Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Asigurarea de raspundere a transportatorului, in calitate de caraus, pentru marfurile transportate

Asigurarea de raspundere a transportatorului, in calitate de caraus, pentru marfurile transportate

- este o asigurare de raspundere civila, carausul este transportatorul marfii.

Caracteristica generala a acestui tip de asigurare in ceea ce priveste suma asigurata este aceea ca exista doua categorii de limite: 
- o limita de suma pe perioada asigurata.
- o limita de suma pe fiecare eveniment produs in perioada de valabilitate a contractului. 

Despagubirile acordate de fiecare dosar de dauna nu vor putea depasi suma maxima asigurata pe eveniment.

Top mituri despre anvelope

Miturile nu ar exista daca oamenii nu ar fi predispusi sa creada anumite lucruri fara sa cerceteze si sa ia de bune toate informatiile primite de la cunostinte si prieteni. La fel se intampla si cu miturile despre anvelope care sunt dintre cele mai interesante desi unele sunt de-a dreptul false, totusi sunt unii oameni care cred in ele si continua sa le propage mai departe. O sa incerc sa insirui cateva mituri despre anvelope. 

Anvelopele late sunt mai bune off-road - un mit relativ adevarat pentru ca in anumite conditii anvelopele mai late sunt mai bune pentru drumurile off-road, insa intotdeauna conteaza in off-road dimensiunile anvelopei si diametrul ei, de aceea sunt preferate anvelopele cu diametrul mare si profile cu caneluri mai adanci. Spre exemplu eu folosesc Michelin Latitude Tour HP pe un Suzuki Samurai destinat pentru off-road. 

Anvelopele late sunt mai bune pe nisip - este un mit fara fundament, de obicei pentru a putea conduce pe nisip trebuie sa reducem presiunea din ele, ca peretii laterali sa se lase putin si sa ofere un fel de plutire prin marirea suprafetei de contact cu nisipul. pe cand o anvelopa lata chiar daca este redusa presiunea peretii laterali nu se lasa suficient de mult pentru a asigura un condus eficient. Anvelopele Michelin All Terrains s-au dovedit cele mai fiabile pe nisip de pana acum. 

www.michelin.ro

Anvelopele late sunt mai bune pe noroi - este adevarat, un diametru mare si lat este mult mai eficient pe noroi, pe cand un diametru normal mai ingust de obicei au tendinta de a sapa in noroi si a se impotmoli. 

Anvelopele late sunt mai bune - desi foarte multe autovehicule off-road sunt echipate cu anvelope late ele nu au parasit aproape niciodata asfaltul, mai degraba este o politica de marketing pentru echiparea SUV-urilor. 

Anvelopele late iti permit sa incarci mai multa greutate pe masina - in general nu este adevarat, sarcina maxima admisa de producatorul autovehicului nu poate fi influentata de o anvelopa lata. Ca sa poti mari sarcina trebuie sa faci modificari tehnice la autovehicul la punte, suspensie si roata, acest lucru presupune si o crestere semnificativa a marimii rotii si implicit a dimensiunii anvelopei. Cu siguranta o anvelopa mai lata care poate rula la o presiune mai mica iti permite un parcurs al drumului mai lin amortizand denivelarile drumului mai bine, insa pe asfalt manevrabilitatea are mult de suferit de aceea nu este recomandat in unele state este chiar ilegal. 

Presiunea mai mare in avelopa este mai buna pentru drumuri neasfaltate - este neadevarat, pentru ca o crestere a presiunii in avelopa scade dimensiunea suprafeti de contact si trecere peste denivelari provoaca o uzura mai accentuata. Ideea este pentru drumuri neasfaltate sa se ruleze cu o presiune mai mica in anvelope. 

Anvelopele specializate sunt o risipa de bani - depinde de destinatia pentru care doriti sa folositi un autovehicul si terenul pe care urmeaza sa ruleze, de obicei anvelopele specializate sunt utile doar pe drumurile si vehiculele pentru care au fost concepute, in alte conditii performantele lor sunt slabe. Se recomanda in cazul acesta mai degraba echiparea autovehiculului cu anvelope all terrain. cu inscriptia AT, cum ar fi anvelopele Michelin, a caror performanta este recunoscuta. 

Introducerea camerelor in anvelopele fara camera pentru a le tine umflate - anvelopele fara camera au fost concepute din motive intemeiate, astfel in timp s-a demonstrat ca o camera prin frecarea cu anvelopa creste uzura fizica in timp a ambelor ducand la evenimente nedorite. S-a constatat ca o anvelopa cu camera se incalzeste mult mai repede si mentine caldura, care in timp duce la uzura, precum s-a evidentiat si o crestere a consumului de combustibil la masinile echipate cu anvelope cu camera. In general anvelopele fara camera s-au produs pentru a putea merge in siguranta la viteze mai mari, o camera in anvelopa se supune legilor centrifugale, in plus se adauga greutatea ei pe fiecare roata. Daca ati montat camera in anvelope fara camera este recomandat sa scoateti camera imediat pentru a nu deforma anvelopa si janta. 

Data fabricatiei nu conteaza in uzura anvelopelor - in general durata de viata a unei anvelope este in jur de 7 ani chiar daca nu a fost utilizata niciodata o anvelopa, expunerea la mediul inconjurator duce la oxidarea ei, asadar si daca este in uz sau sta in depozit anvelopa se oxideaza, punand o anvelopa neutilizata dar mai veche de 7 ani pe masina riscati sa cedeze brusc. Nu este indicat nici echiparea cu anvelope a caror varsta depaseste 7 ani a remorcilor, rulotelor etc. 

www.michelin.ro

Anvelopele camionetelor pot duce sarcini mari - in general anvelopele destinate camionetelor prin constructia lor sunt destinate unor supra-sarcini mai mari, iar prin constructia lor camionetele sunt destinate transportului de materiale. Totusi datorita constructiei anvelopele destinate camionetelor nu au performante mari la viteza de deplasare a camionetei. 

Anvelopele performante nu vor avea uzura mare pe suprafata de contact si nu prezinta deformari neregulate daca masina nu a fost folosita o perioada mai lunga de timp - in general anvelopele performante de mare viteza prezinta uzura mai mare pe suprafata de contact cu carosabilul. Tocmai de aceea o anvelopa performanata este proiectata pentru a avea o suprafata de contact mult mai mare cu drumul pentru a imbunatati manevrabilitatea la viteze foarte mari. O astfel de anvelopa este fabricata din cauciuc mai moale si un profil mai scazut si o suprafata mai mare a benzii de rulare, dar daca nu este rulata o buna perioada de timp anvelopele pot prezenta deformari. O masina echipata cu anvelope performante pentru viteza este recomandat sa fie parcata in locuri speciale, pentru a evita contactul anvelopelor cu caldura, umiditate, substante chimice etc. 

Intotdeauna dupa cativa kilometri deformarile neregulate ale anvelopei se remediaza - in cele mai multe cazuri da, anvelopa revine la forma initiala daca deformarea a aparut in urma neutilizarii o perioada de timp mai indelungata. Totusi anvelopele late ale unei masini care a fost parcata timp de mai multe luni in conditii extreme, pot ramane cu deformari permanente si pot ceda brusc. 

Deformarea neregulata a anvelopei nu afecteaza performanta masinii - in unele cazuri deformarea ramane permanenta si afecteaza performanta masinii. Deformarile neregulate ale anvelopelor survin in urma parcarii sau depozitarii neregulamentare pe un termen lung. Pentru a preintampina asemenea probleme este recomandat ca o masina neutilizata mai mult timp din cand in cand sa fie miscata din loc. 

Poti preveni deformarea neregulata a anvelopei prin improvizatii - unii chiar sunt inventivi parcehaza masina pe mocheta, saci de nisip, placaje, puf de gasca. Ideea este urmatoarea pentru a preintampina deformarile neregulate in urma depozitarii masinii pe termen mai lung, trebuie ca greutatea masinii sa fie ridicata de pe anvelope sau sa fie distribuita uniform pe toate cele 4 anvelope ale masinii. 

Nu exista solutii bune pentru a preveni deformarea neregulata a anvelopelor - cu toate acestea exista, spre exemplu masina poate fi pus pe butuci sau ridicata pe standuri sau pe cric. Operatiuni destul de anevoioase, de aceea este indicat sa se miste masina din cand in cand. 

Presiunea optima in anvelope duce la consum optim de combustibil - este adevarat cu cat presiunea din anvelope este mai mica decat cea optima, direct proportional creste consumul de combustibil la 100 km. 

Umflarea anvelopelor cu azot creste performanta masinii - este fals, mai degraba este o modalitate de marketing bazata pe credulitatea oamenilor insa azotul se comporta la fel ca aerul comprimat insa e mai scump. 

Condusul pe autostrazi de mare viteza este indicat pentru a creste durata de viata a anvelopelor fata de condusul in oras - este gresit, condusul la viteze mari timp indelungat supun anvelopele la un stres mai mare si creste uzura fizica. La fel cum si franarea de la viteza mare creste uzura anvelopelor mult mai repede. 

Numai producatorul poarta pe umeri siguranta anvelopei cu care-ti este echipata masina - o idee total gresita, producatorul fabrica anvelopele dupa standardele si specificatiile aflate in vigoare, odata ce anvelopa standard paraseste fabrica si echipeaza masina noastra, responsabilitatea intretinerii si utilizarii in siguranta a anvelopelor ne revine fiecarui posesor de autovehicul. 

Vara trebuie sa scazi presiunea in anvelope pentru a preintampina supra incalzirea lor - este total gresit presiunea mai scazuta in anvelope duce la uzura mai mare si consum de combustibil mai mare. Presiunea optima in anvelope este perfecta si nu v-a duce la supra incalzirea lor nici macar vara peste un punct limita pentru a provoca distrugerea lor dar o presiune mai mica in anvelope va duce la supra incalzirea lor cu siguranta. 

Un condus cu vibratii este provocat intotdeauna de anvelope - nu intotdeauna anvelopele sunt cauza vibratiilor, acestea pot aparea si din cauza suspensiei, a directiei, a rotilor nereglate etc., dar o anvelopa cu deformari neregulate, poate provoca unele vibratii sau un zgomot mai mare. 

Poti conduce cu aceeasi viteza si poti utiliza la fel de mult o anvelopa de pe roata de rezerva ca si una normala - roata de rezerva este conceputa pentru a va putea permite sa ajungeti la cel mai apropiat service de roti, pentru reprarea sau inlocuirea anvelopei defecte. Ele nu sunt proiectate pentru a fi utilizate un termen lung de timp. 

Anvelopele Michelin nu cedeaza brusc - este un mit pe care l-am testat in ultimii ani pe drumurile patriei de fiecare data cand imi permitea timpul si observam ramasitele unei anvelope pe marginea carosabilului opream sa vad ce marca este. Pot spune cu certitudine ca nu am gasit nici macar o anvelope Michelin intre ramasite de accea sunt convins ca pe langa performata si calitate, Michelin vinde siguranta prin anvelopele sale. 

Recomand anvelopele Michelin ca fiind cele mai performante si sigure anvelope care sunt pe piata. 

Procedura despagubirii si asigurarea autovehiculelor pentru cazurile de furt

Procedura despagubirii

In caz de dauna totala despagubirea este limitata la nivelul sumei asigurate (Sa). In cazul asigurarilor de bunuri prin distrugere sau pierdere completa a bunului asigurat, se stabileste valoarea acestuia din momentul producerii evenimentului asigurat. 

Daca Sa < dauna (subasigurare) - despagubirea poate avea ca limita maxima Sa, prevazuta in contractul de asigurare (la asigurarile facultative) sau prevazuta prin lege (la asigurarile obligatorii cu unele exceptii). 

In caz de paguba partiala indemnizatia de asigurare se stabileste in functie de sistemul de acoperire numit in contract, astfel: 
- sistemul acoperirii proportionale. 
- sistemul acoperirii primului risc. 
- sistemul acoperirii limitate- clauza cu „fransiza”.

Asigurarea autovehiculelor pentru cazurile de furt

Reprezinta o forma de asigurare speciala care acopera riscul de furt al intregului autovehicul si de cele mai multe ori, al unor parti componente si accesorii. 
- riscuri asigurate: insusirea arbitrara a autovehiculului de catre terte persoane, furtul autovehiculului sau al unor parti componente si accesorii prin efractie sau acte de violenta, etc. 
- riscuri excluse: daca organele politiei nu confirma furtul sau tentativa de furt, ori daca nu a fost inregistrata o reclamatie, etc.



Durata garantiei si obligatiile asiguratului

Durata garantiei 

Asigurarea intra in vigoare , pentru fiecare transport in parte, in momentul in care marfa, incarcata pe mijlocul de transport, pasraseste locul de depozitare specificat in polita de asigurare, continua pe intreaga perioada a acestuia pe ruta uzuala (atat ca traseu cat si ca modalitate de transport) ,pana la: 
- depozitul beneficiarului.
- un alt depozit specificat in contract. 
- inainte de destinatie datorita unor imprejurari neprezvazute. 
- dupa 60 de zile de la descarcarea bunului de pe autovehicul. 

Obligatiile asiguratului 

Obligatiile asiguratului inainte de producerea unui eveniment asigurat: 
- plata primei de asigurare. 
- informarea asiguratorului despre aparitia oricaror modificari fata de datele continute de declaratia completata initial. 
- in cazul asigurarilor de bunuri asiguratul va avea si obligatia intretinerii sau utilizarii bunului asigurat conorm normelor specifice. 

Obligatiile asiguratului dupa producerea unui eveniment asigurat: 
- combaterea efectiva a evenimentului pagubitor, pentru limitarea pagubei. 
- avizarea asiguratorului, in termenul prevazut de conditiile de asigurare cu privire la producerea evenimentului asigurat. 
- participarea la constatarea cazului asigurat produs si a pagubei rezultate. 
- furnizarea de date si acte referitoare la evenimentul asigurat necesare pt constituirea dosarului de dauna.

Previziuni profesioniste pentru brandul tau

Au mai ramas cateva zile pana la finalizarea inscrierilor in concursul “Cel mai promitator brand romanesc”, organizat de Seed Consultants. Programul Cel Mai Promitator Brand Romanesc este o initiativa lansata de agentia de branding si design Seed Consultants pentru companiile private din Romania. Competitia ofera un program complet de consultanta de brand urmarind, in acelasi timp sa creasca notorietatea si importanta industriei romanesti de branding. In competitie se pot inscrie companiile mici, medii si mari care au in portofoliu un brand romanesc (de produs/serviciu/corporatie) pe care doresc sa-l relanseze sau sa-l revitalizeze. 

Cel Mai Promitator Brand Romanesc

Un juriu format din specialisti in economie, market research si brand image va decide brandul castigator, tinand cont de urmatoarele criterii: argumentarea nevoii de branding, potentialul de dezvoltare locala/internationala a brandului, tendintele categoriei din care face parte brandul si nu in ultimul rand nota de atractivitate a programului de branding, din perspectiva organizatorului. 

Din juriu face parte printre altii Niels Schnecker cunoscut ca realizator TV la Antena3, chiar l-am urmarit de mult timp in emisiunile “Previziunile ZIlei” si am ramas uimit de acuratetea previziunilor sale. Daca previziunile celor de la Seed Consultants ar fi de o acuratete asemanatoare, nu mai stati pe ganduri si aplicati aici pentru a participa la concurs si a deveni cel mai promitator brand romanesc. Niels Schnecker are pregatire si in management financiar, management strategic, fiind Managing Senior Partner la firma de consultanta Schnecker van Wyk & Pearson din 1992, cu alte cuvinte este persoana potrivita de la care sa cereti sfaturi. 

Seed Consultants este singura agentie de branding din Romania in parteneriat cu o companie de consultanta de brand si design de talie mondiala. Landor Associates este una dintre cele mai importante companii de branding globale, prezenta pe toate continentele cu peste 20 de birouri locale. Seed Consultants, partener exclusiv in Romania, beneficiaza de o metodologie de lucru care a stat la baza crearii unor branduri internationale de renume, devenite “lovemarks”. Programele noastre de branding implica workshop-uri si dezbateri derulate impreuna cu clientii, care se implica astfel activ in (re)definirea brandurilor lor. Cu alte cuvinte imbina expertiza globala cu practica locala si intelegerea culturii romanesti. 

Cel Mai Promitator Brand Romanesc

Nu ratati sansa de a deveni cel mai promitator brand romanesc si apelati cu incredere la serviciile profesioniste oferite de echipa Seed Consultants, care dezvolta branduri puternice si seducatoare. Sunt eligibile atat firme care activeaza in sectorul serviciilor, cat si al productiei, verifica-ti eligibilitatea si pe urma completeaza formularul de inscriere in concurs. 

Recomand cu incredere si sustin concursul Cel Mai Promitator Brand Romanesc cu certitudinea si convingerea ca firmele si brandurile romanesti merita si trebuie sustinute atat pe plan local cat si international. 

Modul de incheiere a asigurarii auto CARGO, suma asigurata si plata primei

Modul de incheiere a asigurarii CARGO
completarea de catre solicitantul asigurarii a cererii sau declaratiei de asigurare, in baza datelor completate pe proprie raspundere de catre solicitant si asumate prin semnatura, stabilindu-se elementele contractului (prima de asigurare, suma asigurata, obligatiile partilor). 
- analiza declaratiei de risc de catre asigurator, avand ca scop cunoasterea naturii si a proportiilor riscurilor precum si incadrarea riscului in normele de asigurare. 
- daca sunt intrunite conditiile prevazute de lege, asiguratorul nu poate refuza incheierea contractului, in schimb daca se constata ca solicitantul a fost de rea credinta, asiguratorul va refuza incheierea contractului. Contractul se considera incheiat prin plata primei de asigurare si emiterea documentului de asigurare (polita de asigurare). 

Suma asigurata si plata primei 

Suma asigurata reprezinta valoarea declarata a marfurilor inscrisa in polita de asigurare si este limita maxima a raspunderii asiguratorului ce se poate acorda in caz de dauna. 
In cazul unui singur transport de marfa, suma asigurata se stabileste in functie de interesele asigurabile, astfel: 
- valoarea bunului. 
- costul transportului si al asigurarii, daca nu este trecut in factura.
- taxe vamale. 
- supra asigurarea de 10% din valoarea bunului pentru acele cheltuieli ce nu pot fi prevazute la contractare. 

In cazul politei ABONAMENT, suma asigurata reprezinta estimarea valorica a marfurilor transportate de asigurat sub acoperirea politei ABONAMENT pe perioada de valabilitate a asigurarii.

Plata primei 

Pentru stabilirea cuantumului despagubirii la care este obligat, asiguratorul va deduce din dauna constatata: 
- eventualele parti din prima de asigurare neachitate inca de asigurat. 
- eventualele penalitati aplicate de asigurator in cazul neindeplinirii unor obligatii de catre asigurat. 
- se vor aplica clauzele privind sistemul de acoperire si dreptul asiguratorului la subrogare in drepturile asiguratului.
- se vor adauga sume ce reprezinta cheltuielile facute de asigurat in scopul diminuarii daunei.


Sfaturi despre intretinerea anvelopelor

Intretinerea anvelopelor este foarte importanta atat pentru circulatia pe drumurile publice in conditii optime cat si pentru prevenirea unor evenimente rutiere, care sa fie cauzate de anvelope. Plecand de la ideea ca anvelope gratis nu exista si cele ieftine nu rezista, durata de viata a unei anvelope este direct proportionala cu performanta ei si cu grija noastra personala pentru intretinerea lor. 

O anvelopa este compusa din diferite tipuri de materiale si compusi de cauciuc care ii afecteaza performantele, iar evolutia acesteia depinde de multe elemente, inclusiv conditiile meteorologice, conditiile de depozitare si conditiile de utilizare, printre multi alti factori la care anvelopa este supusa pe parcursul vietii sale. 

www.michelin.ro

In general o anvelopa chiar daca nu a fost folosita niciodata dupa o perioada de 7-10 ani trebuie casata, cu alte cuvinte are totusi un anumit termen de valabilitate relativ. In medie o anvelopa este folosita 4 ani, fiind garantata impotriva defectelor de fabricatie cel putin 18 luni de la data vanzarii, conform cu legislatia in vigoare. Din momentul achizitionarii fiecare dintre noi poate verifica pe anvelopa data fabricatiei inscrisa in seria de 4 cifre aflata la sfarsitul seriei DOT, astfel o serie 1712 inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 17 din anul 2012. Se vor alege numai anvelope si jantele specificate in cartea tehnica a autovehiculului, pentru a corespunde din punct de vedere dimensional, al sarcinii, al vitezei si al profilului benzii de rulare. Nu faceti alegerea anvelopelor doar dupa dimensiuni si pret; cereti-ne sfatul si pentru restul de 90% din procesul de alegere exacta a avelopelor si nu folositi diferite tipuri de anvelope in acelasi timp, desi se accepta ca doar pneurile de pe acelasi ax sa fie identice, este recomandat ca toate cele 4 anvelope sa fie la fel. Chiar daca sunteti mesteri priceputi nu schimbati anvelopele singuri. 

Performanta anvelopelor depinde in mare masura de valoarea sarcinii pe care o suporta, astfel incat o anvelopa incarcata cu o suprasarcina de 20% are o scadere de randament de 30% si uzura mai accentuata. Presiunea in anvelope trebuie sa corespunda cu valorile prescrise in cartea tehnica a masinii, dar si in limitele marcate pe anvelope. Recomand sa nu rulati cu presiune mai mica decat cea indicata, astfel riscati deteriorarea anvelopei in scurt timp, de asemenea la rularea in aceste conditii este diminuata capacitatea de franare si stabiltatea autovehiculului. La fel cum recomand sa nu rulati cu o presiune mai mare, aderenta va fi mai scazuta si banda de rulare se va uza excesiv. Este recomandat ca atunci cand verificati presiunea asigurati-va ca anvelopele sunt reci, deoarece o roata calda are o presiune mai mare decat atunci cand este rece. Verificati presiunea in anvelope periodic, odata la doua saptamani. Recomand sa nu curatati anvelopele cu obiecte ascutite si sa nu reparati anvelopele in regie proprie. 

Este important ca orice autovehicul sa aiba cele 4 roti corect aliniate. Rotile nealiniate se opun miscarii naturale a autovehiculului cauzand probleme de directie, oboseala soferului si o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor. Rotatia periodica a anvelopelor este o parte importanta a intretinerii anvelopelor. Scopul principal al rotatiei regulate a anvelopelor este de a asigura o uzura mai uniforma a tuturor anvelopelor vehiculului. Daca urmeaza sa montati doua anvelope noi si doua anvelope uzate, aveti grija sa montati anvelopele noi pe axa spate. Nu montati niciodata pe aceeasi axa anvelope cu grad de uzura diferit si nu folositi anvelope de vara combinate cu anvelope de iarna. 

Anvelopele neechilibrate cauzeaza vibratii ale automobilului la anumite viteze. Aceasta poate duce la o uzura prematura si neuniforma a anvelopelor, precum si la uzura nedorita a suspensiilor vehiculului dumneavoastra. Asigurati-va ca anvelopele sunt echilibrate la montarea acestora pe jante pentru prima oara sau la remontarea acestora in urma reparatiilor. Echilibrul anvelopelor trebuie verificat la primul semn de vibratie. 

www.michelin.ro

Anvelopa ofera siguranta doar atunci cand adancimea canalelor caii de rulare indica cel putin 4 mm si nu folositi anvelope cu adancimea profilului mai mica de 4 mm. Un aspect important pe care trebuie sa il verificati este adancimea profilului. O adancime inadecvata a profilului poate determina dublarea distantei de franare, in special pe carosabil umed. De aceea acest aspect trebuie verificat cu mare atentie. Este util de stiut faptul ca adancimea minima legala a profilului este de 1,6 mm. Cei care folosesc anvelope ce nu respecta aceasta prevedere, pot avea probleme cu companiile de asigurari, care pot refuza sa le despagubeasca pagubele in cazul unui accident. Pentru a rula insa in conditii de maxima siguranta pe carosabil umed sau acoperit cu zapada, este important sa schimbati anvelopele inainte de a atinge aceasta limita. 

Performantele anvelopelor sunt influentate si de starea tehnica a sistemelor de directie, de franare si totodata de dezechilibrarea rotilor. Pentru a evita uzura prematura si neregulata a benzilor de rulare, verificati periodic convergenta rotilor, unghiurile de inclinare transversala si longitudinala ale pivotului, dar si unghiurile de inclinare ale pivotului care trebuie sa fie identice la ambele roti. Atentie mare la sistemul de franare, defectiunile lui pot duce la blocarea rotilor la franare sau franarea inegala pe roti, in plus incalzirea excesiva a jantelor si anvelopelor duce la uzura neuniforma a benzii de rulare. Daca una din anvelope are o uzura mai rapida decat celelalte pe o parte laterala, este recomandabil sa verificati aliniamentul rotilor cat mai rapid cu putinta, apoi in mod normal, rotiti cele doua anvelope de pe axa frontala pe spate astfel incat anvelopa cu uzura mai mare sa se pozitioneze pe axa din spate, totusi mare atentie pentru ca nu se rotesc anvelopele daca automobilul are dimensiuni sau profile diferite pe cele doua axe. 

Este recomandat sa circulati cu o viteza de deplasare in limitele prescrise pentru a prelungi durata de viata a anvelopelor, nu utilizati niciodata anvelope a caror categorie de viteza este inferioara vitezei maxime de deplasare a vehiculului. Performantele anvelopelor sunt influentate, in mare masura, de modul de conducere al autovehiculului. Evitati sa accelerati sau sa franati brusc, sa virati scurt si cu viteza ridicata. Trecerea cu viteza mare prin gropi, impactul cu borduri sau frecarea de acestea pot provoca defectiuni ale structurii interne ale anvelopei. Accelerarile puternice, franarile frecvente au un impact negativ asupra starii anvelopelor (la 120km/h o anvelopa se uzeaza de doua ori mai repede decat la 70km/h). Datorita fortelor ce apar in aceste conditii sunt solicitate structura si profilul anvelopei. In timpul condusului, in cazul unei pierderi a presiunii se impune oprirea, deoarece rularea cu anvelope dezumflate determina o degradare a partilor componente ale acestora. Exista riscul, in cazul in care anvelopa pierde tot aerul sa fie afectate si jantele, deoarece masina ajunge sa ruleze direct pe acestea. Se ajunge astfel la deformarea uneori ireversibila a jentii. Anvelopa trebuie demontata si trebuie cautata cauza pierderii de presiune. Orice problema aparuta in timpul rularii trebuie semnalata unui specialist care, va estima daca este necesara si posibila o reparatie. Atentie mare nu circulati cu viteza mai mare decat viteza maxima inscrisa pe anvelopele masinii dumneavoastra, prin literele specifice, riscati explozia anvelopelor dupa mai mult de 10 minute de rulare cu extra-viteza, datorita supra incalzirii lor. 

Atentie nu circulati iarna cu anvelope de vara, si invers, chiar riscati ca doar anvelopele sa ramana in viata, chiar daca pentru acestea viata este redusa la jumatate ca urmare a rularii necorespunzatoare, iar cand luati o groapa mai mare, trageti imediat pe dreapta, examinati cu atentie anvelopele implicate in incident, iar dupa caz, opriti la primul service de roti. In cazul in care anvelopa a pierdut toata sau aproape toata presiunea, trebuie sa opriti imediat autoturismul si sa va montati anvelopa de rezerva. Astfel, este recomandat sa verificati in mod regulat presiunea din anvelopa de rezerva si sa va asigurati ca o puteti folosi atunci cand aveti nevoie. Nu continuati sa conduceti cu anvelopa dezumflata deoarece acest lucru distruge structura anvelopei. Odata ce v-ati montat anvelopa de rezerva, trebuie sa mergeti la un service de anvelope specializat pentru a verifica daca anvelopa deteriorata poate fi reparata. 

Pentru performante optime se recomanda folosirea a doua seturi de roti, astfel incat unul pentru asfalt uscat si temperaturi ridicate pentru vara si unul pentru zapada si ploaie, respectiv temperaturi scazute pentru iarna. 

Depozitarea anvelopelor trebuie sa asigure mentinerea parametrilor tehnico-functionali, impiedicand uzura prematura, pierderea proprietatilor fizico-chimice, deformarea sau deteriorarea lor. Depozitarea anvelopelor se va face in incaperi inchise si curate, in care temperatura sa nu depaseasca 25 grade Celsius iar umiditatea sa nu permita aparitia condensului. Depozitarea anvelopelor se va face obligatoriu in pozitie verticala, pe suporti special destinati acestui scop, care preiau greutatea anvelopelor. Depozitarea anvelopelor in pozitie verticala in contact direct cu solul, curat si uscat, este permisa pe o perioada de maximum doua luni. Atentie la manipularea si transportul anvelopelor tubeless (fara camera de aer) asiturati toate conditiile pentru evitarea deformarii taloanelor si flancurilor. 

www.michelin.ro

In general cam acestea sunt sfaturile de intretinere a anvelopelor, de aceea recomand anvelopele performante Michelin, fiind singurul producator european cu cele mai bune rezultate la anvelope cu privire la siguranta si performanta. Intotdeauna cand achizitionati anvelope noi este recomandat la inceput sa fie rulate cu o viteza mica, mai ales daca sunt clutate si aceasta pentru a le asigura asa numita incalzire. Este recomandat de asemenea ca anvelopele noi sa se monteze set complet. 

Recomand anvelopele Michelin care au cel mai bun pret raportat la performanta si siguranta, nu uitati anvelopele de vara de la Michelin sunt perfecte pentru un autovehicul performant. In sezonul de vara schimbati cu regularitate anvelopele de vara intre ele, la un interval de 15.000 - 20.000 km. 

Articol scris pentru Blogal Initiative.

Asigurarea auto CARGO

Asigurarea auto CARGO 

In cazul acestui tip de asigurare, expeditorul este titularul asigurarii, iar destinatarul este titularul interesului asigurabil, care este si beneficiarul asigurarii. Scopul acestei asigurari detinute de expeditor este obtinerea unei indemnizatii in cazul in care carausul nu poarta nici un fel de raspundere (riscuri excluse), sau are o raspundere limitata. In mod normal, carausul raspunde de marfa pe care o transporta, chiar daca aceasta este asigurata. 

Riscuri excluse si riscuri asigurabile 

Riscuri excluse: vicii proprii ale marfii, pregatirea si ambalarea necorespunzatoare a bunului asigurat, scaderea normala in greutate sau volum, diferente de curs valutar, grevisti, teroristi etc. 

Riscuri asigurabile - conform conditiilor uniformizate: 
- se acopera toate riscurile de pierdere si/sau avariere a marfurilor asigurate, exceptandu-le pe cele prezentate mai sus. 
- contra unei prime suplimentare sunt acoperite bunurile pentru urmatoarele riscuri: furt, jaf, nelivrarea unui colet intreg, razboi, greve.

Nu-ti aduce anul ce-ti aduce sondajul

Compania Mednet Marketing Research Center este membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice) fapt ce constituie o garantie in plus pentru calitatea serviciilor oferite. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Echipa Mednet a initiat o actiune de coagulare a unui grup cu subiecti care vor sa raspunda la sondaje, un panel care are ca principal scop realizarea unei baze de date cu persoanele care sunt de acord sa participe la viitoare sondaje online organizate de compania Mednet Marketing Research Center. Baza de date nou creata va contine o serie de informatii socio-demografice, printre care si adresele de email ale respondentilor. Informatiile furnizate de respondenti vor fi tratate cu maxima confidentialitate, insemnand ca nu vor fi divulgate unor terte persoane ci vor fi folosite in scop intern de compania Mednet Marketing Research Center. 

Pentru a intelege mai bine necesitatea participarii active din partea noastra si de ce este bine ca sa ne implicam in sondaje, este bine de stiut cateva chestiuni deespre sondajele de opinie. Termenul de “sondaj” este, in general, sinonim cu cel de “cercetare selectiva” sau de ”esantionare”. Ideea sondajului este aceea de a reduce populatia statistica efectiv cercetata la o parte mai mica a ei, capabila totusi sa reprezinte caracteristicile intregului. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Sondajul de opinie are ca scop cunoasterea preferintelor exprimate de un numar semnificativ de persoane, referitoare la o problema de importanta generala. Acest tip de cercetare sociologica se fondeaza pe modalitatile interogative de culegere a informatiilor si pe tehnicile de esantionare. 

Sondajul de opinie este o metoda de cercetare cantitativa. Este o metoda ce incearca sa descrie opinia unei categorii cat mai mari din populatie asupra unei probleme ce vizeaza realitatea sociala. Ea foloseste ca instrument chestionarul si se bazeaza pe esantioane atent alese pentru a fi reprezentative. 

Printre caracteristicile sondajului de opinie identificam urmatoarele se centreaza pe aspectul opinional, subiectiv, al realitatii sociale, se centreaza pe probleme ce suscita un larg interes public, se realizeaza intr-un timp foarte scurt, rezultatele sunt prezentate intr-o forma simpla, fara a se recurge la mijloace sofisticate de prelucrare si prezentare a informatiei, dar nu in ultimul rand are un pronuntat caracter descriptiv. Tehnica sondajelor este adecvata cercetarii opiniilor si intereselor unor mari populații relativ eterogene si structurate potrivit unor variabile care intereseaza practica sociala si cunoasterea stiintifica. 

Persoanele inscrise vor primi pe adresa de email declarata invitatii la sondaje online desfasurate de Mednet Marketing Research Center. Fiecare sondaj online va fi insotit de o noua tombola iar completarea chestionarelor primite pe email ii va inscrie la aceasta tombola. Nu uitati numai daca va inscrieti in panel aveti sansa de a intra in tombola cu premii constand in aparat foto digital Fujifilm sau unul dintre cele 10 USBuri Flash Driver de 4 GB. Nu mai sta pe ganduri si inscrie-te aici. Poti vizita si pagina de Facebook Mednet pentru a fi la curent cu toate noutatile, sondajele si tombolele viitoare. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Am pus pentru a va putea usura inscrierea si accesul la sondaje si premii, o imagine Mednet, in partea dreapta a paginii, cu un simplu click puteti intra in panel si va puteti alatura comunitatii Mednet. Mai stai pe ganduri? Este simplu de tot, dai click pe imaginea Mednet, intri in panel, completezi datele necesare, finalizezi actiunea si esti inscris automat la tombola cu premii. 

Asigurarile de raspundere civila a autovehiculelor

Asigurarea obligatorie de raspundere civila pt pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule, se practica in baza Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania. 

Asigurarea intra in vigoare astfel: 
- din momentul platii primei de asigurare si al eliberarii documentului de asigurare (polita), dar nu mai devreme de data intrarii in vigoare a asigurarii.
- dupa 48 ore de la expirarea zilei in care s-a platit prima de asigurare si s-a eliberat documentul de asigurare. 

Asigurarea inceteaza la ora 24 a ultimei zile de valabilitate inscrisa in polita de asigurare. 

Asiguratorii acorda despagubiri: 
- indiferent unde s-a produs accidentul, atat in timpul deplasarii /stationarii autov asigurat. 
- pentru pagubele produse de dispozitivele si instalatiile cu care au fost echipate autov, de remorci, semiremorci, cu conditia sa fie atasate unui autov asigurat. 
- daca paguba a fost produsa din culpa conducatorului autovehiculului. 

Asiguratorii nu acorda despagubiri: 
- in cazul in care detinatorul sau conducatorul autov asigurat nu are raspundere civila. 
- daca daunele au fost produse dintr-un caz de forta majora. 
- daca daunele au fost produse din culpa exclusiva a persoanei pagubite. 
- daca daunele au fost produse din culpa exclusiva a unei terte persoane etc.

Asigurarea autovehiculelor pentru cazurile de avarii

Riscuri asigurate - difera de la o societate de asigurari la alta.

Riscuri excluse - daunele autovehiculului rezultate din operatiuni de razboi, greve,etc. 

Asiguratorul este exonerat de raspundere - pentru pagubele cauzate de: intrebuintarea, functionarea, uzarea pieselor si subansamblelor, defecte de fabricatie etc. 

Contractul de asigurare prevede - clauze referitoare la intinderea teritoriala a acoperirii, perioada de acoperire, momentul intrarii in risc, fransiza, reducerea primelor de asigurare prin acordarea unui bonus daca in perioada anterioara nu s-au inregistrat pagube. 

Suma asigurata - are in vedere valoarea reala a autovehiculului la data incheierii contractului. 

Toate obligatiile si drepturile partilor contractante - sunt aceleasi ca si in cazul altor tipuri de contracte de asigurare a bunurilor.

Vrei sa fi "Cel Mai Promitator Brand Romanesc" ?

Antreprenorul roman este un actor principal si un simbol al economiei de piata, rolurile si contributia antreprenorilor romani se amplifica substantial, simultan cu manifestarea lor pe plan calitativ superior. In sprijinul companiilor romanesti vine o initiativa laudabila din partea echipei de la Seed Consultants care organizeaza in fiecare an Concursul “Cel mai promitator brand romanesc”. 

www.celmaipromitatorbrand.ro

Orice afacere, inclusiv una romaneasca, de obicei, parcurge 4 stadii: inceput, crestere, maturitate, declin. Intervalul de timp in care o investitie are un potential maxim de succes este denumit „fereastra oportunitatii”. Aceasta fereastra se inchide si se deschide in functie de conditiile pietei si de afacerea in sine. In faza de inceput, fereastra oportunitatii este larg deschisa pentru ca lipseste concurenta sau este foarte redusa. Pe masura ce produsele parcurg ciclul de viata, concurenta creste, cerintele clientilor se modifica, profitul scade si fereastra incepe sa se inchida. Trebuie precizat ca este dificil sa se stabileasca momentul cand aceasta fereastra se va inchide. In momentul in care sesizati ca profitul stagneaza si fereastra oportunitatii incepe sa se inchida, pentru a evita declinul mai accentuat este nevoie sa luati masuri urgente si sa apelati la o echipa de profesionisti pentru rebranding. 

Originalitatea poate varia de la o singura adaptare la o idee cu totul noua. O idee originala se deosebeste de o idee mai putin originala prin stadiul din faza initiala. Identificarea unei imagini noi, sau un rebranding nou puternic si seducator este “specialitatea casei” la Seed Consultants. 

Pretul nu va constitui o problema atunci cand produsul dumneavoastra, ofera avantaje superioare fata de produsele concurentilor. Pentru a putea fi in postura aceasta foarte privilegiata, aveti nevoie de oameni experti pentru a scoate in evidenta avantajele produselor dumneavoastra. In cazul in care nu sunteti printre privilegiati, mai aveti cateva zile la dispozitie pentru a va inscrie in competitia “Cel mai promitator brand romanesc”, simplu si usor completand un formular aici

Uneori intreprinzatorii romani, pot avea o viziune fixista asupra potentialului produselor oferite, ei vazand doar obiectivul urmarit si profitul, nu si piedicile, dificultatile in realizarea acestuia. Pentru a putea trece mai usor si a identifica solutiile cele mai bune, apelati la serviciile profesioniste oferite de Seed Consultants, iar afacearea va merge struna in continuare cu profituri la care nici macar nu ati visat vreodata. 

Programul “Cel Mai Promitator Brand Romanesc” este o initiativa lansata de agentia de branding si design Seed Consultants pentru companiile private din Romania. Competitia ofera un program complet de consultanta de brand urmarind, in acelasi timp sa creasca notorietatea si importanta industriei romanesti de branding. In competitie se pot inscrie companiile mici, medii si mari care au in portofoliu un brand romanesc (de produs/serviciu/corporatie) pe care doresc sa-l relanseze sau sa-l revitalizeze. De regula aceasta strategie se foloseste si devine o solutie oportuna, atunci cand intreprinzatorul a epuizat toate strategiile de crestere precedente si acum doreste sa schimbe directia firmei din cauza schimbarilor nefavorabile ale pietei sau ramurii, sau chiar a crizei economice, din care parca nu mai iesim. Castigatorul beneficiaza de expertiza Seed Consultants in dezvoltarea unui program de branding gratuit particularizat nevoilor castigatorului, constand in: analiza si strategie de brand, redesenare identitate vizuala pentru produs, serviciu sau companie sau design de ambalaj, ghid cu reguli de identitate. Juriul format din specialisti in economie, market research si brand image care va decide brandul castigator, tinand cont de urmatoarele criterii: argumentarea nevoii de branding, potentialul de dezvoltare locala/internationala a brandului, tendintele categoriei din care face parte brandul, nota de atractivitate a programului de branding, din perspectiva organizatorului. 

www.celmaipromitatorbrand.ro

Recomand tuturor companiilor romanesti, care doresc un brand puternic, pana in data de 7 aprilie 2013, sa se inscrie la program prin depunerea pe e-mail sau fax a formularului de aplicare pe care-l puteti completa aici

Cheltuielile curente de consum

Cheltuielile de consum pentru standardul decent de viata se refera la elementele principale, care concura la satisfacerea nevoilor de consum ale fiintei umane, in functie de ciclul vietii si standardele existente in societate. Pentru copiii victimelor, cheltuielile necesare sunt calculate pana la implinirea varstei de 25 de ani, varsta la care se considera incheiata prima etapa de achizitie a statusului profesional de catre o persoana si de constituire a propriei familii.

Pentru sotiile victimelor, care au in ingrijire copii pana la varsta de 10 ani, se ia in considerare necesarul pentru consumul intreg, considerandu-se ca ele trebuie sa se dedice ingrijirii copiilor, eventual sa plateasca o persoana care sa se ingrijeasca de copii, daca ele sunt la serviciu. Dupa ce copilul implineste varsta de 10 ani, pentru sotia victimei, calculul retine 50% din cuantumul calculat potrivit varstei, eliminandu-se astfel riscul de abandon al minorului.

Nevoia sustinerii materiale pentru intreaga viata se intemeiaza pe faptul ca, vaduva este lipsita de resursele de care ar fi beneficiat in cazul convietuirii cu sotul. In plus, persoanele care erau casnice in momentul survenirii decesului sotului isi incep activitatea profesionala relativ tarziu, fara a avea calificarea adecvata si, deci, vor ocupa functii mai slab platite. Efectul se va prelungi si pentru perioada de pensionare, prin neindeplinirea stagiului complet de cotizare si cuantumul redus al contributiei, soldat cu pensii mai mici fata de situatia standard.

Pentru parintii victimelor, se ia in considerare atat varsta cat si situatia lor materiala, respectiv detinerea de proprietati, eventual beneficierea de pensie si cuantumul acesteia. Durata medie a vietii (speranta de viata la nastere) luata in calcul pentru persoanele adulte este de 80 de ani. In prezent, durata medie a vietii in Romania este de 69,6 ani (diferentiata pentru femei si barbati), iar in tarile dezvoltate ea a ajuns la 85 de ani. Este de asteptat ca in viitorii 50 de ani durata medie a vietii sa sporeasca si in Romania. In anul 1932 era de 42 ani, iar in 1950 durata medie a vietii in Romania nu depasea 55 ani, sporind cu mai mult de 15 ani intr-o jumatate de secol. Este de asteptat ca, in viitor, Romania sa se apropie de nivelul duratei medii de viata pe care tarile dezvoltate o au acum. Supravietuirea si dupa varsta limita luata in calcul (80 ani) poate pune probleme grave de asigurare a resurselor. Plata o singura data a intregii sume datorate inlatura o serie de calcule legate de estimarea inflatiei pe perioadele acoperite, fiind de asteptat ca dobanzile pentru sumele primite, administrate prudent in economii CEC, sa acopere inflatia, iar castigurile peste nivelul inflatiei sa compenseze pentru intervalele de timp necuprinse in calcul, cum ar fi supravietuirea peste varsta de 80 de ani a parintilor si sotiilor, continuarea studiilor si dupa implinirea varstei de 25 ani de catre copiii decedatilor.

Consumul alimentar este determinat pentru 2700 de calorii, ceea ce corespunde, conform studiilor Institutului de Igiena si Sanatate Publica, unui efort fizic si intelectual mediu. Pentru un copil in varsta de pana la 14 ani, ca si pentru o persoana in varsta de peste 65 de ani normativul de consum este de 70% din cel al persoanei adulte. Consumul mediu la nivelul tarii este de 3100 de calorii.

La cuantumul cheltuielilor pentru asigurarea necesarului de calorii se adauga un procent de 10% (pentru bauturi nealcoolice, fructe), in cazul persoanelor adulte si al celor varstnice, si 20% pentru copii si tineri (bauturi nealcoolice, fructe si dulciuri), ceea ce ne apropie de nivelul mediu pe tara. Pentru persoanele din rural, posesoare de terenuri arabile si animale, se considera consumul din productie proprie la nivelul a 60% din cel standard, deci mai raman de acoperit 40%.

Conceptele raportului de expertiza in cazul accidentelor mortale de munca

Abandonul copilului - renuntarea parintilor la cresterea si educatia minorului. Rezultatele diferitelor cercetari privind situatia copiilor evidentiaza faptul ca in familiile monoparentale (in cazul nostru, mama cu copiii) creste riscul abandonului. Datorita lipsei resurselor materiale, unii parinti plaseaza copiii in institutii, dar abandonul se produce si in urma parasirii domiciliului de catre minorii nesupravegheati, minori care ajung sa traiasca in strada, ajungand asa-zisii „copii ai strazii”.  

Autoconsum - echivalentul monetar al produselor si serviciilor produse si consumate in gospodaria familiala, cu referire speciala la produsele agricole.

Calitatea vietii - concept evaluativ, rezultanta a raportarii conditiilor de viata si a activitatilor care compun viata umana, la necesitatile, valorile, aspiratiile umane. Calitatea vietii persoanelor se poate aprecia pe baza unor indicatori care pun in evidenta conditiile materiale: locuinta, venituri, consum, factori biologici: sanatate, ingrijire medicala, formarea capitalului uman: accesul la educatie si cultura, participare sociala: asumarea de roluri in societate, afirmare sociala: valorificarea potentialului de dezvoltare si constituirea unor cariere profesionale in acord cu capacitatile si aspiratiile persoanei.

Ciclul vietii este o expresie care descrie trecerea unui individ prin stadiile succesive ale vietii, de la nastere la moarte prin: copilarie, adolescenta, tinerete, maturitate si senectute.

Costul vietii - totalitatea cheltuielilor de consum ale gospodariei familiale (al unei persoane) pe o anumita perioada de timp (luna, an) pentru a mentine un anumit nivel de trai. Costul vietii depinde de marimea cheltuielilor directe pentru procurarea de bunuri alimentare, nealimentare si servicii, avand doua componente:
- cantitatile de bunuri si servicii achizitionate (un „cos” de bunuri si servicii).
- nivelul preturilor si tarifelor practicate pentru bunurile si serviciile achizitionate.

Depresia - se bazeaza pe o suferinta morala. „Semiologia depresiei este dominata de asocierea unei stari de spirit depresive si a unei lentori psihomotorii. Vinovatia, disperarea, viziunea pesimista asupra existentei si semnele somatice (insomnie, astenie, modificari in plus sau in minus ale apetitului si greutatii) completeaza tabloul clinic si apar in proportii variabile de la un subiect la altul”.

Dezvoltare umana - intrunirea conditiilor de formare a capitalului uman (prin educatie), dispunerea de resurse materiale pentru un trai decent, accesul la ingrijirea sanatatii. Prin contrast, neintrunirea conditiilor dezvoltarii umane duce la marginalizarea si excluderea sociala (saracie si nonparticipare sociala) a persoanei.

Metoda normativa de determinare a costului vietii pentru un nivel de trai decent - opereaza cu cantitati la toate sortimentele de bunuri si servicii din cosul zilnic de consum. In actualele conditii, desfasurarea proceselor si fenomenelor economice din tara noastra a condus la ideea ca nivelul de trai poate fi cel mai bine analizat prin metoda normativa, deoarece ea tine cont de nevoile de consum ale persoanei, care are astfel libertatea de a alege si a-si dezvolta propriul stil de viata in contextul variatiilor pietei (bunuri, preturi).

Nivelul de trai - ansamblul bunurilor si serviciilor de care poate dispune o persoana. Venitul este un indicator grosier al nivelului de trai. Pentru asigurarea existentei, dezvoltarii individuale si afirmarii sociale se impune sa luam in calcul nivelul de trai decent, care presupune raportarea la conditiile existente in societate la un moment dat, exprimand costul vietii in baza unor standarde general acceptate. Necesarul de resurse pentru dezvoltare individuala, participare si afirmare sociala retine calculul standardului decent de viata pentru consumul curent (alimentar, imbracaminte, locuinta, servicii), completat cu o componenta de statut social, care sa permita participarea sociala, si cu una de educatie si formare profesionala, care sa favorizeze afirmarea in societate.

Participare sociala - concept care desemneaza asumarea de roluri active in grupuri sociale, comunitati, organizatii si institutii. Vorbim de participare in familie, participare la invatare, participare la conducerea intreprinderilor, participare politica etc. Participarea este o nevoie psihologica legata de autorealizarea individuala si integrarea sociala, dar si o valoare, in sistemele democratice.

Stil de viata - termen care descrie comportamentul persoanei umane in acord cu valorile si optiunile proprii, prin care organizeaza viata individuala si/sau familiala, (grup social).

Stres - in psihologie, termenul este folosit pentru a evoca multiplele dificultati carora individul se straduieste sa le faca fata (evenimentele stresante ale vietii, numite si evenimente vitale) si mijloacele de care dispune pentru a administra aceste probleme (strategiile de ajustare). 

Suport intrafamilial - ajutor intre membrii unei familii, material sau moral. Aici ne intereseaza suportul intre: parinti si copii, sot si sotie, copii si parinti.

Sanse de viata - un termen utilizat de sociologi pentru a determina probabilitatea ca scopurile de viata sa fie realizate de un individ in actiunea sociala. Achizitiile culturale (educatia) impreuna cu resursele economice influenteaza ciclul vietii si sansele unui tanar, de a ocupa pozitia sociala dorita pe scara prestigiului, puterii sau bogatiei.

Vulnerabilitate psihologica - „exprima dezechilibrele care perturba dezvoltarea si activitatea afectiva, intelectuala, relationala. Ea cere sa se tina cont de repercusiunile mediilor traumatice asupra dezadaptarilor psihice, deviatiilor de conduita, rupturilor. Aprecierea ei se inscrie in cadrul cercetarilor pluridisciplinare si duce la interventii preventive si terapeutice (exemplu: familiale si psihosociale)”.

Te asteapta premii mari trebuie doar sa intri in panelul Mednet

O initiativa indreptata preponderent catre consumatori de orice fel este bine sa fie sustinuta de aceea va invit sa participati activ la campaniile de sondaje realizate de centrul Mednet in viitor. Toate sondajele viitoare vor fi insotite de tombole si premii atractive pentru toti respondentii, care intr-un fel se doreste a fi rasplatit timpul acordat completarii unor sondaje dar mai ale implicarea si interesul fata de campanii. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Compania Mednet Marketing Research Center este membra ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice) fapt ce constituie o garantie in plus pentru calitatea serviciilor oferite. 

Crearea acestui panel are ca principal scop realizarea unei baze de date cu persoanele care sunt de acord sa participe la viitoare sondaje online organizate de compania Mednet Marketing Research Center. Baza de date nou creata va contine o serie de informatii socio-demografice, printre care si adresele de email ale respondentilor. Informatiile furnizate de respondenti vor fi tratate cu maxima confidentialitate, insemnand ca nu vor fi divulgate unor terte persoane ci vor fi folosite in scop intern de compania Mednet Marketing Research Center (pentru invitatii la sondaje si analiza statistica). Persoanele inscrise vor primi pe adresa de email declarata invitatii la sondaje online desfasurate de Mednet Marketing Research Center. Fiecare sondaj online va fi însotit de o noua tombola iar completarea chestionarelor primite pe email ii va inscrie la aceasta tombola, automat. Asadar este o buna oportunitate de a va exprima opiniile si a raspunde la chestionare in primul rand, apoi in al doilea rand automat sunteti inscrisi si la tombole cu premii super atragatoare. Nu trebuie sa ratati nici o sansa, inscrieti-va cat mai repede pentru a nu rata nici un sondaj, respectiv nici o tombola. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Ganditi-va care sunt avantajele inscrierii intr-un panel online, eu va sugerez cateva, cum ar fi: in primul rand veţi face parte dintr-o comunitate online de persoane cu acces la studii de piata actuale si interesante. Aveti o oportunitatea prin care va veti putea exprima opinia despre produsele si serviciile de pe piata romaneasca si veti contribui la imbunatatirea lor in folosul consumatorilor. Apoi toti veti avea sansa, la fiecare chestionar online completat, sa castigati premii in bani sau produse, fiecare studiu desfasurat de Mednet Marketing Research Center venind si cu o tombola cu premii. Dar nu in ultimul rand, veti cunoaste mai bine ce inseamna market research si cum contribuie acesta, prin contactul direct cu dumneavoastra, consumatorul final, la imbunatatirea activitatii companiilor, a produselor si serviciilor oferite de acestea si la cunoasterea in profunzime a societatii. 

https://www.research.net/s/TZKS3DC

Nu uitati ca toti cei care se inscriu in Panelul Online al Mednet Marketing Research Center, participa automat la o tombola cu premii foarte atragatoare, cum ar fi un aparat foto digital Fujifilm sau unul dintre cele 10 USB-uri Flash Driver de 4 GB. Nu mai sta pe ganduri si inscrie-te aici. Poti vizita si pagina de Facebook Mednet pentru a fi la curent cu toate noutatile, sondajele si tombolele viitoare. 

Am pus pentru a va putea usura inscrierea si accesul la sondaje si premii, o imagine Mednet, in partea dreapta a paginii, cu un simplu click puteti intra in panel si va puteti alatura comunitatii Mednet. Mai stai pe ganduri? Este simplu de tot, dai click pe imaginea Mednet, intri in panel, completezi datele necesare, finalizezi actiunea si esti inscris automat la tombola cu premii. Se poate ceva mai simplu de atat? 

Obiectivele unei expertize in caz de accident mortal la locul de munca

Obiectivele unei astfel de expertize pot fi:
- analiza (diagnosticarea) fiecarei familii in parte, pe baza careia sa se determine costurile materiale necesare unui standard de viata care sa permita afirmarea sociala a urmasilor victimelor accidentului. 
- descrierea, pe baza unei analize psihologice, stiintifice, a gradului de afectare morala si suferinta a fiecareia dintre partile civile.
- analiza fiecarei familii in parte, in baza careia sa se determine costurile materiale necesare in viitor pentru existenta si dezvoltare individuala a urmasilor, raportat la standardul de viata anterior, respectiv la situatia materiala si sociala.

Pentru elaborarea obiectivelor am investigat:
- situatia financiara a familiilor (care dupa accidentul si decesul muncitorilor a suferit o deteriorare drastica resimtita de toti urmasii victimelor).
- situatia sociala si sansele de viata, dezvoltare si afirmare sociala ale persoanelor din familiile afectate, elemente care sunt perturbate profund. S-a modificat structura si capacitatea de realizare a functiilor familiei. Sotiile casnice si-au gasit locuri de munca in regim de urgenta, in general slab platite. Rolurile familiale s-au schimbat. Statutul de vaduva pune problema reinsertiei sociale. Stilul de viata al familiei, principiile in jurul carora se organizeaza sunt altele in prezent. Noile circumstante familiale afecteaza dezvoltarea personalitatii copiilor si sansele lor de viata: absenta tatalui, timpul mai scurt petrecut cu mama care lucreaza, depresia mamei, problemele materiale cu care se confrunta familia.

Totodata, evenimentul nefericit a provocat suferinta in familiile urmasilor: durere care se exprima prin plans, depresie, disperare, viziune pesimista asupra viitorului. Tabloul somatic include insomnie, astenie etc. Desigur, suferinta depinde de sensibilitatea individuala si de capacitatea de a o controla. Decesul unei persoane apropiate este considerat, de catre toti specialistii, drept cel mai puternic factor de stres si, prin aceasta, de risc pentru sanatatea fizica si mentala. Schimbarea statutului de persoana casnica cu cel de salariata, deteriorarea situatiei financiare, schimbarea stilului de viata sunt alti factori de stres care, prin cumulare intr-o perioada de timp, sporesc riscurile la adresa sanatatii.


Despagubiri in cazul accidentelor mortale de munca

Accidentele mortale de munca sunt evenimente de viata cu consecinte psihologice, sociale si economice profunde, asupra familiilor din care provin victimele. Cand producerea accidentului se datoreaza altor persoane decat victima, care sunt raspunzatoare fie prin activitatea lor (de la indeplinirea unei sarcini), fie prin abtinerea lor, apare problema raspunderii civile (alaturi de cea penala) si a repararii prejudiciului cauzat. „Repararea prejudiciului, fie patrimonial, fie nepatrimonial, este guvernata de principiile repararii integrale a prejudiciului, repararii prompte si cel al repararii in natura”.

Problemele reparatiilor pentru prejudiciile materiale cauzate, precum si ale despagubirilor banesti pentru repararea daunelor morale sunt amplu discutate in literatura juridica. Una dintre temele centrale ale dezbaterii este constituita din criteriile si metodele de evaluare a despagubirilor banesti. Cum putem determina cuantumul indemnizatiilor cuvenite familiilor in urma unui accident mortal de munca? Prejudiciul patrimonial creat familiei nu este usor de determinat. Ce ar trebui sa luam in considerare: contributia persoanei decedate pana la momentul accidentului sau veniturile probabile ale acesteia in urmatorii ani sau chiar decenii? Dar nevoile urmasilor trebuie sau nu sa fie luate in considerare?

Indemnizatia destinata repararii prejudiciilor morale este si mai dificil de determinat. „Indemnizatia fiind, prin natura ei, patrimoniala, criteriile de stabilire a acesteia trebuie sa fie tot de natura patrimoniala, pentru a fi stiintifice, exacte. Or, in domeniul prejudiciilor morale nu putem apela la criterii de natura patrimoniala pentru evaluarea cuantumului indemnizatiei de reparare”. Solutia problemei nu poate fi cautata doar in spatiul teoriei si practicii juridice. O abordare multidisciplinara este mai fructuoasa. Sociologia, psihologia si economia dispun de instrumentarul teoretic si metodologic pentru identificarea unei metode obiective, stiintifice, de evaluare a despagubirilor datorate urmasilor victimelor unor accidente de munca.

In continuare, sunt prezentate articulatiile teoretico-metodologice ale drumului urmat, pentru constructia unei metode de evaluare a despagubirilor pentru urmasii victimelor intr-un accident mortal de munca: obiectivele, conceptele, procedura de calcul a necesarului de resurse pentru o persoana, instrumentele necesare descrierii afectarii morale si suferintei urmasilor. In final, este prezentat un studiu de caz, o aplicatie cu date construite (fictive) care ilustrează metoda utilizata si rezultatele ei.

Injectia pe benzina

Sistemul electronic de control al injectiei pe benzina ofera mentinerea precisa a raportului aer-combustibil pentru a se potrivi in limite largi conditiilor sub care un motor functioneaza. Sensibilitatea unui sistem de control electronic ofera putere mare motorului cat si economie mentinand in acelasi timp gaze de evacuare putine. 

Sistemele de injectie de benzina pot fi impartite in doua grupe mari 
- injectie multipunct - injectoare pentru fiecare cilindru. 
- injectie mono-punct - un singur injector ce injecteaza combustibil in sistemul de admisie in acelasi loc folosit de carburator. 

Sistemele de injectie multipunct au un injector pe cilindru montat sa ofere un jet de combustibil in galeria de admisie intr-un punct situat imediat in apropierea intrarii in cilindru. Injectia combustibilului in acest punct asigura ca fiecare cilindru primeste partea lui intreaga de benzina, deci fiecare cilindru obtine putere de iesire egala. 

Suprapunerea momentului de admisie a cilindrilor adiacenti alimentati prin carburator poate duce la fenomenul prin care unii cilindrii ar putea prelua din amestecul carburant ce trebuia sa revina altor cilindrii. Acest dezavantaj al influentelor dintre admisii este minimizat de un sistem de injectie multipunct, deci se obtine un motor cu o functionare mai rotunda. Din nefericire sistemul multipunct este mai scump decat un sistem care utilizeaza fie un carburator fie o injectie monopunct. 

Injectia de benzina are loc in galeria de admisie. In mod normal jetul de benzina este orientat direct sore supapa de admisie după cum se vede mai jos. 

Acest jet este produs cu o presiune de circa 2bari ce este ori temporizata ori continua. Prima metoda oferă un jet intermitent de la injectoare care se deschid cel puţin odată pe ciclu pe când metoda continua oferă un jet constant de combustibil intr-o cantitate proporţională cantităţii de aer ce intra in motor . 

Sistemele multipunct sunt controlate ori mecanic ori electronic. Primele folosesc un sistem mecanic pentru a masura aerul si combustibilul ,pe cand al doilea sistem masoara, mentine si injecteaza combustibilul electronic. 

Cele mai multe sisteme mecanice moderne necesita o forma de control electronic pentru a face sistemul sensibil la schimbările de temperatura si presiune, deci au nevoie, împreună cu controlul electronic al pompei de combustibil de modificări fata de tipurile existente înainte care erau complet mecanice.

La ce mai putem folosi cardul bancar?

Impozitele si taxele sunt un rau necesar pentru functionarea statului roman, de aceea ca si cetateni cu buna credinta este bine sa ne achitam de ele intotdeauna. Unul din trei romani considera ca plata taxelor este un proces dificil, in principal din cauza birocratiei, a programului greu de respectat al administratiilor locale si timpului indelungat necesar efectuarii platilor. In acest context, utilizarea cardului pentru plata taxelor si impozitelor locale este o optiune atractiva pentru mai mult de doua treimi dintre romani. 

Orasul Viitorului

Mai sunt cateva zile in care se mai pot plati impozitele si taxele fara penalitati de aceea recomand sa va grabiti si sa folositi cardul pentru achitarea lor. Achitarea cu cardul este cel mai simplu si usor mod pus la dispozitia contribuabililor. Utilizarea platii cu cardul are multe avantaje, de la comision zero la plata cu cardul a taxelor si impozitelor, la economisirea de timp prin evitarea drumului la bancomat. Plata cu cardul prezinta siguranta sporita datorita eliminarii riscurilor generate de manevrarea numerarului (furt, pierdere) si obligativitatii aprobarii oricarei tranzactii de catre posesorul cardului (prin codul PIN sau semnatura). In plus puteri valorifica diversele oferte puse la dispozitie de catre banci exclusiv pentru carduri, cum ar fi cash-return sau rate fara dobanda. Nu uitati ca, in ceea ce privește platile online, principalele avantaje vizeaza in special confortul contribuabililor: tranzactiile se pot efectua de oriunde, 24 de ore din 24, inclusiv sambata si duminica, in conditii de securitate recunoscute pe plan international. 

Taxele si impozitele locale pentru sectoarele 2, 3 si 4 din Bucuresti, Cluj-Napoca si Targu Mures pot fi platite cu cardul in noua locatii special deschise in perioada 4 - 31 martie in centre comerciale. Plata taxelor si impozitelor locale se poate face in cadrul locatiilor speciale cu orice tip de card bancar, cu ajutorul aceluiasi sistem informatic disponibil si la administratiile fiscale. Astfel, in baza actului de identitate, contribuabilii vor afla cu exactitate sumele de plata, inclusiv eventualele restante, si pot decide sa le plateasca partial sau integral. Lista cu locatiile unde sunt instalate locatii speciale este disponibila la urmatorul link

Taxele si impozitele locale pot fi platite cu cardul la 18 infochioscuri instalate in supermarket-urile si mall-urile din sectoarele 2 si 6 din Bucuresti si Ploiesti. Procedura de plata a taxelor si impozitelor la infochiscuri presupune scanarea actului de identitate al contribuabilului pentru a afisarea sumelor de plata si introducerea unui card bancar pentru achitarea partiala sau integrala a obligatiilor fiscale. Lista cu locatiile unde sunt instalate infochioscuri este disponibila la urmatorul link

Anul acesta este organizata si o competitie intre orase care are ca scop mobilizarea contribuabilor in folosirea platilor cu cardul a taxelor si impozitelor. Asadar toate primariile din Romania care accepta plata taxelor si impozitelor cu cardul au fost invitate sa participe la competitia nationala de plata a taxelor si impozitelor locale cu cardul, derulata in perioada februarie - martie 2013. Pentru a oferi sanse egale tuturor primariilor care accepta plata taxelor si impozitelor cu cardul, orasul castigator va fi desemnat in functie de numarul de plati cu cardul raportat la 1.000 de locuitori, iar cele sase sectoare din Bucuresti vor fi considerate in mod individual in cadrul competitiei. Orasul cu cele mai bune rezultate privind plata taxelor cu cardul va primi titlul de "Orasul viitorului" si va fi premiat cu o expozitie tehnologica interactiva, cu acces liber, in care vor fi prezentate publicului larg tehnologiile inovatoare de plati dezvoltate de Visa Europe si de partenerii sai. 

Plateste impozitele si taxele cu cardul si sustine orasul tau in competitia “Orasul Viitorului”. Nu uitati ca a fost creata o aplicatie informativa pe Facebook prin care contribuabilii pot afla detalii privind modalitatile de plata a taxelor si impozitelor locale cu cardul, beneficiile platii cu cardul si despre competitia nationala de plata a taxelor si impozitelor locale cu cardul. Numai inscrierea in aplicatia de pe Facebook poate aduce norocosilor unul din cele doua smartphone-uri Samsung Galaxy SIII oferite prin tragere la sorti. 

Dinamul

In principal dinamul este alcatuit dintr-o bobina conductoare care e rotita intr-un flux magnetic. Bobina e fixata in jurul unui miez din fier moale la capatul caruia este montata o roata de curea antrenata de o alta roata actionata de arborele motorului termic. Desi unele dinamuri folosesc magneti permanenti pentru a produce fluxul magnetic, majoritatea dinamurilor autovehiculelor folosesc electromagneti, deoarece puterea acestor magneti poate scadea in timp si reduce puterea dinamului. 

Redresarea curentului alternativ intr-un sistem cu dinam este realizata de un comutator o parte cilindrica, realizat din segmente de alama colectorul, care e fixat la un capat al rotorului si doua perii de carbon care freaca colectorul pentru a colecta curentul: o perie e conectata la masa si cealalta la bornele principalele. Multe dinamuri, au un terminal mic situat adiacent principalului terminal. Un capat al bobinei aflat in campul magnetic este conectat la acest mic terminal, iar celalalt capat al bobinei e conectat la carcasa. 

Regulatorul de tensiune al dinamului este realizat intr-o cutie care e montata la distanta de dinam. Acesta are ca element final un releu electromagnetic care permite curentului sa circule dinspre dinam spre baterie, dar nu invers. Astfel se impiedica curentul sa circule dinspre baterie spre dinam cand dinamul nu functioneaza sau cand tensiunea dinamului este mai scazuta decat cea a bateriei. Un releu defect va permite dinamului sa actioneze ca motor iar daca aceast lucru apare frecvent, va produce in scurt timp inrosirea cablurilor. 

Regulatorul controleaza activitatea dinamului pentru a regla tensiunea de incarcare a bateriei. De asemenea, el previne deteriorarea dinamului, in mod special in cazul unei viteze de rotatie prea mari, limitand tensiunea de incarcare la nivelul de siguranta. 

Cand bateria este incarcata complet, tensiunea ei este de 14,4 V, asadar regland regulatorul asa incat sa limiteze incarcarea la cifra respectiva, este prevenita supra-incarcarea acesteia. 

Dupa pornirea motorului termic, energia electrica este produsa de dinam, asa ca este necesara reglarea tensiunii dinamului daca echipamentul electric al vehiculului, fixat sa actioneze la o tensiune de 12V, nu este defect. 

Reglarea de tensiune este obtinuta folosind contactele releului pentru a intrerupe curentul de excitatie. Aceste contacte vibreaza la o cota aproximativ constanta si controleaza curentul variind durata relativa de conectare pe o perioada a unui ciclu de conectare. Adesea se instaleaza doua regulatoare, unul de tensiune iar celalalt de curent. 

O masina performanta are nevoie de o anvelopa performanta

Parerile sunt impartite intotdeauna cand vine vorba de masini si anvelope, de multe ori am fost pus in situatia de a explica clientilor ca este mai bine daca ai o masina performanta sa o echipezi cu anvelope performante. De cele mai multe ori oamenii sunt reticenti cand incerci sa-i faci sa inteleaga ca o anvelopa buna in timp te scuteste de alte probleme tehnice si cheltuieli in plus. 

Anvelope Michelin

In multe cazuri m-am lovit de clienti cu bolizi si masini de peste 20.000 euro care veneau sa cumpere anvelope ieftine “no name” sau second hand, parca este “un dat” ca majoritatea care investesc intr-o masina scumpa pe urma se asteapta ca toate consumabilele si piesele de schimb pentru un model mai scump sa fie cele mai ieftine de pe piata. Pornind de la ideea “Gratis nu exista, ieftin nu rezista”, va puteti imagina in primul rand vizual cum ar arata un bolid de peste 20.000 euro echipat cu anvelope second uzate si pe fiecare roata alt model...este ca si cand ai fi mire si mergi la nunta intr-un costum Armani si incaltat cu tenesi sau adidasi luati din second. Un alt exemplu asemanator este prezenta celebrului reprezentant al FMI, Jeffrey Franks la o intalnire cu oficialitatile romanesti intr-un costum impecabil dar incaltat cu o pereche de pantofi gauriti in talpa, despre care toata mass-media a vuit zile intregi. 

Concret ar fi bine sa aveti in vedere cand sunteti posesor de autoturism scump si vi se spune in mod eronat ca anvelopele second sunt bune si ele, urmatoarele situatii. Orice anvelopa second are deja o uzura fizica, in general o anvelopa are o durata de viata de 7 ani chiar daca este noua, dupa 7 ani trebuie casata pentru ca nu mai prezinta garantii, cauciucul din care se confectioneaza in timp isi pierde din calitati si proprietati. Sa presupunem ca anvelopa second se incadreaza sub 7 ani, este bine cunoscut ca masinile in general sunt diferite si sunt conduse diferit, unii soferi conduc mai sportiv, altii sunt mai atenti, in functie de condus anvelopele se pot uza in mod diferit. Apoi daca masina pe care au fost inainte avea diferite probleme tehnice, sa zicem ,o directie nereglata, sau rotile ne-echilibrate corect, in mod normal toate acestea duc la o uzura diferita si specifica a anvelopelor care echipeaza masinile respective. Prin urmare daca achizitionezi anvelope second cu grade de uzura provenite in urma unor defectiuni de ordin tehnic si le pui pe masina ta din cauza uzurii va provoca o dereglare a directiei, va trage volanul intr-o parte sau va dezechilibra rotile. Recomand celor care vor sa-si schimbe anvelopele pe cat posibil sa evite anvelopele second, mai bine sa investesti in anvelope noi si performante pentru a preintampina probleme tehnice viitoare cu masina, care sunt mult mai costisitoare decat valoarea unor anvelope performante. In plus anvelopele uzate va pot pune chiar si propria viata in pericol, de aceea au fost schimbate de altii, pentru ca nu mai prezentau garatii si nu mai erau optime pentru rulare. Toate testele tehnice efectuate de specialisti cu anvelope second arata concert si fara echivoc ca din cauza uzurii canelurilor, a santurilor, cu cat adancimea lor este mai mica, distanta de franare creste foarte mult, mai ales in conditii meteo nefavorabile cum ar fi carosabil ud, sansele de derapaj si acvaplanare sunt cel putin duble la anvelopele second, ca sa nu mai vorbim de zapada si polei, conditii in care majoritatea evenimentelor rutiere se datoreaza echiparii necorespunzatoare a autovehiculelor. La anvelopele second nici nu poti sti daca au fost depozitate si pastrate in conditii optime dupa ce au fost date jos de pe masina, multe dintre ele prezinta deformari de la depozitare, multe au stat in aer liber, cauciucul se poate usca si crapa in conditii improprii, multe sunt expuse luminii solare si conditiilor meteo, care toate impreuna duc la o imbatranire prematura a anvelopelor iar cand vor fi repuse in uz pot ceda brusc, exemplele si urmele lor pot fi vazute pe marginea drumurilor publice. La fel cum nu puteti sti daca au fost sub sau supra umflate, sau daca au fost folosite la suprasarcina, conditii care afecteaza anvelopele in general, putand ceda brusc, apoi stati si va ganditi oare din ce cauze cedeaza. Recomand sa fiti cu atentie sporita si sa va ganditi inainte de a achizitiona anvelope second la un pret de nimic, ca in viitor sa nu aveti surprize neplacute, dar ca sa puteti dormi linistiti noaptea si conduce in siguranta, cel mai bine este sa achizitionati intotdeauna anvelope noi si performante. 

Siguranta si performanta

Un alt tip de anvelope destul de ieftine sunt cele recontidionate sau resapate, in principiu sunt bune fiindca procedura de reconditionare implica aplicarea unui nou strat de cauciuc, dar si metoda aceasta trebuie sa tina cont si sa indeplineasca anumite proceduri standardizate, pe care unii producatori nu le aplica. Nu toate anvelopele sunt bune pentru reconditionat, la fel cum omul este cel care face selectia anvelopelor pentru resapat, poate interveni subiectivismul si incalcarea unor reguli de siguranta in favoarea unui castig rapid. Desi stratul superior care se aplica peste anvelopele resapate este nou, intaritura si partea interioara ramane tot cel vechi care poate avea unele deteriorari si uzuri nedepistate si la fel puteti avea surprize ca cedeaza brusc si nu stiti de ce, totusi vorbim de o anvelopa uzata la care se aplica tot ce am semnalat mai sus. Iar cand este vorba de siguranta noastra si a celorlalti participanti la trafic, oricat de ieftin ar fi pretul anvelopelor reconditionate, nu le recomand pentru ca durata lor de viata este din start injumatatita, iar economia nu este mai mare de 30-40% din pretul anvelopelor noi. 

Exista si anvelope second care sunt recanelate, pe acestea chiar nu le recomand, la fel cum nu recomand nici pe cele second in general. Exista diferite masinarii cu care poti adanci canelurile din anvelope cu cativa milimetri in functie de cat sunt de uzate, costurile unei anvelope recanelate sunt intr-adevar mai mici dar la fel cum am mentionat mai sus cu privire la anvelopele second nu le recomand pentru siguranta si economie. Anvelopele recanelate se mai pot folosi ce-i drept o perioada de timp, dar costurile sunt destul de mari raportate la perioada de utilizare, in plus pot ceda brusc din cauza uzurii. 

Daca ne referim la anvelopele noi diferentele de pret pot fi explicate foarte usor. Ca sa ne facem o idee mai larga asupra anvelopelor, este bine de stiut ca procesul de productie a unei anvelope incepe cu o selectie a diferitelor tipuri de cauciuc, rasini speciale, negru de fum, pigmenti, antioxidanti, bioxid de siliciu si alti aditivi care se vor combina pentru a conferi caracteristicile dorite pentru fiecare tip anvelopa in parte. Pentru fiecare din componentele principale ale anvelopei se folosesc compusi diferiti. Procesul de productie a anvelopelor in general este cam acelasi, uneori cu mici diferente, insa ce face diferenta de pret este doar pretul si calitatea compusilor folositi in productie, care in produsul finit se regasesc in calitate si rezistenta la uzura, astfel incat este usor sa ne imaginam ca o anvelopa ieftina este fabricata din materiale ieftine iar durata ei de viata este mai scurta decat a unei anvelope performante confectionata din compusi de calitate superioara. Totul are o logica, nu poti avea pretentii de la o anvelopa ieftina ca sa aiba aceleasi calitati si compozitie cu una performanta, prin urmare procentul economisit initial de 10-15% prin achizitionarea unei anvelope ieftine, dar cu o durata de folosinta cu mult mai scurta si o siguranta indoielnica este doar pe termen scrut si iluzoriu. Avem falsa iluzie ca am facut o afacere buna, insa nu vedem ca in comparatie spre exemplu cu o anvelopa Michelin putin mai scumpa dar cu o durata de viata mult mai lunga, economisim de fapt in realitate. Pentru a intelege, un simplu calcul matematic poate fi ajutator, astfel o anvelopa ieftina te tine 2 ani, iar una performanta cel putin dublu, astfel incat pentru aceeasi perioada de folosinta a unei anvelope performante esti nevoit sa cumperi 2 anvelope ieftine, iar daca aduni costurile totale, iti dai seama ca investitia in anvelope ieftine este de fapt cu 60-70% mai mare decat intr-o anvelopa performanta. 

Anvelopa Michelin

Dintre toate anvelopele care se afla pe piata si sunt destinate echiparii autovehiculelor folosite de publicul larg, de departe producatorul Michelin detine topul clasamentelor europene la anvelope indiferent de dimensiuni sau destinatie. Recomand anvelopele Michelin pentru ca anual, producatorul de anvelope investeste sume consistente in cercetare, cu rezultate remarcabile in siguranta si performanta anvelopelor fabricate. 

Strategia Michelin se concentreaza pe proiectarea si fabricarea unor anvelope care sa combine siguranta in toate conditiile de rulare (pe carosabil umed si uscat, in linie dreapta, dar si in viraje) eficienta energetica optima si randamentul kilometric sporit, care influenteaza in mod direct costul total al exploatarii unui vehicul, o preocupare majora pentru consumatori, chiar daca nu apare inclus in noua reglementare. Longevitatea anvelopelor existente pe piata difera foarte mult. Exista anvelope cu o durata de exploatare dubla fata de alte anvelope sau anvelope care pot fi rulate cu un an in plus fata de celelalte. Toate acestea fac diferenta intre o calatorie sigura si fara evenimente si o calatorie cu un anumit risc de evenimente nedorite. Michelin prin produsele sale superioare, vinde siguranta si performanta, este recomandat pentru o masina performanta o anvelopa la fel de performanta. 

melimeloparis.ro