Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Asigura-te ca esti Electronomic si ai un stil de viata pragmatic cu Arctic TET

Discutii despre economia de energie electrica au fost, sunt si vor exista cat timp traim pe pamant. Tot felul de sfaturi gasim peste tot "cum sa economisim", unele mai bune iar altele mai putin bune, insa ideea generala este ca noi, ca oameni, trebuie sa ne schimbam modul de a percepe si a privi economia de energie, care trebuie sa devina o rutina si o necesitate pentru toti. Daca strabunicii si bunicii nostri, in urma cu 50-60 de ani nu-si faceau prea mari probleme in ceea ce priveste consumul si costurile energiei electrice, in zilele noastre, acest lucru ne urmareste zilnic si ne arde la buzunar factura lunara de curent. Daca privim per ansamblu echiparea unei locuinte cu electrocasnice si consumatori de energie electrica de acum 50-60 de ani ajungem la concluzia ca era cel putin trei sferturi mai saracacioasa si cu toate acestea consumul in kwh era egal sau poate mai mare decat in zilele noastre. Pretul unui kwh n-a stat nici el incremenit in timp ci a urcat spre cer cu o viteza inimaginabila si parca nu-i poate opri nimeni ascensiunea, nici o politica, nici un guvern etc. 

Astazi daca ne uitam in locuinta suntem inconjurati de electronice, electrocasnice si consumatori de energie electrica la tot pasul si nu ne mai putem imagina viata fara existenta lor, intram chiar in depresie sau crize de nervi cand din varii motive ramanem fara energie electrica. Chiar daca avem consumatori de energie electrica de 3-4 ori mai multi decat erau acum 50 de ani intr-o locuinta, acestia devin din ce in ce mai eficienti si consuma tot mai putina energie electrica. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce factura astronomica ne-ar veni la energie lunar daca consumatorii de azi ar avea un consum ca cel de acum 50 de ani. 

La fel a evoluat si tehnologia, observam ca in ultimii ani, evolutia tehnologica, o putem sesiza chiar de la an la an. Producatorii de electronice si electrocasnice au echipat noile modele de produse cu ultimele tehnologii reusind sa ofere clientilor produse mult mai eficiente la un pret destul de mic. Arctic a venit in intampinarea nevoilor consumatorilor cu produse eficiente si economice la preturi imbatabile pe piata de produse electrocasnice din Romania. Noua tehnologie care echipeaza produsele Arctic se numeste TET (tehnologia de economisire pe termen lung), o denumire cum nu se poate mai reusita pentru tehnologia dezvoltata de Arctic si care raspunde unui stil de viata pragmatic si eficient. 

Noile produse Arctic din gama TET
Noile produse Arctic din gama TET sunt de calitate, moderne, ergonomice si accesibile, adaptate perfect stilului tau de viata, raspunzand in acest fel necesitatilor si dorintelor tale. Cand spunem "TET" spunem de fapt o serie de functii si caracterisitici care te incanta prin ingeniozitatea lor si iti vor oferi o multitudine de optiuni de utilizare. Mai mult, de fiecare data cand le vei folosi, vei beneficia de calitatea si performanta lor superioara si de avantajul practic cel mai important: economia de timp si bani. 

Combinele frigorifice Arctic cu tehnologia TET curpind functiile: Clasa A+, EcoFrostFree, EcoLED, EcoBuzz, EcoBreeze, EcoDualBalance, EcoFresh, SafetyGlass, MultiFrostZone si Rafturi Ajustabile. Alege orice combina frigorifica Arctic cu simbolul TET si bucura-te de functii moderne care te ajuta sa economisesti bani, timp si energie. 

Tehnologia de economisire pe termen lung
Masinile de spalat rufe Arctic cu tehnologia TET cuprind functiile: Clasa A+, EcoDose, AquaSafe, EcoWash, ChildLock cateva dintre cele mai moderne functii. Dar cuprind si functii cum ar fi capacitate mare de 6kg, afisare timp spalare ramasa, amanare timp pornire si sistem electronic de control al balansului. Alege orice masina de spalat cu tehnologia TET si, de fiecare data, performantele de spalare te vor incanta, bucura-te de functii moderne care te ajuta sa economisesti bani, timp, apa si energie. 

Noile plite si cuptoare incorporabile Arctic cu tehnologia TET cuprind functiile la cuptoare incorporabile (EcoFan, Grill, Timer, 12 functii) iar la plite incorporabile (EcoFast, SafetyPlus si Aprindere integrata). Cu noua tehnologie de economisire pe termen lung dezvoltata de Arctic, gatitul va deveni acum o adevarata placere, in siguranta, usor, rapid si confortabil si in acelasi timp economisesti energie, timp si bani. 

Arctic o companie pragmatica, asa cum o stim cu totii, a realizat un joc online Electronomic prin care oricine il joaca isi poate imbunatatii eficienta si invata sa economiseasca timp, bani si energie. Electronomic se adreseaza tuturor varstelor cu atat mai mult adultilor care din cauza obiceiurilor, mai putin bune, risipesc timp si energie. Alegerea raspunsurilor corecte la cartile-intrebare ar trebui sa ne puna pe toti pe ganduri si daca raspunsul ales este eronat sa incercam sa ne schimbam obiceiurile si sa devenim mai eficienti in economisirea timpului, a energiei si respectiv al banilor.

Oricat de putin timp, energie si bani economisim de acum incolo este doar in favoarea noastra permitandu-ne sa facem lucruri mai multe si sa ne bucuram de viata. In plus Arctic prin noua gama de produse TET, vine in ajutorul nostru cu electrocasnice de calitate, moderne, ergonomice si accesibile, adaptate perfect unui stil de viata eficient si pragmatic. 

Cu acest articol m-am alaturat campaniei “Consultant in Electronomie”. Poti castiga saptamanal, in luna iunie, electrocasnice din gama TET. Vino si tu pe www.consultantinelectronomie.ro

Exonerarea de raspundere a carausului

Spre a se degreva de raspundere carausul poate contesta fapta care i se imputa, infirmand probele administrate impotriva sa, ori invocand circumstante de natura sa-l elibereze de sanctiunile contractuale instituite pentru neexecutarea obligatiei cuvenite ori pentru indeplinirea ei cu intarziere.

Regimul juridic al acestor mijloace de aparare, statornica in dreptul comun al raspunderii civile, inglobeaza, in principiu si domeniul transporturilor. Cauzele care inlatura caracterul ilicit al faptei pagubitoare sunt:
- legitima aparare.
- starea de necesitate.
- indeplinirea unei activitati impuse ori permise de lege sau desfasurate in virtutea ordinului superiorului.
- exercitarea unui drept subiectiv.
- consimtamantul creditorului.

Starea de necesitate absolva pe caraus de consecintele caracterului ilicit al faptei pagubitoare, daca aceasta a fost savarsita in scopul de a salva de la un pericol iminent si de neinlaturat vietii omenesti sau bunuri importante.

Ordinul legii poate sa ocazioneze intreruperea unui transport aflat in curs de desfasurare pentru motive impuse de dispozitia in temeiul careia este luata masura restrictiva. Asemenea situatii se ivesc in traficul fluvial din Romania, daca autoritatile dispun iernatul fortat pe Dunare din cauza inghetarii apelor, sau drept consecinta rechizitionarii unor mijloace de transport, in situatii de embargo instituit de Natiunile Unite.

Consimtamantul creditorului se materializeaza, de regula, printr-o declaratie anterioara producerii daunei, care constituie o clauza de neraspundere sau de restrangere a raspunderii carausului in situatia producerii unui prejudiciu.

Cauzele care inlatura vinovatia carausului sunt:
- fapta victimei.
- fapta unui tert pentru care autorul prejudiciului nu este tinut sa raspunda.
- cazul fortuit.
- forta majora.

Fapta tertului poate constitui cauza exoneratorie de raspundere pentru caraus, daca prezinta caracterul exceptional, imprevizibil si inevitabil al fortei majore

Felurile raspunderii transportatorului

Daca deplasarea marfii produce pagube, se angajeaza raspunderea transportatorului pe plan contractual sau delictual, atat pentru fapta proprie, cat si pentru altii.

Raspunderea contractuala a carausului pentru pierderea sau avaria marfii, cat si pentru intarzierea la eliberarea acesteia destinatarului. Referitor la raspunderea delictuala se prevede ca orice „reclamatie extracontractuala”, raspunderea carausului este guvernata de legea care se aplica pierderii, avariei sau intarzierii survenite „in cursul unui transport de marfuri supus conventiei”. Trimiterea are in vedere lex causae, determinata de normele conflictuale ale instantei judecatoresti sau arbitrale competente. Aplicabilitatea revine de obicei asa-numitei lex loci delicti commissi.

Raspunderea personala si pentru altii a transportatorului. In calitate de contractant, carausul isi asuma inainte de toate o raspundere personala pentru incalcarea, ce-i poate fi imputata, a obligatiei de rezultat convenite cu expeditorul.

Transportatorul raspunde ca de propriile sale actiuni si omisiuni, de actiunile prepusilor sai si ale oricaror alte persoane la serviciile carora recurge pentru executarea transportului, daca acesti prepusi sau aceste persoane actioneaza, in exercitiul functiilor lor.

Regimul juridic al raspunderii personale, cat si delimitarea acesteia fata de raspunderea pentru prepusi sunt determinate de legea normal aplicabila statutului organic al carausului. Cu titlul aratat se aplica in genere sistemul de drept in vigoare in tara de la sediul intreprinderii de transport in cauza, asa-numita lex societatis.

Cum sa devii tanar antreprenor cu Start me up?

Caravana Start me up este o initiativa pe care o sustin si o recomand tinerilor care vor sa devina antreprenori si vor sa acumuleze cunostinte pentru a avea succes in afaceri. Astfel la o analiza simpla primul lucru pe care trebuie sa-l faca o persoana dupa ce a luat decizia de a se implica in afaceri, il constituie identificarea unei idei posibile de afacere din care sa rezulte oportunitati viabile. 

O oportunitate atractiva si bine definita reprezinta fundamentul, piatra de temelie a unei afaceri de succes. Este important sa se faca distinctie intre ideea de afacere si oportunitate de afacere. Oportunitatea in sens antreprenorial este o idee care poate fi transformata intr-o afacere. Oportunitatea trebuie sa indeplineasca cateva caracteristici, astfel trebuie sa fie atractiva, sa fie durabila, sa fie de actualitate si sa aiba in vedere un produs sau serviciu care creeaza sau adauga valoare cumparatorului sau utilizatorului final. 

Actiunile de elaborare a unui studiu de fezabilitate privind afacerea are scopul de a transforma ideea de afaceri in oportunitate. Procesul de identificare a ideilor de afaceri si evaluare a oportunitatilor este influentat de doi factori tipul afacerii in care se doreste sa se intre si intreprinzatorul (instruirea, educatia, posibilitati financiare, situatia familiala a acestuia). Prin urmare misiunea intreprinzatorului este aceea de a identifica acea afacere care il ajuta cel mai bine sa-si realizeze scopul urmarit. Exista o mare varietate de surse de idei de afaceri. Intreprinzatorul trebuie sa determine care dintre aceste idei are un potential comercial suficient pentru a deveni nucleul noii afaceri. 

Start Me Up!
De ce este recomandat sa aplici pentru Start me up? In primul rand ai acces la o echipa de profesionisti in antreprenoriat care-ti vor sta la dispozitie si iti vor impartasi din cunostintele lor. Vei fi parte activa la un brainstorming pentru a descoperi cele mai fiabile idei de afaceri. Vei fi ajutat sa-ti definesti piata si sa elaborezi cea mai buna strategie de marketing si publicitate pentru afacerea ta viitoare. Vei fi ajutat sa descoperi surse alternative de finantare pentru afacerea ta proprie si nu in ultimul rand vei invata cum sa-ti faci un protofoliu sau sa-ti vinzi ideile cel mai profitabil.

In perioada 20 iunie - 4 iulie Caravana Start me up vine in 8 orase din Romania, pentru a promova antreprenoriatul in randul tinerilor care vor sa se lanseze in afaceri.

Bucuresti, iunie 20 @ TechHub Bucharest

Timisoara, iunie 24 @ Startup Hub

Cluj, iunie 25 @ Cluj Hub

Sibiu, iunie 26 @ Oldies Pub

Brasov, iunie 27 @ Hub 1317

Constanta, iulie 2 @ IBIS Hotel

Galati, iulie 3 @ Bankers Hubb

Iasi, iulie 4 @ Vintage Cafe

Iar in perioada 21-27 iulie la Predeal are loc Akcees Start Me Up, o scoala de vara pentru tineri antreprenori, care o recomand cu caldura ca fiind locul perfect unde inveti sa pui pe picioare o afacere.

Natura juridica a raspunderii transportatorului

Se considera ca exista intarziere „atunci cand marfa nu a fost eliberata in termenul convenit”. Respectarea datei fixate pentru ca incarcatura sa ajunga la punctul terminus este obligatorie, fara sa fie nevoie in acest scop de vreo avertizare a transportatorului. Nu se cere ca expeditorul sau destinatarul sa-i atraga atentia nici asupra urgentei, nici ca termenul are caracter imperativ. Sosirea punctuala, in chiar ziua convenita, se impune de la sine, de plin drept.

In lipsa datei prestabilite, criteriul de apreciere il constituie „timpul care in mod rezonabil este acordat unui transportator diligent” pentru parcurgerea distantei convenite. Daca durata respectiva este depasita, se considera ca exista intarziere la eliberarea marfii.

Intervalul de timp in cursul caruia poate fi angajata aceasta raspundere este delimitat prin doua date. Cea dintai coincide cu momentul primirii marfii de catre transportator in vederea deplasarii. Reperul final este data eliberarii marfii catre persoana indreptatita.

De aici s-a dedus ca eventualele avarii suferite de marfa in cursul incarcarii sau descarcarcarii din autovehicul pot atrage raspunderea carausului, deoarece se circumscriu in limitele celor doua momente definitorii amintite, afara numai daca operatiunile au fost indeplinite de expeditor sau destinatar ori ce catre persoane care au actionat in contul lor.

Prin contractul incheiat cu expeditorul in scopul de a deplasa incarcatura, carausul isi asuma o obligatie de rezultat. In consecinta, in caz de pierdere sau avarie a marfii ori de intarziere la eliberarea acesteia, trasportatorul nu se poate apara facand dovada ca a acordat toata atentia si grija incarcaturii, nici ca s-a comportat cu diligenta profesionala. Tot astfel, carausul, nu poate invoca, pentru a fi exonerat de raspundere, nici defectiunea vehiculului pe care-l foloseste pentru efectuarea transportului, nici culpa persoanei de la care a inchiriat autocamionul sau a prepusilor acesteia.

Degrevarea transportatorului de raspundere contractuala, in cazul cand sunt intrunite elementele care il obliga la repararea daunelor (fapta ilicita, prejudiciul, conexiunea cauzala dintre ele si vinovatia) se justifica numai in conditiile instituite.

Cum sa devii expert in Electronomie?

Cand spui Arctic in Romania, fiecare dintre noi se gandeste cu siguranta la frigiderele Arctic cu care am fost atat de obisnuiti inca din copilarie, unii dintre noi ne-am nascut cu Artic si am facut primii pasi sprijinindu-ne de frigider sau alte corpuri de mobilier din bucatarie. Arctic a luat fiinta in 1968, sub o licenta Thomson Houston, realizandu-se prima productie de frigidere romanesti la Gaesti. Cu totii stim gama frigiderelor Arctic din perioada comunista care echipau fiecare locuinta romaneasca, astfel incat, cred ca nu era o locuinta in Romania care sa nu detina un frigider Arctic. Dupa revolutie, Fabrica de Frigidere Arctic de la Gaesti a intrat intr-un proces de privatizare si retehnologizare, a caror rezultate le vedem azi in noua gama de produse electrocasnice destinate consumatorilor romani si din intreaga lume. Astfel gama Arctic in ultimii ani si-a extins paleta de electrocasnice de la aparate frigorifice la masini de spalat, aragaze si hote.

Cele mai noi produse din gama Arctic sunt echipate cu tehnologie TET, o tehnologie de economisire pe termen lung care te ajuta sa obtii ceea iti ce doresti: sa te bucuri de o mai buna calitate a vietii si de un confort sporit si in acelasi timp sa realizezi o importanta economie de energie, timp si bani. Noile electrocasnice Arctic cu tehnologia TET au o serie de functii si caracteristici performante: EcoFrostFree, EcoBuzz, EcoBreeze, EcoFresh, EcoDose, EcoWash, AquaSafe, EcoFan, sunt doar cateva dintre ele. Te vor incanta prin ingeniozitatea lor si iti vor oferi o multitudine de optiuni de utilizare. Mai mult, de fiecare data cand le vei folosi, vei beneficia de calitatea si performanta lor superioara si de avantajul practic cel mai important economia de timp si bani.

Noua gama de produse Arctic TET
Daca economia de bani este evidenta, in primul rand, la o simpla comparatie de preturi cu alte produse electrocasnice similare de pe piata, economia de timp, trebuie inteleasa prin mecanismul de functionare al electrocasinicelor Arctic si prin rutina noastra zilnica in utilizarea lor. Pentru a evidentia plusurile ce recomanda gama TET, dar si cum se face economia de timp si bani pe termen lung, echipa de la Arctic a realizat si un joculet, denumit generic Electronomic, prin care inveti cum sa economisesti atat timp dar si energie, respectiv bani.

Jucand Electronomic te familiarizezi cu mecanismul si functiile performante ale tehnologiei TET. Joculetul a fost proiectat in genul unui “Nu te supara frate”, cu casute, zar, pion, sarcini de indeplinit si obiective de atins. Jocul este structurat pe principiul economisirii sau a risipirii, atunci cand faci anumite treburi prin casa. Apoi ai o harta a apartamentului, care te ajuta sa-ti faci o strategie in functie de distante si misiuni. Insa fundamentul sunt patratelele care ascund intrebari si cartile cu intrebari, care te pot rasplati cu bani sau timp daca dai raspunsul corect. Raspunsurile sunt intrebari generale despre rutina noastra zilnica in locuinta, dar si despre obiceiurile noastre, la care trebuie sa raspunzi prin DA sau NU. In functie de raspunsuri iti poti da seama cat esti de eficient si daca alegi intotdeauna sa faci lucrurile in cel mai economic mod. La finalul jocului iti poti face o evaluare in functie si de raspunsurile date, ca sa vezi cat esti de eficient si electronomic in gospodarie.

Tehnologie de Economisire pe Termen lung
Recomand tuturor sa joace Electronomic pentru ca traim intr-o lume plina de facilitati, dar le utilizam doar pe jumatate ca sa ne inlesneasca viata. Pentru ca ne plangem tot timpul de lipsa de timp si bani, dar pierdem din vedere economiile care ne sunt cel mai la indemana. De aceea este recomandat sa folosim cu mai multa inteligenta aparatele care ne construiesc confortul caminului, iar noua gama de electrocasnice Arctic TET ne propun un principiu solid si durabil, anume tehnologia de economisire pe termen lung. A sosit timpul sa descoperim electrocasnicele care ne ajuta sa economisim, gandite si realizate sa aiba grija de bugetul dar si de timpul nostru liber.

Asadar Arctic te provoaca sa economisesti intr-o lume in care esti tentat mai degraba sa risipesti, astfel invata si aplica principiul economisirii in propria locuinta si descopera cel mai bun aliat in noua gama de electrocasnice Arctic TET cu functii de economisire pe termen lung.

Ne putem imagina cu usurinta cate oportunitati avem daca dispunem de timp liber si bani, chiar putem face o multime de lucruri, astfel recomand tuturor electrocasnicele special dezvoltate de Arctic pentru a raspunde necesitatilor tale si stilului tau de viata pragmatic. Economiseste cu TET pentru ca toate dorintele tale sa ti se indeplineasca. 

Cu acest articol m-am alaturat campaniei “Consultant in Electronomie”. Poti castiga saptamanal, in luna iunie, electrocasnice din gama TET. Vino si tu pe www.consultantinelectronomie.ro.

Raspunderea transportatorului la pierderea marfii

Disparitia incarcaturii, indeosebi prin distrugere (incendiu, accident rutier etc.) in timpul transportului constituie de obicei un fapt material cert, care nu suscita dificultati pe plan probator. In alte situatii insa pierderea marfii poate fi nesigura, deductibila numai din imprejurarea ca nu a ajuns la destinatia convenita. Spre a se curma starea de dubiu in atare situatii neclare, s-au instituit anumite prezumtii juris tantum de pierdere, reglementand totodata consecintele gasirii ulterioare a incarcaturii presupusa ca disparuta.

Acestea sunt:
- prezumtia de pierdere opereaza in doua situatii, stabilite distinct. In primul rand, beneficiarul transportului „poate sa considere marfa pierduta, fara a prezenta alte dovezi, cand aceasta nu a fost eliberata in termen de 30 de zile de la expirarea termenului convenit”. In subsidiar si anume daca prin scrisoarea de trasura nu s-a fixat data ajungerii la destinatie, marfa va fi presupusa ca pierduta la expirarea unui termen de 60 de zile de la primirea ei de catre caraus in vederea executarii deplasarii.
- infirmarea prezumtiei de pierdere prin gasirea ulterioara a marfii. Aceasta imprejurare comporta consecinte diferite, dupa cum beneficiarul transportului, care a primit despagubiri de la caraus, este sau nu interesat sa intre totusi in posesia marfii considerate ca disparute, dupa eventuala ei descoperire. Cel in drept dispune, cu alte cuvinte, de o optiune. Daca vrea sa obtina eliberarea incarcaturii trebuie „sa ceara in scris, sa fie incunostiintat imediat, in cazul in care marfa ar fi gasita in cursul anului care urmeaza platii despagubirii”. La randul sau, transportatorul este obligat sa comunice tot in scris petitionarului confirmarea primirii unei astfel de cereri.
- dezinteresul destinatarului fata de marfa regasita. Pasivitatea se poate manifesta in doua moduri. Mai intai prin lipsa cererii de eliberare a incarcaturii pierdute, in eventualitatea descoperirii ei ulterioare. In al doilea rand, prin lipsa de raspuns la instiintarea despre regasirea marfii, trimisa de catre transportator persoanei indreptatite sa obtina eliberarea.

“Brains, not Looks” un concept catre Guinness Book

De curand am descoperit ca mai exista si la noi in tara oameni care pun accentul pe inteligenta si nu doar pe infatisare sau nepotism si orientare politica. Initiativa a demarat sub sloganul “Brains, not Looks” organizandu-se si un grup dedicat pe platforma de socializare Facebook. Suportul ideologic care a stat la baza crearii acestui grup pe Facebook este: “Eu cred in profesie, nu in impresie. Eu prin competenta vreau sa ies in evidenta. Vreau sa-mi dovedesc competenta, nu sa-mi salvez aparenta.” cu care sunt perfect de acord, il sustin si recomand. Chiar daca, din experienta, eu nu am intalnit la nici un angajator cu care am colaborat acest deziderat, cred ca este o buna oportunitate ca sa demonstram ca rationamentul pe termen scurt, mediu si lung este de succes, fiind cel mai bun concept atat pentru investitia in angajati cat si pentru profitul companiei.

Dubai anii '60
De cand am vazut ideea si conceptul grupului, gandurile mi-au zburat instantaneu spre un exemplu real care a aplicat acest concept cu rezultate uimitoare, pentru un stat atat de mic si nesemnificativ in geopolitica mondiala acum cativa ani. Ma refer aici la Dubai si a familiei conducatoare Maktoum, desi este un stat de dimensiunea unui judet mic de la noi, aproximativ 4114 km patrati cu o populatie de aproximativ 2 milioane de locuitori, dintre care doar 17% bastinasi, a reusit sa uimeasca lumea intreaga si sa aduca numele Dubai in cartea recordurilor pentru o pleiada de constructii edilitate impresionante.

Aeroportul din Dubai anii '60
Miracolul din Dubai nu ar fi putut avea loc fara viziunea si determinarea seicului Rashid II bin Said Al Maktoum care a condus emiratul intre anii 1958-1990, acesta a guvernat dupa un concept “Brains, not Looks”, concept dupa care au guvernat si succesorii sai, iar succesul Dubaiului in prezent este uimitor. Daca facem o incursiune in istoria recenta putem deduce concluzia ca nu exportul de petrol au adus succesul economic al Dubaiului ci viziunea si conceptul de “Brains, not Looks” care as stat la baza guvernarii, cu alte cuvinte seicul a ales alternativa castigatoare. Primul export de petrol emiratul l-a facut in 1969, totusi rezerva de petrol detinuta de Dubai este cu mult mai mica decat a celorlalte emirate arabe, dar conceptul i-a ajutat sa ajunga cel mai important centru de afaceri din lume. Ideea geniala a seicului Rashid II bin Said Al Maktoum de a scoate membrii familiei din functiile care vizau dezvoltarea si aducerea unor profesionisti din intreaga lume carora pe langa salarii decente le-a dat mana libera a facut ca Dubaiul sa cunoasca un boom economic si o dezvoltare inimaginabila in trecut.
Aeroportul din Dubai anii '70
Trebuie sa recunostem ca exportul de petrol a adus in emirat capital si investitii insa fara conceptul “Brains, not Looks” dezvoltarea Dubaiului era mult mai putin spectaculoasa si ar fi imbogatit excesiv familia conducatoare care si-ar fi permis un trai in lux in alte colturi ale lumii exact cum au procedat unii dictatori sau familii conducatoare din state foste colonii. Exemple de genul asta pot sa fie enumerate foarte multe unde doar clasa conducatoare a reusit sa acumuleze si sa acapareze veniturile si bogatiile tarii respective, insa dezvoltarea tarii a ramas ca si inexistenta. 

Aeroportul din Dubai azi
Sunt profund uimit de evolutia acestui emirat, doar urmarind un colaj de imagini din anii ’60 pana in prezent iti dai seama ca au reusit sa transforme desertul in cel mai luxuriant paradis din lume. Am ales imaginile cu aeroportul din Dubai care cred ca sunt un exemplu graitor cum arata in anii ’60, ’70 si cum arata astazi, ramai efectiv fara cuvinte unde poate duce un concept “Brains, not Looks” daca-l aplici in orice activitate. Ca sa nu mai povestim ca Dubai detine peste 100 de recorduri mondiale astgel incat oficialii de la Guinness Book of Records au decis logic sa deschida o reprezentanta in emirat. Dubai se lauda cu cea mai mare cladire din lume, cel mai luxos hotel, cel mai mare Mall, doar cateva din dintre cele mai uluitoare realizari tehnice si argitectonice. 

Bulevardul Seic Zayed - Dubai anii '90
In plus tot in Dubai gasesti insulele artificiale construite in ultimul deceniu, cele mai scumpe si luxoase proprietati, care atrag ca un magnet toti investitorii si detinatorii de capital din intraga lume, doar pentru ca ofera cea mai extravaganta si luxoasa viata de pe planeta. Daca nu este recunoscut azi cu siguranta in cativa ani o sa fie declarat polul economiei si dezvoltarii la nivel mondial. Toate aceste realizari au ca fundament principiul “Brains, not Looks” care a dat rezultate remarcabile si extraordinare.

Bulevardul Seic Zayed - Dubai azi
Acum sa ne revenim putin din admiratia fata de Dubai si sa ne uitam la noi in ograda ce avem, cu ce ne putem lauda. Toate realizarile tehnice si arhitectonice cu adevarat impresionante au fost realizate in perioada comunismului, in schimb in peste 20 de ani noi romanii am reusit in mod uimitor sa daramam la pamant unii dintre colosii industriali construiti in comunism. Cred ca nu exista o localitate mai mare sau municipiu in care sa nu se darame cateva fabrici si uzine, cateva exemple cutremuratoare combinatul de la Hunedoara, combinatul de la Calan, sistemul de irigatii distrus in totalitate, zone intregi saracite, munti despaduriti, mine inchise si lista continua.

Combinatul de la Calan ruine 
La noi din pacate nu se aplica principiul “Brains, not Looks”, pentru ca noi suntem mai “destepti”, noi aplicam relatiile de rudenie, relatiile politice, cumetria, relatii pe care le intalnim de la cel mai inalt nivel pana la chioscul de ziare din colt, unde nu te poti angaja vanzator de ziare daca n-ai pe cineva cu relatii in conducere a firmei care detine chioscul. Apoi avem regi ai asfaltului dar n-avem autostrazi, avem contracte banoase doar cu statul si ne numim mari investitori si mai avem o gramada de chestii care in mod normal n-ar trebui sa le avem, logic ne era mult mai bine daca nu le aveam. Diferentele intre evolutia Romaniei dupa ’89 in comparatie cu Dubai este enorma si te cutremuri doar cand te gandesti ce avem si ce puteam avea. 

Dubai in zilele noastre
Daca stau si ma gandesc mai bine daca initiatorul paginii de Facebook “Brains, not Looks”, isi doreste sa puna in aplicare conceptul sunt sigur ca rezultatele vor aparea in cel mai scurt timp. Sper sa aleaga omul potrivit cu care sa faca o echipa excelenta si sa puna bazele unei colaborari pe termen mai lung. 

Drumul in plan cateva generalitati

Proiectarea unui traseu de drum se face in functie de conditiile naturale, tehnice si economice precum si pe baza vitezei de proiectare si a recensamintelor de trafic.

Desi traseul cel mai scurt intre doua puncte este linia dreapta, de cele mai multe ori nu putem realiza trasee numai in aliniamente datorita obstacolelor naturale sau artificiale sau a punctelor obligate prin care trebuie sa treaca drumul respectiv. Aceste conditii impuse duc la aparitia unui traseu sub forma unei linii frante, ale carui segmente trebuie racordate prin curbe, de obicei arce de cerc.

Introducerea curbelor in traseu prezinta unele dezavantaje pentru circulatia vehiculelor şi anume: 
- se reduc confortul si siguranta circulatiei, mai ales pentru vehiculele care circula cu viteza mare, existand pericolul, datorita aparitiei fortei centrifuge in curba ca vehiculele sa derapeze sau sa se rastoarne.
- se mareste lungimea traseului in raport cu drumul in aliniament.
- vizibilitatea in curba este micsorata mai ales in deblee sau zone impadurite.

Tendinta actuala, mai ales in proiectarea autostrazilor, o constituie introducerea in traseu a unor succesiuni de curbe cu raze mari care sa nu necesite amenajari speciale, conditiile de circulatie fiind asemanatoare cu cele din aliniament. 

In acelasi timp, si aliniamentele prea lungi pot prezenta urmatoarele inconveniente si anume:
- pot deveni monotone si pot atenua atentia conducatorilor auto care au tendinta sa sporeasca viteza, putandu-se produce accidente grave.
- in timpul noptii, circulatia este stanjenita pe aliniamentele lungi datorita farurilor vehiculelor care circula din sens opus.
- aliniamentele se incadreaza mai greu in peisaj datorita variatiilor formelor de relief, nearmonizandu-se cu acestea.

Drumul trebuie proiectat echilibrat in plan, cu aliniamente cu lungime maxima de 4 km si curbe amenajate corespunzator (aplicarea suprainaltarii si supralargirii caii) inclusiv cu asigurarea vizibilitatii. Se apreciaza de exemplu ca un traseu de ses este echilibrat daca 40% din lungimea acestuia este in aliniament.

Racordarea aliniamentelor se poate face prin curbe interioare sau exterioare (in cazul terenurilor accidentate, atunci cand aliniamentele se intersecteaza in unghiuri ascutite, mai mici de 40 grade iar introducerea unor curbe exterioare ar mari declivitatea prin scurtarea traseului). In functie de pozitia centrului de curbura fata de traseu si de sensul de parcugere, curbele pot fi la dreapta sau la stanga, iar dupa modul in care se succed, pot fi curbe de acelasi sens, care se pot inlocui cu o singura curba daca conditiile o permit sau curbe de sens contrar intre care trebuie lasat un aliniament minim, de 1,4Vp, parcurs in 5 secunde (considerat timp de reactie al conducatorului auto pentru a schimba directia) pentru a putea permite introducerea racordarilor in plan si in spatiu.

Social Media Summer Camp 2013

Participand la Social Media Summer Camp 2013 vei invata care sunt cele mai potrivite strategii de social media marketing si cum te ajuta in activitatea de zi cu zi, vino si afla in trei zile de workshopuri, conferinte, traininguri si networking in aerul tare al online-ului romanesc. Pentru o experienta completa in social media / Sa afli cum construiesti o campanie unica/ Cum creezi o comunitate / Sa vorbim, sa invatam si sa cunoastem cei mai influenti oameni din domeniu/ Sa inveti despre retele sociale / Sa primesti raspunsuri si feedback de la cei mai puternici oameni din online.

Social Media Summer Camp 2013
Social Media Summer Camp 2013 a juns la a patra editie a taberei de social media marketing din Romania.

4-7 iulie 2013 / Paraul Rece

Care sunt cele mai potrivite strategii de social media marketing si cum te ajuta in activitatea de zi cu zi, vino si afla in trei zile de workshopuri, conferinte, traininguri si networking in aerul tare al online-ului romanesc. 

Pentru o experienta completa in social media / Sa afli cum construiesti o campanie unica/ Cum creezi o comunitate / Sa vorbim, sa invatam si sa cunoastem cei mai influenti oameni din domeniu/ Sa inveti despre retele sociale / Sa primesti raspunsuri si feedback de la cei mai puternici oameni din online.

Nu rata evenimentul anului in Social Media Summer Camp 2013, pentru ca locurile sunt limitate atat pentru bloggeri cat si pentru companii. Pentru a-ti asigura locul, inscrie-te pana la data de 1 iulie aici.

Nu uita ca participarea include:

- 3 nopti cazare

- 4 zile full board accommodation (pensiune completa)

- acces la toate sesiunile de workshopuri si conferinte

- networking & coaching one - to- one cu top bloggeri romani

- participare in programul de training outdoor, petrecere, foc de tabara

- acces la: teren tenis, handbal, volei, minifotbal, sala de jocuri cu billiard si darts

- un abonament la Biz (20 de aparitii)

* nu este inclus transportul pana la locatia evenimentului

Evenimentul este organizat de revista Biz care este o revista de afaceri avangardista care ofera continut viu, proiecte jurnalistice creative si abordari unice asupra mediului de business local si international.

Pietruiri executate din balast, pietris sau piatra sparta

Dupa executarea terasamentelor, peste patul drumului pregatit se astern unul sau mai multe straturi de balast cu grosimea de 10-20 cm. Stratul de balast se cilindreaza, apoi se da in circulatie, completandu-se cu material nou, pe masura formarii fagaselor si a gropilor. O asemenea pietruire se numeste balastare. Se recomanda ca, intotdeauna, peste terenul de fundare sa se astearna un strat de balast sau nisip si numai pe acesta sa se aseze, in continuare, stratul de pietris sau piatra sparta. Nu se va asterne niciodata piatra sparta direct pe terenul de fundare, mai ales in cazul in care acesta este coeziv, deoarece, sub influenta apei ce patrunde prin golurile pietrei sparte, pana la patul drumului, pamantul se inmoaie, iar piatra patrunde in acesta, in final, pamantul se ridica la suprafata si compromite toata lucrarea, in vederea asigurarii scurgerii apelor, balastarii i se va asigura o panta transversala de 3,0-3,5 %.

Compactarea se face cu compactoare cu rulouri netede, urmand sa se definitiveze sub efectul circulatiei. Grosimea pietruirilor din piatra sparta poate fi de 6-10 cm. Piatra sparta trebuie sa fie asezata neaparat pe un strat de balast sau nisip.

Macadam este stratul rutier denumit macadam, intalnit foarte des, este alcatuit din piatra sparta monogranulara, cilindrata pana la fixare, apoi impanata cu split raspandit uniform, udata si cilindrata pana la inclestare, dupa care urmeaza umplerea golurilor ramase cu savura sau cu nisip si cilindrarea in continuare, pana la fixarea definitiva.

Macadamul se poate folosi ca imbracaminte sau ca strat de baza pentru diverse tipuri de structuri rutiere. Ca strat de baza se poate utiliza in cazul imbracamintilor bituminoase si al pavajelor. Macadamul este folosit ca imbracaminte pentru drumurile cu o intensitate a circulatiei incadrata in clasa de trafic foarte usor (sub 50 de vehicule etalon /zi).

Noul Lenovo A830 Dual SIM performanta la superlativ

Lenovo un producator de electronice de inalta clasa si performanta, este cunoscut mai degraba pentru laptop-uri si notebook-uri exceptionale in care au inglobat tehnologia de ultima generatie din domeniu. Totusi cei de la Lenovo n-au putut sta departe prea mult timp de tehnologia telefoanelor mobile si anul acesta au “spart gura targului” cu noul Smartphone Lenovo A830 Dual SIM (succesor al lui Lenovo A820) cu care se preconizeaza sa se intre in elita companiilor producatoare de telefonie mobila.

Noul Lenovo A830 reprezinta combinatia perfecta intre o tableta si un smartphone. Echipat cu un ecran foarte generos de 5” este de departe solutia care satisface toate cerintele tale de comunicare si multimedia. Beneficiind de un design atragator si compact, Lenovo A830 este modelat pentru palma ta, iar procesorul Cortex A5 Quad Core de 1.2GHz asigura puterea necesara unei performante superioare. Performanta care este amplificata de recent lansatul chipset de la MediaTek, si anume MTK6589, cu procesor cu 4 nuclee (Quad Core), astfel scoate in evidenta toate obiectivele de referinta, oferind scoruri aproape duble in comparatie cu restul procesoarelor dual core existente pe piata. Noul chipset MTK6589, a venit in mod natural ca un raspuns la cerintele pietei pentru performanta si se bucura de experienta in productia de procesoare a companiei MediaTek pentru dispozitive mobile.

Noul Lenovo 830 Dual SIM
Lenovo A830 dual-SIM ruleaza sistemul de operare Android 4.2 Jelly Bean care te va surprinde prin performanta superioara. Combinatia dintre memoria RAM de 1 GB DDR3 si procesorul cel mai rapid MTK6589, face orice aplicatie care ruleaza pe telefon sau navigarea pe internet o adevarata placere. Memoria ROM de 4 GB ofera un spatiu de stocare arhi-suficient pe telefon, in plus telefonul suporta card extern de 32 GB.

Ecranul generos de 5” prinde viata cu o rezolutie de 960x540 px si 16000K de culori, cu un contrast puternic si un unghi bun de vizualizare. Toate acestea asigurand o imagine fara compromis, o experienta de browsing inegalabila, pozele preferate prinzand viata, iar documentele fiind mult mult mai usor de citit si editat. Noul Lenovo A830 dispune de capacitatea de redare video HD, suporta formate 3GP/MPEG4, iar sunetul Polyphonic/MP3 oferit este de o claritate superioara putand sa redea formate MP3/WAV/AMR/AWB. Aceste caracteristici, impreuna cu marimea ecranului fac posibila vizionarea filmelor preferate direct pe telefon, fara a compromite calitatea experientei. In plus gamerii vor fii placut surprinsi de calitatea jocurilor 3D. Dispunand de un procesor quad-core MTK6589 si o placa video performanta GPU Imagination PowerVR SGX544, noul Lenovo A830 ruleaza jocurile la o calitate ce rivalizeaza cu consolele de gaming.

Utilizarea aplicatiilor tip business este extrem de facila pe acest smartphone datorita pachetului E-Book Reader care permite vizionarea/editarea de documente tip Word, Excel si PDF pe ecranul generos de 5”, toate informatiile fiind mai usor de urmarit. Iar cei care sunt tot timpul conectati vor aprecia tastele mai mari, gratie ecranului generos, astfel incat orice text devine mult mai simplu de scris, citit si editat. Internetul devine mult mai usor de navigat datorita ecranului mare care permite vizualizarea mai multor informatii, detalii si imagini pe paginile web vizitate.

Cu o camera frontala de 0.3MP si o camera principala de 8MP cu auto focus si blit pe LED, impresioneaza prin multitudinea de functii pe care ti le pune la dispozitie. Ai optiunea de a inregistra momentele speciale in calitate HD (atat foto cat si video), asigura claritatea fetelor in fotografii chiar si in conditii improprii de lumina, se pot surprinde imagini cu tenta artistica care pot spune o poveste traita de tine sau un fenomen al naturii pe care vrei sa il imortalizezi. Iar in ceea ce priveste redarea de continut multimedia, se poate face fara intreruperi si te poti bucura de o experienta audio superioara datorita built-in speaker de buna calitate pentru un dispozitiv mobil.

Un smartphone atat de performant are nevoie si de o sursa de putere pe masura. Bateria de 2250 mAh asigura o autonomie sporita in minute de convorbire si 2-3 zile in stand-by, astfel nu vei avea nevoie sa il incarci zilnic. Functia GPS disponibila poate inlocui cu succes orice sistem de navigare, astfel posesorii acestui smartphone evita nevoia de a achizitiona produse multiple.

Lenovo A830 este dotat cu functii standard pentru un smartphone ca 3G, WIFI, FM, Bluetooth, Ebook, Email, calendar, calculator, ceas, senzor de gravitate, multi-touch (5 puncte) etc. Dimeniunile lui sunt 147 x 73 x 9.4mm, greutate 165 gr si se comercializeaza in cutie sigilat insotit de urmatoarele accesorii: incarcator, casti, 1 acumulator, cablu de date, manual, folie protectie deja aplicata. Are o garantie de 24 luni si primesti bonus o husa de protectie din silicon.

Pretul exceptional in raport cu calitatea, fiabilitatea si performanta fac din Lenovo A830 dual sim, unul dintre cele mai populare telefoane mobile ale momentului si este cu siguranta smartphone-ul anului 2013.

Articol scris pentru Spanac.

Reteaua de drumuri pietruite

In general, drumurile de pamant nu rezista traficului, deoarece sub influenta apei isi pierd capacitatea portanta si devin impracticabile, iar pe timp uscat se produce praf, care este nociv si ingreuneaza vizibilitatea. Din aceste considerente, drumurile de pamant trebuie sa fie pe cat posibil amenajate, oricat de sumar.

Reprofilarea platformei cu autogrederul (dandu-i-se acesteia o panta de scurgere maxima), urmata de o compactare corespunzatoare ajuta, intr-o oarecare masura, la mentinerea drumului de pamant in stare de circulatie o anumita perioada de timp. Cu toate acestea, in prezenta unor precipitatii abundente (primavara si toamna) si in perioada de topire a zapezilor, drumurile din pamant devin impracticabile pentru mai multe categorii de vehicule.

Adaugarea nisipului in reprize succesive, operatie ce se numeste innisipare, este urmata de o cilindrare efectuata de catre autovehiculele care circula pe drum sau cu ajutorul compactoarelor. Aceasta operatie este o solutie ieftina in zonele cu nisip, care da rezultate favorabile, intrucat, corectandu-se granulozitatea pamantului, plasticitatea lui scade si deci se reduce sensibilitatea la umezeala, innisiparea repetata de mai multe ori pe an poate duce la formarea unei cruste de 20-25 cm de pamant amestecat cu nisip, care, reprofilata cu autogrederul si compactata, rezista pe timp uscat unui trafic usor. Aceasta se degradeaza insa destul de repede sub actiunea traficului greu si a factorilor climatici, in special a umiditatii, devenind in anumite perioade ale anului impracticabila, circulatia autovehicu­lelor fiind exclusa.

De aceea, este necesar sa se efecueze consolidarea straturilor pe care se desfasoara circulatia, prin diverse procedee, de exemplu: pietruire cu balast, pietris sau piatra sparta, obtinandu-se astfel drumuri pietruite, care fac trecerea spre drumurile cu imbracaminte moderna. Drumurile pietruite au in prezent, ponderea cea mai mare din reteaua drumurilor publice, de interes local, de la noi din tara. La 1 ianuarie 1998, circa 35,7 % din reteaua de drumuri publice (72 859 km, exclusiv strazile urbane si rurale) aveau ca imbracaminte o pietruire oarecare. Desigur in 2012 reteaua de drumuri publice pietruite s-a redus simtitor in favoarea celor asfaltate.

Drumurile pietruite pot fi grupate in urmatoarele categorii: 
- pietruiri cu balast.
- pietruiri cu pietris.
- pietruiri cu piatra sparta.
- macadamuri.

In cadrul executarii de imbracaminti moderne, pietruirile existente vor fi considerate, dupa caz, ca strat de fundatie sau strat de forma.

Cum am invatat limba engleza in facultate

Am terminat liceul cu medie peste 9 la BAC si toata vara m-am gandit spre ce facultate sa ma orientez fiind oarecum indecis. In august am primit intamplator de la un amic o brosura cu admiterea la Babes-Bolyai, unde am gasit Facultatea de Stiinte Politice, la care se intra fara examen de admitere, fiind parca prima facultate la care admiterea era doar pe baza mediei de la BAC, n-am mai stat pe ganduri si am zis aici e de mine. In septembrie cand am mers la inscriere am avut un soc sa constat ca pe 30 de locuri erau deja inscrisi peste 1600 de canditati, am ramas putin in cumpana si am zis ca nu are sens sa ma inscriu pentru ca nu aveam sanse reale neavand 10 in BAC. Am iesit dezamagit si m-am gandit, hai sa merg in cladirea Universitatii, care era situata peste drum, ca sa vad ce facultati mai sunt. Cum am intrat in cladire, fara sa sesizez, am urcat la primul etaj si am dat de Facultatea de Istorie, astfel dintr-o data m-am luminat si am zis hai sa-mi incerc norocul chiar daca se dadea examen de admitere, terminand Istorie Stiinte Sociale, ma gandeam ca trebuie sa dau examen, ca sa vad macar cum ma situez chiar daca nu preconizam ca o sa fiu admis. Cu putin noroc am reusit sa intru la istorie si culmea chiar cu bursa din primul semestru.

Curs Cambridge - CAE
In timpul facultatii am avut un singur semestru Limba Engleza, un curs super lejer, din punctul meu de vedere, care nu a pus nimanui probleme. Am stat in camin in timpul facultatii unde aveam internet si calculator in camera, era prima daca cand aveam acces nelimitat la internet, pana atunci nu prea am avut tangenta cu internetul si nici nu eram un mare pasionat de jocuri, chiar foarte rar mai mergeam uneori la cate un netcaffe. Acum in camin situatia era alta cu internet la discretie, am sesizat ca nu stapanesc limba engleza la un nivel la care sa-mi permita sa inteleg si sa citesc termeni tehnici sau sa navighez pe situri in limba engleza. In plus toate programele erau doar in limba engleza si de fiecare data cand aveam o problema cu calculatorul sau cu instalatul unui program, trebuia sa apelez la colegii de camin care erau studenti la informatica. Apoi era moda filmelor pe CD, care majoritatea nu aveau subtitrare in limba romana, ma uitam la filme si nu intelegeam toate replicile, o situatie destul de jenanta, ca sa nu mai vorbim de faptul ca erau o gramada de jocuri care se puteau juca in retea toate in limba engleza si eu nu stiam sa fac setarile pentru personaj sau pentru a ma putea loga la retea. 

Curs IELTS
Nu mi-au trebuit multe zile in care sa-mi dau seama ca trebuie sa invat limba engleza la un nivel mai avansat ca sa ma pot descurca mai usor cu aplicatiile, navigatul pe internet, jocurile in retea si vizionatul filmelor. Am decis sa incep sa studiez intensiv limba engleza singur, astfel am facut rost de cursuri, brosuri de pe internet si am inceput sa citesc, sa ma documentez individual. Vedeam cu satisfactie ca imi imbogateam cunostintele de engleza pe zi ce trecea, am inceput sa invat termeni tehnici ce tineau de calculatoare si sa citesc tuturiale si forumuri in limba engleza. In anii de facultate, individual am reusit sa invat limba engleza la un nivel mai avansat, o decizie pe care ulterior la licenta chiar mi-am dat seama ca a fost foarte bine luata. In ultimul semestru din facultate, am primit o lovitura prin care eram obligati sa dam un atestat de limba straina la Facultatea de Litere, fara acest atestat Alpha nu puteam intra in licenta.

Am primit de la secretariat hartia cu care trebuia sa ne prezentam la testul de engleza de la Facultatea de Litere, atunci am aflat ca studentii care detin atestat TOEFL sau Cambridge, trebuiau sa duca doar o copie dupa atestat si erau scutiti de testul la engleza. Sincer atunci multi dintre colegi, printre care ma numaram si eu am auzit pentru prima data de aceste atestate, neavand niciunul dintre ele am dat testul la engleza pe care l-am luat destul de usor datorita deciziei de a invata limba engleza luata in primul an de facultate. Cu atestatul Alpha luat, am dat licenta si am terminat facultatea cu bine.

Curs TOEFL iBT
Acum daca stau si fac o retrospectiva daca as fi avut posibilitatea si ocazia de a opta pentru cursuri de vara de limba engleza in timpul vacantelor cred ca le-as fi urmat fara sa mai stau pe ganduri si mi-ar fi fost de o reala utilitate, atat in liceu, facultate dar si ulterior in viata adulta, mai ales ca in zilele noastre este o cerinta o limba straina de circulatie internationala la angajare in orice companie, dar in special se cere limba engleza.

Din proprie experienta recomand liceenilor si studentilor cursurile de vara din cadrul Shakespeare School, ca fiind cea mai buna decizie pentru ati imbunatatii cunostintele de limba engleza si a obtine un atestat de limba recunoscut la nivel international. Fiecare curs de engleza te ajuta sa iti dezvolti cunostintele generale de limba engleza dar te pregateste si pentru obtinerea unui certificat recunoscut international (Cambridge, TOEFL sau IELTS). Certificatul iti atesta priceperea la limba engleza si iti deschide oportunitati interesante nu doar de educatie, ci si de cariera. Pe oricare dintre cele de mai jos il alegi, el poate inlocui proba de competenta lingvistica sau testul de limba straina (engleza) la Bacalaureat sau Licenta.

Curs Shakespeare School
In plus daca vrei sa te convingi de metoda de predare Shakespeare School? Esti invitat sa te bucuri de o LECTIE GRATUITA! Optional, poti beneficia de TESTAREA GRATUITA a nivelului de cunostinte (lectia gratuita si testarea sunt valabile doar daca nu esti deja cursant Shakespeare School). Cu siguranta cursurile de limba engleza tinute de Shakespeare School sunt cea mai buna optiune pentru a invata si a obtine un certificat recunoscut international (Cambridge, TOEFL sau IELTS).


Documente normative de transport necesare pentru transportul marfurilor perisabile

Documente normative de transport necesare pentru:
- conducatorului de autovehicul.
- autovehicul.
- marfa.

Pentru transportul de marfuri se intocmeste foaia de parcurs, la care se anexeaza factura de expeditie. Facturile de expeditie si foile de parcurs ale autocamionului, documente cu regim special, prevazute cu semne de protectie, care se executa tipografic in modul stabilit (cu serie si numar stabilite centralizat etc.). Completarea foii de parcurs pentru autocamioane se efectueaza conform „instructiunilor”, aprobate in modul stabilit de catre legislatia in vigoare.

Conducatorul de autovehicul:
- permis de conducere al conducatorului valabil pentru categoria data.
- buletin de identitate/carte de identitate.
- asigurare medicala.

Autovehicul:
- foaie de parcurs completata cu toate datele, semnata si stampilata.
- revizia tehnica.
- asigurarea.
- certificat de inmatriculare a autovehiculului.

Marfa:
- certificat de provenienta a marfii.
- certificat de calitate a marfii.
- contractul de transport.
- certificat igienic in care sa fie indicate rezultatele investigatiilor.
- factura de expeditie.

Caracteristica marfurilor perisabile si conditiile tehnologice de transportare a capsunilor

La transportarea capsunilor, agentii de transport, expeditorii si destinatarii de marfuri sunt obligati sa asigure primirea fructelor conform facturii de expeditie, certificatul de calitate fito-sanitar si igienic, in care se v-a indica continutul rezidual de pesticide, nitrati, micro-toxine, radio-nuclizi, elemente toxice, precum si a certificatului de confirmare, sa intreprinda masuri de protectie a lor de deteriorari mecanice, precipitatii atmosferice, actiunea temperaturii joase si inalte.

Capsunele se transporta cu autovehicule (izoterme, frigorifice, refregerente), care sa asigure starea lor activa si integra. Materialul rulant alocat trebuie sa fie curat, fara miros strain. Agentii de transport conform contractului de transport pot lua asupra lor izolarea termica a incarcaturii cu achitarea cheltuielilor pentru mijloacele de izolare termica din contul expeditorului.

Expeditorul trebuie sa prezinte pentru transportare capsunele in stare proaspata, curata, fara deteriorari mecanice, nevatamata de daunatori sau boli, uniforme din punct de vedere al maturitatii, ambalate in conformitate cu standardele nationale si alte documente normative in vigoare in Romania, in ambalaj bun, dur, uscat, cu suprafata interioara neteda, fara miros strain.

Pentru transportarea capsunilor, expeditorul este obligat sa transmita agentului transportator impreuna cu factura de expeditie certificatul calitatii si certificatul igienic in care sa fie indicate rezultatele investigatiilor, in care se v-a indica continutul rezidual de pesticide, nitrati, micro-toxine, radio-nuclizi, elemente toxice, termenul de pastrare si starii calitative a marfurilor si ambalajului cu trimiterea in standardul national respectiv si alte documente normative in vigoare in Romania. Certificatul calitatii se intocmeste in ziua prezentarii si se legalizeaza cu stampila expeditorului de marfuri, care porta raspundere de calitatea marfurilor si ambalajului. Expeditorul trebuie sa aseze lazile cu capsune in caroseriile automobilelor in randuri compacte fara intervale intre ele.

Agentii de transport primesc spre transportare de la expeditori si predau destinatarului capsunele la cantar la prezentarea certificatului fito-sanitar, inclusiv privind prezenta pesticidelor, nitrati, micro-toxine, radio-nuclizi, elemente toxice.

La transportarea in containere sau automobile furgoane la adresa unui destinatar, marfa trebuie sa fie expediata sub sigiliul expeditorului. Dupa descarcarea marfurilor perisabile destinatarul este obligat sa spele materialul rulant si in caz de necesitate sa efectueze dezinfectarea lui.

Caracteristica circulatiei pietonale

Circulatia pietonilor se caracterizeaza prin urmatorii parametri:
- viteza
- intensitatea
- densitatea
- timpul retinerilor

Viteza pietonilor depinde de: varsta, starea sanatatii, starea drumurilor, starea mediului inconjurator, componenta fluxului.

Viteza medie de circulatie a pietonilor este diferita si se imparte:
Circulatia pe trotuar
- starea libera, viteza de 0,6-0,8 m/s.
- circulatie deschisa, viteza de 0,4-0,5 m/s.

Treceri pietonale
- densitate mica, viteza de 1,1-1,3 m/s.
- densitate mare (0,5 oameni/m2), viteza de 0,8-1 m/s.

Pe alee, V = 0,5 m/s. O persoana de 19-25 ani poate avea o viteza la pas rapid de 3,3-3,6 m/s, la fuga 6-7 m/s. Distanta de oprire pe drum uscat 1-1,5 m, la fuga 3,3-9 m.

Intensitatea caracterizeaza numarul de pietoni ce intersecteaza o portiune de drum intr-o unitate de timp. Intensitatea este maxima in orele de varf, pe strazile principale, centre comerciale, garile, zonele de agreement. In orele de varf intensitatea ajunge la valoarea de 20-25 mii oameni/ora.

Densitatea are o variatie si depinde de dimensiunile gabaritice ale omului, vara 0,1-0,2 om/m2, iarna 0,25om/m2, cu bagaj 0,5 om/m2. In dependeta de densitate circulatia poate fi asigurata liber pana la 0,5 om/m2.

Gabaritul dinamic al omului liber cu geanta este de 2 m. La densitatea de 0,7-0,8 om/m2 viteza poate ajunge pana la 0,3 m/s. La densitatea de 4 om/m2 circulatia este imposibila.

SevenDrive detectivul tau particular, angajeaza-l!

SevenDrive este o aplicatie utila tuturor posesorilo de masini si telefoane mobile, mai ales in zilele noastre cand ritmul vietii este mult mai intens si stresul cotidian uneori ne afecteaza intr-o masura mai mare sau mai mica. SevenDrive inglobraza 7 servicii utile conducatorului si posesorului de auto, primind informatii si statistici cu privire la masina personala sau de serviciu. Cele 7 servicii sunt: localizare masina, consum zilnic, remorcare neautorizata, intrare/iesire dintr-o anumita zona, expirare polite RCA, ITP, Rovigneta, locul unde ai parcat.

Putem sa fim de acord ca serviciul de mentenanta este util tuturor, numai daca analizam de cate ori am uitat ca ne-a expirat politele de asigurare, rovigneta sau ITP-ul masinii si ne-am dat seama uneori prea tarziu cand deja eram in fata unui ofiter de la politia rutiera sau am primit amenda acasa pentru rovigneta.

Trasee GPS
Este la fel de util sa-ti arate pozitia ta fata de locul unde ai parcat cu atat mai mult cu cat esti intr-o locatie straina pe care nu o stapanesti chiar asa de bine din punctul de vedere al orientarii, iar putina orientare nu strica niciodata ca sa ajungi mai repede la masina. La fel este si cu serviciul remorcare neautorizata, care poate sa fie util in aceleasi conditii cand parchezi din neatentie intr-un loc de unde se ridica masini, anuntandu-te poti trece mai usor peste panica si stresul ca nu-ti mai gasesti masina pe locul unde ai parcat initial si iti poti recupera masina intr-un timp mult mai scurt.

Detalii masina
Consumul zilnic este un serviciu care-ti ofera o statistica reala deoarece functioneaza asemenea unui tablou de bord care te ajuta sa faci o statistica detaliata a mersului cu masina, astfel vei sti cate ore ai condus, cati kilometri ai parcurs, care este consumul de combustibil, viteza maxima. Serviciul localizare masina bazat pe tehnica GPS prin care poti verifica de oriunde locatia si starea masinii tale, chiar daca este in miscare, stationare sau parcata, tu vei sti pozitia exacta a acesteia. Vei avea un istoric al traseelor facute de tine, iar rememorarea rutelor sau a activitatilor nu va mai fi o problema, extrem de util pentru soferii profesionisti care au obligatia de a completa zilnic o foaie de parcurs.

Prin intermediul aplicatiei SevenDrive poti sa trimiti locatia ta exacta prin SMS, E-mail si retele sociale gen Facebook, Twitter, astfel, linkul de localizare va face cunoscut locul in care esti si pentru prietenii tai. Un serviciu util cand ai o intalnire intr-o localitate pe care nu o cunosti bine si-ti cer prietenii cu care ai intalnire locatia sa te directioneze sau sa poata ajunge la tine.

Alerte SevenDrive
Am lasat la sfarsit ultimul serviciu care are legatura si cu titlul articolului, este vorba despre serviciul intrare/iesire dintr-o anumita zona sau traseu, cu alte cuvinte geofencing prin care poti sa stabilesti un perimetru in care vrei sa circule masina (acasa, scoala, magazin, birou), iar daca iese din acesta, vei fi anuntat pe telefon, indiferent cine circula cu masina. Acum suntem oameni si de multe ori avem suspiciuni cu privire la relatia dintre noi si partenerul iubit, partenerul de afaceri, prieteni, amici sau angajati, pe care-i suspectam din varii motive, uneori intemeiate, alteori nu, ca ne ascund anumite situatii sau nu ne zic intreg adevarul. SevenDrive este solutia pentru a afla adevarul si a alunga suspiciunile care ne macina in aceasta privinta. Achizitionand pachetul SevenDrive si montand dispozitivul SevenGo pe masina partenerului intr-un mod cat mai discret sa nu observe aplicand un perimetru cunoscut putem sa urmarima masina asemeni unui detectiv particular, aplicatia face toata treaba detectivului mai putin poze, in rest se poate face o harta a locurilor vizitate, a stationarii si iti poti face o idee concreta asupra obiceiului partenerului, sau mai bine zis sa afli rutina lui zilnica. Doar punand in balanta costurile si onorariul unui detectiv particular cu achizitia unui pachet SevenDrive poti face usor un calcul matematic si sa-ti dai seama cat este de avantajos SevenDrive in acest caz. Impreuna toate serviciile aplicatiei SevenDrive luate la un loc fac cat un detectiv particular, gandeste-te cum ar fi sa ai propriul tau detectiv particular, cu siguranta stiu ca-ti surade ideea, el te asteapta la un click distanta comanda acum SevenDrive.

Pachet SevenDrive
Recomand SevenDrive drept solutia prin care poti comunica simplu cu masina ta, prin intermediul unui echipament SevenGo si al aplicatiei mobile. Dispozitivul SevenGo se conecteaza in mai putin de 5 minute la calculatorul de bord al masinii tale. Din acel moment se va initializa un canal de comunicatie securizat prin care se vor transmite date legate de starea si locatia masinii tale. Aplicatia care da glas masinii tale poate sa fie instalata atat pe iPhone cat si pe Android, fiind disponibila pentru descarcare in AppStore sau GooglePlay.

Mijloacele tehnice de dirijare a circulatiei rutiere

Prin mijloace de reglementare a Circulatiei Rutiere se intelege toate mijloacele folosite pentru ca circulatia sa se desfasoare in cele mai bune conditii, aceasta insemnand asigurarea fluentei circulatiei in conditii de siguranta fara blocari si accidente rutiere.

Ele sunt urmatoarele:
- indicatoarele.
- marcajele rutiere.
- semnalele semaforului.
- semnalele lampii cu lumina galbena si intermitenta.
- semnalele agentilor de circulatie.
- semnalele agentilor de cale ferata.
- semnalizarea la trecerea intersectiei cu cale ferata.
- semnalele conducatorilor de coloane. 
- semnalele conducatorilor de vehicule.
- grilaje, parapete, oglizi convexe in locurile lipsite de vizibilitate.

Indicatoarele sunt semne instalate pe drumurile publice si se clasifica:
- de avertisment - se instaleaza la 150-300 m in afara localitatilor pana la inceputul curbei, in localitati la 50-100 m.
- de reglementare - prioritate, interzicere sau restrictii si obligatii.

Marcajele rutiere aplicate pe drumurile publice sunt:
- logitudinale: de separare a sensurilor de circulatie, de delimitare a benzilor, de delimitare a partii carosabile.
- transversale: de oprire, de cedare a trecerii, si de traversare pentru biciclisti si pietoni.
- alte marcaje: de ghidare, pentru spatii interzise, pentru interzicerea stationarii, pentru statii de autobuze, laterale - lucrari de arta, poduri, pasaje, parapete, stalpi, copaci.

Fa-ti bagajul si hai la Social Media Summer Camp

Social Media Summer Camp te invita la a patra editie a taberei de social media marketing din Romania. in perioada 4-7 iulie 2013 la Paraul Rece.

Vino si afla care sunt cele mai potrivite strategii de social media marketing si cum te ajuta in activitatea de zi cu zi, vino si afla in trei zile de workshopuri, conferinte, traininguri si networking in aerul tare al online-ului romanesc. 

Ce-ti pregatesc organizatorii Social Media Summer Camp este o experienta completa in social media, aici afli cum construiesti o campanie unica, cum creezi o comunitate. Primesti o provocare unica sa vorbesti, sa inveti si sa cunosti cei mai influenti oameni din domeniu, sa inveti despre retele sociale, dar nu in ultimul rand sa primesti raspunsuri si feedback de la cei mai puternici oameni din online.

Social Media Summer Camp
Programul evenimentului va propune pentru:

Joi 4 iulie - Conferinta de deschidere si Social Media in 2013: Real Time.

Vinteri 5 iulie - Gamification – Cand marketingul devine joc - Training interactiv, Lectia de creativitate, Instructie de campanie, Campanie de lansare in social media.

Sambata 6 iulie - Time management – performanta si spirit de echipa, Munca brandurilor la... canal, Cifrele care conteaza, Social media inseamna colaborare, Management de criza in social media.

Participarea include :
- 3 nopti cazare
- 4 zile full board accommodation (pensiune completa)
- acces la toate sesiunile de workshopuri si conferinte
- networking & coaching one - to- one cu top bloggeri romani
- participare in programul de training outdoor, petrecere, foc de tabara
- acces la: teren tenis, handbal, volei, minifotbal, sala de jocuri cu billiard si darts
- un abonament la Biz (20 de aparitii)
* nu este inclus transportul pana la locatia evenimentului

Evenimentul este organizat si sustinut de Revista Biz, care este o revista de afaceri avangardista care ofera continut viu, proiecte jurnalistice creative si abordari unice asupra mediului de business local si international.

Recomand tuturor celor interesati si cu activitati in Social Media, sa se inscrie din timp pentru acest eveniment locurile sunt limitate la Social Media Summer Camp.


Regimul de munca al soferului in traficul international

Regimul de munca a conducatorului auto este reglementat AETR care prevede regimul de lucru al echipajului vehiculului astfel: 
- perioada de conducere a vehiculului - conducatorul auto poate continua conducerea autovehiculului cu durata de pana la 4 ore urmat de un repaos de minimum 30 minute de pana la 2 ore. Conducerea zilnica trebuie sa fie de 8 ore si sa nu depaseasca 9 ore. Timpul conducerii saptamanal nu poate depasi 48 ore, iar in 2 saptamani 90 ore. Durata zilnica poate fi marita de 2 ori in saptamana pana la 10 ore.
- pauzele de conducere - dupa 4 ore de conducere continua se va lua o pauza de o ora sau 2 de cate 30 min fiecare repartizata pe perioada de conducere zilnica.
- perioadele de odihna zilnica - odihna zilnica va fi minimum 11 ore timp de 24 ore. Daca autovehiculul este condus de echipaj format din 2 soferi si este dotat cu o cuseta ca un sofer sa se odihneasca in timpul circulatiei. Perioada zilnica va fi de 8 ore consecutiv in timp de 30 ore. Perioadele zilnice de odihna pot fi petrecute in cuseta cu conditia ca autovehiculele sa stationeze.
- perioadele saptamanale de odihna - fiecare membru al echipajului trebuie sa aiba o zi intreaga (24 ore) de odihna la fiecare perioada de 7 zile de lucru.
- evidenta programului de lucru (odihna) - aceasta evidenta se urmareste prin inregistrarea pe diagrama tahografului, si pe carnetul de evidenta a timpului zilnic de lucru (odihna) a activitatii autovehiculului.

Cum am invatat limba engleza in liceu

Intr-un articol anterior, am descris intr-un rezumat, incercarile mele din ciclul gimnazial de-a ma familiariza si invata limba engleza, acum a venit momentul sa descriu aventurile din perioada liceului in incercarea de a deveni un bun vorbitor de engleza. La sfarsitul gimnaziului diriginta m-a indemnat sa imi incerc norocul la o scoala profesionala pentru ca nu aveam intentia sa iau ore suplimentare nici la matematica dar nici la limba romana, iar in opinia ei admiterea la liceu era un hop prea mare pentru mine. Incapatanat ca de obicei mi-am propus sa dau totusi la liceu si sa caut un liceu care sa-mi placa, sa ma atraga pentru profil. Aveam inca din scoala generala inclinatii spre latura umanista, in principal geografia unde am excelat si am avut cele mai bune rezultate chiar si la olimpiadele de profil, apoi in preferinte venea istoria si restul materiilor bine ierarhizate, ce-i drept matematica era in ierarhie cam cum se afla brandul de tara al Romaniei in clasamentul Country Brand Index. Am ales in final unul dintre cele mai bune licee din Alba Iulia, Colegiul National “Horia, Closca si Crisan”, si am optat pentru profilul Istorie Stiinte Sociale, asa ca am insistat in pregatire pe matematica si cu putin noroc am intrat la liceu.

Curs Shakespeare School
Eram intr-adevar satisfacut cu alegerea facuta si priveam spre viitor cu incredere si optimism, imi imaginam ca n-o sa am probleme si o sa fie cei mai usori ani, din cauza ca-mi imaginam ca voi avea doar materii care-mi plac si era o placere sa le invat. Primul soc l-am avut cand am primit orarul, intr-adevar aveam putine ore de matematica, fizica, chimie, apoi aveam ore de limba romana, istorie, geografie si stiinte sociale la discretie, dar aveam si cate 3 ore pe saptamana de limba engleza si 3 de limba franceza, care mi-au umbrit viitorul asa de optimist. Cred ca nu era nicio problema daca nu eram cuplati la limbi straine cu colegii de la profilul de limbi straine care aveau cu o ora in plus la limba engleza si franceza.

Success with Cambridge - CAE
Prima ora de engleza din liceu a fost un soc emotional pentru mine, nu mi-am revenit nici dupa ce am terminat liceul si am luat BAC-ul. Am intrat in amfiteatrul de engleza si m-am aseza in ultimul rand, mai aveam un coleg de la istorie si inca unul de la limbi moderne in rest erau numai fete, eram in minoritate. Dupa ce am facut cunostinta cu profesorul de engleza, a inceput sa ne povesteasca in termeni amabili despre ora de engleza pana la un moment dat cand in discursul lui s-a strecurat cel mai cutremurator cuvant “Teza” la limba engleza, atunci am simtit cum toate fortele universului comploteaza impotriva mea incercand prin toate modalitatile sa-mi faca viata cat mai amara. Asa socat eram de teza incat nici nu puteam sa-mi scot din cap ideea, nici nu mi-am imaginat vreodata ca voi avea teza la limba straina. Deprimat si cu un inceput de atac de panica ma blestemam de ce n-am dat la biologie acolo era mai usor, de ce am ales tocmai istoria acum o sa ma chinui 4 ani de zile, mi se parea o perioada enorma. Nu mai puteam face nimic si nu aveam alta alternativa decat sa ma resemnez si sa merg mai departe sa ma lupt cu limba engleza care a inlocuit din pacate chinuitoarea teza la matematica. Daca in scoala generala eram un elev mediu la limba engleza am ajuns in liceu sa impart ultimul loc cu colegul mei de la istorie, amandoi eram oropsiti ai sortii. Ce era mai rau ca profesorul de engleza avea timp suficient in fiecare saptamana sa ne asculte la citit si sa ne verifice tema de casa, il percepeam ca pe un om sadic, un fel de “Jack Spintecatorul” caruia ii facea o deosebita placere sa ma chinuie sa citesc in engleza iar dificultatile mele la citit si balbaiala faceau deliciul intregului grup de colege, o rusine mai mare nici ca sa putea abate peste capul meu. Asistam in fiecare ora de limba engleza la un fel de “public humiliation” in care eu sau colegul meu, eram personajele principale, un foileton ce se termina vinerea si reincepea in fiecare luni si nu intrezaream sfarsitul cu happy end.

Success with IELTS
Acum daca stau sa analizez insistentele si determinarea profesorului de engleza de a se concentra pe cei mai slabi din grup, au facut sa fac, de voie sau de nevoie, progrese substantiale la limba engleza. Chiar daca in teza la limba engleza eram abonat la nota 7, uneori asa mai luam si cate un 8, iar la finalul liceului tot imparteam ultimul loc cu colegul meu, totusi am ramas cu cunostinte de limba engleza peste medie, cred eu. Desi nu i-am multumit niciodata profesorului meu de limba engleza, cred ca e momentul sa-i spun un un sincer “Multumesc!” pentru rabdarea cu care m-a chinuit si a insistat sa invat o limba pe care o detestam la inceput, apoi a devenit inofensiva si chiar o obisnuinta.

Success with TOEFL iBT
Daca asa era sistemul de invatare la inceputul anilor ’90, in zilele noastre sccesul la cursuri de engleza intensive este mult mai usor iar pregatirea se face dupa metodologii moderne, care efectiv te atrag si-ti starnesc interesul pentru o limba de circulatie internationala care-ti este extrem de utila si folositoare in viata de adolescent sau adult. Shakespeare School ofera cursuri specializate de limba engleza unde poti studia intr-o atmosfera relaxata si captivanta, cu acces la resurse de ultima ora si alaturi profesori tineri, foarte bine pregatiti, care iti devin in scurt timp prieteni si apropiati. Urmand cursurile pentru tineri si adolescenti organizate de Shakespeare School te ajuta sa iti dezvolti cunostintele generale de limba engleza dar te pregateste si pentru obtinerea unui certificat recunoscut international (Cambridge, TOEFL sau IELTS). Certificatul iti atesta priceperea la limba engleza si iti deschide oportunitati interesante nu doar de educatie, ci si de cariera. Pe oricare dintre cele de mai jos il alegi, el poate inlocui proba de competenta lingvistica sau testul de limba straina (engleza) la Bacalaureat.

Absolventi Shakespeare School
Recomand cursuri de limba engleza: Success with Cambridge - FCE, Success with Cambridge - CAE, Success with TOEFL iBT, Success with IELTS, Success with Cambridge – PET organizate in perioada verii de Shakespeare School, pentru a deveni increzator in limba engleza, sa iti imbogatesti vocabularul si cunostintele de gramatica, sa inveti sa te exprimi cu mai multa usurinta si sa dobandesti mai multa incredere in tine, ca bun vorbitor de limba engleza. Recomand si Destination UK care este primul program de consiliere educativa din Romania si care explica in mod structurat si profesionist procesul de admitere la o universitate britanica, oferit de Shakespeare School. Nu uita ca participand la Destination UK acesta iti explica pas cu pas intregul proces de admitere, astfel incat sa ai libertatea de a aplica la orice universitate britanica, daca iti doresti sa iti continui studiile in UK.

Cu siguranta daca as fi avut o asemenea oportunitate accesibila in perioada in care am facut liceul as fi aplicat la un curs de vara cel putin, macar ca sa parasesc ultimul loc. Adolescenti aveti o oportunitate cu Shakespeare School, nu dati cu piciorul ci fructificati-o, este mai mult decat o recomandare, este un sfat prietenesc.

melimeloparis.ro