere sau uzura excesiva a unui cilindru. Suprafata exterioara a cilindrului este udata de fluidul de racire (apa sau aer), exceptie facand cilindrii demontabili uscati care se monteaza cu strangere in locasurile din bloc. La cilindrii demontabili umezi, etansarea se face cu ajutorul unor inele de cauciuc. Pentru asigurarea strangerea etanse a chiulasei pe conturul cilindrilor umezi este necesar ca la montare sa se prevada un joc de 0,05-0,15mm.

Cilindrii se confectioneaza prin turnare din fonta sau otel cu rezistenta mare la uzare la temperaturi inalte.

Scaunul supapei

Scaunul supapei serveste ca locas de asezare a supapei cand aceasta inchide orificiile de trecere a fluidului de lucru. Pentru supapa de admisie scaunul se poate practica direct in bloc sau in chiulasa, in cazul in cazul in care acestea sunt confectionate din fonta, dar pentru supapele de evacuare si supapele montate in elemente din aliaj de aluminiu, acestea se confectioneaza prin inele care se introduc prin presare (mai rar prin infiletare). La montare, concentricitatea dintre ghidul supapei si scaunul supapei trebuiesc riguros respectate pentru a se evita deformarea scaunului si supratensionarile, asigurandu-se astfel mentinerea corecta a supapei pe scaun.

Strangerea la montare pentru diametrul exterior este de 0,019 mm la chiulasa din fonta si de 0,025 mm la chiulasele din aliaj de aluminiu.

Deoarece materialele din care sunt confectionate scaunele de supapa trebuie sa aiba o buna rezistenta mecanica, la uzare si la coroziune si sa isi pastreze duritatea la temperaturi ridicate, pentru confectionarea lor se utilizeaza fonta refractara, otel refractar aliat cu W, Cr, Mo sau bronz de aluminiu. Pentru asigurarea unei duritati ridicate, pe suprafata scaunului se depune un strat de stelit.

Nu exista limita la fapte bune #Campofriofacebine

O campanie frumoasa si umanitara de Ziua Recunostintei are loc in perioada 21-28 noiembrie prin care Campofrio transforma fiecare produs achizitionat in reteaua Carrefour intr-un sandvis care va fi donat unui copil neajutorat din comunitatile doljene, de Ziua Recunostintei. Sub sloganul #Campofriofacebine, proiectul va aduce bucurie in viata celor care au cea mai mare nevoie.

Este greu de crezut dar in secolul XXI civilizatia umana nu a putut eradica saracia si foametea din lume. Ar trebui sa constientizam faptul ca suntem o societate de consum, cumparam mai mult decat avem nevoie si risipim aruncand la gunoi o gramada de alimente. Toate acestea in situatia in care la cateva case sau strazi de noi sunt suflete care fusera tacuti in saracie crunta. Mai ales in comunitatile rurale saracia este prezenta la tot pasul. Aici gasim copilasi care au intr-adevar probleme, care se confrunta cu foamea si saracia crunta, sunt suflete care merita mai mult si au nevoie de ajutorul nostru. Statistic 350000 de copii din Romania copii traiesc in saracie extrema, confruntandu-se deseori cu lipsa unei alimentatii corespunzatoare, a incaltamintei, imbracamintei si a rechizitelor. Numarul lor este infricosator de mare, ramai perplex cand auzi asemenea statistici si faci comparatie cu luxul si risipa ce-o fac familia prezidentiala si camarila pdl-ista care au in comun o singura caracteristica “Lacomia”. O lacomie cronica care-i determine sa fure si sa adune cat mai mult fara sa le pese de marea majoritate a populatiei care traiesc in mizerie si saracie crunta.

Donator de viitor
Este revoltator sa vezi lacomia dusa la extrem familiei prezidentiale si a camarilei din jurul ei, carora nu le mai ajung milioanele de euro, carora nu le pasa de nimeni si de nimic. Niciodata dar niciodata nu am auzit ca macar unul dintre ei sa faca un gest de omenie si sa doneze ceva pentru cei aflati la nevoie, pentru cei care n-au ce pune pe masa, in schimb aud doar cat se imbogatesc si ce achizitii mai fac si ce tunuri de milioane mai dau, calcand cu tupeu pe suferinta multimii.

Apreciez si sustin campania #Campofriofacebine la finalul careia Campofrio doneaza cel putin 8000 de sandvisuri copiilor aflati intr-o situatie delicata. Programul prin care se va desfasura aceasta donatie se numeste „Donator de viitor”, initiata si sustinuta de World Vision Romania. Pornind de la campania #Campofriofacebine, in primul rand as ajuta si sprijini campania cumparand produsele Campofrio din Carrefour. Un alt lucru simplu care nu costa bani este sa donezi sange ca sa faci un binesemenilor tai aflati la nevoie. Ma gandesc la cei 2% pe care pot sa-i redirectionez spre o asociatie sau un ONG care se ocupa si sustine dezvoltarea comunitatilor rurale aflate la nevoie. 


Ma gandesc serios sa ma implic in campania Donator de viitor prin care sa sustin un copil aflat intr-o situatie delicata. Printr-o donatie poti sa aduci o contributie personala la educatia si bunastarea unui copil, dar si la dezvoltarea comunitatii in care el traieste. Esti la curent in orice moment cu evolutia educationala a beneficiarului donatiei tale si primesti o corespondenta constanta. Cu o suma derizorie de sub 2.5 lei pe zi poti schimba destinul unui copil dandu-i posibilitatea sa mearga in fiecare zi la scoala, sa aiba caietele si cartile necesare, sa se duca la doctor cand este cazul si sa beneficieze de tratamentul necesar. Poti s-o faci acum! Alege un copil si devino Donatorul lui de viitor!

Poti afla povestile copiilor accesand pagina de Facebook Campofrio Romania sau pagina de Facebook World Vision Romania. Stim cu totii ca nu exista limita la fapte bune #Campofriofacebine.


Bucsa de ghidare

Bucsa de ghidare are rolul de a ghida tija supapei in miscarea sa de translatie si de a transmite elementului in care este montata (chiulasa sau blocul motor) o parte din caldura primita de supapa, contribuind astfel la racirea ei. 

Bucsa se introduce in locasul ei prin presare. Pentru limitarea pozitiei, in cazul presarii in chiulasele din aluminiu, bucsa este prevazuta cu guler.

O importanta deosebita prezinta jocul dintre ghid si tija supapei. Acesta trebuie sa asigure o buna evacuare a caldurii, limitarea pierderilor de ulei concomitent cu pastrarea filmului de ulei la dilatare. Acest joc trebiue sa fie de 20-50 mm in cazul supapelor de admisie si de 50-70 mm la supapele de evacuare.

Ungerea in interiorul bucsei se face prin ceata de ulei si barbotare. Pentru favorizarea ungerii unele supape au la partea superioara o degajare care joaca rolul de rezervor de ulei. Pentru a se limita scurgerea uleiului in cilindri pe langa tija supapei, unele bucsi de ghidare, in special la supapele de admisie ale motoarelor m.a.c. nesupraalimentate, au prevazut la partea inferioara un manson. Aceasta solutie prezinta dezavantajul diminuarii transferului de caldura in zona tijei supapei.

Doarece in zona bucsilor de ghidare se evacueaza o mare cantitate de caldura, exteriorul bucsei este scaldat cu lichid de racire din abundenta.

Materialul din care este confectionata bucsa de ghidare trebuie sa aiba o buna rezistenta la uzare la temperaturi inalte, calitati antifrictiune, buna conductibilitate termica si sa permita aderarea filmului de ulei. In general se utilizeaza fonte refractare, bronzuri refractare, bronzuri de aluminiu sau bronzuri fosforoase.

Instalatii de semnalizare si dirijare

Pentru ca sistemul rutier presupune foarte multe mijloace de transport a fost necesara introducerea unor unor reguli de circulatie si a unor semnalizari care au rolul sa-i protejeze atat pe conducatorii auto cat si pe neconductori .

Circulatia pe drumurile publice se desfasoara in conformitate cu regulile de circulatie si cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere realizate prin mijloacele de semnalizare, semnalele si indicatiile politistului rutier care dirijeaza circulatia, semnalele speciale de avertizare luminoase sau sonore, de semnalizare temporara si semnalele conducatorilor de vehicule. Semnificatia, precum si dimensiunile mijloacelor de semnalizare rutiera, forma, simbolul, culoarea si conditiile de executie, amplasarea, instalarea si aplicarea acestora se stabilesc in conformitate cu standardele in domeniu iar respectarea lor este obligatorie.

Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
- sistemele de semnalizare luminoasa sau sonor - in aceasta categorie intra semafoarele pentru dirijarea circulatiei care pot fi de tipul unui cronometru, cu doua lumini asezate de obicei la trecerile de pietoni si cu trei lumini destinate circulatiei autovehiculelor. De asemenea se amplaseaza semnale luminoase si la trecerile de cale ferata. Indiferent de tipul semaforului si amplasarea lui intr-un sistem de transport culoarea rosie semnifica oprirea iar culoare verde permite trecerea.
- indicatoarele sunt panouri colorate cu o vopsea speciala vizibila pe timp de noapte si care au rolul de a avertiza, de a obliga, de a interzice, de a da prioritate si de a informa participantii la trafic.
- marcajele sunt semne de vopsea pe suprafata caii de rulare care au rolul de a delimita marginile soselelor si a benzilor de rulare, de indrumare pentru trecerea de pe o banda pe alta, de interzicerea efectuarii unor anumite manevre si de informare.
- alte dispozitive speciale construite din plastic sau beton cum ar fi parapetii pentru delimitarea unui sens de circulatie sau a scuarurilor, din cauciuc pentru incetinirea vitezei intr-o anumita zona, parapete antiorbire, stalpi de avertizare, etc.

Motorul cu turbina

La motoarele cu ardere interna unde alimentarea aerului prin aspiratie la rotatii mari nu mai ajunge pentru a asigura o putere si mai mare al acestuia, se monteaza unul sau mai multe din aceste agregate.

Grupul de turbosuflanta este montat in asa fel, incat gazele de evacuare care trec prin turbina, o angreneaza, care poate sa ajunga la turatii de pina la 290.000 rpm (ex. al motorului turbodiesel la automobilului).

Turbina fiind montata pe un ax comun cu turbina suflantei, aceasta fiind legata de conductele de admisie in asa fel, incat aerul de admisie este comprimat cu o presiune dorita in cilindrul motorului, in ciclul de admisie al acestuia.

Grupul de turbosupraalimentare este compus din doua parti esentiale: corpul carcasei cu turbina de antrenare si carcasa cu turbina suflanta, de unde se deriveaza si denumirea agregatului in „turbo”. Gazele de evacuare antreneaza turbina care la randul ei, antreneaza suflanta. Suflanta aspira aerul curat din filtrul de aer si il comprima spre cilindrul motor. Ambele turbine sunt pozitionate pe un ax comun care este montat intr-o bucsa de alunecare unsa cu ulei sub presiune, sau si rulmenti speciali.

Cand carcasa turbinei necesita o racire suplimentara, aceasta prin constructia de canale pentru racire, este legata la instalatia de racire a motorului. La fel si carcasa suflantei, la nevoie poate avea din constructie canale pentru lichidul de racire. In rare cazuri, pentru racirea grupului de turbosupraalimentare, acesta este partial sau chiar total inclus in carcase care sunt racite cu lichid.

Avantajul folosirii grupului de turbosupraalimentare este:
- cresterea puterii motorului fara a consuma putere mecanica, cum este de exemplu la motorul cu ardere interna cu turbocompresor. 
- cresterea puterii unui motor mai mic, mai usor, la aceiasi putere ca la un motor cu mult mai mare.

Desavantajul folosirii turbinei turbosuflante este:
- prin marirea puteri motorului la aceiasi cilindree, deci marind presiunea de ardere in cilindru, este nevoie de o adaptare constructiva a pistonului, boltului, bielei, arborelui cotit, blocului motor, cilindrului, chiulasei, rotii dintate, sistemului de racire. etc.
- unele firme constructoare de agregate de turbosupraalimentare recomanda, ca dupa un mers mai indelungat la turatii mari ale motorului cand turbina se poate inrosi din cauza temperaturii ridicate, inaintea opriri motorului, acesta sa mai functioneze la turatii reduse, pentru ca agregatul sa nu ramana fara ungere si racire. 
- la motoarele moderne cu turbina suflanta, in legatura cu acest agregat sunt adaugate piese de reglare, care si ele la randul lor sunt periclitate de defectare. 
- o parte din turbina facand parte din sistemul de ungere al motorului, la pornirea si accelerarea acestuia, in turbina formandu-se o sub presiune (vid), o parte din uleiul care unge axul turbinei este aspirat in camera de ardere. Se estimeaza, dupa intervalele de pornire/acelere brusca, ca consumul de ulei la aceste motoare este 20-40% din cauza agregatului de turbosuflanta.

Rezervorul de combustibil

Rezervorul de combustibil se foloseste la inmagazinarea unei cantitati de combustibil (benzina sau motorina), asigurand un parcurs de 300-1000 km. Capacitatea este de 40-60 l pentru autoturisme si 150-300 l pentru autocamioane (pentru motorina 500-800 l). Se confectioneaza din tabla de otel, avand pereti despartitori pentru amortizarea socurilor provocate de combustibil la viraje si la denivelarile drumului. Uneori, in conducta de alimentare, se gaseste o sita de filtrare. Conducta este astupata de un buson special prevazut cu o supapa (dubla de aer) care pune rezervorul in legatura cu atmosfera (de vapori) impotriva suprapresiunii. De asemenea, rezervorul este prevazut cu racordul de legatura cu pompa de alimentare si un racord de retur al surplusului de combustibil. In interior este amplasat traductorul de nivel, iar in partea inferioara, un buson de golire. 

Rezervorul poate avea diverse forme geometrice, de obicei paralelipipedice, dupa posibilitatea de amplasare pe automobil - lateral sau sub scaunul conducatorului auto.

Imopedia e mai mult decat imobiliare

Imobiliarele fac parte din viata noastra, inca din vremurile imemoriabile, de cand omul si-a construit prima locuinta, sau a constientizat si utilizat termenul de proprietate asupra unui teren. Cresterea populatiei intr-un ritm alarmant incepand cu secolul trecut, dezvoltarea constructiilor de locuinte si ieftinirea materialelor de constructii, au dus la un boom imobiliar care s-a simtit la nivelul intregii planete. Dezvoltarea si acoperirea tot mai mare a internetului din ultimii cativa ani a facilitat accesul unui procent tot mai mare a populatiei la mediul online, iar afacerile si serviciile au trecut in online. Nici imobiliarele nu puteau ramane inafara online-ului, astfel incat astazi nu putem vorbi despre vreo initiativa in imobiliare care sa nu fie prezenta si in online. 

Cred ca majoritatea dintre noi am apelat la servicii imobiliare de-a lungul vietii si o sa mai apelam si in viitor. De multi ani piata imobiliarelor este prezenta in online intr-o diversitate remarcabila, orice site de anunturi are ca baza de plecare anunturile imobiliare, ca sa nu mai vorbim de siturile specializate doar in imobiliare. Standardele serviciilor imobiliare sunt din ce in ce mai mari iar eforturile facute de cei care activeaza in imobiliare se resimt in perceptia si multumirea consumatorilor. Nu exista o satisfactie mai mare pentru un agent imobiliar decat multumirea si satifactia clientului pentru alegerea facuta.

Noul Imopedia.ro
Ca in orice serviciu, profesionalizarea si specializarea este necesara chiar si in imobiliare pentru a fii intotdeauna in topuri. In acest context Imopedia vine si revolutioneaza serviciile imobiliare in online. Cu o activitate de peste 15 ani in imobiliare, Imopedia a devenit etalonul profesionalismului serviciilor imobiliare din Romania. Astazi Imopedia imbraca o noua fata cu un design modern, dinamic si plin de personalitate. Informatiile de calitate, incarcarea rapida a paginilor, functionalitatile ingenioase fac din Imopedia.ro cea mai tare platforma online de imobiliare. Anunturile publicate, pe noul portal Imopedia, trec prin filtre si reguli stricte, pentru a oferi informatii sigure si verificate, informatii clare si detaliate, cu amanunte esentiale legate de proprietate. Noul portal Imopedia ofera maxima interactivitate si vizibilitate, astfel la o simpla cerere cu dorintele tale, o echipa de profesionisti iti va raspunde cu o oferta personalizata in cel mai scurt timp. In plus poti avea incredere ca anunturile imobiliare de pe portal au cea mai buna vizibilitate in online fiind situl pe care trebuie sa-l accesezi atunci cand vinzi, cumperi sau inchiriezi o proprietate. Imopedia.ro este si ramane un portal dedicat profesionistilor unde gasesti intotdeauna cele mai importante informatii, comunicate, evenimente, analize si stiri imobiliare la zi.

Sunt impresionat de noua fata Imopedia, chiar imi place noul concept al portalului, mai dinamic, mai performant si mai aproape de tine. Am ramas placut surprins sa descopar in clipurile publicitare oamenii care se afla in spatele noului concept Imopedia. Niciodata nu am avut ocazia sa-i vad, desi stiam de existenta lor, dar acum totul a prins viata si imaginea este mult mai sugestiva si graitoare. Nu mi-am imaginat ca in spatele unui portal de imobiliare exista o comunitate atat de activa si prietenoasa, aveam o impresie gresita vis-avis de un agent imobiliar, il percepeam ca o persoana sobra, serioasa, care nu iese din tipare, iar acum observ ca agentii imobiliari pe langa profesionalism sunt oameni plini de viata, joviali si prietenosi.


Surpriza cea mai mare, pe care am primit-o de la Imopedia, este o piesa muzicala compusa si interpretata de trupa Taxi. Piesa dedicata pietei imobiliare si portalului Imopedia, vine cu o noutate, in videoclip nu au interpretat actori profesionisti ci reprezentanti importanti ai companiilor imobiliare din Romania. Trebuie sa recunosc, cu mana pe inima, ca piesa “Obisnuieste-te sa imparti si cu altcineva!”, chiar imi place. Nu mi-as fi imaginat vreodata ca o sa-mi placa o piesa compusa la cererea Imopedia si dedicata pietei imobiliare. Apreciez felul inedit in care a ales sa se promoveze noul portal Imopedia printr-o piesa compusa de o trupa iubita si de succes din Romania. In plus, remarc cu admiratie conceptul prin care noul portal Imopedia se promoveaza printr-o serie de clipuri publicitare in care apar tineri, oameni de afaceri, familii, agenti imobiliari, cu alte cuvinte publicul tinta caruia i se adreseaza noul concept Imopedia.

Imi place initiativa celor de la Imopedia de a organiza un concurs cu premii care are drept scop feedbackul clientilor si sunt atenti la dorintele si nevoile consumatorilor. Ce-i drept, ideile valoroase fac intotdeauna diferenta si sustin performanta, iar cointeresarea clientilor printr-un concurs, aduce cu siguranta un plus de idei, un brain-storming direct cu beneficiarii portalului. Poti participa si tu la “Concursul de idei Imopedia”, exprimandu-ti ideile si dorintele despre cum ai vrea sa arate noul portal si poti sa fii recompensat cu premii substantiale, nu uita orice idee inovatoare conteaza pentru a crea un portal de imobiliare – imopedia.ro perfect. Intotdeauna tinand cont de parerile care vin din partea clientilor poti sa-ti perfectionezi serviciile si sa reusesti multumirea si satisfacerea tuturor clientilor. Sustin initiativa si inovatia adusa in imobiliare de noul portal si recomand Imopedia.ro ca fiind solutia ideala cand vrei sa vinzi, sa cumperi sau sa inchiriezi o proprietate. Imopedia e mai mult decat imobiliare.


Durata reactiei conducatorului de autovehicul

In majoritatea cazurilor un accident de circulatie poate fi anticipat in timp si spatiu de conducatorii auto angajati, indiferent daca au creat sau nu starea de pericol. Cele mai acute situatii de accident sunt acelea in care timpul scurs intre aparitia starii de pericol si momentul declansarii proceselor care pun in pericol viata au valori relativ reduse, mai mici sau egale cu durata necesara intrarii efective in functiune a unei manevre de evitare. Frecvent, asemenea situatii care impun reactii denumite generic de “urgenta maxima” se refera la:
- patrunderea rapida pe un drum cu prioritate a unor vehicule care circula in intersectii sau pe drumuri fara prioritate, fara a respecta prevederea “cedeaza trecerea”.
- traversarea imprevizibila si brusca a drumului de catre unul sau mai multi pietoni prin locuri improprii acestui scop.
- inscrierea brusca a unui autovehicul fara o prealabila semnalizare pe banda pe care se deplaseaza in spate, cu viteza mai mare, un alt autovehicul.
- inscrierea brusca a unui autovehicul in depasirea altui vehicul, cand din sens contrar circula alte vehicule, la distante relativ mici.
- aparitia brusca a unui pieton sau vehicul a carui vizibilitate a fost impiedicata de catre un alt vehicul.

Daca macar unul din conducatorii auto aflati intr-una din situatiile mentionate reactioneaza prin efectuarea unor manevre adecvate exista sanse ca urmarile accidentului sa fie mai putin grele sau chiar ca acesta sa nu se mai produca.

Starea de pericol consta in modificarea unor factori din mediul inconjurator, care in majoritatea cazurilor este perceput pe cale vizuala, deseori insa sesizarea unui eventual pericol este posibila prin simtul vestibular (senzatia de echilibru) sau chiar pe cale auditiva. Conducatorul vehiculului poate reactiona prin manevrele clasice avute la dispozitie, adica franare energica, viraj de ocolire, accelerare brusca sau combinatii ale acestora. Asemenea manevre sunt impuse de o stare de urgenta si in mod obisnuit sunt rezultatul unor hotarari reflexe. De aceea ele difera esential de manevrele similare efectuate in urma unor decizii constiente care au la baza rationamente derulate pe perioade suficient de mari.

Orice manevra de evitare poate intra efectiv in functiune numai dupa trecerea unui timp din momentul perceperii starii de pericol de catre conducatorul vehiculului, aceasta durata poarta denumirea de timp de reactie al ansamblului sofer-vehicul. De pilda, timpul de reactie la franare al ansamblului sofer-vehicul este cuprins intre momentul in care este sesizat pericolul si momentul in care rotile incep sa franeze.

Straturile de fundatie

Stratul (straturile) de fundatie este situat intre stratul de baza sau imbracamintea rutiera si terenul de fundare, avand urmatoarele roluri:
- rol de rezistenta: preia eforturile unitare verticale de la stratul rutier superior, le repartizeaza pe suprafete mai mari si le transmite stratului imediat inferior sau terenului de fundare, in limita capacitatii portante a acestora, in acest scop, straturile de fundatie trebuie sa fie alcatuite astfel incat sarcinile statice sau dinamice din trafic sa fie preluate in asa masura incat terenul de fundare sa nu fie solicitat peste limitele admisibile.

Straturile de fundatie trebuie sa aiba o rezistenta stabila si o grosime suficienta pentru a repartiza cat mai uniform eforturile unitare verticale, pe terenul de fundare.

Deformabilitatea acestor straturi trebuie sa fie cat mai mica, cu atat mai mult cu cat straturile superioare sunt mai subtiri si cu capacitate portanta mai redusa, in general, din acest punct de vedere, o compactare ridicata a stratului de fundatie este garantia unei bune comportari in exploatare a structurii rutiere.

In cazul in care stratul superior de fundatie indeplineste si rolul stratului de baza, proiectarea si executia acestuia trebuie sa se faca din materiale mai rezistente, deoarece primeste si solicitarile transmise prin imbracamintea rutiera (socuri, vibratii, o parte din eforturile unitare tangentiale etc.). De aceea, se evita sa se foloseasca in stratul superior de fundatie materiale pietroase din roca slaba (calcare moi, sisturi si roci alterabile etc:).
- rol drenant: asigura drenarea si evacuarea apelor infiltrate in structura rutiera, impiedicand stagnarea acestora la nivelul patului drumului. Acest rol este esential pentru mentinerea constanta a capacitatii portante a structurii rutiere. Prezenta apei este deosebit de daunatoare, ea provocand o reactie in lant, ce conduce in final la distrugerea structurii rutiere.
- rol anticapilar: rupe ascensiunea capilara a apelor subterane. Acest rol este indeplinit de straturi rutiere alcatuite din materiale granulare, avand o grosime mai mare decat inaltimea ascensiunii capilare a apelor subterane, amplasate pe terenul de fundare.
- rol antigel: impiedica patrunderea inghetului pana la nivelul pamantului din patul drumului, recomandandu-se, in acest caz, folosirea in straturile de fundatie a unor materiale negelive, cu o conductibilitate termica redusa.
- rol anticontaminant (izolator): opreste patrunderea argilei din terenul de fundare spre straturile rutiere superioare, de rezistenta, ale structurii rutiere.

Cele mai frecvente cazuri de nereusita in exploatarea straturilor de fundatie se datoresc sensibilitatii la actiunea apei a materialelor din care acestea sunt realizate si contaminarii straturilor rutiere din materiale necoezive cu argila din patul drumului.

Daca se exclude contactul cu apa al materialelor din patul drumului si din straturile rutiere de fundatie, conditiile de rezistenta sunt satisfacatoare si se mentin corespunzatoare in majoritatea cazurilor, intrucat eforturile unitare ce apar in straturile inferioare sunt relativ mici.

Daca straturile de fundatie nu pot realiza unul sau mai multe din rolurile: drenant, anticapilar, antigel si anticontaminant, se impune realizarea, intre patul drumului si primul strat de fundatie, a unui strat de protectie.

Tendinte moderne in producerea si punerea in opera a mixturilor asfaltice

Documentele congreselor mondiale de drumuri pun in evidenta preocuparile inten­se ale specialistilor pentru a realiza imbracaminti bituminoase durabile si care sa ofere o mare siguranta circulatiei.

In cele ce urmeaza prezint succint unele dintre tendintele ce se manifesta actualmente in aceasta privinta in tehnica rutiera:
- se preconizeaza utilizarea unor bitumuri mai dure, avand penetratia 41/50, 61/70 si 81/100, mai ales in straturile de rulare, in vederea maririi stabilitatii mixturilor asfaltice si pentru a evita pericolul aparitiei fagaselor si a valuririlor.
- se constata preocupari intense pentru introducerea pe scara larga, mai ales la fabricarea mixturilor asfaltice folosite in stratul de uzura, a liantilor modificati ce au calitati superioare bitumurilor clasice si care permit obtinerea unor mixturi asfaltice cu performante ridicate.
- pentru asigurarea unei stabilitati superioare a imbracamintilor bituminoase se proiecteaza si se produc mixturi asfaltice cu fibre, bitum modificat, schelet mineral puternic, care prezinta rezistente mecanice superioare si, in special, rezistente mari la deformatii plastice.
- in vederea imbunatatirii adezivitatii, in mai multe tari exista tendinta de a folosi aditivi tensioactivi, care se adauga la bitum in rafinarie, bitumurile aditivate se utilizeaza in special pentru executarea betoanelor asfaltice din straturile de rulare ale imbracamintilor bituminoase.
- se realizeaza betoane asfaltice cu un procent de goluri sub 5%, ceea ce asigura obtinerea unor imbracaminti durabile, impermeabile si cu performante fizico-mecanice superioare.
- de asemenea, s-au realizat mixturi asfaltice drenante, care au un volum ridicat de goluri si au dat rezultate bune in ceea ce priveste rugozitatea, reducerea zgomotului si marirea capacitatii de drenare a apei, dar sunt necesare cercetari in continuare pentru a putea preciza durata lor de exploatare si modul specific de intretinere.
- se constata o tendinta de a se proiecta si executa straturi din mixturi asfaltice de grosimi mai mari, variind intre 6 si 30 cm pentru stratul de baza, 4-9 cm pentru stratul de legatura si 4-10 cm pentru stratul de uzura.
- pentru straturile de baza se pot folosi agregate neconcasate (pietrisuri), numai cateva tari folosesc agregate concasate. Dimensiunea maxima a granulelor pentru stratul de baza este de 40 mm, se mentioneaza o serie de tendinte privind folosirea agregatelor netraditionale, agregate cu performante mai scazute, mai ales pentru drumurile cu trafic redus.
- pentru straturile de legatura si uzura se folosesc numai agregate concasate. In paralel cu nisipul de concasaj se foloseste si nisipul natural. Dimensiunea maxima a granulelor pentru stratul de legatura si de uzura este de 25 mm.
- se constata cresterea procentului de cribluri in mixturile asfaltice pentru marirea stabilitatii straturilor bituminoase.
- pentru marirea rezistentei la uzura se folosesc cribluri de foarte buna calitate, avand coeficientul Los Angeles sub 25%.
- pe timp friguros se recomanda executarea unor straturi bituminoase de grosi­me mai mare.
- nu se admite, in nici un caz, executarea straturilor de uzura iarna. Pentru straturile de uzura este necesar sa se lucreze la temperaturi ale mediului inconjurator de peste +5 °C.
- in privinta compactarii se constata tendinta de a folosi compactoare cu pneuri imediat in urma repartizatorului-finisor. Pentru compactarea finala se utilizeaza compactoare cu rulouri netede foarte grele.
- alegerea utilajului de compactare trebuie facuta in functie de tipul mixturii asfaltice, grosimea stratului de compactat si conditiile locale de lucru.
- controlul gradului de compactare se efectueaza prin determinarea densitatii aparente pe carote prelevate din stratul bituminos executat si compararea ei cu densitatea aparenta a epruvetelor preparate din aceeasi mixtura asfaltica obtinuta in laborator.
- se constata o crestere a exigentelor fata de uniformitatea si rugozitatea suprafetei de rulare si se recomanda executarea de mixturi asfaltice rugoase pentru autostrazi si pentru drumuri cu viteze mari de circulatie.

Se constata deci tendinta tuturor specialistilor din domeniul rutier de a gasi solutiile cele mai potrivite pentru a realiza imbracaminti bituminoase de buna calitate, care sa satisfaca in cel mai inalt grad exigentele utilizatorilor si care sa aiba o durata de exploatare cat mai mare.

Pantofi casual de la OfficeShoes

Stilul fiecaruia dintre noi difera in functie de personalitatea si caracterul sau in general, insa moda este in perpetua schimbare. Producatorii de imbracaminte si incaltaminte vor tine intotdeauna cont de trendurile modei. Asa ca, de cele mai multe ori, chiar daca ai un stil anume trebuie sa te multumesti cu ce ti se ofera in magazine sau pe internet. Chiar daca iti doresti, spre exemplu, opinci trebuie sa porti slapi pentru ca astia sunt la moda in ziua de azi. Ca totul sa fie si mai anevoios cand iti cauti o pereche de incaltaminte, observi consternat ca toate magazinele au in vanzare doar pantofi cu varf ascutit, iar tu ii detesti fiind o incaltaminte extrem de incomoda pentru tine.

Din cauza ca am piciorul putin mai lat, orice incaltaminte pe un calapod mai ingust sau cu varf ascutit, imi este foarte incomoda si de obicei o evit, mai bine merg descult decat sa incalt o pereche de pantofi incomozi ingusti sau cu varf ascutit. Este de-a dreptul un chin sa faci numai cativa pasi incaltat cu asemenea pantofi. De obicei caut o incaltaminte cat mai comoda, din piele si de culoare mai deschisa, nu prea imi place negrul.

Skechers pantofi sport Piers
Am descoperit de curand magazinul online OfficeShoes unde fara sa-mi dau seama, am intrat in lumea pantofilor de calitate de care m-am indragostit la prima vedere, daca pot spune asa. Am descoperit o pereche de pantofi sport exact pe gustul meu, creati parca de un pantofar care mi-a ghicit gandurile si dorintele in materie de pantofi. Skechers pantofi sport Piers, este o pereche de incaltaminte casual pe care ti-o doresti daca esti o persoana activa, care umbla zilnic mult. In primul rand am ales acest pantof pentru forma lui cu varful mai rotunjit, cu o zona destul de lata si confortabila pentru picior.

Materiale de calitate culori originale
Combinatia de culori a pantofului mi-au placut de prima data m-au facut sa-mi doresc o astfel de pereche, se potrivesc perfect la culoare cu garderoba ce-o am in dulap. In plus mi se par durabili si confectionati din materiale de calitate, cusaturile sunt ok, la fel cum sunt lipiturile si alte imbinari. Cred ca materialele din interior sunt placute la atingere si ofera piciorului tot confortul necesar. Nu am mai avut niciodata o pereche de pantofi sport din modelul acesta si chiar mi-as dori sa-i incerc, ca sa-mi pot face o opinie corecta despre ei. 

Confortul dorit
Dupa imaginile cu pantofii afisate in magazinul OfficeShoes, combinatia de piele cu material textil fac din pantofii Skechers o pereche de incaltaminte usoara si comoda, aerisita in care nu-ti transpira piciorul si care o poti purta oriunde si oricand. Legaturile cu sireturi ii fac usor de incaltat fata de pantofii fara siret, la care ai nevoie de fiecare data de-o limba pentru ajutor. Talpa pantofilor mi se pare destul de aderenta pentru suprafetele uscate, acum sincer sunt curios ce aderenta vor avea pe suprafetele umede. Pe timp de ploaie sunt curios daca se uda, un aspect destul de important pentru o pereche de pantofi casual. Nu-mi mai ramane decat sa-i incerc in viitorul apropiat ca sa-mi pot face o opinie corecta.

www.officeshoes.ro
Recomand tuturor magazinul online OfficeShoes, unde vei gasi cele mai bune branduri in materie de incaltaminte si unde gasesti bocanci Caterpillar, incaltamintea ce te tine o viata. Imi plac bocancii Cat se asorteaza perfect cu stilul meu, sunt comozi, confortabili, din materiale de calitate si durabili, te tin o viata.


Raspunderea in transporturile succesive de natura mixta efectuate in temeiul unui document unic de transport

Asemenea deplasari de marfuri fiind aduse la indeplinire, asa cum s-a aratat anterior, prin folosirea succesiva a unor mijloace de transport diferite (uscat-apa-aer), regimul raspunderii carausilor devine vadit mai complex, fiecare dintre ei supunandu-se unor reguli specifice care nu pot fi extinse celorlalti. Nici legislatia noastra interna, nici alte sisteme de drept, nu consacra deocamdata reglementari specifice materiei.

In absenta unor dispozitii legale pertinente, literatura de specialitate presupune ca stramutarea multimodala de marfuri, efectuata pe baza unui document unic de transport, sa fie supusa cel putin urmatoarelor solutii de principiu: fiecare caraus sa fie carmuit de propriul sau regim, nefiind logic posibil ca regulile transportului feroviar sa se extinda, de exemplu in transportul aerian, sa existe solidaritate pasiva intre carausi.

Pe plan international, Institutul pentru Unificarea Dreptului Privat de la Roma a elaborat proiecte de reglementari ale raspunderii in materie. S-a ajuns astfel la adoptarea Conventiei de la Geneva din 24 mai 1980 referitoare la transporturile multimodale care, insa, pana in prezent nu a intrat in vigoare deoarece nu a intrunit numrul minim de ratificari sau aderari.

Aparatajul hidraulic pentru reglarea si controlul presiunii

Aparatajul hidraulic pentru reglarea si controlul presiunii poate fi de presiune, reductie si aparataj cu diferenta de presiune.

Aparatajul hidraulic pentru reglarea si controlul presiunii protejeaza sistemul hidraulic de supraincarcari, deci presiune care depaseste valoarea stabilita. Aparatajul reactioneaza numai in situatie de accident, diversand lichidul de lucrul din linia de presiune in linia de evacuare si in continuare in rezervor. Exemplu de aceasta functionare este functionarea supapei de presiune in sistemul hidraulic cu reglarea volumica a vitezei in caz ca sarcina asupra cilindrului hidraulic depaseste sarcina calculata. In cazul aparitie suprasarcinii cilindrul hidraulic se opreste, fiindca lichidul de lucrul se scurge in rezervor prin supapa de presiune.

Supapele de presiune sunt destinate pentru mentinerea presiunii constante in sistemul hidraulic, prin scurgerea permanenta a unei parti a lichidului de lucru in rezervor. Asa un regim de lucru al supapei se observa in cazul utilizarii reglarii rezistive a vitezei in sistemul hidraulic, fiindca droselul sau regulatorul de debit limiteaza debitul lichidului care vine in cilindrul hidraulic iar restul lichidului se scurge in rezervor prin supapa de presiune.

Supapele de presiune pot fi cu actiune directa si indirecta. In supapele de presiune cu actiune directa sertarele au forma cilindrica cu caneluri. Pe suprafata frontala de jos al sertarului actioneaza presiunea hidraulica a lichidului, pe suprafata frontala de sus al sertarului actioneaza presiunea mecanica a arcului. 

In cazul debitului mic al lichidului si presiunii se utilizeaza supapele de presiune cu actiune directa. La aparatele hidraulice cu actiune directa se refera aparatele G54-3 si aparatele hidraulice cu supape de sens unic G66-3.

In cazul maririi debitelor lichidului de lucru si a presiunilor brusc se mareste dimensiunea arcului, din acest motiv in sistemele hidraulice se utilizeaza supapele de presiune cu actiune indirecta.

In aparatele hidraulice cu actiune indirecta cu deplasarea sertarului dirijeaza o supapa suplimentara de dimensiuni mici. Sertarul de deversare are forma cilindrica in forma de T cu caneluri si amortizor. Asupra celor 3 suprafete frontale actioneaza presiunea cilindrului din sistem, iar din alta parte ea se regleaza cu suprafata suplimentara. 

Supapele de presiune trebuie sa mentina presiunea stabilita in intervale posibil mai mari de schimbare a debitelor lichidului de lucru, care le traverseaza.

Supapele de reductie se utilizeaza pentru formarea presiunilor constante stabilite pentru sectoare separate a sistemului hidraulic, mai joasa (mici) decat presiunea in ramura de presiune a pompei. Ele se utilizeaza atunci, cand de la o pompa hidraulica se alimenteaza cativa cilindri hidraulici cu diferite valori de presiune.

Supapele de presiuni au diferite executii dupa modul de dirijare diametrul trecerii conventionale, conectarea la presiunea normala. Majoritatea supapelor au dirijare manuala si numai cateva executii au dirijare electrica - de descarcare. 

Supapele de presiune utilizate in masini unelte au urmatoarele (treceri) diametre conventionale: 10, 20 si 32 mm. Industria fabrica de asemenea supape cu diametre conventionale 40 si 50 mm, dar ele se utilizeaza rar.

Dupa modul de conectare supapele au executie cu filet si cap la cap. Dupa modul de conectare cu filet gaurile in corp au filet conic sau metric. In supapele cu conectare cap la cap, gaurile se executa pe suprafata imbinata.

Incaltamintea care te tine o viata de la OfficeShoes

Amintirile copilariei ne urmaresc in viata adulta si ne fac sa alegem de obicei produse asemanatoare cu cele pe care le-am avut cand eram mici si de care ne-am atasat atat de mult. Pe timpul comunismului, tin minte ca eram in clasele primare cand s-a bagat marfa la Magazinul Romarta Copiilor din oras. Am stat la coada cu mama o buna bucata de timp, deja nu mai aveam rabdare, dar mama tot ma mobiliza cu promisiuni care mai de care mai atractive ca sa mai ramanem la coada pentru ca trebuie neaparat sa-mi cumpere bocanci. Dupa cateva ore de stat la coada, de aglomeratie, am reusit sa plecam din magazin cu o pereche de bocanci maro nou-nouti. Efectiv m-am indragostit de bocancii mei, care erau cei mai comozi si caldurosi bocanci ce i-am avut pana atunci. Atat de mult i-am iubit incat dupa ce mi-au ramas mici si ma strangeau de abia mai puteam umbla tot mai voiam sa-i incalt. Imi sacaiam parintii sa-mi cumpere bocanci asemanatori de fiecare data, chiar daca nu gaseau mereu la fel. Forma si aspectul de incaltaminte mi-a ramas intiparita in minte ca idealul de bocanc care se potriveste perfect stilului meu, pe care o caut de fiecare data.

CAT Bocanci Colorado
Acum cativa ani am achizitionat, in stilul caracteristic, o pereche de bocanci Caterpillar, de care am fost foarte multumit, inca ii mai am, sunt functionali dar putin se vede pe ei trecerea anilor si ar cam trebui inlocuiti cu o pereche noua. Am cautat in magazine marca in care am incredere si am gasit-o online in magazinul OfficeShoes. Modelul CAT Bocanci Colorado este perfect pentru stilul meu, in materie de incaltaminte. Stiu brandul, am incredere in el si sunt convins ca este cea mai buna alegere pe care pot s-o fac. In primul rand aleg bocancii Cat pentru calitatea materialelor din care sunt confectionati, pentru comoditatea oferita mersului si pentru ca am incredere in brand. Bocancii Cat pot sa fie folositi in orice conditii meteo si pe orice suprafata, in orice anotimp. Confectionati din materiale de calitate, dure si impermeabile la exterior, moi si confortabile la interior, fac din bocancii Cat cei mai comozi si confortabili bocanci ce-i vei incalta vreodata. Pielea de caprioara tratata cu talpa lipita si cusuta fac din bocancii Cat o pereche de incaltaminte impermeabila cu care poti pasi cu incredere ca nu te vei uda la picioare in noroi, balti, parauri, zapada, cu conditia ca apa sau zapada sa nu depaseasca nivelul superior al bocancilor.

Aderenta maxima
Bocancii sunt destul de inalti si-ti cuprind glezna intr-o pozitie corecta, evitand astfel accidente ca luxatii sau entorse, in cazul in care aluneci sau calci stramb din cauza terenului pe care umbli. Talpa este destul de groasa, cu caneluri care-ti ofera o aderenta perfecta chiar daca-i folosesti pe gheata, zapada, suprafete umede si alunecoase, cu ei ai siguranta ca oriunde pui piciorul vei calca in siguranta. Daca-i folosesti in drumetii la munte, poti merge cu incredere pe orice poteca sau traseu accidentat, aderenta talpii este maxima, chiar si pe stanca umeda sau inghetata. Talpa mai groasa si materialele de calitate din care sunt confectionati fac din bocancii Cat o pereche de incaltaminte foarte calduroasa chiar si in zilele geroase de iarna, poti iesi cu ei cu incredere si pe geruri de peste -30 grade Celsius si nu-ti vor ingheta picioarele. Bocancii Cat se intretin si se curata foarte usor, poti chiar sa-i bagi la masina de spalat, nu patesc nimic.

Materiale de calitate
Culoarea si aspectul bocancilor Cat se asorteaza cu orice tinuta casual sau sport. Ii poti purta tot anotimpul friguros cu orice tinuta, in plus isi fac treaba cum se cuvine. Dupa ce i-ai luat o data in picioare si ai mers putin cu ei, vei sti de fiecare data de ce o sa-i preferi intotdeauna. Indiferent de conditiile meteo sau suprafetele pe care mergi, bocancii Cat, iti ofera siguranta mersului pe jos. In plus o pereche de bocanci Cat te pot tine o viata, chiar daca se mai invechesc, calitatea materialelor din care sunt confectionati ii fac cea mai durabila incaltaminte. Inca mai am perechea veche, care este in buna stare si o port cu drag, putin s-a tocit talpa si un pic s-a mai intarit pielea exterioara, asta dupa mai bine de 5 ani de utilizare atat iarna cat si vara la munte. Nu i-as schimba numai cu o alta pereche de bocanci din acelasi model si de la acelasi brand, atunci stiu cu siguranta ca banii i-am investit cum se cuvine.

OfficeShoes.ro
Recomand tuturor magazinul online OfficeShoes, unde vei gasi cele mai bune branduri in materie de incaltaminte si unde gasesti bocanci Caterpillar, incaltamintea ce te tine o viata. Imi plac bocancii Cat se asorteaza perfect cu stilul meu, sunt comozi, confortabili, din materiale de calitate si durabili, te tin o viata.


Comportamentul conducatorului auto

Experienta acumulta in cazuistica accidentelor rutiere grave indica faptul ca 80% dintre ele sunt datorate factorului uman erorile de pilotaj reprezentand o pondere insemnata. Ca si in viata, omul are un comportament bine individualizat referitor la “talentul” de a se adapta si de a reactiona la diversele situatii care il pot pune in conflict si cu alti semeni sau care ii pot afecta sanatatea. Cu toate deosebirile impuse de nivelul educatiei, de origine, de simtul de raspundere, de caracter, etc, reactiile emotionale in fata unui pericol de accident care consta in posibilitatea ranirii proprii sau a altor participanti la trafic sunt aproximativ similare sub aspectul timpului si eventual si al manevrelor de evitare. Aceasta afirmatie este valabila atat timp cat comportamentul uman nu este influentat de factori perturbatori, cum ar fi consumul de alcool, oboseala avansata, boli care afecteaza simturile perceptiei exterioare, etc.

Comportamentul conducatorului auto se apreciaza prin posibilitatile avute la dispozitie in perceperea starii de pericol, prin manevrele de conducere (franare, accelerare, viraj de ocolire, etc.), prin eficienta masurilor de evitare luate, prin durata reactiei sale la executia unei masuri de evitare, etc. Apar astfel doua aspecte fundamentale si anume:
- daca durata reactiei conducatorului auto se incadreaza intre valorile care caracterizeaza starea normala umana.
- daca manevra de evitare aleasa corespunde sau nu conditiilor concrete de la locul faptei.

Aprecierea culpabilitatii unui conducator de vehicul numai in functie de manevra adoptata pentru evitarea accidentului sau de posibilitatile disponibile de perceptie a pericolului este dificila si subiectiva, date fiind complexitatea fenomenelor care se iau in consideratie si imposibilitatea exprimarii lor prin marimi ce pot fi cuantificate. De aceea, stabilirea duratei reactiei soferului reprezinta factorul principal pe baza caruia se analizeaza si se evalueaza comportamentul sau.

Teoria riscului asumat

Statisticile medicale arata ca in majoritatea tarilor dezvoltate, rata mortilor violente (ca numar/cap de locuitor), in special in accidente de circulatie nu a aratat o tendinta clara de scadere, cu toate imbunatatirile legislative, medicale, tehnologice, educationale.

Teoria riscului asumat presupune ca in desfasurarea oricarei activitati, oamenii accepta asumarea unui anumit risc, in schimbul beneficiilor pe care acea activitate este de asteptat ca le va aduce. Astfel, pe parcursul unei activitati, oamenii compara nivelul de risc cu cel pe care sunt dispusi sa si-l asume, astfel incat diferenta dintre cele doua niveluri sa scada spre zero. Daca nivelul de risc presupus de respectiva activitate este mai mic decat nivelul pe care omul este dispus sa si-l asume, el se va angaja in actiuni care vor creste nivelul de risc pana la atingerea nivelului maxim acceptat.

In cazul conducerii unui autovehicul, cresterea nivelului de siguranta oferit de catre constructorul autovehiculului, imbunatatirea calitatii drumurilor etc, va conduce pe ansamblul populatiei coducatoare de autovehicule la cresterea vitezei de circulatie, ceea ce vor face practic nule masurile de siguranta rutiera.

Ca urmare, reducerea numarului de accidente de circulatie poate fi obtinuta prin reducerea nivelului de risc asumat. La stabilirea nivelului riscului asumat (din prisma activitatii de conducere a unui autovehicul) se iau in consideratie: avantajele conducerii cu risc ridicat (ex. prin deplasarea cu viteza mare se castiga timp) v costurile pe care le presupune conduita respectiva (ex. cheltuieli cu repararea vehiculului, asigurari etc.) v beneficiile unei conduite mai putin riscante (ex. rate de asigurare a autovehiculului mai mici pentru cei care nu au produs accidente, etc.) v costurile conduitei mai putin riscante (ex. necesitatea de a suporta mai mult timp o centura de siguranta incomoda).

Nivelul de risc perceput depinde de:
- experienta in trafic: a. accidente anterioare; b. conflicte; c. martor la accidente, etc.
- constientizarea potentialului de accident al situatiei.
- gradul de incredere al conducatorului auto, in capacitatea sa de rezolvare a unei anumite situatii de trafic.
- gradul de risc al drumului. Aceasta teorie conduce la ideea ca majoritatea covarsitoare a conducatorilor auto se comporta ca un sistem de reglare in bucla inchisa.

Orice participant la trafic stie ca poate fi oricand implicat intr-un accident, din vina sa sau a celorlalti participanti la trafic.

Anul european al cetatenilor

Ce repede trece timpul, s-au scurs deja 20 de ani de la introducerea cetateniei europene in 1993 la Maastricht. Astazi vorbim de peste 500 milioane de cetateni europeni si 28 state membre ale Uniunii. Cetatenia Europeana se suprapune celei nationale si vine cu cateva drepturi in plus la pachet. Cel mai bun drept este cel de libera circulatie pe teritoriul statelor membre si dreptul de-a te putea stabili in anumite conditii in alte state membre. Eu am beneficiat si beneficiez de aceste doua drepturi care mi se par cele mai bune dintre toate drepturile care vin la pachet cu cetatenia europeana.

Un drept cam ciudat este initiativa cetateneasca prin care poti cere Comisiei Europene sa propuna un act legislativ. Dar aceasta cerere trebuie insotita de semnaturile a cel putin 1 milion de cetateni din aproximativ un sfert din tarile membre, iar prin aceasta conditie se pare ca este imposibil ca sa faci asa ceva practic, dar teoretic si pe hartie suna bine.

Cetateni cu drepturi
Participarea activa la viata civica ca UE este un drept care din pacate nu se respecta chiar daca teoretic si practic suna bine pe hartie, ele nu se respecta cel putin in privinta Romaniei. Uniunea incurajeaza cetatenii si organizatiile sa joace un rol activ in dezvoltarea UE. Programul Europa pentru cetateni finanteaza initative in domenii ca participarea si democratia la nivelul UE, dialogul intercultural, ocuparea fortei de munca, coeziunea sociala si dezvoltarea durabila, impactul politicilor UE asupra societatii. Programul Drepturi fundamentale si cetatenie promoveaza drepturile cetatenilor UE. Chiar daca exista acest drept eu sunt eurosceptic in ce priveste aplicarea lor mai ales dupa deceptia avuta in 2012 cand votul a peste 8.5 milioane de romani a fost sters cu buretele prin interventia UE care a dus la mentinerea in functie a unui presedinte corupt si a unei claci de corupti sa conduca in continuare tara.

Drepturile care tine de munca cum sunt dreptul de a cauta un loc de munca pe teritoriul statelor membre, transferul indemnizatiei de somaj in strainatate, recunoasterea calificarilor profesionale in toate statele membre, impozitele, dosarul de pensionare, drepturi la securitate sociale, toate aceste drepturi sunt bune dar nu se prea aplica in totalitate cetatenilor romani. Din pacate cetatenii romani sunt un fel de paria pentru tarile dezvoltate a uniunii europene, situatie care nu ne avantajeaza deloc dar nici nu se intreprinde nimic in acest sens. Cred ca este mai convenabil pentru celelalte state UE sa ramanem in stadiul acesta iar politicienii nostri in special Basescu si PDL au vandut tot si mint in continuare doar ca sa se imbogateasca, in loc sa negocieze pentru tara ei isi negociaza doar scaunele, puterea si bogatia personala.

Dreptul la servicii medicale in strainatate prin intermediul unui card de sanatate european poti avea accesul la servicii de sanatate de stat cu anumite conditii in oricare stat membru. Cardul de sanatate european se obtine in mod gratuit de la casa de asigurari de sanatate. Problema cu acest drept in ce priveste romanii este ca trebuie sa achiti initial contravaloarea serviciilor medicale primite in statul membru iar apoi sa ceri rambursarea la casa de asigurari de sanatate unde risti sa fi plimbat si amanat pana ti se acreste.

Dreptul la studii in strainatate, ofera tuturor cetatenilor sa studieze in aceleasi conditii intr-un alt stat membru UE ca si cetatenii aceluiasi stat. Criteriul nationalitatii nu poate fi folosit ca motiv de respingere a accesului la educatie si formare profesionala. In opinia mea este un dreptu bun de care n-am avut parte pana acum, cine stie in viitor poate o sa-l utilizez, desi este putin probabil.

Legislatia europeana te protejeaza cand faci cumparaturi online in alte tari UE. Astfel, ai dreptul de a anula o achizitie efectuata online in termen de 7 zile de la data receptiei. Incepand din iulie 2014, termenul se va extinde la 14 zile. In plus, cand faci cumparaturi pe Internet in UE, ai la dispozitie 2 ani pentru a solicita repararea sau inlocuirea gratuita a produselor care au defecte sau nu corespund descrierii. In baza legislatiei UE, produsele pe care le cumperi online trebuie livrate in interval de 30 de zile de la efectuarea comenzii. Daca produsul pentru care ai platit nu este disponibil, vanzatorul trebuie sa te informeze si sa iti restituie banii in termen de 30 de zile. Acesta este un drept bun si util dar se aplica prea putin cand vine vorba de romani, poate candva in viitor o sa se plice aceeasi masura si in cazul romanilor.

Un drept bun de care se poate folosi oricine este cu privire la vanzarea/cumparare masini second dintr-o tara UE, astfel incat esti scutit de plata TVA atat la cumparare sau vanzare cat si la inmatriculare daca masina este achizitionata de la o persoana fizica. La fel este si drpetul ce tine de vanzarile/cumparari de bunuri Majoritatea marfurilor pot fi vandute sau cumparate oriunde in UE, fara obstacole sau cerinte specifice. Cele mai multe produse prezente pe piata UE fac obiectul unor reglementari comune, care stabilesc standarde ridicate de siguranta pentru protectia consumatorilor si a mediului. Produsele care nu fac obiectul acestor norme sunt reglementate de legislatia nationala si standardele fiecarui stat membru. In calitate de producator, distribuitor sau importator, trebuie sa indepliniti o serie de obligatii pentru a garanta calitatea si siguranta produselor.

Transferurile de bani pe teritoriul UE sunt protejate de legislatia europeana. Comisioanele bancare pentru operatiuni in euro trebuie sa fie aceeasi, indiferent daca transferul se face in aceeasi tara sau in alta tara din UE. Cand mergeti in alta tara UE, suma maxima pe care o puteti detine in numerar este 10.000 Euro. Daca depasiti aceasta suma, trebuie sa contactati autoritatile vamale din tara dumneavoastra. Plafonul depozitelor bancare garantate este de 100.000 euro. Acest plafon se aplica pe depozit si per grup bancar. In calitate de persoana fizica, puteti solicita un credit de consum in orice tara din UE. Daca ati semnat un contract de creditare aveti dreptul sa va razganditi in 14 zile.

In plus mai sunt drepturile ce tin de inceperea si extinderea unei afaceri, de finantarea unei afaceri dar si prestarile de servicii in strainatate care sunt reglementate si sunt bune, trebuie doar aplicate cu aceeasi masura pentru toti cetatenii. 

Cu toate aceste drepturi nivelul de trai al cetatenilor romani s-a deteriorat foarte mult in ultimii ani dupa masurile luate de Basescu si PDL cu acceptul tacit al UE, si apoi stai sa te gandesti merita mai bine sa stai la vama 10 minute si sa traiesti bine sau merita sa stai cateva secunde dar sa traiesti prost. Inca n-am gasit un raspuns la asta.

Articol scris ”Pentru concursul Blogger European”. 

Transportul rutier public de persoane prin servicii regulate

Transportul rutier public de persoane prin servicii regulate in trafic national se poate efectua de catre operatorii de transport rutier care detin licenta de traseu valabila. 

Licenta de traseu se elibereaza pentru traseele, respectiv cursele cuprinse in programele de transport rutier de persoane prin servicii regulate, insotita de graficul de circulatie aferent cursei/traseului respectiv. 

Totalitatea traseelor si curselor necesare pentru acoperirea acestora, graficele de circulatie, capetele de traseu, statiile publice, precum si numarul autovehiculelor necesare pentru efectuarea acestora alcatuiesc programele de transport. 

Prin programul de transport se nominalizeaza autogarile utilizate pentru plecari, opriri in tranzit si sosiri sau, in lipsa acestora, statiile publice, pentru fiecare traseu. Nominalizarea autogarilor, precum si a locului unde sunt amplasate statiile publice pe teritoriul unei localitati se face de catre administratia publica locala pe raza ei de competenta. 

Programele de transport sunt: 
- programul de transport judetean.
- programul de transport interjudetean.
- programul de transport international. 

Programul de transport judetean se intocmeste de catre agentiile teritoriale ale Autoritatiiii Rutiere Romane - A.R.R., pe baza solicitarilor consiliilor judetene, iar programul de transport interjudetean de catre Autoritatea Rutiera Romana A.R.R. 

Programele de transport judetean si interjudetean se intocmesc pentru o perioada de 3 ani. In perioada de valabilitate, programele de transport judetene pot fi modificate astfel: 
- prin introducerea de noi trasee, de catre agentiile teritoriale ale Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., dar numai la solicitarea consiliului judetean si dupa aprobarea prin hotarare a acestuia. In cazul in care 50% din lungimea traseului propus se suprapune peste unul sau mai multe trasee existente in programul de transport, acesta nu va fi considerat traseu nou.
- prin modificarea numarului de curse, de catre agentiile teritoriale ale Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., dar numai la solicitarea consiliului judetean si dupa aprobarea prin hotarare a acestuia.
- prin modificarea orelor din graficele de circulatie, de catre agentiile teritoriale ale Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., dar numai la solicitarea consiliului judetean si dupa aprobarea prin hotarare a acestuia.
- prin introducerea/eliminarea de statii, de catre agentiile teritoriale ale Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., dar numai la solicitarea consiliului judetean si dupa aprobarea prin hotarare a acestuia.

Transportul rutier public de persoane

Dobandirea calitatii de operator de transport rutier pentru o intreprindere este aceea de a obtine licenta de transport, care se acorda in urma indeplinirii cumulative a conditiilor de onorabilitate, capacitate financiara si competenta profesionala.
 
Conditia de onorabilitate se considera a fi indeplinita daca persoana desemnata: 
- nu a fost condamnata pentru infractiuni grave, inclusiv infractiuni de natura comerciala.
- nu a fost declarata inapta pentru a conduce permanent si efectiv activitatea de transport rutier, conform prevederilor legale in vigoare.
- nu a indeplinit functia de persoana desemnata pentru un operator de transport sau o intreprindere care a fost sanctionat/sanctionata pentru incalcari grave ale legislatiei cu privire la conditiile de plata si de agajare sau conditiile de desfasurare a operatiunilor de transport rutier.
 
Conditia de capacitate financiara consta in dispunerea unei resurse suficiente pentru a se asigura demararea in bune conditii a activitatii intreprinderii si buna administrare a acesteia. Conditia de capacitate financiara se considera ca fiind indeplinita numai daca operatorul de transport rutier dispune de un nivel financiar de minimum 9000 euro pentru primul autovehicul rutier si 5000 euro pentru fiecare dintre celelalte autovehicule rutiere detinute si utilizate. Conditia de competenta profesionala se considera ca fiind indeplinita daca persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier este titulara a unui certificat de competenta profesionala eliberat de autoritatea competenta. 

Licenta de transport are o valabilitate de 5 ani. Pentru vehiculele detinute de operator, autoritatea competenta elibereaza copii conforme ale licentei de transport. Numarul de copii corespunde numarului de vehicule pentru care este indeplinita conditia de capacitate financiara a operatorului de transport. Copiile conforme se elibereaza de autoritatea copetenta pentru perioade succesive de un an, pana la expirarea licientei de transport. Copia conforma a licentei de transport se suspenda de autoritatea competenta in cazul savarsirii unor abateri grave sau repetate de la reglementarile in vigoare.

Licenta de transport se retrage de catre autoritatea competenta in cazul in care operatorul rutier de transport nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza acordarii acestei.

Proiecte europene de transport

Comisia Europeana continua sa sprijine constructia si modernizarea infrastructurii europene de transport, pentru ca cetatenii sa poata profita de beneficiile unei retele complete, sigure si moderne. In plus, suma de sute de milioane EUR pusa la dispozitie va contribui totodata la promovarea ocuparii fortei de munca in UE, permitand statelor membre sa isi continue investitiile in proiecte de infrastructura mai mari sau mai mici intr-o perioada de stagnare economica generala.

Sumele sunt destinate finantarii celor mai importante prioritati ale retelei TEN-T, punand accent pe urmatoarele domenii:
- prioritatea 1: promovarea dezvoltarii unui sistem de transport integrat si multimodal.
- prioritatea 2a: studii si elaborarea de proiecte de implementare care contribuie la atenuarea schimbarilor climatice si adaptarea la acestea (emisii de gaze cu efect de sera).
- prioritatea 2b: studii si lucrari de sprijinire a reducerii impactului transporturilor maritime asupra mediului (poluanti atmosferici).



Metodele de elaborare a dozajelor pentru mixturi asfaltice

Din examinarea datelor se poate afirma ca toate metodele de stabilire a continutului optim de liant dau valorile necesare pentru a se putea trece la executarea epruvetelor in vederea incercarilor de laborator. Rezultatele obtinute trebuie deci verificate prin incercari de laborator, pe mixturi asfaltice preparate cu dozajele rezultate din calcul. Numai daca rezultatele atesta caracteristici fizico-mecanice corespunzatoare ale mixturilor asfaltice preparate in laborator se poate trece la aplicarea pe santier a dozajului verificat.

Laboratorul de specialitate este singurul in masura sa stabileasca dozajul mixturilor asfaltice si mai ales procentul de liant, luand in considerare si conditiile specifice in care se va exploata stratul bituminos, tinandu-se seama si de urmatoarele recomandari:
- in cazul cand se prevede un trafic intens si greu pe drumul pentru care s-a proiectat imbracamintea bituminoasa, procentul de liant din mixtura asfaltica se va doza spre limita inferioara, iar vascozitatea bitumului ales va fi mai mare, pentru a se asigura stabilitatea imbracamintei.
- pentru drumurile cu trafic redus se va adopta in general un dozaj de liant mai ridicat, corectand necesarul rezultat din calcul cu un coeficient supraunitar, in general 1,06-1,07.
- pentru realizarea imbracamintilor bituminoase pe autostrazi se vor efectua incercari speciale privind rugozitatea suprafetei de rulare, precum si studii detaliate asupra calitatii agregatelor ce intra in compozitia mixturilor asfaltice.

Din experienta rezulta unele observatii interesante in legatura cu continutul de bitum din mixturile asfaltice, dintre care se mentioneaza:
- marirea continutului de bitum cu 0,3% conduce la o marire a gradului de compactare cu 1%, pentru acelasi lucru mecanic.
- marirea procentului de filer cu 1% conduce la marirea gradului de compac­tare cu 0,5-0,7%.
- se pot folosi agregate cu o granulozitate atat continua, cat si discontinua, dar care sa asigure o compactitate ridicata. Astfel, de exemplu, lipsa criblurii 3-8 dintr-un amestec de agregate cu dimensiuni pana la 16 mm permite obtinerea unei mixturi asfaltice compacte, daca celelalte agregate sunt bine dozate.

Literatura de specialitate si experimentarile efectuate pe drumuri in exploatare arata ca nu exista solutii universal valabile pentru dozarea mixturilor asfaltice. Dozajul optim trebuie sa tina seama neaparat de conditiile de exploatare, in speta de trafic, de zonele climaterice, de exigentele utilizatorilor etc. Din aceasta necesitate obiectiva rezulta sarcina de mare raspundere a laboratoarelor rutiere, care trebuie sa conlucreze cu proiectantii pentru stabilirea nu numai a grosimii straturilor bituminoase, ci si a tipului de mixtura asfaltica, care sa se comporte in exploatare in cele mai bune conditii.

Activeaza-ti contul pe ghiseul.ro si ai numai de castigat!

Daca un extraterestru ar ateriza, pentru prima data, in Romania in anii ’80, apoi ar reveni in anii ’90, si ar reveni si astazi cred ca ar putea trage o concluzie definitorie pentru romani, o caracteristica generala care se poate observa cu ochiul liber, si anume statul la coada. Daca in comunism statul la coada era ceva generalizat, se statea pentru orice la coada, de la un kg de zahar la un litru de ulei sau o franzela pe cartela, astazi cozile le intalnim cel mai frecvent in institutiile de stat sau la casele de marcat din magazine. Parca ne este un “dat” de la divinitate sa stam la coada, sau mai bine zis sa pierdem timp cu statul la coada. Cred ca nu o data s-a intamplat ca din cauza statului la coada sa pierdem timp mai mult decat am alocat acestei activitati si sa intarziem in alta parte. Poate ca asa-s eu, nu am rabdare in general, dar parca uneori te cam saturi sa tot stai la coada indiferent din ce cauze, iar cu timpul incepi sa detesti de-a dreptul orice activitate care implica statul la coada. Speranta exista iar cu ajutorul tehnologiei moderne in viitor sper sa reusim sa eliminam statul la coada din orice motive.

Activeaza-ti contul pe ghiseul.ro si ai numai de castigat!
Chiar daca destul de timid, astfel s-a implementat pentru plata impozitelor si taxelor locale prin Sistemul National Electronic de Plata Online cu cardul bancar, www.ghiseul.ro, care permite plata electronica a impozitelor si taxelor aferente bugetului local direct pe internet. Acesta este un sistem care va permite plata online prin site-ul www.ghiseul.ro, operat de catre Centrul National pentru Managementul Societatii Informationale, a obligatiilor fiscale locale existente. Acest site este securizat la inalte standarde privind tranzactionarea pe baza de carduri bancare.

Daca punem in balanta avantajele platii cu cardul pe internet cu statul la coada, aceasta inclina cu siguranta spre avantaje care sunt in primul rand confort, rapiditate, independenta geografica si temporala (astfel ai posibilitatea achitarii taxelor si impozitelor locale oricand si oriunde te-ai afla), apoi siguranta asigurata de un site securizat la inalte standarde privind tranzactiile cu cardul pe internet, dar si posibilitatea platii impozitelor si taxelor locale pentru toate proprietatile detinute pe teritoriul Romaniei, cu conditia inrolarii in sistem a unitatii administrativ teritoriale pe raza careia se situeaza proprietatea. In plus se poate efectua plata amenzilor, atat la jumatate din minim, in termenul de 48 de ore, cat si ulterior. Atentie la efectuarea platilor cu cardul prin ghiseul.ro nu se percepe comision.

Scapa de cozi
Ca urmare a implementarii acestui sistem, Primaria Sectorului 3, cu sprijinul Visa Europe si Banca Transilvania, a dezvoltat campania "Activeaza-ti contul pe ghiseul.ro si ai numai de castigat", pentru a sustine inrolarea contribuabililor in sistemul www.ghiseul.ro, care permite plata electronica a impozitelor si taxelor aferente bugetului sectorului 3 direct pe internet. De mentionat campania de promovare a acestei modalitati de plata are loc in perioada 01.08.2013 - 31.12.2013. Iar in plus persoanele care isi activeaza contul pe ghiseul.ro in perioada de desfasurarea a campaniei vor fi inscrise automat in concurs pentru castigarea premiilor constand in 5 Smartphone Galaxy S4 mini si marele premiu 1 tableta Samsung XE500T1C - AO1ROZ2760, premiile sunt in valoare totala de 15.827 lei. Premiile vor fi acordate prin tragere la sorti conform Regulamentului de participare disponibil in mod gratuit pe www.ditl3.ro.

Campania se adreseaza tuturor persoanelor cu varsta peste 18 ani, care isi ridica datele de acces (utilizator si parola) pentru www.ghiseul.ro de la sediile DITL Sector 3, pe care le utilizeaza pentru a intra pe site si a-si schimba parola in perioada 01.08 - 31.12.2013.



Ca sa intri in posesia datelor de acces pe site, pasii sunt usori si simpli de facut. In primul rand descarci de pe situl institutiei de aici o cerere pe care o completezi si o semnezi. Cu cererea completata si semnata trebuie mers la sediile DITL Sector 3 din str. Lucretiu Patrascanu nr. 3-5, str. Sfanta Vineri nr. 32 si str. Campia Libertatii nr. 36, atentie sa nu uitati de actul de indentitate. Apoi un functionar al primariei emite pe loc datele de acces pe situl ghiseul.ro, respectiv user si parola. Urmeaza pasul final accesarea sitului si schimbarea parolei, actiune care se finalizeaza cu activarea contului pe situl ghiseul.ro si reprezinta inscrierea automata pentru tragerea la sorti a premiilor de mai sus.

Cred ca este cea mai simpla modalitate de a plati taxele si impozitele prin intermediul ghiseul.ro, pe langa faptul ca economisesti timp si scapi de nervii si stresul statului la coada, poti sa o faci oricand ai chef si timp la dispozitie, chiar nu esti legat de un program de lucru pe care-l are un functionar public. In plus platile online prin ghiseul.ro sunt securizate si poti avea incredere deplina in ele si sunt efectiv fara niciun comision. Nu trebuie decat sa-ti imaginezi ce ai putea face in timpul efectiv ce-l ai in plus evitand statul la coada. Gata cu statul la coada ca heringul in conserva, acum poti sa-ti platesti taxele si impozitele online pe ghiseul.ro, daca esti din Sectorul 3 si poti castiga prin tragere la sorti premii frumoase. 


melimeloparis.ro