Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Mediasul Radiofonic 1950-2013

Radioul a fost multi ani pentru mine un prieten pe care-l ascultam zilnic. Inainte de revolutie aveam un radio vechi nemtesc, made in RDG, care functiona perfect pentru vremurile acelea. Eram in clasele primare la scoala si pana veneau parintii acasa de la serviciu eram singur acasa cateva ore bune in care singura activitate ce-o aveam inafara de lectii sau ceva joculete era sa ascult radioul si sa inregistrez muzica pe cateva casete. In comunism nu aveam emisiuni la televizor numai doua ore pe zi seara si in weekend mai erau cateva ore peste zi si cam atat, singura metoda de divertisment samanea radioul. Radioul romanesc era pentru mine de-a dreptul plictisitor, era prea plictisitor si plin de cantece patriotice sau discutii despre partid si comunism care pentru un copil de generala era plictiseala intruchipata. De fiecare data cautam posturi straine care emiteau mai multa muzica, singura care ma atragea si asteptam cu emotie cate-o melodie pe care doream sa o inregistrez. In timp am observat si am invatat posturile de radio care aveau in program mai multa muzica si le urmaream dupa frecventa la inceput apoi dupa emisiunile radiofonice care se repetau. Eram fericit de fiecare data cand reuseam sa inregistrez o melodie care-mi placea si era completa, eram pe faza de fiecare data cu caseta pregatita si gata sa apas pe butonul de inregistrare. Era o adevarata catastrofa cand destul de des in timpul melodiei un crainic inetrvenea si spunea ceva, chiar il detestam sau mai rau nu lasa melodia completa. Totusi cu determinare stateam si asteptam momentul potrivit pana cand ruseam sa am melodia intreaga. In timp mi-am facut o mica arhiva cu casete, cu muzica inregistrata de mine, bineinteles intr-un mod mai putin profesional dar eram mandru cu ea si stiam fiecare melodie cat dureaza si ordinea melodiilor pe caseta. Ce nu stiam erau numele artistilor sau formatiilor, cat si numele hiturilor, pe care le-am aflat mult mai tarziu si am facut asocierile dupa revolutie cand am avut acces mai mare la muzica occidentala. 

Mediasul radiofonic 1950-2013
Mi-am adus aminte de prietenul meu radioul strain din copilarie, de lansarea cartii “Mediasul Radiofonic 1950-2013”. Volumul coordonat de Mircea Hodarnau a aparut in colectia BIBLIOTECA MVSEI MEDIENSIS a Muzeului Municipal Medias si a fost editat impreuna cu Directia Municipala pentru Cultura, Sport, Turism si Tineret Medias, Asociatia Culturala “Mediasul Nostru” si Ippon Med. 

Mircea Hodarnau, coordonatorul volumului face radiojurnalism de 20 de ani la Medias, fiind absolvent al BBC Radio School in anul 1997 si a unui master in Managementul Relatiilor Publice. 

Prefata cartii care prezinta 63 de ani de radiojurnalism in orasul de pe Tarnava Mare a fost realizata de conf.univ.dr. Radut Bilbiie, vicepresedinte al ARIP. Asociatia Romana de Istorie a Presei (ARIP ) a fost fondata in 2007 cu scopul de a sprijini cercetarea in domeniul istoriei presei atat pe plan national cat si international. Conferentiar universitar, doctor in stiinte filologice Radut Bilbiie are o experienta de peste 20 de ani in domeniul relatiilor publice si jurnalismului si este membru in consiliul de onoare al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP). 

Subiectul cartii cuprinde peste o jumatate de secol de radio in Medias, mai multe generatii de ascultatori, si cu siguranta nu a fost un proiect usor de realizat de catre autor. Recomand volumul “Mediasul radiofonic 1950-2013”, tuturor iubitorilor de emisiuni radiofonice. 


2 comentarii:

Opinia ta conteaza !

melimeloparis.ro