Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Mecanismul de comprimare sau calcare

Mecanismul de comprimare sau calcare se constata de obicei dupa o prealabila lovire-proiectare a pietonului, urmata de comprimarea acestuia cu o parte a caroseriei autovehiculului, intre aceasta si un alt obiect (de exemplu bordura carosabilului) sau de calcare cu una sau mai multe roti. Exista cazuri mai rare in care calcarea sau comprimarea constituie unicul mecanism lezional: cazul pietonilor in stare de ebrietate sau cu diverse afectiuni care se afla culcati pe carosabil. Din aceasta posibilitate rezulta necesitatea de a diferentia, in cadrul examenului necropsic, leziunile produse prin lovire, proiectare si calcare, in limite de certitudine sau probabilitate.

Uneori, suprapunerea sau multitudinea leziunilor face imposibila recunoasterea leziunilor de lovire sau chiar a celor de proiectare si diferentierea acestora de traumatismul produs prin comprimare. In cazuri mai rare, pietonul poate fi accidentat de mai multe autovehicule, primul producand lovirea si proiectarea sa pe carosabil, iar urmatorul (urmatoarele) calcarea sau comprimarea. Atat in aceste situatii, cat si in cazurile in care se pune problema a doua mecanisme lezionale (de exemplu agresiune urmata de calcare de catre un autovehicul), pe langa analiza atenta a morfologiei leziunilor este necesara stabilirea succesiunii in timp a leziunilor: de exemplu, traumatism cranio-cerebral cu hemoragie meningee, contuzie corticala etc., leziuni care necesita un interval de timp pentru constituire, asociate cu leziuni de calcare toracica sau abdominala direct si rapid mortale. De asemenea in aceste cazuri se impune evidentierea caracterului vital sau post-mortem al leziunilor, astfel incat sa se poata stabili daca leziunile initiale (produse prin lovire-proiectare sau o eventuala agresiune) au fost sau nu cele care au determinat moartea, precum si rolul fiecarui mecanism traumatic in tanatogeneza. Subliniem acest aspect deoarece in practica se poate pune problema calcarii post-mortem, fie in cadrul accidentelor rutiere succesive, fie al unei morti patologice pe strada ori a disimularii unei omucideri.

Renuntare la excese pentru a avea o inima sanatoasa

Sanatatea noastra depinde foarte mult si este influentata in mare masura de rutina noastra zilnica dar mai ales de excesele pe care le facem, din placere sau din dependenta. Unul dintre organele cele mai sensibile la excese este inima, chiar daca noi avem impresia ca este puternica in timp din cauza exceselor pe care le facem constient sau inconstient, acestea au efecte negative asupra inimii, slabind-o incet dar sigur. Problema cea mai mare apare atunci cand renuntam la excese de nevoie, la sfatul medicului si uneori prea tarziu, cand depistam anumite afectiuni cauzate de excese in slabirea organismului si mai ales a organelor importante cum este inima. Unele studii arata ca longevitatea unor persoane este rezultatul unei vieti echilibrate fara excese de durata. La fel cum studiile efectuate in ultimii ani arata ca afectiunile inimii sunt cauza celui mai mare numar de decese in randul populatiei adulte in Romania. 

Lucrurile sunt destul de simple daca dorim sa avem grija de sanatatea noastra si implicit a inimii trebuie sa ne echilibram existenta si sa renuntam la excesele de orice fel. In primul rand trebuie sa ne orientam si sa adoptam o dieta sanatoasa si echilibrata. Sa avem cel putin 3-4 mese pe zi, dar foarte important sa nu sarim sub nicio forma peste micul dejun care ar trebui sa fie cel mai consistent. Apoi ar trebui sa avem grija de propria greutate, indicat este daca putem sa ne mentinem la un nivel sanatos al greutatii corporale. Toate eforturile noastre cu dieta si greutatea sanatoasa ar trebui sunt necesare pentru a ne putea mentine colesterolul intre limite normale. Un nivel ridicat de colesterol in sange devine periculos pentru ca se depun grasimi pe peretii interiori ai arterelor fiind cauza generala de producere a infarctului, daca nu este tratat si observat la timp poate sa fie fatal. Zilnic mor din cauza infarctului extrem de multi oameni de aceea ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru noi un nivel ridicat al colesterolului in sange si sa luam masuri urgente de echilibrare a dietei si sa renuntam la excese.

Ca sa reusim in demersul nostru trebuie sa facem si miscare, chiar medicii recomanda cel putin 30 de minute de miscare pe zi pentru o sanatate buna si o conditie fizica excelenta. Stresul este un alt factor important care are efecte negative asupra sanatatii in general dar mai ales asupra inimii in special. Un nivel de stres moderat este benefic pentru ca iti ofera dinamism in activitatile zilnice, insa un stres accentuat si de lunga durata are efecte negative asupra sanatatii si in special al inimii. Este important sa fim echilibrati si sa controlam stresul, sa ne relaxam mai mult pentru a putea duce o viata mai linistita, avand grija astfel de inima noastra pe termen lung.

Ai grija de inima ta
Majoritatea dintre noi fac excese cu fumatul si alcoolul, daca fumatul este nociv si daunator in general, alcoolul in cantitati reduse si consumat cu moderatie poate avea efecte benefice asupra organismului si a sanatatii in general. Prin urma categoric ar trebui sa renuntam definitiv la fumat, desi este greu trebuie sa incercam sa o facem, iar alcoolul nu trebuie consumat in exces, trebuie sa avem grija cat alcool consumama si cat de des, in cantitati industriale alcoolul face la fel de mult rau sanatatii ca si orice alt drog sau fumatul.

Daca reusim sa ne echilibram viata din toate punctele de vedere si sa renuntam la excese vom reusi cu siguranta sa echilibram si glucoza din sange dar si presiunea arteriala, mai ales ca o presiune de sange ridicata poate avea efecte negative asupra sanatatii inimii in special si poate duce la infarct sau chiar la deces.

Peste tot in lume in luna septembrie se sarbatoreste Luna Inimii, astfel recomand tuturor sa mearga sa faca un control al colesterolului, care este disponibil gratuit toata luna septembrie in clinicile Medsana. Nu trebuie sa uitam ca verificarea nivelului de colesterol in sange este primul pas in a afla daca inima noastra este sanatoasa sau nu. 

Expertii in domeniu si cercetatorii recomanda sa avem o viata echilibrata si sa renuntam la excese pentru o sanatate buna si o conditie fizica excelenta. Alatura-te campaniei Becel “Iubeste-ti inima” si echilibreaza-ti viata renuntand la excese pentru a avea o inima buna si o sanatate excelenta, trebuie doar sa te motivezi si sa gasesti solutia optima care se potriveste perfect cu programul tau zilnic.


Mecanismul traumatic si poli-traumatismele

Mecanismul traumatic cel mai frecvent observat in cazul traumatismelor suferite de pietoni este acela de lovire urmata de cadere sau mai ales de proiectare a victimei. Acest mecanism cuprinde o prima faza de lovire de catre autovehicul, urmata de caderea sau proiectarea victimei pe carosabil sau in afara acestuia.

Leziunile de lovire, cu localizare variata in raport cu portiunea de autovehicul care loveste, sunt de obicei mai putin intense si dispuse pe suprafete limitate (cu exceptia autovehiculelor cu motor interior sau in lovirile cu o parte laterala in conditii de derapaj). Leziunile de proiectare au in general o intensitate mai mare si sunt dispuse pe suprafete corporale mai mari. Localizarea lor topografica fata de leziunile de lovire este in raport cu impactul initial. Astfel, atunci cand lovirea se produce la nivelul sau deasupra centrului de greutate al corpului, leziunile de proiectare se constata pe planul opus, iar atunci cand impactul initial este situat sub centrul de greutate al corpului (sau chiar la acest nivel) atat leziunile de lovire, cat si cele de proiectare apar pe acelasi plan. Uneori, in aceasta ultima situatie, proiectarea poate fi dubla, victima fiind initial ,,aruncata” pe capota autovehiculului apoi „reproiectata” pe carosabil.

Atat in aceste cazuri, cat si atunci cand, in conditiile unor loviri tangentiale, se imprima pietonului o rotire sau cand intervin o serie de miscari de autoaparare ale victimei, localizarea si forma leziunilor de proiectare pot fi tipice, greu de diferentiat de cele de lovire. Prin frecventa si varietatea traumatismelor produse prin lovire-proiectare, atat in ceea ce priveste intensitatea, cat si localizarea leziunilor aceasta modalitate traumatica creeaza adeseori probleme medico-legale deosebit de dificile si care necesita in primul rand cunoasterea conditiilor de la locul faptei.

Din punct de vedere morfologic, leziunile produse prin lovire-proiectare sunt de intensitate mare, realizand de obicei tabloul unui adevarat poli-traumatism. Prin lovire cu o portiune a autovehiculului se produc una sau mai multe leziuni in functie de caracteristicile autovehiculului si de punctul de impact. Altfel, se pot observa traumatisme cranio-cerebrale cu sau fara fracturi, leziuni toraco-abdominale cu leziuni osoase sau viscerale, fracturi ale membrelor (de obicei inferioare), fracturi de coloana (prin modificarea curburii acesteia in momentul impactului). Uneori leziunile externe la locul lovirii pot lipsi, fie datorita intensitatii mai mici a lovirii, fie a prezentei imbracamintei, fie a rapiditatii instalarii mortii. Din aceasta observatie rezulta necesitatea practica de a efectua o examinare deosebit de atenta cu ocazia necropsiei si a face sectiuni in regiunile care sunt susceptibile de a prezenta leziuni de lovire. Leziunile produse prin proiectare, de obicei mai intense, sunt localizate indeosebi pe parti proeminente, traumatismul cranio-cerebral observandu-se in mod constant in acest mecanism.

Uneori, cand proiectarea este foarte puternica (in conditiile unei viteze mari a autovehiculului), leziunile traumatice produse in acest mod pot lua aspectul unor leziuni de comprimare (fracturi craniene cu interesarea in totalitate a bazei, fracturi duble costale sau de bazin).

Ultimele noutati despre fericire

Daca pornim de la definitia generala starii de fericire si anume “fericirea este o stare de multumire sufleteasca intensa si deplina”, putem deduce ca pentru a ajunge la o stare de fericire este destul de dificil intr-o anumita masura, pentru ca aici intervin cauze sau factori diferiti care pot duce la starea de fericire. Se poate observa ca oamenii ajung la fericire ca urmare a unui cumul de factori, dar perceptia fericirii este diferita de la o societate la alta. Daca pentru occidentali fericirea este atinsa de succesul in cariera si stabilitatea financiara, in alte societati mai primitive fericirea este atinsa in alte conditii. De exemplu fericirea in societatile orientale este atinsa prin exercitiu mental de catre initiati, reusind sa atinga “nirvana” prin care se intelege starea de fericire totala la care se ajunge prin eliberarea de grijile vietii, de suferinta si prin contopirea sufletului cu esenta divina, obtinuta prin contemplatie si asceza. La fel putem observa viata calugarilor catolici sau ortodocsi care prin rugaciune, contemplatie si asceza pot atinge o stare de fericire echivalenta cu “nirvana” orientala.

Conferinta pentru Fericire
Desigur fiecare dintre noi avem caractere si personalitati diferite, prin urmare si fericirea o putem percepe diferit, cauze diferite ne pot provoca o stare de fericire. In ultimul timp s-au facut multe studii si cercetari de catre universitati si centre de cercetare din diferite state ale lumii care au ajuns la concluzia ca fericirea se poate atinge de fiecare dintre noi daca facem mici schimbari in rutina zilnica. Sfaturile tuturor sunt la fel de diverse insa in general totul tine de bunastarea generala pe care o are o societate, bunastare care este evidenta prin traiul decent pe care un cetatean il are. In general saracia si sanatatea subreda sunt cauzele generale care provoaca nefericirea. Unele studii arata ca cetatenii romani sunt cei mai nefericiti cetateni ai Uniunii Europene, lucru de inteles avand in vedere criza economica prost gestionata de guvernarea Basescu-Boc, o adevarata catastrofa nationala care a saracit populatia tarii. In plus efectele plagii pedeliste si a guvernarii Basescu-Boc o vom resimti multi ani de acum incolo, iar o crestere substantiala a nivelului de trai este putin probabila in urmatorii ani daca nu se iau masuri ferme de schimbare a politicii romanesti si a repararii dezastrului in care au adus tara camarila condusa de Basescu.

O buna oportunitate de a afla mai multe despre fericire vine la prima Conferinta despre Fericire din sud-estul Europei ce v-a avea loc in Bucuresti, in perioada 5-6 octombrie 2013. Conferinta porneste de la premisa ca foarte multi oameni isi planifica sa fie fericiti peste 10 ani sau cu vreo ocazie care sa le schimbe viata, apoi exploreaza fericirea dincolo de concept. Fericirea o sa fie disecata, analizata, demitizata, practicata si, in sfarsit, integrata alaturi de experti care au schimbat si imbogatit vietile a milioane de oameni.

Asociatia Initiativa pentru Fericire
De ce ar trebui sa mergem la Conferinta despre Fericire? Eu cred ca un argument bun este faptul ca poti afla cele mai recente descoperiri in studiul fericirii de la psihologi, activisti sau economisti. Apoi ai ocazia sa experimentezi si sa practici in timpul atelierelor de lucru, ce acopera peste 70% din timpul total al conferintei. Poti socializa si cunoaste oameni ca tine pasionati de propria dezvoltare si educatie, dar poti sta de vorba si cu oameni cheie, la nivel mondial, in domeniul starii de bine. Pe scurt recomand tuturor sa participe la prima Conferinta despre Fericire din sud-estul Europei in Bucuresti.


Lovirile si leziunile produse in accidentele de circulatie

Din punct de vedere medico-legal, importanta constatarilor si a concluziilor expertizei decurg din prevederile legale si difera in leziunile nemortale (vatamare corporala din culpa) de cazurile mortale. In general, leziunile in cazul accidentelor nemortale sunt variate, de la simple excoriatii, echimoze sau plagi, la leziuni osoase sau viscerale de gravitate variata si ale caror intensitate si localizare sunt legate de mecanismul lezional si de intensitatea impactului.

In general, in accidentele nemortale, mecanismele lezionale mai frecvent intalnite sunt: pentru pietoni - lovirea cu o parte a autovehicolului, lovirea si proiectarea, mai rar calcare (de obicei localizate la nivelul unei portiuni a unui membru). In cazul conducatorilor sau ocupantilor unui autovehicul leziunile se produc prin lovire de diverse obiecte sau proeminente din interiorul acestuia in cadrul mecanismului de deceleratie brusca, cea mai frecventa modalitate traumatica.

Problemele medico-legale ale accidentelor de circulatie mortale sunt mult mai complexe si se rezolva in cadrul necropsiei medico-legale, obligatorie in astfel de cazuri. Cunoasterea de catre medicul legist a conditiilor producerii accidentului - atunci cand este posibil - este de o deosebita importanta in confirmarea sau infirmarea unui anumit mecanism lezional. Prin aceste ,,conditii” intelegem in mod deosebit: situatia victimei de pieton, conducator sau ocupant intr-un autovehicul, felul vehiculului angajat in accident (cu tractiune animala, mecanica, tipul autovehiculului etc.), rezultatul cercetarii de la locul faptei, eventuala modalitate traumatica rezultata din probe testimoniale sau de alta natura.

In cazurile in care decesul survine la un interval de timp mai mare de la producerea accidentului, sarcina medicului legist este adeseori dificila, precizarea mecanismului traumatic fiind greu sau imposibil de facut, fie datorita lipsei datelor privind leziunile constatate initial, fie datorita proceselor reparatorii si interventiilor terapeutice efectuate pe parcursul spitalizarii.

Astfel, pietonul poate suferi leziuni in conditiile accidentului de circulatie prin:
- lovire cu o parte proeminenta a autovehiculului, fara ca victima sa fie dezechilibrata si sa cada sau sa fie proiectata. In astfel de cazuri, leziunile sunt de intensitate redusa, localizate la nivele deosebite, in raport cu portiunea de autovehicul - de obicei proeminenta - care produce lovirea. Astfel, de exemplu se pot constata leziuni la nivelul capului in lovirile de o portiune laterala a unui autoturism, de un colt sau o margine a lazii sau platformei unui autocamion, de o parte proeminenta laterala a unui autovehicul greu - tramvai etc. Leziunile la nivelul toracelui sau ale membrelor superioare pot fi produse prin lovire de marginea parbrizului unui autoturism, farul sau aripa unui autocamion. Traumatismele toraco-abdominale prin lovire se observa in lovirile cu portiuni relativ joase ale caroseriei autovehiculului, de obicei aripi, faruri, in timp ce leziunile membrelor inferioare in lovirile cu bara de protectie sau marginea inferioara, laterala a caroseriei.

Lovirile simple se constata in situatia in care autovehiculul are viteza redusa sau impactul se produce tangential ori in cazul in care pietonul in mers este in realitate acela care „loveste” vehiculul. Leziunile constatate sunt de obicei putin intense: echimoze, excoriatii, plagi, mai rar fisuri sau fracturi costale sau ale oaselor membrelor.

Ce sentimente te cuprind cand esti intr-o casa oarba

In urma cu cateva saptamani, in perioada concediului, am facut un sejur in insula Thassos, o insula care iti ofera multe oportunitati de relaxare si petrecere a timpului liber, o adevarata oaza inconjurata de apele albastre ale Marii Mediterane. De obicei cand sunt intr-un loc nou imi place sa fac mici excursii, ca sa descopar realitatile si specificul locului, momente in care cu emotie si incantare incerc sa surprind cat mai multe imagini interesante. Intr-o excursie in partea de sud a insulei, am iesit de pe asfalt si am urmat un drum forestier cu intentia de a ajunge la o minune a naturii denumita de localnici Giola, o caldare sapata de apele marii in tarmul stancos. Drumul a fost o adevarata aventura mai ales pentru o masina cu garda la sol destul de mica, nu recomand drumul pentru masini cu garda la sol mica, dar cu putina transpiratie si stres am ajuns intr-un loc, pana unde se putea ajunge cu masina. Am coborat pe jos pana la Giola, iar la intoarcere am decis sa arunc o privire in jurul locului unde am parcat masina, ca sa mai fac cateva poze cu panorama.

Casa oarba
Ce-i drept cand am ajuns in zona nu am bagat de seama, din cauza multimii de maslini batrani, care populau zona, dar cand am revenit la masina am observat o casa veche din piatra, care parea parasita si de curiozitate m-am apropiat sa-i fac o inspectie. Prima impresie, a fost de uimire, toata casa era construita doar din piatra, inclusiv acoperisul era facut din lespezi de piatra, nu ma puteam abtine din admiratie pentru mesterii care au ridicat-o. Am inconjurat-o si mi se parea ca ceva nu este in regula cu casa respectiva, ceva ii lipsea cu desavarsire, evident am constatat ca nu avea nicio fereastra, lucru extrem de ciudat si de neinteles pentru mine. Eram pentru prima data in fata unei locuinte fara ferestre, incercand sa gasesc logica dupa care a fost construita fara ferestre si de ce. Intelegeam ca materialul folosit era piatra fiind din ambundenta in zona, dar totusi fara ferestre, asta era prea de tot. Chiar daca era parasita de multa vreme, am intrat prin usa inauntru ca sa vad mai bine din interior locuinta. Cum am pasit inauntru, am simtit ca am intrat intr-un loc parca bantuit de fantome, mi-au trebuit cateva secunde bune, ca sa mi se obijnuiasca ochii cu lumina difuza din interior si sa pot deslusi ce ma inconjoara. Apoi am avut un sentiment ciudat, tot corpul imi era strabatut de un fior rece, desi afara erau aproape 40 de grade cu plus, in interiorul locuintei era o atmosfera mult mai racoroasa de-ti facea piele de gaina.

Intrarea in casa oarba
Am inspectat interiorul respectivei locuinte, podeaua era tot din piatra, inca mai era in picioare o vatra de foc tot din piatra si cateva cuie pe pereti, care candva probabil erau intrebuintate pentru diverse, de fostii locatari. Am incercat sa compar sentimentul ce-l acveam in locuinta iar singura comparatie care mi-a venit in minte a fost aceea de cavou, ma simteam de parca eram intr-un cavou, intr-un cimitir vechi. Neavand ferestre singurul loc prin care patrundea lumina in interior era prin usa, exact la fel ca intr-un cavou. In plus plafonul era destul de jos si-ti dadea un sentiment de claustrofobie destul de puternic, chiar mi-au trecut ganduri ciudate prin minte, daca cineva ar avea posibilitatea sa inchida usa si sa raman blocat in intuneric bezna, in acea locuinta ce m-as face. Probabil un atac de panica initial, iar apoi ma vedeam incercand sa fac o evadare ca-n filmele americane, imi imaginam taind gratiile de la ferestrele celulei, dar care gratii ca nu erau ferestre, am scuturat din cap si am ajuns la concluzia ca singura solutie era sa incerc sa dizloc cativa bolovani din zid ca sa pot iesi. Instinctiv am pus mana pe zid, verificandu-i rezistnta, intra-adevar se tineau bine bolovanii nici macar unul nu se clintea din loc nicimacar un milimetru.

Spatele casei oarbe
Ma gandeam la un moment dat, oare cat de veche poate sa fie locuinta si daca mai sunt pe insula asemenea locuinte, fara un indiciu concret, nu am reusit sa fac o estimare asupra vechimii, probabil era mai veche de 100 de ani, poate si mai mult. Chiar daca se vedea ca era nelocuita de multa vreme, casa era intr-o perfecta stare de conservare, insa nu stiu cine ar locui intr-o casa fara ferestre in zilele noastre. Nu stiam ce denumire sa-i dau locuintei respective pana de curand cand am aflat despre “case oarbe” in campania promovata de Gealan. O campanie interesanta care provoaca bloggerii sa traiasca timp de 7 zile intr-o casa cu ferestrele acoperite, o provocare in care a intrat Cristina Bazavan. Sunt curios cum o sa faca fata Cristina unei asemenea provocari si o sustin ca sa reuseasca sa treaca cu brio de provocare si sa ne impartaseasca din impresii.

Casa oarba
Imi place provocarea Gealan adresata bloggerilor si sustin initiativa Cristinei Bazavan de a raspunde provocarii, careia ii doresc sa o duca pana la capat in stilul ei caracteristic. Recomand ferestrele Gealan ca o solutie perfecta pentru locuinta fiecaruia, oferindu-ne tot confortul necesar pentru o viata normala, dar sa nu uitam ca ferestrele Gealan ne aduc in casa, zi de zi, razele si lumina soarelui. Amintindu-mi de casa oarba din Thassos chiar si acum ma trec fiori reci si mi se face piele de gaina, numai la simplul gand ca as putea locui intr-un asemenea loc sumbru si intunecat,  ma cutremur din toata fiinta. Nu stiu cine au fost cei care au locuit in casa oarba, insa au tot respectul si admiratia mea, pentru ca au reusit sa traisca intr-o casa fara ferestre.


Cauzele traumatismelor biomecanice in accidentele rutiere

Cresterea continua a parcului de autovehicule si a retelei rutiere consecutiva industrializarii, dezvoltarii economico-sociale si a nivelului de trai a determinat, in ultimele decenii, noi aspecte de morbiditate si mortalitate de o deosebita, importanta in conditiile societatii noastre.

Pe plan mondial, traumatismele produse in cadrul traficului rutier constituie o problema importanta, atat sub aspect medical, cat si social-economic, numarul victimelor prezentand leziuni de gravitate variata si prin scoaterea temporara sau definitiva din procesul muncii aducand prejudicii importante economiei nationale. Din punct de vedere statistic, tarile puternic industrializate raporteaza cele mai multe cazuri de accidente de trafic rutier, acestea determinand o morbiditate de 5-20% raportata la patologie generala si de 45-75% din patologia post traumatica. Mortalitatea prin accidentele de trafic rutier ocupa - dupa diverse statistici - locul 3, dupa afectiunile cardiovasculare si neoplazii.

Prin accident de circulatie sau mai corect accident de trafic rutier se intelege orice leziune corporala, indiferent de gravitate, produsa din culpa de catre conducatorul unui vehicul pe caile publice de transport. Frecventa accidentului de trafic rutier variaza in raport cu parcul de autovehicule, dezvoltarea retelei rutiere, centrele de aglomerare urbana.

Cauzele determinante producerii accidentului de trafic rutier sunt legate in principal de trei factori, care pot interveni independent sau asociat:
- factorul uman - respectiv conducatorul autovehiculului sau pietonul. In prima situatie principalele cauze determinante ale accidentului sunt: oboseala, intoxicatia etilica, neindemanarea (lipsa de experienta), consumul de neuroleptice sau tranchilizante, diferitele afectiuni patologice, cauze care pot duce la ignorarea situatiilor dificile, nerespectarea regulilor de circulatie, reactivitate intarziata, neatentie, lipsa de corelare intre viteza si conditiile de trafic etc.
- in a doua situatie - aceea de pieton - principalele cauze responsabile de producerea accidentului sunt: intoxicatia etilica, neatentia, nerespectarea regulilor de circulatie, ignorarea pericolului traversarilor in conditii de risc, varsta, afectiunile patologice etc.
- factorul tehnic este reprezentat de defectiunile autovehiculului, in principal in sistemele de franare, directie, iluminare, gabarit depasit, starea pneurilor etc.
- factorul aleator (dar adesea previzibil si putand fi evitat in conditiile unei conduceri preventive) cuprinde in general conditiile meteo-rutiere precum starea drumului - denivelari, pante, felul carosabilului, ploaia, poleiul sau stratul de zapada, zonele cu carosabil umed sau alunecos prin polei, noroi, ulei, surpari, de teren etc.

In esenta insa ultimii doi factori sunt subordonati celui uman, tinand de capacitatea de conducere preventiva, intretinerea in buna stare a autovehiculului si a intuirii de catre conducatorul autovehiculului a situatiilor dificile sau neprevazute, de acesta depinzand in principal evitarea accidentului.

Vunk - Vreau o tara ca afara

Anul trecut in vara, multi dintre romani am fost entuziasmati si credeam cu certitudine ca se poate face o schimbare in directia in care se indrepta tara atat din punct de vedere politic dar si economic. Efervescenta si entuziasmul ce l-am simtit a fost doar de moment, pacat ca nu s-a materializat si concretizat intr-o schimbare si a ramas totul la fel. Multi dintre noi, care au circulat prin Europa am putut vedea diferentele care ne despart ca tara si popor de restul Europei dezvoltate in care nivelul de trai este mult mai mare fata de saracia din tara.

#asasishow
Ca o manusa a venit hitul Vunk “Vreau o tara ca afara”, un hit care a prins la public extrem de bine si pe care-l fredonam anul trecut toata vara crezand cu adevarat ca mesajul cantecului chiar o sa intre in mentalul colectiv al romanilor si se vor mobiliza ca sa miscam lucrurile. Cu regret trebuie sa constat ca dezbinarea popurului is incrancenarea din interiorului lui, invrajbire promovata de la cele mai inalte niveluri, dar si catastrofa produsa de guvernarea Basescu-Boc impreuna cu ceilalti PDL-isti care au distrus, furat si saracit toata tara. Versurile graiesc de la sine si surprind de facto situatia si sperantele unei parti a romanilor:


Vreau o tara ca afara
Sa nu ma traga nimeni pe sfoara
Vreau o capitala goala 
Poate asa se mai spala
Vreau sa fiu eu presedinte
Sa arunc cu cu cuvinte
Buzunarele sa nu doara
Vreau o tara ca afara.....

Vreau o tara....
Ca afara...

Vreau o tara ca afara
Sa nu ne tina nimeni pe vara
Vreau o tara sanatoasa
Ca degeaba e frumoasa
Pe stadioane si-n sedinte
Toata lumea are seminte
Totul este intr-o doara
Vreau o tara ca afara

Vreau o tara....
Ca afara

Vreau o scoala ca afara
Vreau sosele ca afara
Vreau spitale ca afara
Vreau o viata ca afara
Vreau o tara ca afara
Va spun pentru ultima oara
Vreau o tara zambitoare
Asta e prima schimbare
Sa avem cu totii de toate
Sa ne ceara viza cei din State
Sa fim cea mai tare tara 
Si restul pe dïnafara

Vreau o tara....
Ca afara.....


Mi-as dori sa vad din nou live aceasta melodie mai ales ca ne apropiem cu pasi repezi de noul concept #asasishow, introdus in show-urile de muzica din Romania. Show-ul electrizant la care ne invita trupa Vunk v-a avea loc la Sala Polivalenta in 3 octombrie 2013 din Bucuresti, incepand cu ora 19. Fanilor si iubitorilor de muzica buna romaneasca, li se pregateste un concert incendiar care nu trebuie ratat, #asasishow made by Vunk.


Factori fizici ce intervin in traumatismele biomecanice

Durata impactului - este necesara o durata minima de variatie a energiei cinetice pentru a se obtine un efect cerebral traumatic. Experimental s-a stabilit ca intervalul mediu de timp este de 10-12 mi1isecunde.

Viteza si energia cinetica - cu cat energia cinetica este mai mare, cu atat se scurteaza durata impactului necesar pentru a induce un efect traumatic. Totusi, in situatia in care capul are o miscare cu energie cinetica mare (asa cum se intampla in caderea de la inaltime), daca este decelerat lent in momentul impactului pe un corp moale, efectele traumatice sunt minore. Acest efect se explica simplu prin principiul fundamental al dinamicii, dupa care forta este egala cu variatia impulsului in unitatea de timp, in exemplul mentionat (caderea libera) variatia impulsului este egala cu produsul dintre masa corpului si viteza sa (data de cunoscuta formula a lui Galilei), insa intervalul de timp este marit prin efectul cunoscut al corpurilor elastice. Tot astfel se petrec fenomenele in sport, la saritura cu prajina, saritura in inaltime etc, sau atunci cand pompierii salveaza din incendiu oamenii aflati la inaltime si care se arunca pe o folie elastica aflata la sol si fiind sustinuta de un numar de oameni. Mai mult, la acrobatiile pe plase elastice de la circ, se mareste intervalul de timp in care impulsul corpului se reduce la zero si implicit se micsoreaza forta care actioneaza asupra acrobatului respectiv. Intr-o miscare cu variatii mari ale acceleratiei, de exemplu la rostogolirea pe trepte, apar efecte traumatice ample. Din punct de vedere strict mecanic, intr-un proces de impact al capului, acesta trebuie considerat ca participand la o ciocnire reala cu un anumit coeficient de restitutie.

Un traumatism craniocerebral major cuprinde urmatoarele etape succesive de desfasurare:
- intr-o prima faza craniul preia impactul printr-o comportare elastica, comprimandu-se si revenind la forma initiala, iar masa cerebrala nu sufera leziuni. In etapa urmatoare, limita de elasticitate a craniului este depasita, deformarea devine permanenta si ireversibila, chiar daca efortul a incetat sa actioneze. Craniul sufera infundari plate, fara fragmente libere.
- cand este depasita si limita de rezistenta, craniul se fisureaza, sau se produce a fractura cu fragmente patrunse in interior. In unele traumatisme, cand forta agresiva a agentu1ui exterior este tangentiala, sau diametrala, in interiorul craniului se dezvolta forte de forfecare care inclina lateral diferitele planuri osoase, in mod proportiona1 cu forta exterioara.

La viteze mari si foarte mari 500-1000m/s, cum este cazul impactului cu proiectile si gloante, efectul penetratiei prezinta aparitia unei cavitati in lungul traseului, precum si dezvoltarea unor unde de forta cu viteze comparabile cu viteza sunetului. In astfe1 de cazuri, craniul in foarte puţine cazuri rămâne intact, de regulă el suferind leziuni distructive grave. Cavitatea produsa de un proiectil, datorita si efectului de vibratie, are un diametru variabil si neregulat, dar in medie mai mic decat cel al proiectilului datorita elasticitatii tesuturilor. In jurul cavitatii se produc hemoragii dense si confluente, care evolueaza spre necroza si lichefatie cerebrala.

Directia de aplicare si transmitere a energiei cinetice este un factor important in determinarea efectelor traumatice craniene. Transmiterea energiei cinetice se poate face astfel:
- dupa o directie axiala, caz in care efectul este acceleratie de translatie.
- dupa o directie tangentiala, urmata de o acceleratie rotatorie. Acest caz este ce1 mai frecvent si efectele sunt foarte grave.
- dupa o directie verticala, caz in care acceleratia pre1uata si micsorata de catre coloana vertebrala, indiferent de sensul actiunii.

Vibratia cranana constituie modul periodic de propagare a unui factor perturbator oscilant si este de mai multe tipuri:
- vibratie craniana locala - constand din inflexiuni si deflexiuni craniene si fiind urmata de hemoragii de tip contuziv.
- vibratie craniana globala, urmata de contuzie cerebrala difuza, edem si hipertensiune intracraniana.

Calitatile fizice ale agentului vulnerant au importanta in efectele traumatice in functie de masa, densitatea, forma si natura suprafetei de contact cu craniul. Rolul acestor factori este mai important pentru determinarea leziunilor craniene, decat pentru cele intracraniene. Actiunea factorilor traumatici fizici si mecanismele induse de acestia au un raspuns biologic variat si complex. Se produc efecte cerebrale de ordin functional (comotia cerebrala), de ordin lezional (contuzia cerebrala), precum si raspunsuri vasculare (vasodilatatie posttraumatic urmati de edem cerebral) si lichidiene (celulare si biochimice). In plus, exista si raspunsuri extracerebrale si sistemice de natura metabolica, hormonala sau biochimica si se refera la sistemul hipotalamo-hipofizar.

In concluzie o actiune traumatica intracraniana nu este limitata numai la structurile itracraniene. Ca urmare este necesara cunoasterea si mecanismul produceri acestor traumatisme precum si o investigare atenta ulterioara.

Importanta sportului si miscarii in pastrarea unei inimi sanatoase

Ingrijorator pentru populatia Romaniei este procentul mare de boli de inima si decese cauzate din cauza afectiunilor inimii. Stim cu totii ca inima si creierul sunt cele mai importante organe ale corpului uman si trebuie se avem grija de ele pentru a putea duce o viata normala si sanatoasa. Inca din cele mai vechi timpuri, omul a observat ca o conditie fizica buna si practicarea exercitiilor fizice au un efect benefic asupra inimii. Inima ca si organ este un muschi care pompeaza sangele prin sistemul circulator in tot corpul. Rationamentul este simplu daca putem sa ne intarim muschii prin exercitii fizice, la fel putem intari si inima, astfel incat o inima cu cat este mai puternica, cu atat trebuie sa depuna mai putin efort pentru pomparea eficienta a sangelui in sistemul circulator al corpului uman. Prin urmare mai mult exercitiu fizic si miscare au ca rezultat o stare mai buna de sanatate si iti mentine o inima puternica si sanatoasa.

Din adolescenta am cochetat cu sportul si miscarea, totul a fost perfect pana am intrat in campul muncii, iar programul de munca nu-mi mai permitea practic sa urmez un sport si sa fac antrenamente zilnic. Pentru o perioada de timp am renuntat la sport, iar fara sa sesizez am ajuns intr-o stare destul de jalnica din punct de vedere a conditiei fizice, lucru pe care l-am observat cand am mers la munte si spre surprinderea mea oboseam extrem de usor si trebuia sa fac pauze dese, momente de rusine pentru mine ajungand personaj de bancuri in grupul de prieteni. In plus din lipsa de miscare si sport in perioada respectiva am luat si in greutate, o situatie deloc favorabila atat aspectului fizic dar si conditiei fizice, si a rezistentei la efort in general. Ca situatia sa fie si mai sumbra am inceput sa simt intepaturi si batai neregulate ale inimii in piept in momentul in care faceam efort fizic mai sustinut, mai ales cand eram nevoit sa urc scari mai multe etaje intr-un imobil. Cugetand asupra situatiei in care ma aflam de mai multe ori am decis ca trebuie neaparat sa ma reapuc de miscare si exercitii fizice altfel o sa devin o leguma si poate voi usura aparitia unor boli chiar si de inima care in cele mai multe cazuri sunt fatale.

Cel mai greu cand te reapuci de miscare si exercitii fizice, dupa ce ai facut o pauza indelunga si ai mai luat pe deasupra si cateva kilograme bune in greutate este cu motivarea. Este inimaginabil de greu sa te motivezi, sa respecti un program de exercitii fizice, mai ales daca ai si un job solicitant mental si psihic. Probabil este mult mai usor sa urmezi un antrenament fizic daca nu ai avea un stres zilnic si nu ar trebui sa lucrezi ore suplimentare, astfel incat sa ai posibilitatea de a alege momentul cel mai potrivit pentru a merge la sala sau a face miscare in aer liber.

Intareste-ti inima cu Becel
Motivarea este o adevarata piatra de moara cand vine vorba de a face exercitii fizice dupa programul de munca, mai ales daca ai avut norocul sa acumulezi si mult stres peste zi, iar in plus ai mai si facut ore suplimentare. Sincer parca cineva iti toarna plumb in picioare si cheful de miscare lipseste cu desavarsire, aceasta situatie face ca sa sari programul de miscare si treptat sa renunti la programul de exercitii fizice. Dupa ce ai renuntat la miscare si exercitii fizice, starea de sanatate si conditia fizica se deterioreaza in timp din ce in ce mai mult. Ca sa te poti motiva mai bine trebuie sa gasesti solutia optima pentru a putea face miscare. Solutia pe care am gasit-o este simpla, am incercat sa merg dimineata devreme la sala, inainte de a merge la munca, chiar am gasit o sala cu program de la 6.30 dimineata la care mi-am facut abonament. Initial am crezut ca nu este posibil sa urmez un asemenea program de dimineata, dar am ramas surprins sa constat ca este cea mai buna solutie, astfel am constatat ca dimineata am cel mai bun randament la sala, am chef si energie pentru un program de 40-45 de minute de exercitii fizice. In plus pot sa merg zilnic fara probleme, cu pauza in weekend, apoi peste zi am un randament mult mai bun iar la locul de munca sunt mult mai activ si ma pot concentra mult mai bine. Desi programul la locul de munca a ramas acelasi, facand miscare dimineata sunt mult mai activ peste zi si mi-am imbunatatit conditia fizica si starea de sanatate, iar in plus am scapat de cateva kilograme care oricum erau in plus. Surpriza cea mai mare a venit cand am vazut rezultatele la ultimele analize facute, in care toate erau bune, tensiunea arteriala, nivelul de colesterol, glicemia etc. Cu alte cuvinte facand miscare iti imbunatatesti sanatatea, conditia fizica si ai grija de inima ta.

Peste tot in lume in luna septembrie se sarbatoreste Luna Inimii, astfel recomand tuturor sa mearga sa faca un control al colesterolului, care este disponibil gratuit toata luna septembrie in clinicile Medsana. Nu trebuie sa uitam ca verificarea nivelului de colesterol in sange este primul pas in a afla daca inima noastra este sanatoasa sau nu. 

Expertii in domeniu si cercetatorii recomanda sa fim activi 30 minute pe zi, cateva zile pe saptamana pentru o sanatate buna si conditie fizica excelenta. Alatura-te campaniei Becel “Iubeste-ti inima” si fa miscare zilnic pentru a avea o inima buna si o sanatate excelenta, trebuie doar sa te motivezi si sa gasesti solutia optima care se potriveste perfect cu programul tau zilnic.

Conditia vinovatiei carausului

Raspunderea contractuala a oricarui debitor, inclusiv deci a transportatorului, poate fi angajata daca, pe langa cerinta obiectiva de a fi savarsit o fapta pagubitoare ilicita, in sensul examinat inainte, se constata totodata ca a actionat cu vinovatie (lato sensu). Este conditia subiectiva a raspunderii. Vinovatia, a carei semnificatie trebuie precizata, comporta grade diferite de gravitate, apreciate in functie de un anumit barem.

In cadrul raspunderii civile, notiunea de vinovatie este difinita in mod uzual cu atitudinea psihica a debitorului fata de fapta pagubitoare savarsita si de urmarile ei.

Factorul psihic mentionat, care imbina componente atat intelectuale, cat si volitive, implica posibilitatea pentru persoana debitorului de a prevedea consecintele faptelor sale si de a alege, in functie de atare anticipari mentale, un mod de actiune intre mai multe comportari virtual realizabile. Din acest punct de vedere, raspunderea civila reprezinta „sanctiunea greselii savarsite in alegerea conduitei”.

Sa vorbim despre fericire la Conferinta pentru Fericire

Prima Conferinta despre Fericire din sud-estul Europei v-a avea loc in Bucuresti, in perioada 5-6 octombrie 2013. Conferinta porneste de la premisa ca foarte multi oameni isi planifica sa fie fericiti peste 10 ani sau cu vreo ocazie care sa le schimbe viata, apoi exploreaza fericirea dincolo de concept. Fericirea o sa fie disecata, analizata, demitizata, practicata si, in sfarsit, integrata alaturi de experti care au schimbat si imbogatit vietile a milioane de oameni.

Conferinta despre Fericire
Nu stiu altii cum sunt insa pe mine banii ma fac cel mai fericit om de pe pamant. De fiecare data simt ca ma umple fericirea cand vad contul din banca ca se umple cu bani. Desigur ca un revers al medaliei cand contul din banca se goleste intervine o stare de deprimare din care pot iesi doar cand apar din nou bani in cont. Probabil nu sunt singurul care simte o fericire aparte cand ai bani si iti poti permite sa achizitionezi orice iti doresti, fara sa te gandesti prea mult la bani si la pretul produselor.Desi este un proverb care spune ca “banii n-aduc fericirea”, la mine acest proverb nu se aplica deloc, banii chiar ma fac fericit si imi ridica moralul, aduc bucurie in viata, iar rutina zilnica o vad cu alti ochi cand dispun de bani la discretie.

Alte situatii care aduc valuri imense de fericire si satisfactie sunt atunci cand imi indeplinesc anumite targete propuse sau ma autodepasesc in anumite situatii, sau chiar castig competitii si intreceri diverse la care iau parte, in care ma implic cu determinare. Succesul intr-adevar este un motor al fericirii, un succes intr-un anumit domeniu pe langa fericire te duce pe cele mai inalte culmi ale extazului, care nu pot fi descrise in cuvinte. Pacat ca exista si reversul medaliei si fericirea nu este vesnica, chiar daca spre exemplu este propovaduita de cartile sfinte si de religii, care vorbesc despre o fericire vesnica conditionata de anumite comportamente in viata terestra, totusi cred ca aceasta este doar o utopie.

Asociatia Initiativa pentru Fericire
De ce ar trebui sa mergem la Conferinta despre Fericire? Eu cred ca un argument bun este faptul ca poti afla cele mai recente descoperiri in studiul fericirii de la psihologi, activisti sau economisti. Apoi ai ocazia sa experimentezi si sa practici in timpul atelierelor de lucru, ce acopera peste 70% din timpul total al conferintei. Poti socializa si cunoaste oameni ca tine pasionati de propria dezvoltare si educatie, dar poti sta de vorba si cu oameni cheie, la nivel mondial, in domeniul starii de bine.

Pe scurt recomand tuturor sa participe la prima Conferinta despre Fericire din sud-estul Europei in Bucuresti.

\

Probele in materia raspunderii carausului

Se cer solicitantului despagubiri care trebuie sa stabileasca:
- existenta contractului de transport. 
- faptul prejudiciabil pe care l-a suferit.

In cadrul raspunderii contractuale in transporturi, vinovatia carausului este prezumata, reclamantul nefiind obligat sa administreze dovezi in aceasta privinta.

Carausul, in apararea sa, poate folosi orice mijloace de proba pentru a inlatura sustinerile reclamantului, inclusiv cauzele exoneratorii de raspundere.

Evaluarea prejudiciului poate fi:
- judiciara: revine instantei judecatoresti sau arbitrajului comercial si este o trasatura comuna raspunderii contractuale si delictuale.
- legala: se face prin lege si intereseaza raspunderea civila, care decurge din neplata la scadenta a unei sume in numerar datorate creditorului. 
- conventionala: are la baza conventia prealabila a partilor contractului de transport, prin care determina intinderea prejudiciului care urmeaza sa fie reparat de catre debitor. Acordul realizat in acest sens se numeste clauza penala si este guvernat in principiu de regulile dreptului comun. Contravaloarea cuvenita pentru a repara prejudiciul creditorului consta in mod normal intr-o suma de bani.

Sticle eco Tupperware

Vuieste tara de manifestatii ecologiste impotriva proiectului de la Rosia Montana, mai ales peste tot in mass-media si social-media vedem imagini cu protestele ecologiste din Piata Universitatii. Desi am o latura ecologista in mine dezvoltata, am participat de mai multe ori la ecologizarea unor arii protejate din Muntii Apuseni sau doar ecologizarea unor trasee, am ramas surprins de ecologistii din Piata Universitatii. Poate nu am inteles eu bine care-i poanta cu ei, insa eu prin ecologizare inteleg si adunatul gunoiului, mai ales al peturilor si plasticului, insa probabil la proteste sunt multi pseudo-ecologisti care din varii motive participa, nu doar pentru ideea de ecologie in sine.

Eu inteleg ca participi la protest cu peturi, pentru a arata ca esti ecologist in fata camerelor de luat vederi, dar dupa protest de ce nu iti iei peturile cu tine si le lasi la locul faptei. Ce ecologist te poti intitula daca tu nici macar gunoiul tau nu-l aduni, din perspectiva asta cred ca ecologistii astia din Piata Universitatii sunt doar niste tineri care probabil n-au nimic cu ecologia, sunt adunati acolo doar din motive politice si de politicieni care vor sa-si faca un capital electoral pe incrancenarea romanilor. Sincer eu ma asteptam ca in timpul protestului macar sa ecologizeze Piata Universitatii si traseul pe care se desfasura protestul, ca sa demonstreze si sa arate ca sunt ecologisti veritabili si chiar fac ceva in sensul acesta. Insa spre surprinderea mea in loc de ecologizare, ei mai mult au poluat la proteste abandonandu-si gunoiul si peturile dupa protest. Asadar dragi protestatari din Piata Universitatii macar luati cu voi sticle eco, care sa fie “friendly” cu mediul inconjurator si nu va mai lasati gunoiul la locul faptei, lasati politica deoparte si protestele impotriva televiziunilor si a presei, aratati ca sunteti ecologisti adevarati si ecologizati zonele in care protestati intai, apoi aveti grija sa nu lasati gunoi in urma voastra. Ecologia inseamna fapte nu doar vorbe si idealuri, poti da dovada ca esti ecologist in primul rand prin faptul ca-ti aduni propriul gunoi selectiv si-l depozitezi in locuri special amenajate si ai grija de mediul inconjurator, chiar daca locuiesti in capitala.

Sticle eco
De curand am descoperit la Tupperware, sticle eco de diferite dimensiuni, cred ca protestarii "ecologisti" din Piata Universitatii mai degraba ar utiliza si la proteste astfel de sticle eco. Din descrierea produsului constat ca dincolo de rolul lor in protectia mediului, aceaste sticle iti economisesc si bani. Sticlele eco sunt solutia perfecta pentru a pastra apa si orice alt lichid rece necarbogazificat. Sticla are inertie termica si va pastra pentru o perioada mai indelungata temeperatura. Sticlele pot fi folosite pentru a pastra lichide in frigider, dar si pentru a le lua la picnic, la serviciu sau la scoala. Multumita formei, se potrivesc perfect pe usa de la frigider. Sticlele sunt transparente si poti vedea continutul si cantitatea acestuia. Capacul etans nu lasa ca lichidul sa se scurga. Urechiusa de pe marginea capacului face ca sticlele sa fie usor de deschis. Sticlele sunt foarte stabile pe suprafetele plane. Multumita designului, poti prinde si tine bine sticlele atunci cand torni lichid, ele sunt refolosibile si ecologice.

Afland toate aceste caracteristici sunt interesat sa testez o astfel de sticla comercializata de Tupperware, mai ales ca vorbim de o sticla eco careia ii poti gasi diverse intrebuintari. In curand sper sa primesc o astfel de sticla pe care sa o supun unor teste pe care sper sa le treaca cu brio.


Pompe de injectie cu element unic de refulare si distribuitor rotativ

Reprezentativa pentru Romania este pompa DPA produsa in licenta cu inca sase tari (vezi simbolul general). Explicitarea simbolului este urmatoarea:

Tipul regulatorului de avans:
- 0 si 1 regulator mecanic fara dispozitiv de avans automat.
- 2 si 3 regulator mecanic cu dispozitiv de avans automat.
- 4 si 5 regulator hidraulic fara dispozitiv de avans automat.
- 6 si 7 regulator hidraulic cu dispozitiv de avans automat.
- 8 si 9 regulator mecanic cu dispozitiv de avans automat.

Injectorul este organul care introduce si pulverizeaza combustibilul in camera de ardere. Din punct de vedere constructiv, se deosebesc injectoare deschise si inchise, dupa cum orificiul pulverizatorului este sau nu controlat de un ac sau de o supapa.

Injectoarele de tipul deschis au o constructie simpla dar necesita, pentru o functionare corespunzatoare, presiuni de injectie ce pot atinge 2000x105 N/m2, motiv pentru care nu sunt folosite pe autovehicule decat foarte rar.

Injectorul de tip inchis. Acest tip de injector are orificiul pulverizatorului inchis cu ajutorul unui arc.

Trupa Vunk va invita la un concert electrizant #asasishow

Trupa Vunk nu mai are nevoie de introducere daca ne raportam la contributiile trupei in muzica romaneasca din ultimii ani. Cu atat mai mult cu cat ne apropiem cu pasi repezi de noul concept #asasishow, introdus in show-urile de muzica din Romania. Show-ul electrizant la care ne invita trupa Vunk v-a avea loc la Sala Polivalenta in 3 octombrie 2013 din Bucuresti, incepand cu ora 19.

#asasishow
Cuvintele trupei Vunk sunt exemplificatoare pentru ce vor pregati spectatorilor intr-un concert de 2 ore:

"Mereu suntem in cautarea fericirii. Unii o cauta intr-o alta persoana, altii in toata lumea. Unii o gasesc in pasiunea sau harul lor, altii zic ca banii aduc fericirea. Mai mereu, cand o gasim, incercam sa oprim timpul in loc. Intr-o amintire, intr-o poza, intr-o poveste, intr-un cantec.

Pe 3 octombrie 2013, noi o sa facem asta intr-un concert. Timp de aproape doua ore,o sa cautam formula fericirii si o sa oprim timpul in loc, iar Sala Polivalenta va fi laboratorul nostru urias, ca sa incapeti voi toti.

Dupa ce anul trecut am umplut pana la refuz Sala Polivalenta si nimeni nu a scapat de-acolo fara emotii, dupa ce anul trecut am zburat cu pianul prin sala,acum te chemam sa zbori impreuna cu noi. Cu mintea si cu sufletul. Vor fi si invitati. Dar sunt surpriza, pentru ca si surprizele frumoase aduc fericire. 

Vino sa cream si sa gasim fericirea impreuna! Tu faci parte din formula fericirii!" - Vunk.


Fanilor si iubitorilor de muzica buna romaneasca, li se pregateste un concert incendiar care nu trebuie ratat, #asasishow made by Vunk.


Instalatia de alimentare a motoarelor cu aprindere prin compresie

Instalatia de alimentare la MAC trebuie sa asigure pulverizarea cat mai fina a combustibilului in camera de ardere, unde se gaseste aer comprimat, intr-un moment bine determinat al ciclului de functionare, intr-o doza precisa si dupa o lege stabilita.

In functie de marimea presiunii combustibilului, instalatia de alimentare se imparte in doua compartimente: de joasa presiune si de inalta presiune.

Partea de inalta presiune este formata din pompa de injectie, injectoarele si conductele de legatura dintre acestea. Presiunea de lucru a partii de inalta presiune depinde de tipul camerei de ardere si poate fi de (300-500)x105 N/m2, ajungand uneori la 2000 N/m2.

Partea de joasa presiune cuprinde: rezervorul de combustibil, pompa de combustibil, filtrele, conductele de legatura dintre acestea si conductele de legatura a acestora cu pompele de injectie. Presiunea de lucru a acestei parti este de (3-5)x105 N/m2. 

Instalatia de alimentare cu pompa de injectie cu piston sertar este realizata in diverse variante in functie de modul de conducere a surplusului de combustibil al pompei de alimentare spre rezervor.

Pompa de injectie - la motoarele de autovehicule se intalnesc pompe de injectie cu piston sertar si pompe de injectie cu distribuitor rotativ.

Pompa de injectie cu piston sertar - la aceasta pompa, elementii de pompare sunt inglobati intr-un corp comun, fiind plasati de-a lungul unui arbore cu came de regula si in acelasi plan, de unde provine si denumirea de pompa in linie. 

Pompa de injectie cu distribuitor rotativ - pompele de injectie cu distribuitor rotativ sunt prevazute cu unul sau doua elemente de pompare iar distribuirea combustibilului catre injectoarele diversilor cilindri se face printr-un distribuitor rotativ.

Simbolizarea pompelor de injectie cu elementi in linie:
- pompe de injectie in linie de marime "A". Cu astfel de pompe sunt dotate tractoarele U- 650 M, tractoarele U- 800, tractoarele grele, autovehiculele ROMAN, unele autobuze etc.

Oare putem trai intr-o casa fara ferestre?

Putem oare sa facem un exercitiu de imaginatie sau efectiv un experiment si sa incercam sa traim cateva zile intr-o casa oarba? Adica o casa cu geamurile astupate sau efectiv fara geamuri, oare ce sentimente ne marcheaza intr-o astfel de situatie? Cred ca un asemenea experiment ne-ar pune pe ganduri pe multi dintre noi. Cu toate acestea nu stiu cati dintre noi si-ar schimba rutina zilnica si confortul oferit de ferestre si lumina pentru a experimenta viata intr-o casa oarba.

Prima data cand am facut cunostinta cu ideea de casa oarba, fara ferestre a fost in clasele mici din generala dupa ce am invatat sa citesc, am lecturat celebra poveste scrisa de Ion Creanga, “Prostia omeneasca”. Cand eroul din poveste pleaca in lume intr-o calatorie initiatica, in periegheza lui, descopera la un moment dat un om care avea un bordei fara ferestre. Eroul nostru a ramas uimit de situatie observand fascinat cum omul cu bordeiul iesea cu oborocul din casa, pe care il indrepta spre soare si fugea apoi cu el inauntru, repetand schema de mai multe ori. Imaginea este nemaipomenita pentru eroul nostru de poveste facandu-l sa intervina si sa-l intrebe pe om de ce face toata activitatea respectiva, iar raspunsul omului, ca incearca sa bage soarele in casa cu oborocul si nu reuseste, il uimeste pe eroul nostru. Eroul nostru ii ofera omului solutia unei ferestre facuta in bordei, prin care soarele sa poata patrunde in bordei. Desi pare de neimaginat astazi lipsa ferestrelor dintr-o locuinta, totusi povestea lui Creanga pleaca de la un adevar al vremurilor respective, vremuri in care locuitorii catunelor isi construiau locuinte cu ferestre mici, iar incaperile erau foarte slab iluminate, si erau asemanatoare unei case oarbe. Morala pevestii lui Creanga are logica “cu cat ferestrele locuintei sunt mai mari, cu atat soarele patrunde in locuinta mai bine oferind caldura si lumina”.

Ferestrele extraordinare
Astfel nu este de mirare ca Gealan vine cu o provocare care implica bloggerii, si anume sa locuiesti intr-o casa oarba cu ferestrele acoperite sau fara ferestre timp de 7 zile. Dintre bloggeri a raspuns provocarii Cristina Bazavan, asadar sunt curios si o urmaresc ca sa vad cum face fata unei asemenea incercari in zilele noastre. Sincer nu-mi pot imagina exact cam ce implica traiul intr-o casa oarba in zilele noastre, cand avem atatea oportunitati tehnologice care ne fac viata mult mai usoara si mai confortabila. Desigur daca ne raportam la electricitate si la lumina artificiala, sa traiesti intr-o casa oarba beneficiind totusi de lumina artificiala nu cred ca ar pune probleme si dificultati nimanui.

Dar daca eliminam electricitatea si lumina artificiala, atunci intr-adevar putem discuta din perspectiva omului modern, de dificultati majore si de nevoia de adaptare la o viata rustica. Imi imaginez daca eu m-as afla intr-o postura in care sa fiu privat de electricitate si nevoit sa locuiesc intr-o casa oarba, ar trebui sa ma adaptez la ritmul si ciclul vietii guvernat de alternanta zi-noapte. As utiliza lumina zilei la maxim pentru diferite activitati iar noaptea as folosi-o strict pentru odihna si recuperare. As incerca sa ma acomodez cu trezitul in zori de zi ca sa am timp si lumina pentru toate activitatile de peste zi si m-as baga la somn odata cu venirea serii, bineinteles acest lucru mi-ar provoca o dereglare a rutinei zilnice si un decalaj de cateva ore. Cu siguranta as avea mai multe ore pentru odihna si recuperare, n-as mai putea sta pana tarziu in noapte ca sa fac diferite activitati si as deveni categoric mult mai matinal.

Efectul ferestrelor 
Apoi cred ca o posibila problema mi-ar ridica intr-o casa oarba timpul, astfel ar trebui sa ma concentrez pe ceasuri si masuratul timpului, dar si sa ma asigur ca instrumentele de masurat timpul din casa oarba functioneaza bine, un aspect important in situatia in care esti intr-o casa oarba si nu poti estima in functie de intensitatea luminii ora aproximativa. In plus din lipsa ferestrelor si a luminii, spatiul locuintei nu-l pot utiliza doar foarte putin timp pe perioada unei zile, ca sa nu mai vorbim de activitatile pe care le-as putea face in interior dar din lipsa de lumina, trebuie sa le execut in exterior sau mai rau sa nu le pot executa deloc, mai ales in conditii meteo nefavorabile. Cel mai rau este intr-o casa oarba imposibilitatea de a utiliza tot spatiul locuibil, fiind nevoit sa utilizezi cu precadere spatiul din imediata apropiere a usii prin care poate patrunde lumina naturala. Apoi cred ca organizarea activitatilor si prioritizarea lor conditionate de lumina este extrem de importanta pentru ca viata sa decurga cat mai normal posibil. In general cred ca ar trebui sa-mi schimb radical viata si rutina zilnica, care ar avea cu siguranta efecte negative in principal asupra moralului, asupra psihicului, apoi a increderii si sigurantei ca voi reusi sa duc la capat provocarea, dar cred ca dupa cateva zile de acomodare si readaptare totul este posibil, si ca argument aduc secolele in care stramosii nostri au trait fara electricitate si fara lumina artificiala.

Ferestrele aduc lumina in caminul nostru
Situatia se schimba radical in cazul in care locuinta este prevazuta cu ferestre. In cazul acesta fericit de la inceput poti utiliza tot spatiul locuintei, apoi poti beneficia de lumina naturala tot timpul zilei, de la rasarit pana la asfintit, poti in functie de intensitatea luminii sa estimezi timpul si poti utiliza locuinta indiferent de conditiile meteo, chiar daca luminozitate este mai mica, totusi poti sa-ti desfasori activitatea in conditii bune. Dar efectul pozitiv al ferestrelor, la o casa, il simti asupra moralului si a psihicului care au mult mai putin de suferit, in plus iti creste increderea in reusita si optimismul. Cu totii simtim un optimism debordant cand ne trezim dimineata iar prin ferestre patrund in locuinta noastra razele si lumina soarelui.

Imi place provocarea Gealan adresata bloggerilor si sustin initiativa Cristinei Bazavan de a raspunde provocarii, careia ii doresc sa o duca pana la capat in stilul ei caracteristic. Recomand ferestrele Gealan ca o solutie perfecta pentru locuinta fiecaruia, oferindu-ne tot confortul necesar pentru o viata normala, dar sa nu uitam ca ferestrele Gealan ne aduc in casa, zi de zi, razele si lumina soarelui.


Transportul urban si metropolitan

Legatura transport interurban-transport urban este esentiala pentru realizarea unui transport durabil. O buna parte din cerere si din efectele negative ale transportului este concentrata in orase. Obiective ca imbunatatirea eficientei si calitatii serviciilor, intarirea coeziunii sociale si teritoriale, reducerea emisiilor de gaze se pot atinge numai daca se adopta o strategie hotarata in mediul urban. 

Transportul interurban este foarte prezent in mediul urban si conditioneaza direct evolutia sistemului de transport urban si a orasului insusi: activitatile in statiile feroviare, porturi si aeroporturi, caile de acces si liniile de centura, metroul in municipiul Bucuresti si infrastructura feroviara necesita investitii considerabile si determina oportunitati sau restrictionari pentru organizarea oraselor. O etapa deosebit de importanta pentru transportul urban in municipiul Bucuresti o va reprezenta crearea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti, care va avea drept principal scop realizarea managementului traficului prin coordonarea mijloacelor de transport public din aria de acoperire, precum si a realizarii programelor de investitii atat in infrastructura, cat si in mijloace de transport. Totodata, inca foarte importante din punct de vedere economic, subventiile de la bugetul de stat in transportul urban si normativele de baza referitoare la serviciile de transport au o influenta decisiva in dezvoltarea sistemelor de transport public urban si in marile orase. Se are in vedere realizarea unui cadru de interventie integrata a transportului interurban in oras, in concordanta cu celelalte sisteme urbane, pentru a face fata provocarilor cu care se va confrunta mediul urban. 

Comunicarea Comisiei „Spre o strategie tematica pentru mediul inconjurator urban” justifica necesitatea unei actiuni concertate pentru imbunatatirea conditiilor ambientale in orasele europene si prezinta transportul ca unul din campurile de actiune prioritara. 

Actiunile trebuie sa se incadreze in acest mediu, prin: 
- intarirea parteneriatului dintre administratia publica centrala si administratiile publice locale. 
- reformularea procedurilor de stabilire a prioritatilor de infrastructura in orase, in special cele privind caile rutiere, feroviare si metrou.
- progresarea in integrarea sistemelor de transport urban si interurban. 
- optimizarea prezentei active in oras, prin operatiuni de regenerare urbana in care sa fie implicate terenuri si infrastructuri publice din domeniul Ministerului Transporturilor. 

Prima zi de blogger

Prima zi de blogger a fost pentru mine una neasteptata si chiar nu-mi pot explica de ce am ales sa scriu pe blog exact in ziua respectiva. Era o duminica de Sfantul Valentin prin 2010, am fost in oras cu partenera si nu a fost o seara prea reusita, pentru ca nu ma puteam deconecta de la gandurile si vanzarile care nu prea mergeau in perioada respectiva. Desi am petrecut si aparent era totul in regula, tot timpul eram rupt de realitate si cu gandul la problemele mele, eram ingandurat si oarecum stresat de gasirea unei solutii mai bune de publicitate care sa-mi creasca vanzarile de piese auto. M-am pus la somn in ideea de a adormi repede ca sa fiu fresh lunea dimineata si sa incep cu noi oferte si discounturi atractive pentru service-uri si alte magazine care comercializau piese auto.

Ca de obicei nu am reusit sa adorm din cauza gandurilor si m-am ridicat din pat ca sa mai caut chestii pe net, poate asa ma obosesc mai repede si-mi vine somnul. Asa am inceput sa caut pe diferite situri modalitati de promovare eficiente si am observat ca blogurile sunt in majoritatea cazurilor in topul celor mai eficiente instrumente de promovare a produselor. Habar nu aveam de bloguri pana atunci si cu ce se mananca bloggingul, asa ca influentat de avalansa de informatii despre cat de tari sunt blogurile in promovarea online, am decis sa fac si eu un blog. Am cautat o platforma gratuita ca sa ma familiarizez cu blogul, astfel prima pe care mi-a oferit-o google a fost blogger. Mi-am facut cont, am ales cea mai simpla tema si am inceput sa ma familiarizez cu functionalitatea noului blog. Am postat primele articole pe blog, exact ce aveam predefinit si ce publicam de obicei pe siturile de anunturi, apoi am mai aranjat putin pagina si m-am bagat la somn. A doua zi m-am luat cu rutina zilnica si vanzarile, iar blogul mi-a iesit cu desavarsire din minte, uitand de existenta lui mai bine de doi ani. 

Profi te premieaza
Situatia s-a schimbat ulterior iar in primavara lui 2012, eram plecat din tara, tocmai in Macedonia, unde lucram la un proiect. Cum eram singur fara prieteni si amici in zona, stateam destul de mult pe internet si mai povesteam cu ei pe diferite retele de socializare. La televizor nu aveam programe romanesti dar urmaream online Antena3, singurul care mergea bine la internetul ce-l aveam acolo. Nu mai tin minte exact dar era intr-un weekend o emisiune la Antena3 la care a fost invitat un blogger, m-am uitat fugitiv la el era un tip simpatic intre doua varste, jovial care discuta deschis si lejer. Nu prea eram atent la ce subiecte discutau insa mi-a atras atentia o chestie in care zicea ca el traieste din blogging si se simte foarte bine avand cea mai frumoasa meserie din lume. Cred ca am facut o grimasa si m-am gandit cu scepticism ce tot abereaza asta acolo, a luat-o pe ulei iar acum n-are ce zice si s-a apucat de povestit balarii. Episodul acesta mi-a iesit din minte in aceeasi zi fara sa ma influenteze atunci intr-un fel.

De 1 mai nu am mers niciunde, neavand cu cine si am stat pe net povestind cu unu si cu altu, apoi la un moment dat un amic imi trimite un link cu blogul lui personal ca sa vad un articol si ma intreaba de ce nu-mi fac si eu un blog in care sa postez articole iar el ma baga in blogroll. Am facut putin misto de blogul si blogrolul lui, am mai povestit putin si ne-am vazut fiecare de treaba. Dupa un timp stateam si cugetam asa ca tot omu’ care se gandeste aiurea, din senin mi-a incoltit ideea in minte cu blogul, mi-am adus aminte de emisiunea cu bloggerul de la Antena3, apoi amicul cu blogul lui, apoi m-am gandit ca nu este chiar o idee rea avand in vedere ca am destul de mult timp liber in care sunt singur departe de prieteni si casa, astfel mi-as ocupa timpul si nu m-as mai simti chiar atat de singur. Cu ideea deja in minte m-am apucat sa caut o platforma sa-mi fac si eu un blog, am bagat o cautare pe google si prima platforma ce mi-a dat-o a fost blogger. Am intrat sa-mi fac cont dar surpriza, imi zicea ca datele sunt deja utilizate de altcineva, la care am ramas interzis uitandu-ma crucis la ecran fara cuvinte, nu puteam intelege cine si de cand imi foloseste mie datele pe blogger. Dupa ce dau o recuperare date asa de test, surpriza primesc email de la blgger, cu uimire imi reamintesc ca eu mi-am facut deja blogul cu doi ani in urma, dar am uitat cu desavarsire de el. Astfel m-am decis sa incep sa public articole pe blog cu tematica auto, lucru pe care-l fac regulat de atunci.

Profi te premieaza
Prima zi de blogging a fost o intamplare fara emotii sau sentimente ciudate, in comparatie cu prima zi de scoala care a fost plina de emotii, sentimente de frica care acum imi aduc zambetul pe buze cu nostalgie. Mi-am adus aminte de prima zi de blogging influentat de frumoasa campanie realizata de lantul de magazine Profi, care a demarat o campanie extraordinara “Profitepremiaza”, prin care clientii magazinelor pot dona puncte pentru scoli, iar la finalul campaniei scolile care primesc cele mai multe puncte intr-un magazin Profi, o sa primeasca o sponsorizare substantiala constand in 11 laptopuri cu accesoriile necesare. Ma alatur si sustin aceasta frumoasa campanie in calitate de client dar si in calitate de autor al acestui articol. Acum Scoala Generala 8, la care am invatat, este impreuna cu Liceul cu Program Sportiv, in aceeasi incinta, iar pe aceasta cale recomand tuturor clientilor Profi din Alba Iulia sa doneze punctele pentru acest grup scolar asa cum o sa fac si eu pana la incheierea campaniei. 

Daca iti aduci aminte cu drag de prima zi de scoala sau de prima zi de blogging, atunci vezi cum te poate ajuta Profi ca sa iti ajuti scoala in care ai facut primii pasi. Fa un gest umanitar in amintirea primei zi de scoala si intra pe pagina campaniei Profi te premiaza pentru a afla detaliile cum poti ajuta scoala la care ai invatat. Poti accesa si pagina de Facebook dedicata magazinelor Profi, pentru a putea sa fii la curent cu desfasurarea campaniei dar si cu noutatile sau produsele ce le vei gasi in lantul de magazine Profi.


Mijloace de aparare a carausului

Spre a se degreva de raspundere, transportatorul poate contesta aceasta imputare, fie infirmand probele administrate impotriva sa de creditorul despagubirilor, fie invocand circumstante de natura sa-l elibereze de sanctiunile contractuale instituite pentru neexecutarea obligatiei convenite ori pentru indeplinirea ei cu intarziere.

Carausul este in masura sa se prevaleze, in favoarea sa, daca dispune de dovezi pertinente si convingatoare, pe de-o parte de cauze care inlatura caracterul ilicit al faptei pagubitoare comise, iar pe de alta parte, de temeiuri menite sa excluda vinovatia. Regimul juridic al acesor mijloace de aparare statornicit in dreptul comun al raspunderii civile, inglobeaza in principiu si domeniul transporturilor. Ca atare, ne putem margini sa-l evocam in liniile sale esentiale subintelegand reglementarile de generala aplicare.

Prima racheta de tenis si mingea cheala

Inca o zi pana la startul turneului de tenis Sibiu Open 2013, care are loc in perioada 21-29 septembrie, prezentat de Carpatica Asig si organizat in incinta Tenis Club Pamira.

Pe la sfarsitul anilor ’80, cu multi ani in urma, imi doream foarte mult o racheta de tenis si cateva mingi de tenis, iar pentru acestea eram in stare sa fac orice, doar ca sa le am si sa pot sa ma joc tenis toata ziua in spatele blocului cu prietenii. Mi-am sacait mama zile la rand sa-mi cumpere macar o minge de tenis, daca nu vrea sa-mi cumpere si o racheta de tenis, am ales tot felul de ghidusii si strategii ca sa fiu cat mai convingator pentru a primi totusi racheta si mingea de tenis. Dupa cateva saptamani vazand ca nu are incotro mama m-a luat de mana si am mers la magazinul Sportul, singurul din oras la vremea respectiva care comercializa echipamente si accesorii de sport. Ca sa-mi faca o surpriza nu mi-a zis unde mergem si m-a speriat ca mergem la policlinica care era situata vis-a-vis de magazin, iar eu cand am auzit aproape am renuntat la ideea de a mai merge cu ea, deja cautam scuze ca sa nu ma duca la policlinica, uram din toata fiinta policlinica si medicii.

Sibiu Open 2013
Acum oricat m-am impotrivit nu am avut incotro si a trebuit sa o urmez, pe drum mai mult ma tragea dupa ea, eu faceam tot posibilul sa intarziem la policlinica sau sa renunte la ideea de a merge pana acolo, oricat incercam sa-i distrag atentia si ii propuneam sa mergem altundeva, dar nu aveam nici macar o sansa de reusita, mama era mai incapatanata ca mine. Ajungem in dreptul policlinicii si in loc sa o luam spre intrare vad ca ma trage sa trecem strada, eu nu mai intelegeam nimic, eram derutat total, dar nici nu indrazneam sa pun intrebari ca sa nu inrautatesc situatia. Am traversat strada si am intrat in magazinul Sportul, ca prin minune am si uitat de policlinica, eram emotionat si asteptam sa vad ce cautam in magazin, oare ce-o sa cumparam. Nu va pot exprima in cuvinte explozia de bucurie aproape pana la lacrimi cand am auzit-o pe mama intreband pe vanzator daca are o racheta de tenis mai mica si mai usoara asa pentru baietelul asta. Tremuram de emotie, nu mai aveam cuvinte, iar cand mi-a dat in mana pentru prima data vanzatorul o racheta de tenis, de emotie am scapat-o jos, aproape am izbucnit in plans de frica, ca nu cumva sa creada ca e prea mare iar mama sa se razgandeasca si sa nu-mi mai cumpere nimic. Intr-un final cu toate emotiile si trecand de la o stare la alta, mi-a cumparat cea mai usoara racheta de tenis si un set de trei mingi de tenis verzi. Pana acasa, de fericire saream, mergeam tot saltat, nici acum nu-mi pot da seama de unde aveam atata energie, nu mai aveam cuvinte ca sa-mi exprim bucuria, dar mama ramanea serioasa, iar cand am ajuns acasa nici n-am mai urcat sus, am zburdat in spatele blocului cu noua racheta si cu o minge de tenis, doar o minge am primit ca de le primeam pe toate le pierdeam, dar era bine si asa.

Rapid ne-am adunat in spatele blocului baietii si am desenat cu creta, pe asfalt, un teren de tenis si ne-am pus pe joc. Totul era perfect si aveam in fata toata ziua pentru joc, cand unul dintre prieteni a zis ca mingea mea nu-i buna pentru ca nu sare bine si ii mai buna una “cheala” cum avea un alt prieten. Desigur mingea respectiva era cheala din cauza uzurii, nu mai avea nici macar esenta de puf verde pe suprafata ei, totusi fara puful respectiv pe asfalt sarea mai bine decat mingea mea cea noua. Am testat si am sesizat diferenta, asa ca n-am avut incotro, desi nu ma tragea inimia deloc, am decis ca sa pot juca in continuare cu mingea ca trebuie sa o chelesc si eu. Astfel m-am apucat sa frec suprafata mingii de asfalt si dupa vreo jumatate de ora am reusit sa o chelesc indeajuns pentru ca sa fie acceptata si de restul baietilor pentru joc. Am stat, la joaca pana seara tarziu si nu ne-am lasat dusi in casa pana n-au venit parintii dupa noi si cu amenintari foarte serioase abia ne-am lasat convinsi sa urcam in casa.

Am urcat sus si i-am aratat mamei isprava ce-am facut-o cu mingea, cand a vazut ca am chelit-o s-a prefacut ca lesina si m-a amenintat ca n-o sa-mi mai cumpere niciodata mingi de tenis pentru ca eu n-am grija de ele si nici macar o zi nu a putut ramane mingea intreaga in mainile mele si am si distrus-o, noroc ca mai aveam doua de rezerva. Cativa ani buni, mai ales in vacantele de vara jucam in spatele blocului tenis cu baietii ore intregi, ce-i drept nu aveam alte activitati, nu existau jocurile pe calculator sau programele la televizor ca acum, chiar raman uimit ca nu mai vad baieti sa se joace pe afara de dimineata pana seara.

Chiar daca nu mai am prima mea racheta de tenis si mingile chelite, pasiunea pentru tenis mi-a ramas si urmaresc cu placere cate un turneu la televizor. Sunt bucuros ca poate sa fie organizat un turneu de tenis la Sibiu, mai ales ca la Sibiu Open 2013 vor fi prezenti sase jucatori din top 100, jucatori titrati care i-au invins pe mult mai celebrii jucatori de tenis Federer, Nadal si Murray.



In plus accesul publicului va fi gratuit pana in faza semifinalelor. Pentru ultimele acte ale competitiei, biletele vor costa 25 de lei si includ accesul la semifinale si la finala de dublu in ziua de sambata si la marea finala a Sibiu Open - prezentat de Carpatica Asig ce va avea loc duminica, in 29 septembrie. Competitia se v-a desfasura la baza Pamira pe strada Calea Surii Mici, nr. 39. Recomand iubitorilor si pasionatilor de tenis Sibiu Open 2013, mai ales ca accesul este gratuit pana la semifinale. Pentru mai multe detalii si noutati puteti vizita si pagina de Facebook dedicata evenimentului Sibiu Open 2013.


melimeloparis.ro