Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Aflati cum intretinerea masinii nu o sa va mai streseze niciodata

Industria auto ocupa multe procente din economia nationala, traim in epoca in care nu mai poti concepe viata fara masini si nu este zi in care sa nu utilizam masinile. Ca orice obiect produs de om si masinile necesita intretinere sau in timp unele piese, din componenta lor, sufera uzuri mai mici sau mai mari necesitand repararea sau schimbarea lor integrala. Inca de la inceputurile industriei auto s-a dezvoltat si ramura de piese si componente auto pentru schimb, la fel ca si cei care le comercializeaza sau le aduc service-urilor sau direct clientului. 

Cred ca sunt multi posesori de autoturisme care s-au lovit de urmatoarele situatii: aveati nevoie de o piesa, ati mers la un magazin auto si nu o aveau pe stoc, sau eveau o echivalenta de la un alt producator, sau putea fi livrata doar in anumite zile cu comanda speciala sau pur si simplu avea un pret destul de mare, iar niciuna dintre variante nu va era de folos si trebuia sa mergeti la un alt magazin si tot asa pana gaseati un magazin care sa va ofere piesa, pretul si timpul de livrare ideal. Dar in tot acest interval ati pierdut timp pretios, nervi si stres poate chiar si bani. Rezolvarea acestor probleme au gasit-o cei de la Site Auto intr-un mod foarte ingenios punand la dispozitia furnizorilor de piese si accesorii auto o platforma in care se inregistreaza si-si pun la dispozitia clientilor serviciile, intr-un mod cat se poate de transparent. Iar pentru clienti ofera accesul la o lista de furnizori de piese si accesorii auto printr-o simpla inregistrare, poti cere o oferta scrisa prin email, telefonic sau fax de la furnizori in cel mai scurt timp si poti alege oferta cea mai buna si accesibila de acasa sau de la birou, totul intr-un mod cat se poate de transparent. 


Pe langa serviciul mai sus mentionat Site Auto mai ofera stiri si anunturi auto dar si calculatoare utile cum ar fi calculator taxa auto 2013, calculator alcoolemie, calculator RCA, calculator impozit auto 2013, calculator distanta si calculator consum.


Parametrii dinamici ai autovehiculului

Performantele dinamice ale autovehiculelor depind de performantele dinamice ale motorului cu care sunt echipate, puse in evidenta prin caracteristica externa. Pe baza acestei caracteristici se pot stabili cei mai importanti factori de exploatare ai autovehiculului precum factorul dinamic.

Factorul dinamic variaza in functie de viteza de deplasare, diagrama D= f (v) este mentionata in literatura de specialitate sub denumirea de caracteristica dinamica a autovehiculului.

Forta de tractiune maxima reprezinta valoarea maxima a fortei dezvoltata la corpul sau rama autovehiculului care poate fi folosita pentru tractarea diverselor masini de lucru sau a remorcilor. La tractoare, forta de tractiune maxima este indicata functie de treapta de viteza pentru o anumita patinare admisibila.

Viteza maxima reprezinta viteza reala, in Km/h, cu care se poate deplasa pe un drum orizontal un autovehicul, in conditii normale, la treapta superioara de viteze si cu sarcina utila maxima.

Panta maxima, exprimata in grade sau procente, pe care o poate urca autovehiculul cu sarcina utila maxima. Panta maxima se indica atat pentru treapta inferioara cat si pentru treapta superioara de viteze.

Stabilitatea autovehiculului reprezinta capacitatea acestuia de a se deplasa pe pante, drumuri inclinate, curbe etc., fara a se rasturna sau derapa.

Capacitatea de trecere a autovehiculului

Prin capacitatea de trecere se intelege posibilitatea autovehiculului de a se deplasa pe drumuri sau terenuri accidentate si de a trece peste obstacole.

Capacitatea de trecere este caracterizata de urmatori parametrii:

Presiunea specifica pe sol data de raportul intre greutatea de exploatare la tractoare sau greutatea totala la automobile si aria suprafetei de contact intre pneuri sau senile si sol. Cu cat presiunea specifica este mai mica cu atat autovehiculul se poate deplasa mai usor pe terenuri moi (cu zapada, nisip, mlastina etc.). La constructiile actuale presiunea specifica are valorile:

(0,6 − 1,4)10 la a -5-a Pa pentru tractoare pe pneuri.
(0,4 − 0,7)10 la a -5-a Pa pentru tractoare pe senile cu destinatie generala.
(3,0 − 5,5)10 la a -5-a Pa pentru autocamioane.

Lumina care indica inaltimea maxima a obstacolelor peste care poate trece autovehiculul. Capacitatea de trecere este cu atat mai mare cu cat raza longitudinala, respectiv transversala vor fi mai mici.

Raza longitudinala si raza transversala determina capacitatea de trecere invers proportionala cu marimea lor . Astfel, pentru o valoare data a apatamentului si ecartamentului, capacitatea de trecere este cu atat mai mare cu cat raza longitudinala, respectiv transversala vor fi mai mici.

Raza minima de viraj care este distanta intre centrul de viraj si centrul puntii din spate a automobilului la un unghi de pivotare maxim al rotilor de directie, determina capacitatea de trecere cu atat mai mare cu cat este mai mica.

Raza rotilor autovehiculelor influenteaza capacitatea de trecere peste obstacole orizontale sau verticale. La automobile obisnuite, cu o punte motoare, inaltimea unui obstacol vertical peste care trece este h =2/3 r, iar la automobile cu mai multe punti motoare h ≈ r . Latimea canalului peste care poate trece un automobil, cu conditia ca marginile acestuia sa fie suficient de rezistente este b ≅ r, iar la automobile cu mai multe punti motoare b = 1,2r.

In cazul tractoarelor, valorile respective se refera la razele rotilor din fata. Pentru tractoarele cu senile, latimea canalului peste care poate trece este b ≈ L, iar inaltimea peretelui vertical este limitata de unghiul limita de stabilitate.


Numarul de roti motoare influenteaza capacitatea de trecere, aceasta fiind cu atat mai mare cu cat numarul de roti motoare este mai mare.

Inchirieri auto Bucuresti

In ultimii ani Romania a inregistrat o cresteere economica in toate domeniile, chiar daca acest lucru nu se reflecta in realitate din cauza crizei economice. Multe intreprinderi au fost privatizate, multe terenuri au fost vandute oamenilor de afaceri din Vest si multe companii imobiliare straine au venit in Bucuresti cu gandul de a construi afaceri prospere. Pe langa acest lucru, Bucurestiul este de asemenea inima economica a Romaniei. Cu o populatie de peste 2 milioane de locuitori este cel mai mare oras din Romania si multi dintre cei din provincie incearca sa-si deschida o afacere in Bucuresti sau macar sa se mute si sa lucreze acolo fiindca si salariul este considerabil mai mare. 

Asadar, Bucurestiul fiind centrul economic al Romaniei este de asemenea si locul de intalnire al multor oameni de afaceri, atat din strainatate cat si din tara. Tocmai din acest motiv multi din cei care viziteaza capitala sunt nevoiti sa apele la o agentie de inchirieri auto Bucuresti. Piata de inchirieri auto este foarte dezvoltata in Bucuresti, gasindu-se masini de inchiriat incepand de la Dacia Logan pana la luxoasele limuzine germane ce pot fi inchiriate cu tot cu sofer. 

Majoritatea turistilor sau oamenilor de afaceri ce vin in Bcuresti calatorsc cu avionul, iar principalul aeroport international este aeroportul Henri Coanda – cunoscut si ca aeroportul Otopeni. Aeroportul Otopeni se afla la 11 km de Bucuresti si nici un mijloc de transport in comun nu face legatura intre oras si aeroport, cu exceptia taxiurilor. Insa reputatia taximetristilor din aeroportul Otopeni nu este una tocmai buna, ei fiind cunoscuti pentru tarifele peste masura pe care le percep. Asadar, cea mai sigura solutie ar fi sa apelati la o firma de inchirieri auto Bucuresti precum EvoRent. Multe din firmele de inchirieri auto au masini ce-si astepata clientii in mai multe locatii din Bucuresti, printre care si in aeroportul Otopeni. Si chiar daca nu sunt masini pregatite in aeroportul Otopeni, majoritatea agentiilor de inchirieri masini Bucuresti va vor trimite un sofer cu masina aleasa, pentru a va escorta si a va inmana autovehiculul. 

Cum gasesc o firma de inchirieri auto Bucuresti? 

Cum suntem in plina era a tehnologiei, gasirea unei agentii de inchirieri auto Bucuresti cu predarea masinii in Otopeni nu ar trebui sa fie un lucru prea greu de realizat. Cu o simpla cautare pe Google veti gasi cu siguranta o astfel de firma sau daca vreti sa mergeti la sigur, firma EvoRent va asigura masini moderne, curate la preturi accesibile.


Greutatea autovehiculului

Greutatea autovehiculului poate fi constructiva si de exploatare.

Greutatea constructiva este greutatea autovehiculului nealimentat cu combustibil, ulei, lichid de racire, fara scule si greutati suplimentare si fara operator. Parametrul serveste la aprecierea consumului de metal si materiale care au intrat in constructia autovehiculului.

Greutatea de exploatare reprezinta greutatea totala a autovehiculului gata pentru executarea unei anumite lucrari. La automobile in functie de starea in care se gasesc deosebim: greutatea constructiva in stare nealimentata, fara scule si roata de rezerva.

Greutatea proprie automobilului este greutatea in stare alimentata cu combustibil, lubrifianti, lichid de racire, prevazut cu roata de rezerva si scule.

Greutatea totala este greutatea proprie la care se adauga sarcina maxima utila si greutatea operatorului.

O masina pentru fiecare

O caracteristica a evolutiei omului a fost, inca, din cele mai vechi timpuri schimburile materiale si spirituale, care au stat la temelia dezvoltarii civilizatiilor. Schimburile comerciale, transportul si evolutia tehnologica au facut ca in scurt timp sa se ieftineasca tehnologia, care implicit a facut ca mase largi de oameni sa se bucure de o bunastare generala si sa-si poata permite, la un pret rezonabil, produse care sa le imbunatateasca nivelul de trai. In zilele noastre asistam la o globalizare a comertului, transporturilor si serviciilor la un nivel nemaintalnit. 

Dupa revolutia din decembrie ’89 pe langa deschiderea spre occident si imbratisarea democratiei, economia de piata libera a avut un impact deosebit asupra pietei auto. Daca in comunism autoturismul reprezenta un lux dupa 20 de ani de la revolutie, autoturismul devine o necesitate, iar numarul de masini pe cap de locuitor prezinta o crestere evidenta de la an la an. Astfel putem spune ca achizitionarea unui autoturism a devenit mult mai accesibila, iar pretul din ce in ce mai mic al masinilor noi sau second, dar si oferta variata si abundenta a parcului auto, duce la o dezvoltare vertiginoasa a pietei auto autohtone. 

Daca in urma cu 10 ani cine dorea sa vanda sau sa cumpere o masina era nevoit sa mearga la targul de masini, astazi cand internetul face parte din viata noastra cotidiana, poti sa-ti alegi o masina sau sa vinzi una, accesand simplu si usor un site de anunturi auto. Oferta este bogata si in situri, unele sunt generale, altele cu plata, altele cu membri, altele specializate sau gratuite. Un site specializat in anunturi de vanzare/cumparare auto, dar gratuit, este VanzariAuto.ro, care permite publicarea de anunturi cu masini noi sau second spre vanzare. Publicarea unui anunt pe site de face in cel mai usor mod posibil, nu necesita inregistrare ci doar o simpla validare cu un click pe un link primit in email. Situl are o interfata usor de navigat, oferind diverse optiuni de filtrare dupa marca, model, date tehnice si pret in gasirea autoturismului preferat. Contactul dintre vanzator si potentialul client se face la fel de usor in mod direct prin telefon sau printr-un formular de contact prin email, disponibil fiecarui anunt in parte. 

Atat posesorii dar si pasionatii de masini pot utiliza un site profesionist, specializat in anunturi de vanzare/cumparare auto, simplu si usor cu un simplu click in mod gratuit.

Parametri constructivi ai autovehiculului

Aprecierea obiectiva a calitatilor diferitelor tractoare si automobile se poate face cu ajutorul unor parametri. Acestia servesc si pentru a scoate in evidenta daca autovehiculele corespund conditiilor de lucru impuse de exploatare. Se intalnesc parametri constructivi, dinamici si economici.

Parametri constructivi ai autovehiculului sunt: dimensiunile principale, greutatea, capacitatea de trecere peste obstacole.

Dimensiunile principale sunt: dimensiuni de gabarit precum lungimea, latimea si inaltimea, tinand seama de cabina si caroserie.

Apatamentul reprezinta distanta intre axele geometrice ale puntilor autovehiculului. La automobilele cu trei punti apatementul se considera distanta dintre axa puntii din fata si jumatatea distantei dintre cele doua punti din spate. In acest caz se indica suplimentar si distanta dintre cele doua punti din spate. La tractoarele pe senile apatamentul reprezinta distanta dintre axa roti de intindere si axa rotilor motoare. Se indica si lungimea de sprijin a senilei.

Ecartamentul reprezinta distanta dintre planele mediane ale rotilor aceleiasi punti. Pentru autovehicule prevazute cu roti duble la una din punti, ecartamentul se da ca distanta dintre planele longitudinale care trec prin jumatatea distantei dintre cele doua roti. La tractoarele pe senile ecartamentul reprezinta distanta dintre planele longitudinale de simetrie ale celor doua senile.

Lumina sau garda la sol este distanta dintre teren si punctul cel mai jos al autovehiculului. Consolele din fata si cele din spate sunt distantele masurate pe orizontala dintre axa de simetrie a puntii din fata, respectiv a puntii din spate, pana la extremitatea din fata, respectiv din spate.

Raza longitudinala de trecere este raza unui cilindru virtual tangent la rotile din fata, din spate si punctul cel mai de jos al autovehiculului situat intre acestea.

Raza transversala de trecere este raza uni cilindru virtual tangent la rotile aceleiasi punti si la punctul cel mai de jos situat intre acestea.

Unghiurile de trecere din fata si spate sunt unghiurile determinate de sol si tangentele duse la roti prin punctele extreme inferioare din fata si din spate.

Inaltimea platformei este distanta de la sol la podeaua platformei autovehiculului. Dimensiunile platformei sau lazii autovehiculului sunt lungimea, latimea si inaltimea lazii masurate in interiorul acesteia.

A perfect touch

Anul trecut in decembrie, cu doua saptamani inainte de Craciun am hotarat sa-mi tin pormisiunea si sa-mi vizitez mama, in Viena, intr-un weekend prelungit si cu aceasta ocazie sa vizitez si targul de Craciun, despre care am auzit ca este o atractie turistica. Am hotarat sa fac calatoria cu trenul avand o slabiciune pentru trenuri inca din copilarie, desi in ultimii ani am facut-o tot mai rar, de data aceasta nu am ratat ocazia de a calatori cu trenul pana la Viena. Nu obisnuiesc sa dorm cand calatoresc asa ca am renuntat la biletul pentru cuseta si am luat unul standard pentru clasa 2, aveam un rucsac mic cu strictul necesar si geanta cu laptopul. Pana in Budapesta, am calatorit aproape singur, in vagon, s-au mai perindat 2-3 calatori care au coborat intre timp, desi nu imi displacea situatia. 

In Budapesta am avut parte de o surpriza neasteptata, a urcat in acelasi vagon o domnisoara inalta, genul de femeie ce o vezi intre modelele de la Victoria Secret’s. Trecand pe langa mine, am simtit un usor parfum care mi-a captat toate simturile si mi-a atras atentia asupra femeii, soarta a facut ca s-a asezat vis-a-vis diametral opus, cu fata spre mine. Imi imaginam daca as fi fost un cautator de modele pentru o agentie internationala ce simplu ar fi fost totul sa o abordez nonsalant sa-i las o carte de vizita si sa schimbam cateva vorbe, eventual sa-i fac o invitatie la un casting, dar asa cu activitate in domeniul pieselor auto m-am rezumat sa o urmaresc din priviri, pentru un timp. 

Domnisoara calatorea doar cu o geanta de femeie, destul de voluminoasa, niciodata n-am inteles de ce o femeie trebuie sa care dupa ea in geanta o gramada de chestii care nu tin de strictul necesar, insa cred ca este o abilitate pe care o dezvolta femeile in timpul adolescentei si le tine toata viata. Dupa cateva minute am sesizat ca da semne de plictiseala privind peisajul si a cotrobait putin in geanta scotand o trusa de machiaj si a inceput sa-si faca mici retusuri la machiaj. Priveam peisajul si cu coada ochiului eram atent la tipa, eram sigur ca a observat ca o urmaream, dupa ce a pus si luciu de buze s-a mai privit odata in oglinda, multumita de rezultat mi-a zambit cu subinteles si a continuat sa priveasca peisajul. In mintea mea faceam planuri si asteptam un moment oportun sa intru in vorba cu ea, nu a trecut mult timp si parca ghicindu-mi gandurile mi-a sustinut privirea si am sesizat un usor zambet de superioaritate cum i se schiteaza pe fata. Simteam provocarea cum pluteste in aer, s-a intors spre geanta si a scos din geanta un laptop, am zis gata ne duelam in laptopuri sau cel putin o sa gasesc un motiv acum sa sparg gheata. 

Am sesizat de indata forma subtire a laptopului, mi se parea un design cunoscut, parca se asemana cu Asus Zenbook, aceeasi forma avea si laptopul domnisoarei, dar parca totusi era alt model. Eram de-a dreptul intrigat nu puteam sa-l identific, am renuntat total la competitie si mi-am lasat laptopul in geanta unde era si pana atunci, simteam ca am pierdut din start razboiul. L-a pus pe genunchi si l-a deschis, intr-adevar era Asus, dar totusi ce model, deja ma intriga de-a dreptul nu-mi mai puteam lua ochii de la laptopul ei, eram captivat de design, de forma eleganta metalica asemanatoare cu linia stilistica intalnita la Asus Zenbook. 

Eram atent la tipa, a pornit laptopul si dupa cateva secunde am vazut ca a inceput cu mana dreapta sa stearga ecranul, am zis in gandul meu poate era murdar si cum cadea lumina pe ecran o fi deranjat-o pe blonda. Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca a inceput si cu stanga sa stearga ecranul in partea stanga, totusi ce ma intriga era faptul ca stergea de zor de vreo 2-3 minute. Un zambet mi-a incoltit in coltul gurii, cand mi-am adus aminte ca am in geanta laptopului o bucata de piele de caprioara cu care imi sterg ecranul si eram gata sa ma ridic sa-i ofer pielea de caprioara ca sa o ajut, ca se chinuia saraca deja de cateva minute, aceasta fiind si o modalitate prin care sa intru in vorba cu ea. Totusi inainte sa fac vreun gest in acest sens tipa mi-a aruncat o privire ingamfata si si-a continuat netulburata activitatea. Nu mai intelegeam nimic, eram blocat, nu pricepeam ce face acolo, de cand a pornit laptopul nu am vazut sa se atinga deloc de touch pad, nu am vazut sa fi scos cumva un mouse, nici macar mouse wireless n-am vazut. Continuam sa-i urmaresc miscarile cu care se juca pe ecranul laptopului, nu-mi puteam ascunde uimirea, cred ca aveam o fata "a la Louis du Funes"...


Eram intrigat de-a dreptul, nu puteam intelege ce tot face la ecran, fara sa se atinga macar de touch pad si ea ... sunt sigur ca mi-a observat mirarea pentru ca zambea si se simtea extraordinar de bine, pe seama mea si a surprizei mele. Nu mai puteam de curiozitate, trebuia sa aflu ghidusia neaparat, nu mai aveam astampar, ma inundau sentimente, trairi si emotii ce nu imi dadeau pace si parca ma impingeau de la spate sa actionez, sa fac ceva sa-mi satisfac curiozitatea nemarginita. Timpul trecea si trenul inghitea kilometru dupa kilometru, nu mai aveam ochi decat pentru laptopul acela si urmaream cu uimire toate gesturile si miscarile tipei care nu se mai oprea, se ocupa doar de ecranul laptopului, uneori parca il mangaia, alteori parca il stergea rapid, alteori doar il atingea usor, dar una peste alta tipa era foarte incantata cu ceea ce facea si vedeam asta, ceea ce marea si mai mult nervozitatea si curiozitatea mea. 

In final n-am mai rezistat, m-am ridicat, am luat un aer nonsalant si am pornit spre capatul vagonului ca apoi la intoarcere sa vad ce face tipa pe laptop. Am revenit agale si m-am oprit cand aveam in vizor ecranul laptopului integral, am ramas perplex nu-mi venea sa cred, laptopul era cu touch screen si functiona incredibil de bine in Windows 8, iar raspunsul la atingere era incredibil de rapid. Elucidand misterul am revenit la locul meu, de emotie si captivat de noutatea modului de operare a laptopului, am omis sa ma uit ce model este. Ca o ultima curiozitate, asteptam sa vad cat ii tine bateria si cat rezista la caldura degajata de laptop, ca si Stan Patitul, am patit-o si eu ... intr-o zi m-am asezat confortabil in pat si am pus laptopul pe piept sa vizionez un film, in timpul filmului am adormit si m-am trezit de la caldura degajata de laptop, experienta care mi-a lasat o pata rosie mare pe piele. Nu ma asteptam dar bateria a rezistat pana la destinatie si nu am sesizat reactii la caldura degajata...laptopul manifestandu-se excelent. 

Pana la destinatie m-am resemnat si din orgoliu nu am mai facut nici o incursiune ca sa aflu si modelul laptopului, asteptand cu nerabdare sa ajung cat mai repede si sa-l caut pe internet, totusi nu-mi puteam dezlipi ochii de la laptop si gandurile se succedau si ma macinau amarnic... trebuia cat mai repede sa am in mana un laptop la fel, sa-l ating, sa-l testez, sa-l simt, altceva nu ma mai interesa. 

Ajuns la Viena, mama ma astepta la gara, dupa ritualul de revedere i-am zis ca trebuie sa ajungem rapid acasa. Nu mai simteam nici oboseala, nici foamea, doream sa aflu urgent detaliile despre acel laptop. Cum am intrat in locuinta, nici nu m-am dezbracat, am mers direct la laptopul ei si am intrat pe internet sa-l gasesc, era noul model Asus VivoBook S400, recent aparut pe piata. Am citit detaliile tehnice si mai rau am facut,  simteam o nevoie si mai mare sa-l testez, sa ma conving ca este exacta descrierea tehnica. I-am explicat mamei ca inainte de a face orice altceva trebuie sa mergem la un magazin de calculatoare pentru a vedea un laptop neaparat. Zis si facut, in 15 minute eram intr-un centru comercial de electronice, am mers in zona laptopurilor unde l-am gasit expus, am cerut voie la unul dintre vanzatori sa mi-l arate putin. Abia imi puteam stapani emotia si nerabdarea de a-l atinge. 


Specificatiile tehnice pentru Asus VivoBook S400 sunt de-a dreptul impresionante, cu un procesor Intel Core i5-3317U Ivy Bridge Dual Core, frecventa de 1700 Mhz si cache L3 3072 Kb, este mai mult decat necesar pentru a rula orice aplicatie. In ceea ce priveste memoria sta la fel de bine, cu o memorie RAM de 4096 Mb, DDR3 1600 Mhz si o capacitate HDD SATA de 500 GB si 5400 rpm. Pentru video si multimedia, cei de la Asus au optat pentru o placa video Chipset Intel HD 4000 incorporata, difuzoare si microfon incorporate, cititor de carduri SD si camera web cu rezolutie HD, tot incorporate. In ceea ce priveste comunicatiile producatorul Asus ofera pentru retea Lan 10/100/1000 Mbs, wireless IEEE 802.11 b/g/n si bluetooth v4.0, iar porturi sunt arhisuficiente VGA - 1, HDMI - 1, USB 2.0 - 2, USB 3.0 - 1, Retea - 1, Combo audio - 1 si constat ca nu sunt ingramadite ca la alte laptopuri unde poti doar pe rand sa le folosesti. 

Designul luxos si elegant te atrage ca un magnet, cu dimensiunile sale de 339 x 239 x 21 mm si greutatea de 1.8 kg il face deosebit de confortabil si usor de transportat, mai ales ca are toate marginile rotunjite si netede. Cireasa de pe tort este display-ul WXGA HD, pe baza tehnologiei Led Backlight, o rezolutie de 1366 x 768 pixeli si diagonala de 14”, ruland un sistem de operare Windows 8, pe 64 de biti, fac ca totul sa fie posibil si cei de la Asus s-au intrecut pe sine prin implementarea in ecran a tehnologiei Touch Screen. 

Cu toate ca tehnologia touch folosind ecrane tactile este cunoscuta de mai bine de 50 ani, din cauza costurilor excesiv de mari nu a putut fi accesibila unei mase mari de consumatori. Totusi ieftinirea tehnologiei in ultimii ani a facut sa apara pentru prima data pe piata ,in telefonia mobila ecranele, tactile incepand cu 2007, la smartphone si din 2010 la tablete. Cei de la Asus au sesizat inclinatia consumatorilor spre gadget-urile cu ecrane tactile, datorita utilizarii extrem de simple a aplicatiilor si folosind un sistem de operare Windows 8 care suporta tehnologia touch au reusit sa implementeze si la laptopuri tehnologia touch screen, incepand cu sfarsitul anului 2012, in seria Asus VivoBook, din care face parte Asus VivoBook S400 de 14" si fratele sau mai micut, dar la fel de performant, Asus VivoBook S200 de 11.6".


Prima data cand am atins un ecran VivoBook a fost electrizant, nu exista cuvinte prin care sa exprim trairile si bucuria avuta, am fost adeptul mouse-ului pana la experienta cu VivoBook si sunt dreptaci 100%, cred ca au fost ani buni in care foloseam doar mana dreapta si la scris cat si la utilizarea mouse-ului. Imi aduc aminte destul de clar ca in urma cu 10 ani am avut un accident la mana dreapta si mi-am fracturat un os din palma, trebuind sa tin un gips 4 saptamani, timp in care nu am putut folosi calculatorul fiind mai anevoios sa utilizez tastatura sau mouse-ul cu stanga doar cu greu reauseam sa lansez o aplicatie sau sa scriu un text. Dar acum aflandu-ma in fata unui ecran tactil cu emotie am incercat sa folosesc mana stanga si am ramas placut surprins, sa constat ca puteam face acelasi lucru prin atingere si cu stanga si cu dreapta la fel de usor, o experienta pe care n-am mai trait-o de cand sunt utilizator de computer. Ecranul tactil multi-punct raspundea extrem de rapid la orice atingere iar aplicatiile se deschideau si se inchideau la milisecunda, in timp real oferindu-mi o experienta tactila deosebita. 

Folosesc laptopuri de cativa ani buni dar niciodata nu am fost adeptul touch padului, neavand o coordonare prea buna la atingeri imi era dificil sa focusez cursorul doar din touch pad si chiar de multe ori am fost pus in situatii jenante in fata amicilor sau clientilor cand din diverse motive nu puteam utiliza un mouse, cu miscari stangace nefiind expert in touch, ma lua cu calduri si nervii imi deveneau intinsi la maxim in efortul de a duce cursorul spre o tinta pe laptop. Am ezitat la inceput, dar am zis sa incerc si touch padul de la VivoBook, nu-mi venea sa cred, asa ceva nu era posibil, pe langa faptul ca touch padul era cel mai mare ca dimensiune vazut la laptopuri, era aproape cu jumatate mai mare decat cel de la laptopul ce-l utilizam eu, raspundea la comenzi extrem de usor si reuseam neasteptat de bine sa-l utilizez si cu stanga si cu dreapta la fel de simplu si usor, iar cursorul se ducea exact unde doream, nu deraia de la tinta. Tehnologia ASUS Smart Gesture integrata in touch paduri incurajeaza intr-adevar comenzile tactile si pentru prima data mi-a incoltit in minte gandul ca as putea renunta la mouse si la spatiul necesar pentru utilizarea lui. Ca sa fiu obicetiv, nu am incercat sa scriu un fisier text, in acel moment sa verific daca ating din greseala touch padul imi sare cursorul din rand, cum adesea patesc pe laptopul meu. 

M-am desprins cu greu de VivoBook, tot restul zilei ramanand focusat si cu gandul la experienta avuta. Utilizez zilnic programe specializate de identificare piese auto si de multe ori trebuie sa utilizez scroll-ul sau sa maresc ori sa micsorez o imagine din program pentru detalii sau o viziune de ansamblu, actiuni care cu un VivoBook poti sa le faci extrem de simplu la fractiuni de secunda printr-o simpla atingere a ecranului. Cu siguranta designerii sau alti consumatori care utilizeaza un laptop pentru programe tehnice sau grafice ori doar pentru divertisment sau jocuri, vor gasi o modalitate deosebita si placuta in utilizarea ecranelor tactile combinate cu touch padurile Smart Gesture, traind o experienta de lucru deplina bazata pe atingeri. 

Toate modelele VivoBook sunt construite pentru lucrul in Cloud si functia instant-on ce permite reluarea lucrului in 2 secunde din modul de asteptare ofera utilizatorilor accesul instant la Windows 8, inalturand timpul de asteptare pentru initializarea sistemului, datorita unor baterii puternice din polimer care suporta un timp de asteptare de 15 zile si dau o autonomie de 5 ore la functionarea laptopului. In plus modelele VivoBook includ 32Gb spatiu de stocare in ASUS WebStorage, gratuit timp de trei ani. 

Gama Asus VivoBook imbunatateste calitatea materialelor digitale multimedia, avand optimizare hardware si software din partea Asus cu suportul instrumentelor de procesare a sunetului MaxxAudio si tehnologia SonicMaster care reda un sunet puternic pe o plaja mai larga, bass mai profund si o voce mai clara. 

O utilitate practica a ecranului cu tehnologie touch screen o vad in ajutorarea persoanelor care sufera de autism prin interactiunea tactila in timp real si experienta oferita de un laptop VivoBook, poate stimula abilitatile mentale, emotionale si comunicationale, posibil chiar o ameliorare a acestei boli. Cu siguranta tehnologia touch screen si touch pad Smart Gesture, are un efect benefic in ortopedie mai ales in recuperarea persoanelor care au suferit accidente de coloana sau fracturi ale membrelor superioare, bine cunoscut fiind cazul lui Mihai Nesu care a facut progrese remarcabile in urma unui accident de coloana, prin folosirea in comunicare a unor gadget-uri cu touch screen. 

Gama Asus VivoBook cu tehnologia Touch Screen multi-punct si Smart Gesture incurajeaza comenzile tactile aducand o experienta noua si placuta in utilizarea unui laptop. Judecand dupa experienta avuta, as fi fericit sa fiu in posesia unui Asus VivoBook S400, dar din motive strict financiare, sunt nevoit sa aman, sper, doar pana luna viitoare, cand imi voi sarbatori aniversarea, pana atunci, o imagine face mai mult decat 1000 de cuvinte... 


Sunt convins daca Windows 8 a fost creat special pentru gadget-urile care folosesc tehnologia touch screen, viitorul laptopurilor cu ecran tactil abia a inceput, in putin timp utilizarea unui astfel de laptop o sa fie ceva normal pentru fiecare consumator. 


Particularitatile procesului de productie in transporturi

In epoca moderna, transporturile pot fi definite ca un sistem dinamic si rational, constand din mijloace tehnice specifice, utilaje, cai de comunicatie etc. , deservite de un personal specializat si destinate deplasarii in spatiu si timp a marfurilor si persoanelor. Intre transport si celelalte ramuri ale economiei nationale exista relatii de interdependenta si conditionare reciproca. Transportul realizeaza implicit legatura nemijlocita intre ramurile economiei, intre diferitele compartimente ale acestora, intre unitatile administrativ-teritoriale, constituind un factor important al dezvoltarii economico-sociale si al progresului.

Pe de alta parte, celelalte ramuri ale productiei materiale, cu deosebire industria, influenteaza nemijlocit activitatea de transport sub cel putin trei aspecte:
- al crearii mijloacelor de transport si a infrastructurii necesare desfasurarii proceselor de transport.
- al introducerii si extinderii progresului stiintific si tehnic in aceasta ramura.
- al formarii si conditionarii cererii de mijloace de transport.

Transportul, ca ramura a economiei nationale, prezinta unele particularitati in raport cu celelalte ramuri ale productiei materiale. In primul rand, in transport nu se creeaza produse materiale. In transport se creeaza servicii, efecte utile de deplasare in spatiu a marfurilor si persoanelor. In al doilea rand, aceste servicii, aceste efecte utile nu exista sub forma unor obiecte de intrebuintare distincte de procesul de transport, asa cum bunurile materiale create in industrie se separa de procesul de productie si apoi circula ca marfa. Produsul creat in procesul de transport (deplasarea spatiala) se consuma pe parcursul desfasurarii acestuia si contravaloarea serviciilor de transport se adauga la valoarea marfii transportate, ca valoare suplimentara.

In al treilea rand, produsul de transport nu poate fi stocat. Imposibilitatea de a crea rezerve, stocuri de servicii de transport trebuie compensata prin asigurarea de rezerve de mijloace de transport pentru satisfacerea cererii inegale de transport, inclusiv in perioadele de varf de trafic. Prin transporturi interne se inteleg transporturile efectuate intre localitati sau in interiorul localitatilor unei tari. Prin transporturi internationale intelegem acele transporturi care traverseaza cel putin o frontiera de stat, punctele de expediere si de destinatie a marfurilor fiind situate in tari diferite.

Din punct de vedere statistic, distanta parcursa de la punctul de expediere din tara si pana la granita este evidentiata ca transport intern, iar distanta de la frontiera si pana la punctul de destinatie din strainatate este evidentiata ca transport international, desi poate fi vorba de acelasi vehicul care transporta direct marfa in strainatate. Costul transportului pe parcursul intern este suportat de furnizorii marfii (sau de beneficiarul marfii de import), iar costul transportului pe parcurs extern este suportat de institutia de comert. In ansamblu, costul transportului este inclus in pretul complet de export al marfii si este suportat in ultima instanta de beneficiarul marfii din strainatate.

Transporturile internationale reprezinta mijlocul material ce sta la baza relatiilor economice ale unei tari cu celelalte tari ale lumii. Transporturile internationale reprezinta un sistem tehnico-economic complex prin intermediul caruia o parte din produsul social este realizat pe pietele externe in schimbul altor marfuri necesare economici nationale contribuie activ la procesul realizarii marfurilor de export-import, influentand direct rezultatele acestui proces. Cheltuielile de transport si auxiliare (cheltuieli de ambalare, marcare, depozitare, incarcare - descarcare, asigurare etc.) participa direct la formarea preturilor internationale ale marfii.

Intre starea economiei mondiale si a transporturilor internationale exista o legatura cauzala obiectiva. Starea transporturilor internationale depinde de starea comertului mondial, iar acesta din urma depinde de starea economici mondiale. Daca economia mondiala se afla intr-o perioada de avant, de expansiune economica, acest lucru va determina o crestere a comertului mondial si o cerere sporita de mijloace de transport. Invers, cand economia mondiala traverseaza o perioada de criza, de recesiune, comertul mondial regreseaza, iar cererea de transport scade.

Cererea de transport international se manifesta distinct, pe moduri de transport, in raport cu natura marfii care face obiectul transportului, situarea in plan geografic a locului de expediere si destinatie a marfii, distanta dintre acestea, termenul de livrare, costul transportului, cantitatea de marfa etc. Pe de alta parte, oferta de transport se manifesta distinct, pe moduri si mijloace de transport disponibile la un moment dat, capabile sa intruneasca conditiile impuse de specificul fiecarui transport in parte. Ea este elastica in raport cu preturile serviciilor de transport, avand o tendinta de crestere cand preturile cresc si o tendinta de scadere atunci cand aceste preturi nu acopera costurile carausilor.

Totodata, oferta de transport cunoaste modificari continue, in sensul aparitiei de noi mijloace de transport tot mai perfectionate si mai specializate, mai eficiente din punct de vedere economic. Raportul dintre cererea si oferta de transport tinde sa formeze preturile internationale ale prestatiilor de transport in transportul maritim si cel fluvial, aceste preturi imbraca forma navlurilor si a chiriilor, in navigatia neregulata, si forma tarifelor, in navigatia de linie. In transporturile terestre si aeriene preturile prestatiilor de transport international imbraca forma tarifelor.

Pe termen lung, preturile serviciilor de transport international manifesta o tendinta generala de crestere datorita cresterii costurilor mijloacelor de transport tot mai perfectionate, cresterii costului creditului, a combustibililor si a fortei de munca tot mai calificate, presiunilor inflationiste din economia mondiala.




Un buchet de flori pentru momente importante

Traim in zilele nostre intr-o viteza nemaintalnita pana acum, parca ziua este tot mai scurta, desi are tot 24 de ore, ti se pare ca nu-ti mai ajunge sa termini tot ce ti-ai propus in ziua respectiva. Ce sa mai vorbim de stresul zilnic de la locul de munca si din societate in general, al telefonului care suna din 5 in 5 minute, al emailurilor care nu contenesc sa curga cu fel si fel de informatii sau noi ordine de executat toate acestea la finalul unei zile ostovitoare te secatuieste de puteri si parca nu mai vezi decat patul sau un fotoliu in care sa te relaxezi un pic si sa-ti pui ordine in idei. Pe langa rutina zilnica, in viata unui om apar regulat evenimente si momente importante cum sunt o aniversare, o onomastica, un 8 martie, momente in care ar trebui sa-ti aduci aminte ca ai langa tine o iubita si sa-i arati macar din cand in cand ca o iubesti si o pretuiesti. Ce poate fi mai frumos si mai bine primit in astfel de momente decat o floare sau un buchet de flori, intotdeauna oferind o floare, acest gest simplu face mai mult decat o mie de cuvinte. 


Ce faci cand esti in preajma unui moment deosebit care urmeaza a doua zi si pornesti de dimineata la munca, bineinteles cu buna intentie de a cumpara un buchet de flori pentru eveniment si depui eforturi sa nu cumva sa uiti de flori. N-ai iesit bine din casa si suna telefonul, instant fara sa-ti dai seama florile asa ti-au zburat din minte de parca nici nu te-ai fi gandit la ele niciodata. Facand una si alta in rutina zilnica te intorci de la munca obosit spre seara si ajungi acasa, te faci comod si te pui putin sa te relaxezi si stai sa-ti faci ordine in ganduri. In scurt timp iti aduci aminte de flori si intri in panica, te condamni cum ai putut uita iar, te uiti la ceas deja e noapte destul de tarziu toate florariile sunt inchise. Un sentiment de groaza incolteste subit in minte si nu-ti mai da pace, daca si maine patesti la fel si uiti de flori ajungi acasa iar cu mana goala. Stand asa si cugetand iti vine in gand o idee salvatoare sa cauti pe internet o florarie online care sa si livreze florile la domiciliu, o astfel de florarie te-ar salva de rusinea de a te trezi fara un buchet de flori in fata iubitei. Tremurand de emotie cauti rapid pe internet florarii online si surpriza, gasesti destul de multe situri care ofera flori la comanda totusi tu ca si om sceptic te gandesti oare n-as putea vedea si o poza cu buchetul facut care v-a urma sa fie livrat iubitei pentru a elimina orice alte surprize. 


La o cercetare mai amanuntita a siturilor de flori gasesti Floria, singura florarie online care livreaza in toata tara si ofera acest serviciu clientilor, adica iti trimite pe email poze reale cu buchetul de flori ce urmeaza a fi livrat. Rasufli usurat in sfarsit ai gasit solutia salvatoare, cauti un buchet de flori care sa-ti placa si lansezi comanda simplu si usor, fara stres, batai de cap si alte emotii. 


Recomand cu caldura floraria online Floria cu certitudinea ca oferirea unui buchet de flori persoanei iubite cand aceasta nici nu se asteapta provoaca o bucurie si mai mare, altfel spus ea va aprecia si mai mult aceasta luare prin surpindere si va fi profund emotionata. 

Rolul si importanta transporturilor

Prin activitatea de transport se realizeaza deplasarea in spatiu a bunurilor sau a oamenilor in vederea satisfacerii nevoilor materiale si spirituale ale societatii omenesti. Rolul si importanta transporturilor pot fi evidentiate prin analiza relatiilor acestora cu diversele aspecte economice, sociale si politice ale activitatii membrilor societatii.

O examinare a modului cum se desfasoara transportul de calatori si marfuri ne duce repede la constatarea ca tehnica actuala in domeniu pune la dispozitia economiei nationale si a populatiei o gama foarte larga de mijloace si felurite moduri de a organiza activitatea. Totodata, este lesne de a ajunge la concluzia ca ramura transporturilor, ramura de baza a economiei nationale, isi poate indeplini rolul numai daca i se aloca o parte a resurselor umane si materiale ale societatii: forta de munca, mijloace tehnice, combustibili, energie si materiale.

Rolul si locul transporturilor in economia nationala este bine cunoscut. Alaturi de cele trei ramuri ale productiei materiale ale societatii umane: industria extractiva, agricultura (impreuna cu zootehnia) si industria prelucratoare a materiilor prime furnizate de primele doua, transporturile constituie a patra ramura a productiei materiale. Rolul lor consta in a deplasa materiile prime si semifabricatele de la producatori la consumatorii industriali sau publici, transformand astfel valoarea potentiala a bunurilor in valoare de intrebuintare. Astfel, de exemplu, graul din siloz devine valoare de intrebuintare (publica), paine pusa la dispozitia populatiei, la centrele de vanzare, numai dupa ce acesta a fost transportat la moara, apoi faina a fost transportata la brutarii, iar apoi painea a fost transportata, la centrele de vanzare. Tot asa, minereul de fier devine valoare de intrebuintare (industriala) numai dupa ce acesta a fost transportat la combinate metalurgice, iar de acolo (sub forma de laminate de otel) a fost transportat la fabricile constructoare de masini sau pe santierele de constructii-montaj. Se poate constata ca practic nu exista vreo activitate de productie materiala, care intr-un fel sau altul, intr-o masura mai mare sau mai mica, sa nu fie legata si conditionata de transporturi.


Materiile prime dobandite prin extractie din natura sau prin cultivare din agricultura, se transporta la unitatile industriei prelucratoare, care realizeaza in incinta lor valori de intrebuintare potentiale. Acestea apoi se transporta la consumatorii publici sau industriali, devenind astfel valoare de intrebuintare efectiva. Avand in vedere, pe de o parte, importanta deosebita a transporturilor pentru bunul mers al productiei materiale, iar pe de alta parte cheltuielile determinate de acestea, se poate formula esenta problematicii transporturilor satisfacerea integrala in bune conditii a cerintelor de transporturi ale economiei nationale si ale populatiei, cu minimum de cheltuieli materiale si banesti. Realizarea acestor obiective solicita o buna cunoastere a unei sfere extrem de largi de aspecte tehnice, tehnologice, energetice, economice si organizatorice de natura strategica, tactica si practica si a unor metode de conducere moderne, capabile sa duca la rezolvarea problemelor la nivelul exigentelor actuale.

Complexitatea deosebita a sistemului de transport al tarii, chemat sa satisfaca cerintele de transport de persoane si marfuri, interne si internationale ale economiei nationale si populatiei, fac necesara abordarea criteriala a analizei structurii sistemului si a interdependentei dintre elementele (subsistemele) componente. O astfel de abordare, care va fi expusa pe scurt in cele ce urmeaza, scoate in evidenta subsistemele tehnice componente, cum sunt calea ferata, transportul rutier, transportul fluvial, maritim, aerian etc., repartizarea teritoriala a acestora, subordonarea administrativa, precum si tehnologia monomodala (directa) sau multimodala, (transporturi combinate) a efectuarii transporturilor. Alaturi de analiza criteriala a sistemului mai este necesara si efectuarea unei analize a proprietatilor tehnice, economice si energetice a subsistemelor tehnice, de care trebuie sa se tina seama in stabilirea strategiei generale de dezvoltare a transporturilor si optimizarea functionarii sistemului.

Desi o formalizare matematica globala a sistemului de transport este departe de a fi realizata, trebuie evidentiat faptul ca abordarea sistemica a acestuia a deschis multe cai de cunoastere a mecanismelor sistemului si de stabilire a masurilor care conduc la imbunatatirea rezultatelor de ansamblu a activitatii de transporturi. In acest context trebuie remarcat ca noutatea esentiala in domeniul conducerii transporturilor la nivel superior, consta in intelegerea faptului ca diferitele sisteme de transport (cale ferata, auto etc.) sunt de fapt subsisteme ale sistemului de transport, si ca urmare, fara a neglija problemele optimizarii traiectoriilor de dezvoltare ale acestora, trebuie tratate si rezolvate problemele de optimizare ale sistemului in ansamblu, problematica caruia are un volum mai mare decat suma problematicilor subsistemelor. Sistemul de transport are o structura deosebit de complexa. Criteriile principale care definesc structuri specifice in transporturi sunt cele tehnice, teritoriale, tehnologice si administrative.

Aspecte economice

Dezvoltarea schimbului de produse si activitati pe plan national si international prin contributia nemijlocita a transportului evidentiaza urmatoarele aspecte economice mai importante:
- fara transporturi, posibilitatile de a face comert ar fi fost limitate strict la piata locala. Pe masura dezvoltarii si perfectionarii mijloacelor de transport, piata a putut fi extinsa in cadrul national si international, sporind capacitatea de absorbtie a acesteia.
- transportul a facut si face posibil un schimb mai bun intre cererea si oferta pentru diverse marfuri pe plan national si international. Excedentul de produse din anumite zone poate acoperi acum mai bine cererea de produse deficitare in alte zone.
- pe masura ce zonele care ofera produse similare se largesc, concurenta dintre vanzatori creste si tinde sa tina preturile la niveluri rezonabile. Fiecare cumparator va avea un numar mai mare de furnizori potentiali care sa concureze intre ei, iar posibilitatea unor aranjamente de preturi ridicate intre acestia este putin probabila.
- este facilitata si incurajata specializarea in activitatea de productie si comercializare. Colectivitatile umane se vor concentra in exploatarea resurselor naturale pe care le au la indemana din abundenta, in prelucrarea lor, stiind ca nevoile de alte produse vor putea fi satisfăcute prin schimbul cu alte produse si transportul lor de la o anumita distanta. Astfel devine posibila crearea unor capacitati de productie puternice, cu costuri reduse pe unitatea de produs, in conditii de rentabilitate si eficienta economica.
- schimbul de marfuri pe plan intern si international face necesara deplasarea oamenilor in interes de afaceri, transportul de documente comerciale si schimbul valutar, organizarea de targuri si expozitii, participarea la activitatea diverselor organizatii economice internationale.

Aspectele sociale

Aspectele sociale pe care le genereaza activitatea de transport se refera, in principal, la urmatoarele:
- deplasarea libera a oamenilor, schimbul de idei si de experienta contribuie la imbogatirea tezaurului universal al gandirii si cunoasterii umane.
- pe masura dezvoltarii si perfectionarii transporturilor s-a extins activitatea de turism pentru odihna si recreere sau in scopuri terapeutice atat in plan intern, cat si international.

Aspectele politice 

Aspectele politice pe care le genereaza dezvoltarea transportului vizeaza, in principal:
- intarirea economiei nationale prin inlaturarea limitelor impuse de distanta dintre centrele economico-sociale si circulatia rapida, operativa a marfurilor si persoanelor.
- implementarea politicii de amplasare a fortei de productie pe teritoriul tarii.
- intarirea capacitatii de aparare a tarii.




Caracteristici ale realizarii unei retele de senzori

Un numar mare de senzori
- pentru a utiliza in mod eficient dimensiunile mici si costul redus al senzorilor, retelele de senzori pot contine mii de noduri. Administrarea acestor uriase retele este o problema majora. Impartirea in grupuri (clustering) este o solutie la aceasta problema. Astfel, senzorii vecini se unesc pentru a forma un grup (cluster) si aleg un conducator de grup pentru a administra grupul. 

Consum mic de energie
- in multe aplicatii nodurile senzor se vor afla intr-o locatie indepartata in care nu se va putea face intretinerea acestuia. Astfel durata de functionare a unui nod poate fi determinata de timpul de viata al bateriei acestuia, drept urmare senzorul trebuie sa consume cat mai putina energie. Reincarcarea bateriilor unui numar de senzori este scumpa si necesita timp. 

Utilizare eficienta a memoriei reduse
- la construirea unei retele de senzori, trebuie tinut cont de probleme precum construirea unor tabele de rutare, raspunsuri la fluxuri de date si probleme de securitate pentru a ne incadra in memoria limitata de care dispun nodurile retelei. 

Acumularea de informatii
- numarul, uneori urias, de senzorii pot duce la congestia retelei datorita cantitatii mari de informatii. Pentru a rezolva aceasta problema unii senzori cum ar fi conducatorii de grup pot acumula informatia si pot face diverse calcule (medii, sume, calcul de maxime si minime), pentru a realiza un rezumat pe care mai apoi sa-l raspandeasca (sa faca un broadcast) in retea. 

Auto-organizarea retelei
- avand in vedere numarul mare de noduri si posibilitatea ca acestea sa se afle in locatii greu accesibile, este esential ca reteaua sa aiba capacitatea de a se auto-oraganiza. Mai mult decat atat unele noduri pot inceta sa functioneze, din diverse cauze (fie ca nu mai au energie, fie ca se strica), iar unele noduri se pot alatura retelei. Astfel, reteaua trebuie, periodic, sa se reorganizeze pentru a putea sa functioneze la parametri optimi. Noduri individuale se pot deconecta de restul retelei dar per ansamblu trebuie pastrat un grad ridicat de conectivitate la nivelul retelei. 

Prelucrarea de semnale in colaborare
- inca un factor care diferentiaza aceste retele de Retelele Mobile Ad-hoc (MANET) este acela ca scopul final este detectarea/estimarea unor evenimente si nu doar comunicarea. Pentru a imbunatati performantele de detectie este adesea util de a imbina date de la mai multi senzori. Aceasta imbinare a datelor necesita transmiterea datelor si mesaje de control. Aceasta nevoie poate introduce constrangeri in arhitectura retelei.

 

Cine inca nu a jucat golf ?

Golful este un sport apreciat in tarile civilizate, avand la nivel mondial peste 80 milioane de sportivi inregistrati, recunoscut ca si sportul cel mai bogat dintre toate sporturile. Anual se investesc in golf si echipamentul aferent miliarde de dolari sau euro, iar majoritatea jucatorilor de golf profesionisti sunt multimilionari in euro sau dolari. La noi in tara golful s-a bucurat de un real succes in perioada interbelica fiind sustinut de casa regala si figurile marcante ale vremii. Inainte de al doilea razboi mondial in Romania existau 5 terenuri de golf pe care se organizau intreceri sportive, atat cu caracter intern cat si international. In timpul razboiului au fost distruse 4 terenuri de golf, iar ultimul a fost distrus in timpul regimului comunist, abia dupa revolutie s-a reusit amenajarea unui nou teren de golf in 1995. O teorie dezastruoasa in ceea ce priveste golful, conform careia este un sport burghez, initiata si sustinuta de regimul comunist s-a perpetuat si dupa revolutie, astfel incat autoritatile statului roman, nu s-au implicat deloc si momentan nici nu se implica, lasand golful exclusiv initiativelor private. Desi golful nu se adreseaza doar oamenilor bogati cum se zice, a facut ca in anul 2013 sa avem doar 3 terenuri de golf la standarde competitionale, la nivelul intregii tari, dintre care cel mai bun se alfa la Pianu de Jos, judetul Alba, apartinand Clubului de Golf “Paul Tomita”. 

O figura legendara si reprezentativa a golfului romanesc, a fost si ramane Paul Tomita, 1914-2004, care din adolescenta si pana a trecut in nefiinta, s-a dedicat in totalitate golfului. Paul Tomita s-a nascut in 1914, in localitatea Pianu de Jos, de langa Alba Iulia, intr-o familie de tarani, plecand de acasa la varsta frageda, la 16 ani, in 1930, este luat in slujba de profesorul de golf francez J.B. Lammaison, in cadrul cercului diplomatic Country Club din Bucuresti. In 1932, devine asistenul lui J.T. Baker, reusind sa asimileze tainele jocului de golf cu 2 profesori emeriti, in 1937, Asociatia Profesionistilor de Golf din Londra, prin intermediul Lordului Halifax, ii acorda titlul de profesor de golf. Cu toate ca statutul de profesor de golf ii oferea oportunitatea de a profesa in cluburi selecte din occident, cu o remuneratie de 6 zerouri in coada pe an, Paul Tomita, din patriotism, hotaraste sa ramana in tara, in calitate de profesor de golf si apoi director la Country Club, Bucuresti, unde a activat pana in 1975 cand a iesit la pensie, la varsta de 61 de ani. 


In ciuda regimului comunist opresiv, la insistentele unor personalitati occidentale, Paul Tomita, a fost lasat, in perioada 1968-1973, sa participe la Campionatele Mondiale de Golf desfasurate in 8 tari. paul Tomita a fost singurul jucator care a participat la mondiale si a jucat tot timpul cu pipa in gura, pipa marca Dunhill, primita in dar in 1938 in preajma Craciunului. La Campionatul Mondial de Golf din Australia, in 1972, Paul Tomita, a reusit sa-l cunoasca pe Alfred Dunhill, proprietarul Companiei Dunhill, acesta din urma a ramas profund impresionat vazand ca o persoana inca mai foloseste o pipa marca Dunhill, produsa in urma cu 35, astfel ca in urma acestei situatii inedite Compania Dunhill, a devenit sponsorul oficial al lui Paul Tomita in competitii pana la retragerea lui din activitatea competitionala. 


Paul Tomita, pe tot parcursul vietii s-a dedicat golfului, sustinand cauza sportului in timpul regimului comunist si dupa revolutie pana la sfarsitul vietii. De lectiile sale de golf au beneficiat personalitati marcante ale vietii politice, sociale si economice ale vremii. Dupa pensionare Paul Tomita s-a retras in localitatea natala, unde dupa revolutie a reusit sa concesioneze in jur de 70 de hectare de teren, amenajand un teren de golf si a infiintat un club de golf care-i poarta numele astazi. Si-a vazut visul implinit acela de a amenaja un teren de golf si a infiinta un club unde sa determine cat mai multi tineri sa invete si sa indrageasca golful. Paul Tomita a murit in vara lui 2004, fiind inmormantat in localitatea natala, alaturi in sicriu i-a fost asezata sapca de golf si crosa pe care le-a indragit atat de mult. Paul Tomita a fost singurul jucator profesionist de golf roman si v-a ramane o figura marcanta a sportului din judetul Alba, meritand cu prisosinta o stea in Hall of Fame al marilor sportivi romani din toate timpurile. 

Golful este un sport care se joaca cu diverse crose de diferite marimi si forma a capului si o minge, pe un teren destinat exclusiv jocului de golf, mingea trebuie introdusa in gaura din cat mai putine lovituri. Antrenamentul se desfasoare in spatii amenajate in afara terenului de golf, avand diferite dimensiuni si forme, respectiv standuri si terenul de aterizare al mingilor. Un teren de golf nu are dimensiuni standard acestea depinzand de formele de relief pe care este amplasat, dar contine 9 sau 18 gauri, in general majoritatea sunt cu 18 gauri si ocupa o suprafata in general in jur de 60-70 de hectare. Multi oameni care nu au practicat niciodata golful au o conceptie gresita conform careia acesta nu ar fi un sport deoarece nu te solicita fizic, conceptie complet gresita deoarece o partida de golf dureaza in medie 5 ore si parcurgi in jur de 10 kilometri, distanta dintre gauri fiind intre 150 si 600 de metri. 


Ce este interesant in jocul de golf este faptul ca lovesti mingea in timp ce sta pe loc si ai timp sa te gandesti la traiectoria loviturii, sa faci calcule si nu ai nevoie de forta bruta pentru a da o lovitura buna. O alta caracteristica a jocului de golf este faptul ca nu joci impotriva unui adversar pe care sa-l invingi astfel incat ceilalti concurenti nu pot interveni in influentarea perfomantelor jucatorului. Astfel fiecare joaca exclusiv cu echipamentul personal sau inchiriat. Pentru a nu influenta jocul celorlalti jucatori de golf exista reguli stricte legate de conduita, tinuta si eticheta care trebuie respectate pe terenul de golf. 

O partida de golf se desfasoara numai pe lumina zilei si teoretic se poate juca tot timpul anului, nu exista restrictii in acest sens, iar pe terenul de golf un jucator poate fi insotit de o persoana sau asistent, adica o persoana care se ocupa cu transportul echipamentului jucatorului, cu care se poate consulta, iar distantele dintre gauri pot fi parcurse pe jos sau cu masinute speciale. Jocul la o gaura incepe din zona de start iar jucatorul trebuie sa duca mingea pana la gaura din cat mai putine lovituri, evitand zonele capcana formate din apa, nisip sau marginase cu boscheti. 

Ca in orice sport, orele de initiere si antrenament cat si echipamentul, necesita anumite investitii insa costurile nu sunt exagerat de mari cum se presupune, echipamentul se poate achizitiona si second la preturi foarte mici de care te poti folosi ani de zile in continuare. Un argument de a juca golf este acela ca pe terenul de golf, poti face afaceri si socializa cu partenerii de joc, inclusiv poti vedea temperamentul sau mentalitatea partenerilor de afaceri. Pe langa toate acestea o partida de golf, te scoate in natura, la aer curat, iar locatia este deosebit de relaxanta deoarece terenul, lacul, gazonul, padurea, complexul hotelier, restaurantul si rezidentialul sunt mentinute la cel mai inalt nivel de calitate, din aceste ratiuni si amenajarea unui teren de golf dureaza 2-3 ani, pana poate fi dat in folosinta. 


Golful ar putea fi un sport reprezentativ pentru judetul Alba si ar trebui sustinut si promovat mai ales ca in judet se afla cel mai bun teren de golf din tara. O initiativa de sustinere a sportului local este lansata de situl SportLocal care a dat startul unui Campionat National de Stiri Sportive, prin intermediul caruia toti cititorii pot sustine si promova sportul din judetul natal. Cel mai activ jucator inscris in Campionat va fi premiat cu 100 de euro. Toate aceste argumente sper ca te-au facut si pe tine sa incerci si sa sustii sportul local din judetul tau luand parte activ in Campionatul National de Stiri Sportive. 

Utilizarea retelelor de senzori

Zi de zi se dezvolta numeroase aplicatii care au la baza retelele de senzori. In viitorul apropriat retelele de senzori vor ocupa un rol din ce in ce mai important in toate domeniile. Retelele de senzorii vor fi un element esential in industrie, automobile, agricultura, medicina si aplicatiile casnice. De aceea retelele de senzori trebuie sa fie din ce in ce mai robuste, mai economice, cu un timp cat mai mare de viata, rezistente la conditiile mediului si la schimbarile permanente ale topologiei. Mai mult, costul trebuie minimizat pe cat posibil. Afirmatiile de mai sus se bazeaza pe faptul ca in momentul de fata exista o implicare intensa in cercetarea retelelor de senzori, care aduc imense beneficii si totodata provocari. 

Cateva exemple sunt urmatoarele: 

- sunt dezvoltati senzori pentru a analiza locatii indepartate (vremea, miscarea unui animal in habitatul lui, detectarea unui incediu intr-o padure, miscarea unui automobil pe carosabil).
- intr-un oras mare si aglomerat spre exemplu sunt atasati senzori taxi-urilor pentru a studia conditiile de trafic si pentru a alcatui o harta cu cele mai eficiente rute pentru a ajunge la diverse destinatii.
- sunt folositi senzori wireless in parcari pentru a determina ce locuri sunt ocupate si ce locuri sunt libere. 
- retele de senzori wireless pentru a asigura securitatea unui magazin, intr-o parcare sau pentru anumite instalatii.
- retele de senzori folosite in aplicatii militare pentru a detecta, a stabili pozitia sau traiectoria potentialilor inamici.
- retelele de senzori pot fi folosite pentru a spori gradul de alerta la un potential atac terorist.


Probleme deschise ale retelelor de senzori 

- marirea duratei de functionare a unei retele de senzori. 
- construirea unui sistem inteligent de colectare a datelor. 
- topologia retelelor de senzori se schimba foarte repede.
- senzorii folosesc un model de comunicatie broadcast, in timp ce majoritatea retelelor sunt bazate pe comunicatii punct la punct. 
- senzorii sunt limitati in ceea ce priveste energia, capacitatile de calcul si memoria. 
- senzorii sunt predispusi la esecuri. 
- senzorii pot fi dispusi compact, in numar mare. Problema poate aparea in termeni de coliziuni si congestie. Pentru a evita coliziunile senzorii care sunt in aria de emisie a altor senzori nu trebuie sa emita in acelasi timp. 
- desfasurarea ad-hoc necesita ca sistemul sa identifice si sa faca fata la consecintele distribuirii si legaturilor dintre nodurile retelei.
- mediul dinamic in care functioneaza senzorii impune retelei sa se adapteze in timp la modificarile legaturilor dintre noduri si la diversi stimuli exteriori retelei.





Bean

Bean Motor Company a fost un producator de piese auto, initial, si pe urma de masini si camioane din Anglia. Productia de masini a urmat dupa ce, Jack Bean, a vizitat America si a ramas impresionat de modelul Ford T, dorind sa produca ceva mai bun in Anglia. Primul model Bean a fost prezentat in 1919 la Motor Show. Productia si vanzarile nu au fost dupa asteptari si in scurt timp in 1920, compania a ajuns in faliment insa cu o importanta infuzie de capital compania si-a reluat activitatea in 1921. In 1923 este produs un nou model Bean 14, cu un motor de 2.3 litri mult mai performant, fiind fabricate aproximativ 4000 de bucati pana in 1929. In 1924 Bean a intrat si pe piata camioanelor producand un autocamion de 1 tona, fiind o adaptare a masinii de pasageri pentru transport marfa. Ultimul model introdus de camion a fost unul de 1.5 tone care a fost produs pana in 1931, an in care s-a renuntat complet la productia de masini si camioane, revenindu-se le productia de piese si componente auto.



Noua taxa auto 2013

Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, pe langa politicile de integrare pe care era obligata tara noastra sa le aplice, a fost obligata sa introduca si o noua taxa auto. Bineinteles parerile sunt impartite cu privire la aceasta taxa auto, pe care posesorii auto sunt obligati prin lege sa o plateasca. Prima data, taxa auto, a fost introdusa de Guvernul Romaniei in aprilie 2008 si initial a fost calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini pe baza capacitatii cilindrice sau cilindree si de emisiile de dioxid de carbon in atmosfera. Totusi ce nu este in regula cu aceasta taxa auto, este faptul ca pe parcursul anilor a suferit mai multe modificari, iar cea mai drastica modificare a facut-o Guvernul Boc in 2011, prin majorarea in medie a cuantumului taxei auto cu aproximativ 50% pentru masinile noi, dar cu o crestere dubla sau chiar tripla pentru masinile poluante si vechi. In urma acestui fapt s-a ajuns la aberatii de genul - pentru un autovehicul vechi care in piata costa 500 euro taxa auto perceputa sa fie de 5000 euro. 

Teoretic sunt de acord cu o taxa auto care sa fie perceputa pentru inmatricularea autovehiculelor fiind un mod de a mai tempera oarecum importul de autoturisme second si transformarea Romaniei intr-un cimitir al masinilor scoase din uz din Europa. Este binevenita o asemenea taxa, dar felul cum ea este aplicata si aberatiile ce le genereaza nu pot fi tolerate, iar lipsa de viziune si solutii ale guvernelor PDL-iste au produs un mare haos si in aplicarea acestei taxe auto. De asemenea este condamnabila actiunea lor de anul trecut cand au suspendat aceasta taxa in mod abuziv doar din considerente electorale si au amagit multi posesori de autoturisme. 

Taxa auto a fost reintrodusa incepand cu 1 ianuarie 2013, insa Guvernul Romaniei ar trebui, sa o modifice si sa tina cont de mai multi factori in calcularea cuantumului acestei taxe auto, pentru ca in forma finala aceasta sa fie echitabila si corecta din toate punctele de vedre si sa nu mai produca aberatii ca si cea precedenta. Posesorii de autoturisme asteapta cu nerabdare forma finala a noii legi cu privire la taxa auto, chiar daca o sa poarte alt nume sau o sa fie perceputa ca un impozit, noua taxa auto, promisa de noul Guvern, trebuie sa fie una echitabila si dreapta care sa nu dezavantajeze sau sa discrimineze nici un posesor auto.


Ungerea cutiei de viteze

Ungerea componentelor cutiei de viteze este necesara pentru diminuarea pierderilor de energie prin frecare si a uzurii componentelor cutiei de viteze si pentru evacuarea caldurii. Modul in care se realizeaza ungerea in cutiile de viteze este dependent de pozitia cutiei de viteze in raport cu motorul. 

Ungerea mixta, sub presiune-barbotare, se foloseste in cazul cutiei de viteze montata sub motor, cand ungerea este asigurata de uleiul motor si se efectueaza mixt prin presiunesşi barbotare. Ungerea prin barbotare se foloseste in cazul cutiei de viteze independenta de motor, situatia majoritatii automobilelor, cand nu dispune de o pompa de ulei. 

Pentru asigurarea ungerii, rotile dintate ale arborelui (arborilor) inferior sunt partial imersate in ulei, asigurand in acest fel ungerea danturii aflate in contact. Centrifugarea uleiului provoaca o pulverizare a acestuia asupra tuturor organelor interne si proiectarea unei cantitati pe peretii carterului. Acest contact cu carterul contribuie in mare parte la racirea uleiului. 

In plus, centrifugarea antreneaza o circulatie de ulei din centru catre periferia pinioanelor. Pentru a valorifica acest fenomen, un alezaj practicat in interiorul arborilor permite aspirarea uleiului prin centrul arborelui, realizand astfel ungerea alezajelor rotilor libere. 

Ungerea partilor frontale ale pinioanelor libere se face frecvent prin practicarea unui canal circular excentric pe fata opusa mecanismului de cuplare, canal care asigura o circulatie de ulei satisfacatoare. Nivelul uleiului in baia de ulei a cutiei de viteze este controlat frecvent prin pozitionarea busonului de umplere pe unul din peretii laterali la o inaltime precis determinata de constructor prin teste complexe. La partea inferioara a carcasei se gaseste un buson de golire, care este prevazut de cele mai multe ori cu un magnet ce colecteaza particulele metalice.



Ei doresc sa ajute soferii care au nevoie in trafic

Iarna este un anotimp destul de dificil pentru toti participantii aflati in trafic, mai ales ca in ultimii ani tara noastra a avut parte de ierni destul de grele. De cele mai multe ori vremea aspra si zapada viscolita iau pe nepregatite atat pe soferi cat si pe autoritatile locale de 2-3 ori in aceeasi iarna. Mai ales Moldova si nu numai a fost sub zapada in ultimii ani de mai multe ori, desi vezi la stiri oameni aflati in nevoie si ai vrea sa-i ajuti esti destul de departe de ei. Tot in acest anotimp se maresc datorita conditiilor meteo si a poleiului, tamponarile usoare, cat si alte defectiuni tehnice raman in pana, in zona Moldovei si nu numai, recomand tractari auto Radauti. Daca sunteti in trafic si autoturismul dumneavoastra sufera o defectiune tehnica sau o tamponare usoara cu alt autovehicul, poate chiar probleme mecanice majore, in cazul acesta, intotdeauna trebuie sa apelati la profesionisti pentru o constatare corecta a problemei si remedierea ei, iar pentru toate acestea, masina trebuie dusa intr-un service auto autorizat, tractata pe platforma. 

Multi soferi se gandesc de cele mai multe ori cand au o defectiune mecanica sau electronica sa cheme un prieten sa-i tracteze sau sa o remedieze, insa nu totdeauna este o idee buna, deoarece daca nu poti evalua defectiunea si sa o depistezi corect astfel incat rularea mai multor kilometri tractat de alt autovehicul sa nu deterioreze si alte componente. Recomand posesorilor de auto de ultima generatie in care electronica si mecatronica este de varf, in momentul in care raman in pana din diferite motive sa apeleze la tractari auto si sa duca masina la un service de urgenta, nu faceti greseala sa nu o puneti pe tester pentru ca riscati sa se defecteze si alte componente electronice sau mecanice, ale masinii iar inlocuirea lor se ridica la costuri astronomice. 

Orice defectiune aveti la masina, aparuta din varii motive, duceti autoturismul la un service autorizat care are in dotare echipament, testere de ultima generatie si mecanici auto profesionisti. Daca va aflati in trafic si vi se defecteaza autoturismul nu ezitati sa apelati la tractari auto Radauti, o decizie buna, intotdeauna va scuteste de alte neplaceri si economisiti bani. 

Urez tuturor participantilor la trafic Drum Bun! fara incidente neplacute. 

Constructia carterului cutiei de viteze

Carterul asamblat reprezinta o solutie specifica transmisiilor autoturismelor si autoutilitarelor usoare organizate dupa solutia totul fata, cu motorul amplasat longitudinal sau transversal. Uzinarea este mai complexa decat in cazul carterului monobloc, deoarece se are in vedere existenta unor suprafete suplimentare - cele de asamblare si cele de centrare a elementelor componente. Este compus din mai multe elemente, care sunt uzinate impreuna pentru a forma ”carterul asamblat”. 

Carterul asamblat reprezinta o alta solutie ce poate fi obtinut prin turnare sub presiune a elementelor componente. Turnarea sub presiune confera pieselor finite: precizie mare, rigiditate satisfacatoare si masa redusa. 

Carterul asamblat al cutiilor de viteze longitudinale satisface toate solutiile de organizare a transmisiei care sunt folosite cand motorul este amplasat longitudinal: clasica, totul fata sau integrala. Constructia este realizata din doua semicartere ce contin in planul de asamblare axele arborilor.

Fixarea pe motor a cutiei de viteze se face fie printr-o flansa ce delimiteaza carterul ambreiaj, fie printr-un carter ambreiaj separat. 

Carterul asamblat al cutiilor de viteze transversale este constituit din doua sau din trei elemente care au suprafetele de asamblare perpendiculare pe axele arborilor. 

Solutia cu doua elemente este specifica cutiilor de viteze cu doi arbori si cinci trepte (ex. Dacia Nova), sau trei arbori si sase trepte (Volvo M56, Opel Calibra). Solutia cu trei elemente este specifica cutiilor de viteze cu doi arbori si sase trepte (Fiat Punto). 

Elementele ansamblului sunt: carter ambreiaj si mecanismele centrale ale puntii motoare, carter mecanism reductor cutie de viteze si capac treapta a V-a (doi arbori, cinci trepte) sau carter treptele a V-a si a VI-a (doi arbori, sase trepte).



Cele mai inovatoare sisteme si piese auto Mercedes

Mercedes-Benz este o divizie multinationala a companiei Daimler AG din Germania, iar marca este folosita pentru automobile de lux, autobuze, tiruri si camioane. Desi numele a fost folosit pentru prima data in 1926 sub denumirea de Daimler-Benz, el dateaza inca din 1886 atunci cand Karl Benz a construit Benz Patent Motorwagen, vazuta la nivel mondial ca fiind primul automobil creat din toate timpurile. Primele automobile Mercedes scoase la vanzare pe piata au aparut in 1901 si au fost livrate de catre Daimler Motoren Gesellschaft. 

Unirea companiilor ce apartin lui Karl Benz si Gottlieb Daimler a adus primele vehicule cu numele Mecedes-Benz, in 1926. Multe piese auto Mercedes si tehnologii folosite de cei de la Daimler AG au adus sisteme inovative de siguranta, folosite mai tarziu si de catre alte companii in productia autovehiculelor. In ziua de azi, Mercedes-Benz este una dintre cele mai populare marci de automobile si, dupa spusele multor specialisti, si cea mai veche. Cu toate acestea, compania Daimler AG include si alte branduri, precum Smart sau Maybach, automobile ce sunt create in serie. 

Caracteristicile principale ale automobilelor Mercedes Benz 

Datorita faptului ca multe piese auto Mercedes sunt considerate extrem de scumpe, automobilele Mercedes sunt rezervate doar persoanelor din paturile inalte ale societatii, din toate punctele de vedere. Insa dupa ce declara specialistii si oamenii din industria automobilelor, preturile alocate acestei marci de automobile sunt cat se poate de corecte in raport cu calitatea. Unul dintre cele mai moderne sisteme introduse de cei de la Mercedes se numeste sistemul de evitare a coliziunii, iar acesta arata promitator din toate punctele de vedere. 

Sistemul Distronic Plus include asistenta de franare si chiar franare autonoma, pentru a evita orice tip de coliziune. Tehnologiile sistemelor de coliziune devin din ce in ce mai populare in constructia automobilelor din Statele Unite, iar multe companii se lauda cu potentialele beneficii de siguranta. Cu toate acestea, beneficiile actuale implicate in reducerea accidentelor sunt inca sub semnul intrebarii. 

Care sunt principalele sistem de siguranta introduse pe piata de cei de la Mercedes? 

1. Distronic. Acesta este un sistem de adaptare a vitezei ce foloseste un radar pe baza de senzori montat in partea din fata a automobilului si care monitorizeaza traficul si mentine distanta adecvata in raport cu primul automobil din fata. Tinand cont de conditiile de trafic, sistemul foloseste aproape 20 la suta din forta de franare a autovehiculului pentru a mentine distanta setata de catre sofer. Sistemul ofera de asemenea si o functionalitate de avertizare a coliziunii. 

Aceasta functionalitate este valabila chiar si cand sistemul de adaptare a vitezei este oprit. Daca sistemul observa o posibila coliziune, avertizarea se produce atat auditiv cat si vizual. Odata ce soferul franeaza, sistemul de avertizare se opreste instantaneu. Piesele auto folosite in dezvoltarea acestui sistem sunt 100% piese auto Mercedes. 

2. Distronic Plus. Ca si predecesorul sau, acest sistem este bazat pe controlarea vitezei si avertizarea soferului in caz de coliziune. In comparatie insa cu sistemul Distronic simplu, Distronic Plus contine doua functionalitati separate: Pre-Safe Brake si Brake Assist Plus. 

Pre-safe Brake anunta soferul atunci cand franarea este necesara. Daca soferul nu reactioneaza la avertizarea audio, atunci sistemul poate activa franarea partiala ca o avertizare mai puternica. Daca soferul nu reactioneaza nici la a doua atentionare, sistemu activeaza franarea automata pentru a evita coliziunea. 

Brake Assist Plus ajuta soferul in tentativa lui de a evita o coliziune din spate. Daca soferul nu franeaza indeajuns de puternic, sistemul calculeaza presiunea de franare necesara. Aceste sistem este functional doar la viteze mari, iar el va ramane activ pana cand masina incepe sa incetineasca. Acest sistem poate fi oprit din panoul de control al operatiunilor amplasat pe bordul automobilului. 


Etansarea carterului cutiei de viteze

La asamblarea elementelor ce constituie cutia de viteze exista doua tipuri de etansari: 
- etansari intre elementele statice (ce formeaza carterul cutiei de viteze). 
- etansari intre elementele cu miscare relativa (arbori, axe si carter). 

Tipul de etansare intre elementele statice depind de abaterile admise intre componentele ansamblului. In cazul preciziei necesare mari (ex.: semicartere) se utilizeaza o pasta de elastomer, ce formeaza un filtru etans intre microneregularitatile suprafetelor frezate aflate in contact. 

In cazul etansarii capace/carter se utilizeaza garnituri din: 
- hartie (ex.: carter ambreiaj/carter cutie de viteze la DACIA 1310). 
- elastomer de forma toroidala (ex.: capac treapta a V-a/carter cutie de viteze la DACIA Nova). 
- mastic de etansare in cazul unor capace din tabla ambutisata. 

Cand este necesara etansarea arborilor de transmisie intrare - iesire sau a axelor de comanda se apeleaza la mansetele de etansare cilindrice cu una sau cu doua margini de etansare. Materialele utilizate in constructia acestora sunt dependente de regimul termic maxim al ansamblului cutiei de viteze: nitril (90 grade Celsius), poliacrilat (120 grade Celsius) etc.

Plantele si efectul curativ asupra vietii omului modern

Utilizarea plantelor ca si remedii sau pentru ameliorarea starii de sanatate a oamenilor are o vechime de mii de ani. Se presupune ca omul primitiv a descoperit si utilizat plantele pentru efectele lor benefice asupra sanatatii si a transmis cunostintele acumulate din generatie in generatie. Cu siguranta nu s-au pastrat date exacte despre utilizarea plantelor din perioada de dintainte de aparitia scrierii, doar se poate presupune, facand paralela cu triburile amazoniene care in momentul descoperii lor de catre europeni desi nu aveau o scriere, aveau cunostinte temeinice si utilizau plantele indigene cu mult succes. Odata cu aparitia scrierii au ramas franturi de texte egiptene, mesopotamiene si feniciene care prezinta o sinteza a cunostintelor acelor vremuri despre proprietatile curative si valoarea nutritiva a plantelor indigene. Aproximativ incepand din mileniul III inaintea erei noastre, odata cu aparitia scrierii raman texte si inscriptii despre cunostintele si utilizarea plantelor in alimentatie si medicina. 

In timpul Greciei Antice si a Imperiului Roman s-au remarcat o seama de medici ilustri care au cercetat, utilizat si scris despre efectele curative ale plantelor medicinale. Primul tratat ramas din antichitate este De Materia Medica, scris de medicul grec Dioscoride, in care a descris proprietatile curative si modul de intrebuintare a peste 600 de plante medicinale. Lucrarea a stat la baza cercetarilor ulterioare in domeniul plantelor fiind consultata chiar si in zilele noastre. Ulterior calugarii din manastirile crestine au preluat stiinta plantelor medicinale devenind experti in botanica si au preparat produse care contin extracte din plante medicinale pe toata perioada Evului Mediu. In timpul Renasterii alchimistii, astrologii si medicii cunoasteau efectele curative ale plantelor medicinale si utilizau chiar efectul halucinogen al unor plante, modul de preparare si administrare a drogurilor. Incepand cu secolul XVIII apare comercializarea plantelor medicinale, din import sau indigene, ca remediu unic, in farmacii si pravalii. Secolele XIX si XX au dus la dezvoltarea nemaintalnita a stiintei care s-a materializat prin izolarea si sintetizarea in laborator, a principiilor active ale plantelor, oarecum in detrimentul remediilor naturale. 

In prezent se cunosc foarte bine principiile active ale plantelor si actiunea lor eficienta, respectiv cunoasterea potentialului terapeutic al plantelor face posibila cercetarea si obtinerea unor preparate noi prin selectarea sistematizata a ingredientelor in laborator. Drept urmare prepararea si validarea formulelor bazate pe diferite extracte din plante este facuta de specialisti capabili sa satisfaca cerintele celor care utilizeaza plantele medicinale ca mijloc profilactic si de mentinere a sanatatii. 

Un argument puternic in utilizarea plantelor medicinale este acela ca unele plante sunt folosite de milenii si se cunosc foarte bine efectele terapeutice, efectele secundare cat si efectele toxice iar produsele de origine vegetala sunt mult mai bine tolerate de organismul uman, iar fenomenele secundare sau reactii adverse sunt mult mai rare decat la celalalte produse. Cu atat mai mult medicamentele si suplimentele de origine vegetala sunt indicate in tratamentul bolilor cronice datorita actiunii lor mai slabe si mai putin toxice. Actiunea benefica a medicamentelor si suplimentelor de origine vegetala este complexa si are efect curativ asupra mai multor organe sau sisteme functionale ale corpului uman. 

Tratamentul cu plante medicinale utilizeaza plantele sub diferite forme in vederea restabilirii echilibrului si indepartarea cauzelor care au generat o anumita boala. Combinarea mai multor plante se face respectand compatibilitatea dintre acestea si dozele se administreaza in functie de necesitate. In general durata unui tratament cu plante medicinale dureaza intre o luna si sase luni, fiind determinata de perseverenta si corectitudinea pe care pacientul le manifesta in realizarea tratamentului. 

Dupa un scurt istoric al plantelor medicinale in evolutia umanitatii sa revenim in prezent unde alimentatia moderna formata in mare majoritate din produse superprocesate nu mai asigura necesarul de substante necesare organismului zilnic, in cantitati optime. Alimentatia defectuoasa poate avea efecte negative si nocive asupra organismului, de aceea se recomanda suplimentele alimentare care compenseaza si asigura organismului substantele de care acesta are nevoie si nu le primeste prin hrana. Astfel au fost reunite efectele curative a unei duzini, dintre plantele medicinale, intr-un supliment alimentar eficient si sanatos, sub numele de 12 Plante. Reunind efectele curative ale substantelor active din cele 12 plante si anume salcia, migdalul, mesteacanul pufos,teiul argintiu, coacazul negru, magnolia, ghimbirul, socul, urzica, orzul verde, stejarul si ginkgo biloba, cercetatorii au realizat un produs inovativ excelent. Produsul 12 Plante are efect curativ si benefic in refacerea starii de bine a organismului, intareste imunitatea, are efecte active si pozitive asupra sistemului circulator, al sistemului digestiv avand un aport deosebit in vitamine, proteine si enzime. 


In conditiile in care dieta zilnica respecta principiile unei alimentatii sanatoase, suficient de diversificata, fara excese si fara carente cu un raport optim intre toate componentele sale si corespunzatoare din punct de vedere caloric, suplimentele nutritive au un efect mai scazut, dar aceasta este o utopie, fiind o situatie ideala, de aceea in zilele noastre este aproape imposibil sa eviti deficientele nutritionale. Suplimentele alimentare 12 Plante vin sa umple golurile din nutritia zilnica a fiecaruia deoarece contin substante cu rol biologic foarte important, astfel cei interesati de achizitionarea pordusului 12 Plante pot gasi mai multe detalii despre modul de administrare, recomandarile si beneficiile sale aici. 

Este bine ca orizontul fiecaruia sa fie largit prin disponibilitati de tot felul astfel incat alegerea sa nu mai fie conditionata de lipsa de informatii, de lipsa diversitatii in alegerea modului propriu de viata, caci apropierea de natura trebuie sa constituie insasi modul de viata al fiecaruia. Ramaneti intotdeauna cu natura. Apropierea de natura, evadarea din climatul artificial creat de societatea de astazi trebuie sa fie primul pas in adoptarea unui nou stil de viata mai sanatos, mai liber, mai deplin. Dar comoditatea si obisnuinta vor sta mereu in calea practicilor naturale si nu vor putea fi inlaturate decat prin constientizarea efectelor benefice, tamaduitoare ale curelor si tratamentelor naturiste. 

melimeloparis.ro