Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Generozitatea oamenilor care vor sa ramana anonimi

Chiar daca nu suntem constienti tot timpul de faptul ca exista suflete in jurul nostru care au nevoie mare de generozitatea noastra, a tuturor. Este greu pentru fiecare mai ales ca ne aflam intr-o perioada tulbure de criza economica, dar stiu ca sunt oameni cu suflet mare care dau dovada de generozitate fara sa ceara nimic in schimb. Am simtit pentru prima data nevoia de a fi generos fara sa cer nimic in schimb cu mai multi ani in urma, cand am descoperit un loc minunat incarcat de Dumnezeire in care peste o duzina de copii orfani au gasit o familie si multa dragoste. 

In timpul facultatii faceam destul de des drumul dintre Alba Iulia si Cluj Napoca. De fiecare data dupa ce treceam de localitatea Unirea spre Cluj, observam pe partea stanga, pe un deal un lacas de cult spre care ducea un drumeag, dar de fiecare data doar treceam. Niciodata nu am fost curios sa aflu ce este acolo, pentru ca aveam o idee preconceputa asupra bisericii si a preotilor pe care-i vedeam intr-o lumina nu prea favorabila datorita unora dintre ei pe care i-am vazut pe la stiri, pentru ca nu faceau cinste deloc vietii religioase. 

Intr-o duminica dupamasa am scapat autocarul de Cluj si am iesit la ocazie sa-mi incerc norocul. N-am stat numai cateva minute si m-a luat o familie la ocazie. Mi-am facut de lucru cu ceva cursuri asteptand sa ajungem cat mai repede in Cluj. La un moment dat doamna se intoarce spre mine si-mi spune ca facem o mica oprire de cateva minute la Dumbrava, daca ma dereanjeaza si normal i-am zis ca nu am nimic impotriva oricum am destul timp la dispozitie. Parcheaza masina inafara lacasului de cult pe langa care am trecut de atatea ori, am zis ca o sa raman sa astept afara pana termina ce au de facut acolo. Asteptam deja de vreo 10-15 minute cand vad ca apare doamna inconjurata de cativa copilasi, vin la masina si le da la fiecare cate un pachetel micut, luand inca vreo 2-3 pungi cu care s-a indreptat spre incinta. Evenimentul m-a intrigat cu adevarat, nu ma asteptam ca sa fie atatia copilasi acolo. Sincer ma asteptam sa fie calugari, preoti oameni ce gasesti in mod normal intr-un lacas de cult. Dupa cateva minute revine familia si ne continuam drumul spre Cluj. Intrigat o intreb pe doamna cine sunt acei copilasi si ce fac acolo, la care imi spune ca-s toti orfani si sunt in grija manastirii iar ei de fiecare data cand trec pe acolo, opresc si le lasa copilasilor cate o bucurie.

Manastirea Dumbrava
Am ramas uimit de cata generozitate putea sa dea dovada o familie simpla care din putinul lor ofereau orfanilor de la Dumbrava mici bucurii. Impresionat de acest lucru am zis cand voi avea drum in zona si voi putea opri, o sa o fac intotdeauna. Ulterior am aflat ca in imediata apropiere a manastirii functioneaza de la data de 1 mai 1999 o Casa de Copii de tip familial "Sfanta Veronica", initial ocrotind sapte copii. Acum, aici traiesc peste 50 de copii cu varste cuprinse intre cateva luni si 16 ani, precum si alti cativa adolescenti neinstitutio­nalizati, trecuti de majorat, veniti din centrele desfiintate sau dati afara o data cu implinirea a 18 ani. Cladirea copiilor este utilata cu dormitoare, sali de studiu, o sala de joaca, bucatarie proprie, sala de mese, magazii si toate cele necesare unui trai decent. Capela "Sfantul Ierarh Nicolae" vine sa intregeasca lucrarea sociala si umanitara, satisfacand nevoile spirituale ale copiilor, care isi fac aici rugaciunile de dimineata si seara, in fiecare zi. Tot in cadrul complexului religios functioneaza si o Casa de batrani "Sfanta Maria" adaposteste femei in varsta, provenite din toata tara. Sub atenta ingrijire a maicilor, acestea au parte de batraneti fericite si linistite, participand dimineata si seara la rugaciunile facute in biserica. Este de-a dreptul de admirat efortul oamenilor de bine care sustin intiativa care a luat nastere pe langa complexul de cult de la Dumbrava. Admir generozitatea oamenilor de bine care fac domatii si raman anonimi, oameni care aduc bucurie si alina suferintele copilasilor si a batranilor care de nevoie stau la Dumbrava. Generozitatea este un sentiment inaltator si aduce bucurie pe buzele tuturor.

COSMOTE Romania revoluționează telefonia mobilă prin introducerea unui nou portofoliu de abonamente, mai simplu, al cărui fundament este inovația prin simplitate și comunicare nelimitată. Mai multe detalii despre oferta găsești pe free.cosmote.ro, iar despre concurs accesând free.cosmote.ro/bursa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta conteaza !

melimeloparis.ro