Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Eficienta diverselor cai de comunicatie

Pentru realizarea transportului de bunuri si persoane, calea de comunicatie trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: 
- siguranta maxima, mai ales pentru transportul de persoane. 
- economicitate ca investitie si exploatare. 
- capacitate de transport mare. 
- rapiditate. 
- regularitate, punctualitate, independenta de intemperii. 
- comoditate pentru oameni si obiectele fragile. 
- mobilitate, acces in toate locurile. 

Drumurile reprezinta, in primul rand, avantajul unor cai mai modeste, in comparatie cu caile ferate, drumurile se pot realiza mai usor, mai ieftin, mai repede si aproape in orice regiune. Drumurile amenajate permit o circulatie foarte variata: autovehicule, vehicule cu tractiune animala, ciclisti, pietoni etc. In transportul rutier, autovehiculul joaca un rol hotarator, datorita, in primul rand, rapiditatii de patrundere in locurile greu accesibile pentru alte mijloace de transport mecanizate, automobilul se inscrie foarte usor in curbele cu raze mici (chiar 10m) putand urca rampe cu declivitati pana la 20%, la locomotive razele minime necesare sunt de cca 100m, iar declivitatea maximă ce poate fi urcata este de 3-4%. 

Transportul auto suprima diferitele manipulari caracteristice altor cai de comunicatie, transportand marfurile direct de la locul de productie la locul de desfacere, fara pierderi. 

Calea ferata este mai pretentioasa. Investitiile sunt mai mari, mobilitatea si accesul in diferite locuri sunt mult mai reduse, viteza de circulatie este, de asemenea ceva mai redusa decat in cazul transportului auto. 

Caile ferate prezinta, in schimb, alte avantaje. In primul rand au o capacitate foarte mare de transport (un tren de marfa poate transporta cat circa 200 autocamioane) si, in consecinta, costul transportului este mai redus; in afara de transportul pe apa, transportul pe calea ferata este cel mai ieftin. 

Transportul feroviar se caracterizeaza prin regularitate si punctualitate, confort pentru calatori (comoditate, odihna, hrana etc.) si conditii optime de transport pentru marfuri. Chiar si siguranta este mai mare, statisticile aratand ca numărul accidentelor pentru 1 miliard calatori-kilometru de cale ferata este de 1,2, fata de 16 la transporturile auto si 8,5 la transporturile aeriene. 

Calculele economice comparative au pus in evidenta ca transportul auto este avantajos pe distante pana la 300 km. Transportul rutier este oportun deci pentru distantele relativ mici sau regiuni greu accesibile, pentru transporturi sporadice, neplanificabile, transporturi individuale, particulare etc. 

Transporturile mai masive si pe distante mari se fac, in mod eficient, cu trenul sau pe apa. Cailor de comunicatie pe apa, le corespund in general marfuri voluminoase, grele, in special neambalate si care nu necesita viteza mare de transport. Transportul rapid si pe distante lungi al marfurilor de volum redus si al persoanelor revine avionului. 

Rezulta, din cele de mai sus, ca fiecare cale de comunicatie are avantaje specifice si deci se preteaza a fi folosita in anumite conditii. Caile de comunicatie trebuie insa sa se completeze reciproc, sa se imbine armonios, astfel incat intregul sistem de transporturi sa functioneze in bune conditii. 

O rezolvare eficienta a transporturilor o constituie sistemul de transport combinat, cand se utilizeaza, in cadrul aceluiasi proces tehnologic, doua sau mai multe mijloace de transport. In aceasta categorie de transporturi intra transporturile feroviare cu servire terminala auto, care asigura transportul de marfuri la destinatie fara transbordari (cu transcontainere), realizandu-se in acest fel preturi de cost scazute si imbunatatirea serviciilor de transport. In mod similar, se poate organiza transportul combinat auto-cale ferata-naval, auto-naval, cale ferata-naval, auto-aerian (pentru calatori) etc.

Ceva nou in fiecare zi, ca sa ai ce povesti

Am ajuns de cateva zile in Bitola, Macedonia, dupa un drum de peste 1000 de km cu masina, mi-au cam trebuit 2-3 zile sa-mi revin din oboseala. Cum la tot pasul descoperi ceva nou si ai vrea sa imortalizezi noutatile esti inarmat intotdeauna cu un aparat foto. De obicei sunt un om conservator si sunt adeptul fotografiilor facute cu aparatul foto, cu toate ca pozele facute cu un aparat foto sunt de o calitate superioara fata de alte poze facute cu alte device-uri cum ar fi un smartphone sau o tableta, parca un aparat foto este putin mai anevoios de folosit. Chiar de multe ori am patit-o sa fiu prins in off-side, pana am scos aparatul din husa, l-am pornit, m-am pregatit de poza, sa se schimbe pozitia subiectului sau luminozitatea. 
Tabara scolara Pelister
De curand am descoperit instagram, o plicatie simpla si utila pe care o poti folosi in orice conditii intr-un timp foarte scurt de pe device-uri gen smartphone sau tableta. Sincer sa fiu pana azi nu am prea facut poze cu telefonul mobil cu atat mai mult cu tableta. Dupa ce mi-am petrecut toata dupamasa de vineri cu aplicatia noua pe care am pus-o pe telefon si tableta am decis ca trebuie neaparat sa le testez a doua zi. Am hotarat sa fac o excursie de cateva ore in muntii din aporpiere, in primul rand pentru natura si vremea buna si apoi sa testez noua ghidusie pe care am descoperit-o. 
Din departare totul pare perfect, parca in cateva zile o sa fie plin de elevi
Am aruncat un ochi pe harta si am facut un mic traseu pentru a doua zi, cu gandul de a urca in Parcul National Pelister cat se poate cu masina, apoi o mica drumetie pe jos. Am pornit inarmat cu telefonul si tableta, doua sandwich-uri si o sticla cu apa. Urcam de ceva timp pe un drum ingust de-o singura banda prin padure, cand dupa o curba se facea in stanga de la principal, un alt drum fara nici un indicator, instantaneu am virat stanga sa vad de curiozitate unde duce respectivul drum. Am mai facut cativa kilometri am gasit un loc mai larg unde puteam intoarce, am lasat masina si am decis sa merg putin pe jos inca vreo jumatate de ora sa ma si dezmortesc. Cred ca n-am mai urcat decat vreo 10-15 minute si vad printre copaci cladiri, m-am apropiat sa vad daca este ceva sat sau doar vreo cabana cu dependinte. 
Comunism in alb-negru
Cum ma apropiam mai mult mi se parea tot mai ciudat pentru ca nu vedeam urme ca si cum ar fi umblat recent careva pe acolo si era o linistite totala, nici un sunet inafara de pasarile ce cantau voios. M-am apropiat tot mai atent ca nu cumva sa fie ceva caini liberi pe acolo sau sa fie proprietate privata si sa deranjez pe careva. Cu bagare de seama am continuat sa ma apropiu de cladiri, cu cat inaintam mai mult aveam asa un sentiment ca locul este parasit, am strigat de cateva ori doar apare cineva insa doar ecoul mi-a raspuns. M-am trezit intr-o fosta tabara scolara din perioada comunista care se pare ca era abandonata de mai multi ani dupa degradarea in care se aflau cladirile. Totusi era interesant ca mobilierul vechi si geamurile inca mai erau intacte in multe camere, probabil acolo inca nu ajunsera hotii de fier vechi de pe la noi, altfel nu mai ramanea nimic. 
Incet dar sigur totul se dezintegreaza
Nu poti sa te afli intr-un asemenea complex imens total parasit si sa nu fi coplesit de amintiri, sa nu te gandesti la cata risipa si cata indiferenta exista printre reprezentantii statului fostelor tari comuniste, care din diverse motive ascunse au lasat sa se degradeze si sa decada uneori chiar si orase intregi. Ma gandeam ca si la noi exemple de genul acesta gasesti peste tot si culmea este ca nu raspunde nimeni pentru nimic, nici la noi si se pare ca nici aici. 
Natura isi face loc printre betoane
Fascinat de priveliste dupa ce am facut o mica periegheza a vrut sa fac cateva poze si constat ca am plecat doar cu telefonul, uitand cu desavarsire tableta la masina, am zis asta e poate mai vin altadata si cu aparatul foto daca nu reusesc pozele cu telefonul, daca o sa mai am ocazia. 
Vegetatia isi revendica teritoriul
Am luat telefonul, am intrat in noua aplicatie si am inceput sa fac cateva poze, incet mi-am dat seama cum functioneaza si am ramas placut surprins de usurinta cu care poti face poze, le poti da contraste direct din instagram si le poti da share in alte retele de socializare. Nici nu m-as fi gandit ca o sa fiu atat de incantat de noua aplicatie si pozele sa fie chiar reusite. Preocupat cu noua indeletnicire nici nu am sesizat cum a zburat timpul, eram fascinat cum natura isi revendica drepturile acolo unde omul a intervenit si facut modificari. Usor dar sigur natura acopera si reintegreaza urmele lasate de om si acolo unde omul distruge natura vindeca in timp totul. Nu-ti ramane decat sa privesti, sa contempli si fiecare sa traga concluzii si invataminte. 
A fost o data beton sub con ...
Dupa aventura de azi am ajuns la concluzia ca cel mai bun aparat foto este cel pe care-l ai la indemana si intotdeauna acolo unde omul strica natura se poate regenera, noi trebuie doar sa limitam pe cat posibil poluarea de care suntem raspunzatori si sa fim mai cumpatati in exploatarea resurselor naturale. 
Tabara de Fotografie pentru Bloggeri
FotoUnion organizeaza cea de-a 4-a editie a Taberei de Fotografie pentru Bloggeri, pasionati de fotografie in perioada 18 - 26 mai 2013 in insula Thassos cu tema Fotografia Instagram. Evenimentul este organizat de Foto Union, cu sprijinul Bancpost, Cosmote, Samsung Galaxy S4, Ford, F64, Booking Greece, Izvorul Cristalin. 

Clasificarea cailor de transport

La baza realizarii transporturilor stau doua elemente fundamentale: 
- calea de transport sau calea de comunicatie, respectiv suportul material pe care se face transportul, mediu care face posibila si inlesneste circulatia, elementul purtator, fix. 
- mijlocul de transport, adica vehiculul care transporta, elementul mobil. 

Conceptia si corelarea acestor doua elemente trebuie astfel realizata, incat transportul sa se poata efectua in conditii optime. Dezvoltarea transporturilor inseamna dezvoltarea atat a caii de transport cat si a vehiculelor. 

Caile de comunicatie pot fi: 
- naturale: apele (fluvii, mari) si aerul servind pentru transport in navigatia fluviala, maritima sau aeriana. Asupra caii nu se poate interveni si atunci vehiculul trebuie acomodat acesteia (avionul, submarinul, etc.). 
- amenajate sau artificiale, create sau modificate special de catre om in vederea inlesnirii circulatiei cum sunt drumurile, caile ferate, teleferice, conducte, canale, etc. este posibila amenajarea caii dupa vehicule (studiate si perfectate la randul lor), acesta este cazul drumurilor sau cailor ferate. 

Caile de comunicatie care folosesc - in mod amenajat - uscatul, adica suprafata pamantului ca mediu de transport, se numesc cai de comunicatie terestre. 

Drumurile sunt cai de comunicatie terestre sub forma unor fasii de teren special amenajate pentru circulatia vehiculelor si a pietonilor. Se mai numesc si cai rutiere. 

Notiunea de drum este foarte cuprinzatoare. Prin drumuri se inteleg si caile naturale, neamenajate, precum si diferitele categorii de cai rutiere, cum ar fi: 
- sosele: drumuri amenajate special pentru inlesnirea circulatiei, situate in afara localitatilor. 
- strazile: drumuri amenajate in interiorul localitatilor. 
- bulevardele: denumiri generice pentru strazile principale largi, in orase, de obicei cu plantatii pe margini sau centru. 
- autodrumurile: drumuri construite dupa tehnica rutiera moderna pentru o circulatie mixta (hipo, auto, etc.) dar cu o circulatie auto preponderenta. 
- autostrazile: drumuri de mare capacitate si viteza, rezervate exclusiv circulatiei autovehiculelor si prevazute cu cai unidirectionale, separate printr-o banda mediana, autostrazile intersecteaza denivelat orice alta cale de comunicatie, iar accesul si iesirea autovehiculelor este permisa numai in locuri special amenajate. 
- aleile: drumuri cu trafic redus, vehicule sau pietoni, uneori marginite cu plantatii, sunt utilizate pentru accesul la cladiri sau pentru circulatia in spatii plantate. 
- pistele: cai amenajate special pentru o circulatie diferita de a vehiculelor obisnuite (autovehicule sau carute), ca de exemplu pentru avioane, biciclete, motociclete, etc. 

La randul ei, si notiunea de cale are un sens mai larg: este denumirea generica data sistemelor de comunicatie (cale ferata, cale aeriana, cale navigabila etc.). Intr-un inteles mai particular, calea defineste suprafata de pe platforma drumului, amenajata. 

Podurile, viaductele, tunelurile, pasajele denivelate fac parte integranta din caile de comunicatie terestre, ele servesc pentru traversarea peste o vale, un curs de apa sau o alta cale de comunicatie.

Rolul activitatii de transport in dezvoltarea societatii

Drumurile sunt cai de comunicatie. Importanta cailor de comunicatie pentru dezvoltarea societatii a fost demonstrata de istorie, prin faptul ca ele au cunoscut aceleasi perioade de avant sau de stagnare ca insasi dezvoltarea societatii omenesti. De-a lungul secolelor caile de comunicatie au evoluat mana in mana cu societatea, cu viata. 

Din cele mai stravechi timpuri omul s-a dovedit preocupat sa comunice, sa-si creeze conditii care sa-i faciliteze procurarea de hrana si relatiile cu semenii sai. La aceste nevoi individuale s-au adaugat, ulterior, atunci cand gruparile sociale au castigat o anumita importanta in societate, aspiratia colectiva de expansiune, mai intai din interese comerciale, apoi de razboi sau intelectuale. 

Caile de comunicatie si in primul rand drumurile constituie suportul material pe care se desfasoara activitatea de transport, adica activitatea a carei preocupare este organizarea miscarii de la un loc la altul. 

Pentru economia generala a unei societati, caile de comunicatie reprezinta factorul principal care favorizeaza dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate, ele mijlocind mobilitatea de bunuri si de persoane pe intregul teritoriu. Ele ofera posibilitatea patrunderii in orice loc pentru exploatarea bogatiilor naturale, pentru raspandirea produselor fabricate, pentru schimbul de marfuri, intr-un cuvant, pentru asigurarea bunei stari materiale a oamenilor. 

In acelasi timp, ele prezinta o importanta deosebita sub aspect cultural, politic, administrativ si social, deoarece inlesnesc stabilirea relatiilor dintre oameni, dintre orase si sate, dintre tari sau chiar continente. 

Caile de comunicatie asigura legaturile de ordin economic, politic, comercial, tehnico-stiintific si cultural intre toate popoarele lumii, conditionand astfel progresul mondial in orice domeniu de activitate.

Asigurarea creditelor interne

Prin asigurarea creditelor interne, asiguratul se protejeaza impotriva riscurilor de neplata prelungita de catre cumparator sau a insolvabilitatii sale pe durata cuprinsa intre productie si distributie, de regula inainte de vanzarea finala catre cumparator. 

Pot exista mai multe tipuri de contracte: 
- pentru o singura tranzactie. 
- pentru o anumita durata pe baza cifrei de afaceri - administrarea acestor asigurari, este costisitoare si necesita un volum mare de munca, de aceea se foloseste pentru tranzactii de valori mari. 
- pentru un numar limitat de tranzactii. 
- pentru unul sau mai multi cumparatori, asiguratul avand libertatea de a decide asupra acestora. Ea se incheie pe o perioada determinata 12 luni.
- pe cifra de afaceri pe credit - cea mai utilizata, asigura toate afacerile vanzatorului cu unul sau mai multi cumparatori, pe o durata determinata. 
- pentru mai multe conturi ale unui asigurat, atunci cand acoperirea este limitata la acei clienti care depasesc un anumit nivel determinat al datoriilor si a caror neplata prelungita va avea un impact mare asupra disponibilitatilor in contul de numerar al asiguratului. 

Aceste tipuri de asigurari presupun costuri reduse de administrare, asiguratorul poate evita antiselectia deoarece clientii vor solicita asigurari pentru toate contractele pe credit, nu numai pentru cele cu un risc mare si va exista posibilitatea de verificare a solvabilitatii si bonitatii clientilor sai prin intermediul evaluarilor riscului si al asiguratorului.

Scrisoare deschisa catre top10 angajatori firme si institutii din judetul Mures

Scrisoare deschisa catre top10 angajatori firme si institutii din judetul Mures in cadrul Recensamantului Becurilor Arse din Romania, campanie sustinuta de Recolamp. 

Constientizarea umanitatii de nevoia urgenta de a lua masuri ecologice pentru sanatatea noastra in primul rand si a plantei care momentan este singura care suporta viata. Este de-a dreptul infiorator cand vedem statisticile din ultimii ani cu privire la cresterea alarmanta spre exemplu a cancerului de piele in randul oamenilor, sau a bolilor cronice si a cancerului de diferite tipuri care au ca si cauze poluarea mediului. Toate aceste maladii vin in urma efectelor cauzate de distrugerea stratului de ozon, poluarea aerului, a solului si a apei in general. Diminuarea acestor efecte este posibila prin tratarea cu responsabilitate a deseurilor de echipamente electrice si electronice DEEE. Acestea sunt mult mai periculoase decat celelalte tipuri de deseuri deoarece contin substante nocive si nu sunt biodegradabile. 

www.recolamp.ro
Deseurile de echipamente electrice si electronice nu sunt simple gunoaie, de aceea ele trebuie colectate selectiv in containere, de unde ajung in centre specializate urmand sa fie dezasamblate manual sau automatizat, urmand ca piesele utilizabile sa fie reclicate. Componentele rezultate care nu pot fi reciclate vor fi topite iar materia rezultata poate fi reciclata. 

De fapt ce sunt echipamentele EEE? Categoria de deseuri EEE cuprinde echipamentele care functioneaza pe baza de curent electric sau campuri electromagnetice si echipamentele de generare, transport si de masurare a acestor curenti si campuri, destinate utilizarii la o tensiune mai mica sau egala cu 1.000 volti curent alternativ si 1.500 volti curent continuu. Deseurile de echipamente electrice si electronice DEEE sunt echipamentele electrice si electronice care constituie deseuri conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari de Legea nr. 426/2001, inclusiv toate componentele, subansamblele si produsele consumabile, parte integranta a echipamentului in momentul in care acestea devin deseuri. 

Echipamentele de iluminat care se incadreaza ca deseuri de echipamente electrice si electronice cuprinde produsele aparate de iluminat pentru lampi fluorescente, lampi fluorescente drepte, lampi fluorescente compacte, lampi cu descarcare in gaze de inalta intensitate, inclusiv lampi cu vapori de sodiu la inalta presiune si lampi cu halogenuri metalice, lampi cu vapori de sodiu la joasa presiune, inclusiv toate sursele de iluminat cu codul 20 01 21. 

La nivelul Uniunii Europene au fost luate masuri de prevenire a generarii deseurilor din echipamente electrice si electronice, precum si de promovare a refolosirii, reciclarii si a altor forme de valorificare a acestora. Aceste masuri au fost stabilite prin Directiva CE nr. 2002/1996 adoptata la data de 27 ianuarie 2003, modificata de Directiva CE nr. 108/2003 adoptata in 8 decembrie 2003. In legislatia nationala romanana, aceste directive au fost transpuse prin HG nr. 448/2005 privind deseurile de echipamente electrice si electronice precum si prin Ordinele Ministerului Mediului nr. 1223/2005 privind procedura de inregistrare a producatorilor, modul de evidenta si raportare a datelor privind echipamentele electrice si electronice si deseurile de echipamente electrice si electronice si 1225/2003 privind aprobarea Procedurii si criteriilor de evaluare si autorizare a organizatiilor colective in vederea preluarii responsabilitatii privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare si valorificare a deseurilor de echipamente electrice si electronice. 

Legislatia din Romania obliga atat producatorii, importatorii, consumatorii finali cat si administratiile locale la o serie de masuri pentru colectarea selectiva si reciclarea corespunzatoare a acestor echipamente. Astfel, producatorii/importatorii de echipamente electrice si electronice sunt direct responsabili sa asigure gestiunea deseurilor, un sistem de colectare, reciclare a acestora, precum si sa implementeze masuri pentru reducerea cantitatii produselor iesite din uz si a nocivitatii lor asupra mediului. 

La noi exista inca din 2007 Recolamp o asociatie non-profit fondata de Philips Romania, General Electric si Osram Romania, in present cuprinde peste 145 de companii care comercializeaza echipamente electrice si de iluminat din Romania. Cu alte cuvinte Recolamp ofera in mod gratuity servicii de organizare, colectare si reciclarea deseurilor provenite din echipamente electrice si de iluminat in numele celor 145 de firme. In prezent infrastructura Recolamp cuprinde peste 8500 de puncte de colectare la nivel national. 

www.recolamp.ro
Recolamp incheie protocoale de colaborare cu orice companie din Romania, punand la dispozitie containere specializate de colectare, precum si serviciul gratuit de preluare deseu. In colaborare cu colectori autorizati, se duc containerele la compania respectiva, iar cand cutiile sunt pline cu deseuri, sunand la TelVerde - numar cu acces gratuit: 0800.888.666, se solicita ridicarea de deseuri. Acelasi colector vine si ridica deseurile, intocmeste documentatia obligatorie pentru orice companie, acte prevazute de legea de mediu si lasa in schimb cutii goale, pentru a fi utilizate in continuare. 

Companiile au cost “0” (zero) in acest proces de colectare selectiva a deseurilor de echipamente de iluminat. Putem spune ca pot economisi bani datorita faptului ca le scade volumul de deseuri, fapt ce ar putea fi de natura sa le micsoreze factura emisa de companie de salubritate. Legislatia nationala interzice explicit aruncarea deseurilor din surse de lumina la gropile de gunoi, din cauza riscului de poluare al solului si subsolului. Companiile isi pot indeplini aceasta obligatie (si sa evite amenzile aplicate de Garda de Mediu) prin colaborarea cu Recolamp. Predarea deseurilor din surse de lumina nu presupune nici un cost pentru companii, acestea indeplinandu-si corect o obligatie legala, si in plus, contribuind la protectia mediului. 

In vederea asigurarii colectarii si reciclarii deseurilor provenite din echipamente de iluminat, Recolamp ofera companiilor in mod gratuit, recipiente de colectare standardizate, pe baza unui protocol de colaborare incheiat cu fiecare locatie in parte, servicii de ridicare a deseurilor, transport, depozitare, sortare, consolidare regionala si nationala, servicii de tratare si de reciclare cu ajutorul reciclatorilor contractati, un numar de telefon gratuit si servicii aferente preluarii apelurilor in vederea ridicarii deseurilor semnalate de generatori. 

Ma adresez in general celor mai mari companii si angajatori din judetul Mures cum ar fi Alunis, Anvico, Aspharom, Azomures, Balneoclimaterica, Bio EEL, Caro Comp, Charter Trans Air Agency, Cis gaz, Citadin Prest, Aquaserv, Contrascom Benta, Dafcochim, Daw Benta, E.ON Gaz Distributie, Farel Impex, Fora Sonde, Gamex, Geiger Transilvania, Gliga Instrimente Muzicale, Gombos Security, Hochland Romania, Hora, Indlacto Mures, IRUM, Izorep, Marsorom, Maviprod, Mobex, Moragroind, Nakita Prod Comimpex, Ormatin Mur Mat. Recuperabile, Ortoprofil, Profitec, Prolemn, Remex, Renania Trade, Rewox-Eco-Rom, Rom Olsena Company, Romcab, Rominsta, Salubriserv, Siceram, Siletina, Silvana, Socot, Surub Trade, Time Com, VES. Conducerii carora le recomand si ii rog primul rand sa incheie un protocol de colaborare cu Recolamp

De asemenea ma adresez si celorlalti mari angajatori ai judetului Mures, cum ar fi Primaria Targu Mures, Speitalelor si Clinicilor din Targu Mures, Mures Mall si Promenada Mall, Darina si Pallas, Directia de Finante Targu Mures si nu in ultimul rand ma adresez institutiilor bancare care au sucursale in judetul Alba sa incheie protocoale de colaborare cu Recolamp. 

www.recolamp.ro
Dupa semnarea protocolului de colaborare, Recolamp va pune la dispozitie doua tipuri de recipiente, in functie de cantitatea de deseuri pe care locatia dumneavoastra o genereaza. Contactati Recolamp, mentionati ca aveti deseuri colectate, iar recipientul plin va fi ridicat de catre partenerii nostri si inlocuit cu unul gol. 

Nota: Costul tuturor acestor operatiuni este suportat integral de Recolamp. 

Modalitati de contactare pentru ridicarea deseurilor: 
- apelati din orice retea numarul de telefon gratuit 0800.888.666.
- e-mail: colectare@recolamp.ro. 
- fax: 021.404.36.79. 

Prin intermediul partenerilor sai, Recolamp se asigura ca toate deseurile provenite din echipamente de iluminat sunt colectate si reciclate in conditii de siguranta pentru mediul inconjurator si pentru sanatatea populatiei.

Avem o singura planeta din pacate cu resurse limitate, haideti cu mic cu mare sa reciclam tot ce se poate.

Asigurarea de fidelitate

Reprezinta asigurarea drepturilor sau intereselor patrimoniale si de aceea sunt incadrate in categoria asigurarilor patrimoniale. Aceste asigurari au ca scop acordarea protectiei unei societati in calitate de asigurat impotriva unor prejudicii produse activelor sale ca urmare a actelor necinstite sau frauduloase ale personalului sau care administreaza o parte a acestora, indiferent daca ei au actionat singuri sau impreuna cu alte persoane. 

Exista diferite tipuri de asigurari: 
- garantia de fidelitate are ca scop compensarea unui angajator pentru pierderile cauzate de necinstea angajatilor (ex: casierul care poate fura banii societatii, vanzatorii din magazine). Se despagubesc sumele de bani furate sau marfurile distruse sau deteriorate de angajatii asiguratului. 

Prin aceasta asigurare se despagubesc numai daunele propriu-zise, nu si pierderile de consecinta sau costurile efectuate de asigurat pentru determinarea nivelului pierderii propriu-zise. 

Aceste contracte se pot emite individual, pentru fiecare persoana in parte, pentru anumite posturi sau pot fi generale, adica pentru toti angajatii unei societati, de obicei cu sumele pana la care se asigura fiecare dintre ei. In acest ultim caz, schimbarea unuia dintre angajatii inclusi in contract trebuie imediat notificata asigurătorului. 

Pentru incheierea asigurarii, angajatii complecteaza cererea de asigurare, la care vor atasa si o cerere speciala individuala, in care se solicita date personale de stare civila, proprietatile in posesie, salariul, locul de munca anterior, situatia financiara (datorii, falimente, asigurari de viata). 

Din partea angajatorului mai sunt necesare detalii privind modul de recrutare si selectie a personalului, referinte folosite pentru recrutare si verificarea acestora. 

Politele generale sunt des folosite pentru asigurarea institutiilor financiare (banci comerciale, intermediari, uniuni de credit etc.) dar si pentru companii din alte domenii care ar putea fi prejudiciate in acest mod. In unele institutii financiare, garantiile de fidelitate sunt obligatorii pentru asigurarea impotriva riscurilor de frauda si necinstea angajatilor, furtului in timpul transportului, inselaciunii, bancnotelor false chiar rapirilor. 

In ultimii ani daunele cele mai mari platite de asiguratorii de fidelitate, a fost determinate de fraude la sistemele electronice, furtul prin computere si Internet.

Evenimentul afacerilor verzi si al companiilor sustenabile

GreenBiz Forum este evenimentul afacerilor verzi si al companiilor sustenabile. Vino sa afli provocarile, oportunitatile si implicatiile afacerilor green, ale practicilor de management sustenabil si ale strategiilor de green marketing! Se prezinta cele mai reusite campanii si strategii de green marketing, norme si legislatie, practici de management, strategii PR si social media in comunicarea brandurilor sustenabile.

GreenBiz Forum

Program 

09.00 - 10.00 Inregistrare participanti & welcome coffee 
10.00 - 11.30 Conferinta 1 Starea natiunii verzi 

Asteptari si predictii pentru 2013 (sustenabilitatea in practica) 

In ultimii ani, la fiecare eveniment green, am incercat sa vedem care sunt tendintele din domeniu si ce se aplica in Romania. Cu fiecare an, care a trecut de la declansarea crizei economice, observam ca organizatiile care isi mentin intre obiectivele de business partea legata de dezvoltare sustenabila sunt mai putine, dar fac proiecte mari si importante. 

Sustenabilitate in Romania in 2013: care este statusul actual si cele mai recente evolutii din domeniu. Ce noutati aduce 2013? 

Cum reusesc companiile si ONG-urile sa puna in practica modelele de dezvoltare durabila? Care sunt secretele din spatele succesului “verde”? Cum aduc modelele de dezvoltare pe planul intai si cum le promoveaza? 

Avem o companie, ce facem cu deseurile? Deseurile reprezinta inca in Romania o problema majora, despre care, desi legislativ suntem asigurati, in practica problemele sunt mai mari. Cum prevenim generarea de deseuri si cum colectam ce se produce deja? Este eco-designul de ambalaj o solutie pentru viitor? 

IMM-urile sunt baza oricarei econonomii, 97% dintre toate companiile dintr-o tara sunt intreprinderi mici si mijlocii. Acestea au o mare importanta in marea schema a dezvoltarii sutenabile, pentru ca pot asigura pasi inainte spre o economie verde. Cum pot fi ajutate IMM-urile sa imbratiseze principiiile sustenabilitatii si sa nu considere un cost cuplimentare aplicareA lor, ci valoare adaugata pentru afacerea lor. 

Bioeconomia, o solutie pentru viitorul economiei. Comisia Europeana si-a propus ca in urmatorii ani sa acorde mai mult suport pentru bioeconomie, ca o sansa pentru dezoltarea sustenabila a Uniunii. Romania poate avea o sansa in aceasta schema, prin aplicarea acestei solutii pentru a deveni o economie verde. 

SPEAKERI 

Bogdan Arnautu, Communication Manager, CARPATCEMENT HOLDING 

Dorin Bodea, Senior Consultant and Manager, Result Development: “Destul! Ajunge! Inapoi! Noul model al conducerii eco a companiilor. Dezvoltarea durabila a afacerii” 

Dragos Tuta, Partner and CEO, The CSR Agency 

Roxana Sunica, Director Marketing Recolamp: Blogosfera face „Recensamantul becurilor arse din Romania”- intr-o campanie Recolamp - BlogalInitiative.ro 

Cristian China-Birta, BlogalInitiative:Blogosfera face „Recensamantul becurilor arse din Romania”- intr-o campanie Recolamp - BlogalInitiative.ro 

11.30 - 12.00 Pauza de cafea 
12.00 -13.30 Conferinta 2 Bio Romania 

Tendinta ultimei perioade se manifesta printr-un interes crescut al consumatorilor fata de tot ce inseamna produs bio sau orice alt concept apropiat de produs natural. De ce am folosi astfel de produse, pentru care platim, uneori, si de trei ori mai mult decat pretul obisnuit? Pentru sanatatea noastra ar fi raspunsul scurt si evident. 

In Romania sunt inregistrati in prezent peste 10.000 de producatori bio, iar suprafata totala a culturilor ecologice a crescut de peste 10 ori din anul 2000 pana in prezent. Exista peste 300.000 de hectare de pasuni, cereale, legume si fructe cultivate in acest sistem. Totusi, spre comparatie, Germania cultiva organic aproape un milion de hectare anual, adica de trei ori mai mult decat noi. Pentru a acoperi cererea interna si externa, ar trebui ca Romania sa mareasca de aproape sase ori suprafata cultivata. Ca volum, productia bio in Romania depaseste, per total, 250.000 de tone, in conditiile in care la inceputul deceniului era de doar 13.500 de tone. 

Astfel, exista un potential major pentru produsele bio, indiferent de care sunt ele, in Romania, avand in vedere traditia indelungata de a consuma lucuri naturale. 
Care sunt produsele bio preferate de consumatorii romani? 
Care sunt tendintele din acest domeniu? 
Ce trebuie sa facem ca productia internas a nu mai plece la export si sa ramna pe piata locala? 
Care sunt principalii producatori? 
De ce prefera oamenii sa nu investeasca mai multi bani in produse bio stiind ca sunt naturale si de calitate superioara fata de celelalte? 

SPEAKERI 

Andreea Mihai, Marketing Director, Carrefour Romania 

Marius Tudosiei, Bacania Veche 

Ioan Sabadus, Apicultor, Mierea Sabadus 

Inscriere 

Pretul intreg al biletului de intrare este de 50 euro + TVA. 

Pentru inscrieri, va rugam sa contactati departamentul de evenimente al companiei Biz Age la gabriela.matei@revistabiz.ro sau la numarul de telefon 0371.32.32.32. 

Cum platesti? 

Prin transfer bancar/mandat postal – plata in lei la cursul BNR din ziua respectiva in contul IBAN: RO15BUCU1051213630091RON, ALPHA BANK-LIBERTATII, S.C. BIZ REVOLUTION SRL.

Asigurarea riscurilor politice

Se face numai pentru creditele de export si include numai riscurile pure la care sunt expusi exportatorii sau investitorii in strainatate (confiscare, expropiere, nationalizare) se asigura in mod frecvent unele evenimente cu caracter special, care pot fi afectate de situatia politica a altei tari, precum: rezilierea inaugurarii unor expozitii, rapiri si rascumparari, forta majora si altele. 

Aceasta forma de asigurare cunoaste o dezvoltare puternica in ultimele decenii ca urmare a complexitatii activitatii economice, a comertului si investitiilor internationale, modificarii reglementarilor nationale, instabilitatii climatului politic general. De aceea, riscul politic este mult mai dificil de evaluat si cunoaste diferente foarte mari de la o tara la alta. Acest lucru este determinat si de lipsa unor statistici in domeniu, de modificarile rapide de la o perioada la alta intr-o singura tara, precum si de varietatea sistemelor sociale sau politice. Toate acestea, alaturi de complexitatea evaluarii riscului si relativa noutate pe piata asigurarilor duc la un nivel relativ ridicat al primelor de asigurare cu aceleasi mari diferente de la o tara la alta.

Asigurarea de raspundere civila auto a detinatorilor de autovehicule

Prin asigurare de raspundere civila auto se acopera prejudiciile create de asigurat unor terte persoane pentru care acesta este raspunzator conform legii. 

In fiecare tara exista reglementari specifice pentru asigurarea auto, dar in mod deosebit pentru asigurarea de raspundere fata de terti. Acest lucru este determinat de puternica implicare sociala, datorita pagubelor materiale si suferintelor cauzate de accidentele de circulatie unor terti nevinovati. 

In Romania, in conformitate cu Legea 136/’95 privind asigurarea si reasigurarea in Romania, art.4 asigurarea de raspundere civila pentru pagube produse din accidente de autovehicule este singura forma de asigurare obligatorie. 

Prin aceasta asigurare asiguratorul se obliga sa plateasca o despagubire pentru prejudiciul de care asiguratul raspunde in fata legii fata de tertele persoane pagubite si pentru cheltuielile facute de asigurat in procesul civil (art.41). Datorita caracterului obligatoriu, unicitatii conditiilor de asigurare si primei de asigurare practicate pentru aceasta asigurare nu se incheie contract de asigurare, ci se elibereaza numai un certificat prin care se confirma plata primei de asigurare si perioada asigurata. Asigurarea de raspundere civila se practica numai de asiguratori autorizati de C.S.A. 

Conform art.50, despagubirea se acorda pentru sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de dezdaunare si cheltuielile de judecata persoanelor pagubite prin vatamare corporala sau deces, precum si avarierea sau distrugerea de bunuri. In caz de vatamare corporala sau deces, despagubirea se acorda pentru persoanele aflate in afara autovehiculului, numai daca acestea nu erau transportate in baza unui raport contractual existent cu detinatorul autovehiculului respectiv. Pentru avariile sau distrugerile unor bunuri, despagubirea se acorda pentru bunurile aflate in afara autovehiculului care a produs accidentul, iar pentru bunurile aflate in acel autovehicul, numai daca acestea nu erau transportate in baza unui raport contractual existent cu conducatorul autovehiculului respectiv, precum si daca nu apartineau detinatorului sau conducatorului autovehiculului raspunzator de producerea accidentului. 

Asiguratorul poate sa recupereze sumele platite drept despagubiri de la persoana raspunzatoare de producerea pagubei in urmatoarele cazuri: 
- accidentul a fost produs cu intentie. 
- accidentul a fost produs in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni savarsite cu intentie, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni savarsite cu intentie. 
- accidentul a fost produs in timpul cand autorul infractiunii savarsite cu intentie incerca sa se sustraga de la urmarire. 
- persoana raspunzatoare de producerea pagubei a condus autovehiculului fara consimtamantul asiguratului. 

Exista si situatii in care nu se acorda despagubire pentru pagube produse prin accidente de autovehicul. Spre exemplu: in cazul in care accidentul a fost produs dintr-un caz de forta majora (trasnet, inundatie etc.), din culpa exclusiva a persoanei pagubite, a unei terte persoane sau pentru avarierea ori distrugerea bunurilor, produse intr-un accident de autovehicul al carui autor a ramas neidentificat. 

Nivelul primei de asigurare, limita maxima a despagubirilor, termenele de plata, sanctiunile si alte elemente cu privire la aplicarea asigurarii se stabilesc printr-un Ordin al CSA. Primele de asigurare astfel stabilite sunt practicate la acelasi nivel de toate societatile care incheie aceasta asigurare. 

Ecologizarea si protejarea rezervatiilor naturale din Muntii Apuseni si Muntii Orastiei

Am invatat de mici copii ca avem o tara bogata si frumoasa, dar dupa revolutie turismul si ecologia au fost lasate pe un plan secundar mai ales in ultimii ani de guvernare portocalie cand totul a fost manipulate grosolan si a fost distrus din ignoranta sau cu buna stiinta. 

Proiectul Asociatiei de Turism Montan Kogaion Orastie a pornit de la ideea relansarii zonei Orastie din punct de vedere turistic si din dorinta de implicare a tinerilor intr-o miscare cu caracter turistic-sportiv. Astfel, la 11 Mai 1989, la initiativa unor tineri sufletisti, iubitori ai muntelui si cu sprijinul membrilor Sindicatului fostei Intreprinderi "Chimica" Orastie, a luat nastere "Clubul de Turism Montan Kogaion", devenit mai tarziu Asociatia de Turism Montan Kogaion Orastie. Numele Asociatiei vine sa exprime legatura dintre membrii Asociatiei si incarcatura istorica a zonei Orastiei, amintind de muntele sacru al stramosilor nostri geto-daci, anticul "Kogaionon". 

IronMan 3
Printre obiectivele acestor oameni iubitori de natura si cu suflet mare este atragerea si angrenarea tinerilor in practicarea activitatilor cu caracter turistic precum si a sporturilor cu specific montan. Dezvoltarea retelei turistice prin actiuni de remarcare a traseelor turistice existente precum si de marcare a noi trasee. Organizarea de excursii in toate zonele tarii, practicarea de activitati cu caracter ecologic, speologic, a cicloturismului si alpinismului. Educarea tineretului, printr-o serie de actiuni la nivel de scoli, in vederea ocrotirii naturii, a constientizarii importantei acestui fapt si a implicatiilor sale in dezvoltarea societatii moderne. Participarea pe baza de proiecte la actiuni de ecologizare, precum si initierea unor actiuni de educare a populatiei in acest sens. Initierea unor actiuni menite sa duca la protejarea rezervatiilor naturale, monumentelor ale naturii si a zonelor cu regim special de protectie, precum si a elementelor de flora si fauna ocrotite. 

In prezent, A.T.M. Kogaion Orastie detine custodia Rezervatiei Naturale Cheile Mazii, este membra a Coalitiei Nationale pentru Arii Protejate si a Comisiei Municipale pentru Cultura si Sport Orastie. In rezervatia de la Mada este singurul loc din Romania unde inca creste laleaua pestrita, un monument al naturii ocrotit prin lege. 

Premierea filmului IronMan3 te face sa te lasi purtat intr-o reverie in care ai putea fi chiar tu un #ironblogger un adevarat supererou cu puterile si tehnologia lui IronMan cred ca as putea lasa fara obiectul muncii ATM Kogaion Orastie, chiar si numai pentru o zi, punand umarul la ecologizarea si protejarea zonelor naturale dar si reabilitarea zonelor turistice din Muntii Apuseni si Muntii Orastiei. 

Promovarea filmului IronMan3 este facuta pe pagina de Facebook Cineforum, articolul de fata va intra intr-un ranking realizat prin intermediul unei aplicatii de Facebook, si acolo poate primi voturi in sustinerea cauzei ATM Kogaion Orastie. Daca articolul aduna cele mai multe voturi de la utilizatorii Facebook, echipa ATM Kogaion Orastie vor primi 7 bilete la gala VIP a filmului Iron Man 3, pentru lupta si efortul dus in ecologizarea si protejarea rezervatiilor naturale din zona Muntilor Apuseni si Muntii Orastiei. Cred ca ATM Kogaion merita cu prisosinta mult mai mult decat atat. 

Asigurarea internationala de raspundere civila auto „carte verde”

Din aceleasi motive aratate pentru asigurarea de raspundere civila auto pe teritoriul national, a aparut ca o necesitate protectia similara a persoanelor fizice si a bunurilor pe plan international. Alaturi de acestea, pentru inlaturarea inconvenientelor determinate de diversitatea reglementarilor referitoare la compensarea pagubelor produse unui tert de un posesor de autovehicul prin accident. Comisia Economica pentru Europa de pe langa ONU a propus ca asigurarea incheiata in tara de origine a asiguratorului sa fie recunoscuta in tara in care s-a produs prejudiciul. Primele reglementari au aparut in 1947, astfel in tara vizitata este valabila asigurarea incheiata la asiguratorul din tara de origine, asigurarea valabila in baza legii de asigurare obligatorie din tara vizitata. 

Astfel in fiecare tara participanta s-a infiintat un birou al asiguratorului de autovehicule ca organism special desemnat al societatii de asigurare din tara respectiva, care are dreptul de a elibera asiguratului un certificat de asigurare in mod direct sau printr-una dintre societatile de asigurare membre, document cunoscut sub denumirea de „carte verde”. 

Documentul „carte verde” constituie dovada ca proprietarul autovehiculului a incheiat contractul de asigurare pentru raspundere civila. El acopera raspunderea ce i-ar putea reveni asiguratului in termenii prevazuti de legea asigurarii obligatorii a autovehiculelor din tara vizitata unde s-a produs accidentul, biroul gestionar din aceasta tara avand rolul de a constata, evalua si lichida daunele fata de tertul pagubit, despagubirile platite urmeaza a le recupera de la biroul emitent, la care se adauga si o suma de bani pentru serviciile prestate.

Scrisoare deschisa catre top10 angajatori firme si institutii din judetul Alba

Scrisoare deschisa catre top10 angajatori firme si institutii din judetul Alba in cadrul Recensamantului Becurilor Arse din Romania, campanie sustinuta de Recolamp.

Romania cu parere de rau se afla pe locurile codase din Uniunea Europeana cu privire la orice, de la nivelul de trai la infrastructura si ecologie. Am ramas si la reciclare tot pe ultimul loc cu atat mai grav cu cat reprezentantii statului incalca sau ignora cu buna stiinta toate reglementarile europene cu privire la reciclare, ne jucam cu focul fiind pasibili de demararea procedurilor de infringement. 

Legislatia europeana este destul de stricta cand vine vorba de reciclare numai ca la noi momentan din cauza ignorantei nu se aplica. Conform cu aceasta legislatie toate companiile care comercializeaza echipamente electrice si echipamente de iluminat sunt obligate sa se ocupe de reciclarea produselor comercializate astfel incat acestea sa nu ajunga la gropile de gunoi. Mai ales ca becurile si neoanele pot fi considerate deseuri periculoase datorita faptului ca in component lor exista cantitati mari de mercur si alte metale grele, iar corpurile de iluminat contin plastic si metal ce pot fi reciclate si refolosite protejand astfel resursele natural existente. 
www.recolamp.ro
Cu atat mai mult cu cat si la noi exista inca din 2007 Recolamp o asociatie non-profit fondata de Philips Romania, General Electric si Osram Romania, in present cuprinde peste 145 de companii care comercializeaza echipamente electrice si de iluminat din Romania. Cu alte cuvinte Recolamp ofera in mod gratuity servicii de organizare, colectare si reciclarea deseurilor provenite din echipamente electrice si de iluminat in numele celor 145 de firme. In prezent infrastructura Recolamp cuprinde peste 8500 de puncte de colectare la nivel national. 

Recolamp incheie protocoale de colaborare cu orice companie din Romania, punand la dispozitie containere specializate de colectare, precum si serviciul gratuit de preluare deseu. In colaborare cu colectori autorizati, se duc containerele la compania respectiva, iar cand cutiile sunt pline cu deseuri, sunand la TelVerde - numar cu acces gratuit: 0800.888.666, se solicita ridicarea de deseuri. Acelasi colector vine si ridica deseurile, intocmeste documentatia obligatorie pentru orice companie, acte prevazute de legea de mediu si lasa in schimb cutii goale, pentru a fi utilizate in continuare. 
Containere metalice 
Companiile au cost “0” (zero) in acest proces de colectare selectiva a deseurilor de echipamente de iluminat. Putem spune ca pot economisi bani datorita faptului ca le scade volumul de deseuri, fapt ce ar putea fi de natura sa le micsoreze factura emisa de companie de salubritate. Legislatia nationala interzice explicit aruncarea deseurilor din surse de lumina la gropile de gunoi, din cauza riscului de poluare al solului si subsolului. Companiile isi pot indeplini aceasta obligatie (si sa evite amenzile aplicate de Garda de Mediu) prin colaborarea cu Recolamp. Predarea deseurilor din surse de lumina nu presupune nici un cost pentru companii, acestea indeplinandu-si corect o obligatie legala, si in plus, contribuind la protectia mediului. 

In vederea asigurarii colectarii si reciclarii deseurilor provenite din echipamente de iluminat, Recolamp ofera companiilor in mod gratuit, recipiente de colectare standardizate, pe baza unui protocol de colaborare incheiat cu fiecare locatie in parte, servicii de ridicare a deseurilor, transport, depozitare, sortare, consolidare regionala si nationala, servicii de tratare si de reciclare cu ajutorul reciclatorilor contractati, un numar de telefon gratuit si servicii aferente preluarii apelurilor in vederea ridicarii deseurilor semnalate de generatori. 
Cutii de carton
Asadar ma adresez in principal primilor 10 mari angajatori si institutii din judetul Alba si anume: Holzindustrie Schweighofer SRL, Elit SRL, Spitalul Judetean Alba, Uzina Mecanica Cugir, Transavia Group, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Alba, Apulum SA, SC Apa CTTA SA Alba, IAMU SA Blaj, Fabrica de Arme Cugir in primul rand sa incheie un protocol de colaborare cu Recolamp

De asemenea ma adresez si celorlalti mari angajatori ai judetului Alba cum ar fi Primaria Alba Iulia, Albalact SA, Star Transmission Cugir, Bosch Rexroth SRL, IPEC, Alpin 57 Lux SRL, Directia de Finante Alba, dar si marilor magazine cum sunt Alba Mall, Romarta si Unirea, nu in ultimul rand ma adresez institutiilor bancare care au sucursale in judetul Alba sa incheie protocoale de colaborare cu Recolamp. 

Dupa semnarea protocolului de colaborare, Recolamp va pune la dispozitie doua tipuri de recipiente, in functie de cantitatea de deseuri pe care locatia dumneavoastra o genereaza. Contactati Recolamp, mentionati ca aveti deseuri colectate, iar recipientul plin va fi ridicat de catre partenerii nostri si inlocuit cu unul gol. 

Nota: Costul tuturor acestor operatiuni este suportat integral de Recolamp. 

Modalitati de contactare pentru ridicarea deseurilor: 
- apelati din orice retea numarul de telefon gratuit 0800.888.666; 
- e-mail: colectare@recolamp.ro; 
- fax: 021.404.36.79. 

Prin intermediul partenerilor sai, Recolamp se asigura ca toate deseurile provenite din echipamente de iluminat sunt colectate si reciclate in conditii de siguranta pentru mediul inconjurator si pentru sanatatea populatiei. 

Planeta are nevoie ca fiecare dintre noi sa utilizeze in mod responsabil deseurile pe care le genereaza, sa se ingrijeasca de fiecare in parte si sa se asigure ca ajung acolo unde pot fi reutilizate si neutralizate, in cazul in care sunt nocive pentru mediu. 

Asigurarea de raspundere a transportatorului pentru marfurile transportate (CMR)

In cursul activitatii de transport, transportatorul este implicat in unele activitati care ii antreneaza raspunderea fata de proprietarul marfii ce face obiectul contractului de transport. 

In aceste conditii, pentru a evita plata unor despagubiri ca urmare a aparitiei unor pagube privind marfa, transportatorul poate incheia o asigurare de raspundere. 

Prin aceasta forma de asigurare, asiguratorul acopera raspunderea transportatorului (persoana fizica sau juridica) care efectueaza transportul de marfuri cu autovehiculele aflate in proprietatea sa, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, pentru pagubele la marfurile transportate, potrivit conventiei referitoare la contractul de transport international de marfuri pe sosele. 

Asigurarea este valabila pe un anumit teritoriu, pe o anumita perioada de timp sau pe o anumita calatorie. 

Exista si o situatie aparte, in care transportatorul este scutit de aceasta raspundere si anume atunci cand pierderea marfii, vatamarea acesteia sau depasirea termenului de livrare s-au produs din vina persoanei prevazute in contract din cauza unui ordin dat de acesta, nefiind provocata din vina transportatorului, de un viciu propriu al marfii sau de imprejurari pe care transportatorul nu le-ar fi putut evita sau ale caror urmari nu ar fi putut sa le anticipeze. 

Conform prevederilor CMR transportatorul raspunde pentru pierderea totala sau partiala a marfii sau pentru vatamarea produselor in intervalul de timp scurs de la primirea marfii la transport pana la predarea acesteia, precum si pentru depasirea termenului de livrare. 

Transportatorul este scutit de raspundere atunci cand pierderea sau vatamarea marfii apare ca o consecinta a unui risc special, legat de una sau mai multe din urmatoarele situatii: 
- utilizarea auto descoperite si fara prelata daca acest mod de utilizare a fost convenit in mod expres in contract si mentionat in scrisoarea de trasura. 
- lipsa sau defectiunea ambalajului, pentru marfurile expuse prin natura lor la stricaciuni sau vatamari, atunci cand nu sunt ambalate sau sunt prost ambalate. 
- deplasarea, incarcarea, amplasarea sau descarcarea marfii de catre expeditor sau destinatar ori de persoane care au actionat in numele acestora. 
- natura unor marfuri expuse unor cauze inerente chiar a acestei naturi, fie primirii complete sau partiale, vatamarii din cauza ruperii, ruginirii, descompunerii spontane, uscarii, scurgerii normale sau actiunii parazitilor si rozatoarelor. 
- incarcarea necorespunzatoare, numerotarea ineficienta sau nesatisfacatoare a coletelor. 
- transportul animalelor vii. 

Daca transportatorul raspunde pentru pierderea totala sau partiala a marfii, marimea sumei ce urmeaza sa fie platita drept despagubire se determina pe baza costului marfii in locul si in momentul primirii acesteia pentru transport. Cuantumul despagubirii nu poate depasi limita maxima prevazuta de CMR (art.23).

Lupta pentru apararea cetatenilor impotriva abuzurilor statului

Anii care au urmat dupa revolutie am asistat la foarte multe abuzuri facute de reprezentantii statului impotriva cetatenilor romani. Chiar daca timp de 50 de ani de communism si-au pus amprenta puternic pe mentalul colectiv romanesc, in care abuzurile statului si nomenclaturii comuniste erau prezente zi de zi, acestea se perpetueaza chiar si dupa mai bine de 20 de ani de la inlaturarea sistemului communist. Cu atat mai mult cu cat am sesizat ca in ultimii ani de guvernare portocalie aceste abuzuri ale statului impotriva cetatenilor au ajuns la cote alarmante chiar de speriat pentru societatea civica. 

Iron Man 3
De cand am aflat de Fundatia pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS), am rezonat de la inceput cu misiunea lor si demersurile intreprinse. Cu alte cuvinte FACIAS exista pentru sesizarea si remedierea unor abuzuri comise de institutiile statului in raport cu cetatenii. Echipa FACIAS monitorizeaza activitatile statului si informeaza opinia publica in acest sens, dar si realizeaza controlul civic. Stimularea transparentei institutiilor publice si implicarea cetatenilor in elaborarea politicilor comunitare sunt pilonii fundamentali pe care se sprijina initiativa FACIAS. Ceea ce a lipsit in anii de dupa communism si cu care rezoneaza Fundatia FACIAS este realizarea unor programe menite sa promoveze drepturile omului si libertatile cetatenesti. 

FACIAS isi propune sa lucreze alaturi de institutiile statului in cadrul unor programe si campanii de informare menite sa imbunatateasca relatia acestora cu cetatenii. FACIAS isi propune sa reprezinte o curea de transmisie intre cetateni si institutiile statului in cazurile in care erorile si abuzurile administratiei pot fi corijate si nu sunt rodul relei-vointe. FACIAS isi propune sa actioneze mediatic prin apel la opinia publica atunci cand erorile si abuzurile statului au un caracter sistematic si sunt rezultatul relei-vointei sau incompetentei in exercitarea atributiilor. 

Premierea filmului IronMan3 te face sa te lasi purtat intr-o reverie in care ai putea fi chiar tu un #ironblogger un adevarat supererou cu puterile si tehnologia lui IronMan cred ca as putea lasa fara obiectul muncii Fundatia FACIAS chiar si numai pentru o zi, indreptand tot raul facut de reprezentantii statului roman cetatenilor nevinovati. 

Promovarea filmului este facuta pe pagina de Facebook Cineforum, articolul de fata va intra intr-un ranking realizat prin intermediul unei aplicatii de Facebook, si acolo poate primi voturi in sustinerea cauzei FACIAS. Daca articolul aduna cele mai multe voturi de la utilizatorii Facebook, echipa FACIAS va primi 7 bilete la gala VIP a filmului Iron Man 3, pentru lupta si efortul dus in apararea cetatenilor impotriva abuzurilor statului. Cred ca FACIAS merita cu prisosinta mult mai mult decat atat. 

Asigurarea auto pentru riscuri speciale

Asigurarea pentru riscul de furt la auto reprezinta o forma de asigurare speciala care acopera riscul de furt al intregului autovehicul si de cele mai multe ori al unor parti componente si accesorii. 

Riscurile asigurate in baza acestei conditii sunt: 
- insusirea arbitrara a autovehiculului de catre terte persoane. 
- furtul autovehiculului sau al unor componente si accesorii din dotarea acestuia, prin efractie sau prin acte de violenta. 
- pagubele produse autovehiculelor ca urmare a furtului sau a tentativei de furt. 

Excluderile pentru aceasta conditie sunt: 
- daca organele politiei nu confirma furtul sau tentativa de furt, ori daca la acestea nu s-a inregistrat o reclamatie in legatura cu furtul sau tentativa de furt.
- daca, dupa comiterea furtului sau a tentativei de furt, paguba s-a marit prin neluarea intentionata de catre asigurat a masurilor pentru limitarea ei, pentru partea de paguba care s-a marit, in cazul in care aceste fapte rezulta din actele incheiate de organele de drept (politie sau alte organe de cercetare).
- daca la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia asiguratului sau din serviciul acestuia, in cazul in care aceste fapte rezulta din actele incheiate de organele de drept (politie). 
- daca in timpul cat autovehiculul nu era folosit, iar conducatorul auto l-a parasit, nu i s-a scos cheia din contact si nu i s-au incuiat usile cu exceptia cazurilor cand autovehiculul se afla intr-o incapere incuiata. 
- daca in momentul furtului sau al tentativei de furt, autovehiculul era desfacut in partile sale componente, cu exceptia cazurilor in care furtul sau tentativa de furt s-au produs prin efractie in incaperea in care se afla autovehiculul desfacut in partile sale componente. 
- pentru furtul integral al autovehiculului inchiriat pe baza unei licente oficiale sau a carui inchiriere a fost mentionata expres printre modurile de utilizare ale acestuia, in cazul in care furtul a avut loc in timpul perioadei de inchiriere. 
- pentru bunurile din autovehicul, altele decat cele din dotarea acestuia, daca nu au fost cuprinse in asigurare, in mod expres, prin acordul partilor. 

In caz de neindeplinire a obligatiilor asiguratului, societatea de asigurare are dreptul sa refuze plata despagubirii daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si intinderea pagubei.

Carburatorul

Carburatorul a fost conceput pentru a furniza motorului combustibil si aer amestecate in proportii adecvate. 

In conditii ideale, raportul aer/combustibil este 15:1. Aceasta proportie este numita raportul chimic corect, deoarece, atunci cand amestecul de aer si combustibil este aprins, arde complet si formeaza dioxid de carbon (CO2) si apa. 

Atunci cand motorul este alimentat cu un amestec mai bogat, cu un raport de 12:1, consumul de combustibil creste. De asemenea, sunt evacuate din motor si alte gaze, care nu sunt de dorit. 

Poluarea atmosferei are loc intr-o mai mica masura atunci cand motorul este alimentat cu un amestec mai sarac, de exemplu 17:1. Chiar daca amestecurile mai sarace sunt mai economice, puterea motorului nu creste. In consecinta, un amestec mai sarac este mai greu de aprins, iar posibilitatea ca acesta sa detoneze (sa dea rateuri) este mai mare, si din moment ce arde mai incet, va supraincalzi motorul. 

Avand in vedere toate aceste probleme legate de amestecul sarac in combustibil, utilizarea acestuia nu este benefica. Cu toate acestea, motivul pentru care este inca folosit este nevoia motoarelor de a se conforma regulilor privind poluarea si economia de combustibil existente in lume. Deschiderea clapetei de acceleratie necesara pentru a mentine viteza de relanti este esentiala in special cand motorul este rece si uleiul este gros. O modificare a deschiderii clapetei de acceleratie sau o variatie a sarcinii motorului va duce la oprirea motorului sau la accelerarea acestuia, de aceea este dificil de reglat o anumita pozitie a clapetei de acceleratie care sa faca fata tuturor situatiilor. 

Carburatoarele cu soc constant necesita un sistem de compensare pentru a preveni ca amestecul aer benzina sa devina prea bogat pe masura ce sarcina motorului creste. Pe masura ce standardele au devenit mai stricte cu privire la emisii si economicitate impreuna cu nevoia functionarii perfecte a carburatorului, realizarea unui control electronic este o solutie atractiva. Alternativa este folosirea unei injectii de benzina dar acest sistem este in general mai scump. 

In majoritatea carburatoarelor electronice, aranjamentul de baza seamana cu un carburator simplu, avand in plus o ajustare finala a raportului aer-benzina dictata de E.C.U. Iesirea E.C.U. controleaza un sistem de masurare separat, aceasta suplimenteaza combustibilul oferit de sistemul de baza si ofera un raport aer-benzina potrivit conditiilor masurate de diferite traductoare. Sistemul general de senzori semnaleaza viteza motorului si incarcarea, in plus carburatoarele electrice au traductoare ce masoara si alte variabile importante care afecteaza cerintele de raport aer-benzina.

Orice numai cu Farmec sa fie

Intr-un articol anterior am descris cu lux de amanunte o curatenie generala marca proprie, cu produse Triumf si Nufar. Ei ce sa vezi dupa ce am trudit peste 8 ore jumate, cronometrat, a venit inspectia si controlul calitatii, ma refer aici la o reprezentanta sexului frumos care numai bine a gasit locuri care au ramas chipurile pline de bacterii si microbi, desi eu am verificat in prealabil sa fie totul luna si bec. Asa ca dupa inspectia de rigoare am promis solemn sa rezolv si partile pe care le-am omis anterior si cu foarte putina tragere re inima weekendul acesta am reusit sa termin si locurile cu pricina. 

www.farmec.ro
Mi-am luat echipamentul de lupta si am scos din nou diviziile Triumf, Nufar si Nufar Verde, mi-am urat noroc si am reluat de la inceput metodic si eficace tot cea a scapat anterior. De data asta in living n-au mai scapat tocurile de la usi, pervazul, prizele, intrerupatoarele si corpurile de iluminat. Cand eram in toiul luptei am fost anuntat telefonic de la Cartierul General ca trebuie sa atac frontal si mobila prin interior. Atunci mi-am dat seama ca asta-i tot farmecul unei curatenii desavarsite sa cureti si mobila in interior, zis si facut am luat trusa de scule am demontat o parte din mobila si am rezolvat-o cu Nufar verde universal din cateva miscari. In final am dat lovitura de gratie caloriferelor tot cu Nufar verde universal. 

In dormitor am rezolvat mobile si pe interior exact dupa aceeasi metoda folosita la living. Am rezolvat rapid cu Nufar verde universal, tocurile de la usi, pervazul, prizele, intrerupatoarele si corpurile de iluminat, deja aveam experienta, la fel cum n-au scapat nici caloriferele de ofensiva finala. 

Bucataria din nou a opus rezistenta inversunata, mai ales ca aragazul ingamfat ca de obicei, a reusit sa se murdareasca din nou, dar l-am improscat bine cu Triumf si l-am atacat cu buretele tunat cu sirma. Am rezolvat rapid tocurile de la usa, mobilierul prin interior, unde am avut acces si bine inteles caloriferul care a stat pitit inainte cu o saptamana si n-a scos un cuvintel, cred ca spera la neutralitate vesnica. Nici in bucatarie n-au mai scapat prizele, intrerupatoarele si corpurile de iluminat. 

Baia mi-a ocupat o groaza de timp mai ales ca am reluat toata activitatea, am igienizat si spalat amanuntit atat cabina de dus, chiuveta cu Nufar verde universal si closetul cu Nufar dezinfectant gel WC. Am rezolvat prizele, intrerupatoarele si corpurile de iluminat si am insistat si pe oglinda cu Nufar verde de geamuri. 

Daca tot am povestit de curatenia cu Farmec, nu uitati de concursul Farmec “Romania gospodara! (25 martie - 8 mai 2013)” organizat pe pagina de Facebook Farmec unde va invit sa participati si sa sustineti regiunea preferata pentru deveni cea mai harnica regiune si puteti castiga premii si beneficii foarte atractive. 

Recomand noile produse Nufar verde, o grupa de produse inovatoare cu principii naturale active, care se bazeaza pe formule biodegradabile, cu extract eco-certificat de musetel, pH neutru si un parfum hipoalergenic. Produsele nu au coloranti si sunt disponibile in ambalaje reciclabile. 

GTT Drift Championship Runda 1 - Iasi

Campionatului National de Drift GTT 2013 

Asociatia Romana De Drift, va invita in weekendul 13-14 Aprilie, la ERA Shopping Park din Iasi, la runda a 1-a a Campionatului National de Drift, GTT DRIFT CHAMPIONSHIP 2013. 
GTT Drift Championship Runda 1 - Iasi - 13-14 aprilie

Acest sezon fiind unul special datorita prezentei unor nume sonore din Motorsportul Romanesc. Ne bucuram de cele doua runde de campionat european in Romania si de noile locatii pentru acest an. 

Program: 

Sambata 13 Aprilie 

08:00 – 10:00 Briefing + Antrenamente Debutanti 

10:00 – 12:00 Antrenamente Libere 

12:00 – 13:30 Taxi Drift 

13:30 – 14:30 Pauza 

14:30 – 18:00 Antrenamente Libere 

Duminica 14 Aprilie 

08:00 – 09:00 Briefing + Antrenamente Debutanti 

09:00 – 11:00 Antrenamente 

11:30 – 13:30 Calificari 

13:30 – 14:30 Pauza 

14:30 – 18:00 Concurs drift 

18:00              Ceremonie premiere Runda 1 

Sustin echipa "ENEOS DRIFT TEAM"

Calin Ciortan
Iulian Gherasim
Ramona Rusu
Nissan S14  AMG 560 Hp
Nissan S13  Toyota 2JZ  420 HP
BMW E30 M5 Power 400 HP




Gospodar cu Farmec

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vine vorba de treburi casnice sunt foarte neindemanatic, este mai greu sa cureti un aragaz decat sa urci pe Everest. Inca de pe vremea cand stateam la mama, mi-a fost bine bagat in minte doua mari si late curatenii generale, una de Craciun si una de Pasti, in care trebuia obligatoriu toata casa intoarsa pe dos cel putin cateva zile sa vada si vecinii cat de harnic si gospodar esti. Acum in calitate de celibatar neavand prin preajma nici o reprezentanta a sexului frumos care sa se ofere sa faca curatenie in locuinta, a trebuit sa preiau initiativa cu cap si organizat. Inconjurat de tehnologie am pus reminder cu o luna inainte de sarbatorile de Pasti, nu care cumva sa uit de eveniment si sa nu mai pot efectua in conditii optime marea curatenie de primavara. 

www.farmec.ro

Neasteptat de rapid a trecut timpul si sambata dimineata am fost trezit de odiosul reminder, l-am urat din prima clipa, dar n-am avut incotro si m-am conformat. Am facut o inspectie a locuintei si o trecere in revista a arsenalului disponibil impotriva mizeriei, arsenal minuscul cum aveam sa constat, ceva detergent si un necajit de detergent de vase. Cu un asemenea arsenal o sa fiu invins de sistem inainte de a participa macar la prima batalie, cu inima stransa am plecat la hipermarketul cel mai apropiat dupa munitie suplimentara. Ajuns in zona de detergenti si chestii de curatenie ma apuc sa inspectez rafturile si vizualizez produsele dupa eticheta ca sa-mi pot face o imagine despre substanta activa continuta si eficienta in curatarea unei zone din locuinta. Mai si ce sa vezi dau nas in nas cu Triumf, uimit mai uit mai atent imi suna cunoscut numele si culoarea dar parca ambalajul si eticheta e alta, nu stiam cu ce sa-l asociez apoi mi-am adus aminte ca mama avea intotdeauna un Triumf pentru aragaz, iar daca la ea a functionat trebuie sa functioneze si la mine, asa aleg unul de aragaz si degresant forte universal, de bucatarie am scapat. Mai departe, ajung la Nufar, mai sa fie un sentiment de usurare m-a cuprins, sunt salvat de Nufar, iau un dezinfectant gel WC, Nufar verde universal, Nufar verde geamuri, Nufar desfundat tevi si chiuvete, Nufar lemn-parchet, Nufar pardoseli si un Nufar covoare si tapiterii. Convins ca am tot ce-mi trebuie mai iau burete, lavete, manusi si o sticla de Jack ca sa nu ma infectez si sa-mi fac curaj in lupta. 

Inapoi pe campul de lupta, pregatesc trupele, iau echipamentul de protectie si salopeta de mecanic auto, insir arsenalul de curatat asemenea unui mare general de divizie, fac strategia, imi fac curaj cu un paharel de Jack si trambitez semnalul de start a ostilitatilor. Prima victima aragazul il atac cu Triumf, arunc pe el solutie cat cuprinde si las solutia sa mance incet grasimea si arsurile cimentate, urmand sa revin mai tarziu sa vad daca mai opune rezistenta. Urmeaza chiuveta din bucatarie, in care arunc solutie de desfundat cat cuprinde sa fiu sigur de reusita. Geamurile imi opun rezistenta mai mare decat m-as fi asteptat, dar printr-o diversiune eficienta le demontez si le curat cu Nufar verde si pe dinauntru si pe dinafara apoi mi se face mila de ele si le montez la loc. Inarmat cu laveta si Nufaru de lemn rezolv pe flancuri mobila de bucatarie si revin la aragaz care nu se da batut rezistand eroic. Mai iau un intaritor si dau atacul decisiv la aragaz care cedeaza dupa o lupta crencena si inversunata de exact 27 de minute. Scot arma secreta Triumful degresant forte universal si trimit jeturi imparabile pe cuptorul cu microunde, prajitorul de paine, facatorul de sandvisuri si filtru de cafea, care isi recapata sclipirea de altadata. Din cateva atacuri centrale si pe flancuri inarmat cu mopul plin de solutie Nufar de pardoseli ies victorios si incarcat de glorie din batalia pentru bucatarie. 

Victoria imi da aripi ca prin Farmec, cu putin intaritor si scotand artileria grea un aspirator de 2000W aspir peste tot in camere si hol, aspir chiar si la statutul de “Cel mai bun gorpodar 2.0”. Inspectez covoarele cu teama ca nu cumva sa fie nevoie sa le scot la batut pe bara din fata blocului, insa constat ca un atac fulger cu Nufaru de covoare si tapiterii se rezolva rapid scapand de contra ofensiva. Geamurile se predau rand pe rand ca si cele din bucatarie iar mobila si parchetul n-au nici o sansa, nici macar matematica in fata Nufarului lemn-parchet. 

Nu las din mana artileria grea si rezolv cu un atac blindat de calibru greu si balconul. Imi retrag diviziile si le regrupez pentru atacul final la ultima reduta si anume baia. Greu foarte greu cu ultima reduta, mai dificil decat la Plevna, cu ultimele intariri trimit toate diviziile in focul luptei. Atac la baioneta vasul de toaleta cu Nufar dezinfectant gel, il las sa mance bine bacteriile si microbii si dau un asalt decisiv asupra chiuvetei in care torn cat cuprinde Nufar de desfundat tevi si chiuvete, apoi lansez cateva jeturi de Nufar verde universal, iesind glorios si din lupta asta desi putin ravasit si transpirat. Imi fac curaj si atac frontal cabina de dus, lansez jeturi peste jeturi de Nufar verde universal combinat cu Nufar verde pentru geamuri, trimit genistii inarmati cu burete si laveta sa rezolve treburile mai departe. Aproape fara suflu si energie dau lovitura decisiva cu mopul plin de solutie Nufar pentru pardoseli. Am invins, dupa lupte seculare, ce au durat 8 ore si 33 minute, obosit si ranit in lupta, scap rapid de echipamentul de protectie, fac un dus revigorant si savurez victoria plin de satisfactie, o victorie care ar fi avut un rezultat indecis daca n-ar fi fost produsele Farmec

Inca tulburat de lupta colosala dusa pentru curatenia perfecta, era sa uit sa anunt concursul Farmec “Romania gospodara! (25 martie - 8 mai 2013)” organizat pe pagina de Facebook Farmec unde va invit sa participati si sa sustineti regiunea preferata pentru deveni cea mai harnica regiune si puteti castiga premii si beneficii foarte atractive. 

Recomand noile produse Nufar verde, o grupa de produse inovatoare cu principii naturale active, care se bazeaza pe formule biodegradabile, cu extract eco-certificat de musetel, pH neutru si un parfum hipoalergenic. Produsele nu au coloranti si sunt disponibile in ambalaje reciclabile. 


melimeloparis.ro