Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

S-a dus baza de date

Internetul ca retea la nivel mondial, de cand a aparut a devenit o solutie perfecta pentru conectarea calculatoarelor din zone diferite, a oferit utilizatorilor posibilitatea de a stoca baze de date pe diferite servere, in diferite colturi ale lumii. O data cu dezvoltarea bazelor de date si a securizarii lor cat mai eficiente, au aparut si persoane care au dezvoltat solutii si aplicatii pentru spargerea acestor baze de date, pentru care aveau interes economic, politic si geostrategic. 

Astazi putem spune cu certitudine ca majoritatea activitatilor noastre sunt strans legate de internet si orice afacere se dezvolta si evolueaza in relatie cu internetul. Bazele de date din orice firma sunt stocate pe computere cu ajutorul diferitelor aplicatii sau pe servere de internet in diferite colturi ale lumii de unde se acceseaza simplu si usor.

Imi aduc aminte cu nostalgie de primele luni dupa ce am inceput o afacere pe cont propriu cat de dezorganizat eram si cum era sa pierd toate datele contabile dintr-o eroare umana, noroc ca ma gandesc de obicei preventiv si am tinut o contabilitate paralela pe un alt computer, intr-un sistem excel greoi care-mi manca o gramada de timp completand tabelele respective. Dar la momentul respectiv cand activitatea era la inceput si mai mult alergam dezorganizat, in fiecare seara am facut un obicei in a completa tabele, care in final m-au salvat intr-o zi cand ma suna contabilul sa-mi zica ca s-a dus baza de date... Am ramas blocat neintelegand unde se putea duce baza de date si de ce trebuia sa plece asa fara sa anunte macar ca pleaca...Eram terminat, am primit o lovitura sub centura din care nu-mi puteam reveni, parca toti complotau impotriva mea si acum a plecat si baza de date, credeam ca se prabuseste totul si eram intr-un punct al disperarii in care simteam ca cedez din toate punctele de vedere.

ZenithSecure
Dupa cateva minute in care m-am recules am vorbit cu contabilul sa vedem ce putem face in cazul de fata si cum o putem rezolva cat mai repede. Imi zice ca trebuie sa fac rost de un sistem de baze de date nou si mai bun, apoi sa reluam toate hartiile si documentele la mana si sa le reintroducem in sistem. Cand am auzit ca trebuie o noua aplicatie, alti bani care trebuiau dati si care nu intrau in bugetul initial, apoi de la cine sa achizitionez aplicatia cat mai repede la un pret accesibil, pe care sa mi-l si pot permite in situatia in care eram, cam la fundul sacului cu banii, de-l scuturam daca mai cadeau 2-3 firfirei. Mai stau putin si ma gandesc si analizez situatia si-mi vine in minte sa intreb totusi dar aplicatia veche nu se mai putea folosi deloc?... la care primesc acelasi raspuns ca s-a dus cu tot cu baza de date si nu se mai intoarce nici cu slujbe.

In final n-am avut incotro si am achizitionat de la o firma de soft din Cluj o aplicatie de baze de date asemanatoare cu WinMentor care imi oferea posibilitatea ca sa pot salva informatiile pe mai multe servere de care am fost multumit si n-am mai avut probleme sa-mi dispara baza de date. Noroc cu tabelele din excel care mi-au fost de real folos si in cateva zile am adus la zi baza de date. 

Solutia perfecta
Ca orice om patit cand volumul de munca creste si importanta informatiilor vitale pentru firma cum sunt contractele, preturile, furnizorii si clientii aflate intr-o baza de date trebuie securizate cat mai eficient pentru a nu avea surprize neplacute si sa devii fara sa-ti dai seama tinta unor atacuri informatice din partea “prietenilor” sau a indivizilor care efectiv nu au ce face decat sa-si testeze diferitele coduri si aplicatii de spart baze de date. De curand am aflat de ZenithSecure in spatele caruia se afla o echipa de clujeni, care au dezvoltat o aplicatie de stocare a datelor extrem de valoroase pentru firme si companii denumita ZenithVault. ZenithVault este o baza de date care partajeaza datele pe mai multe servere, aceasta tehnica fiind cunoscuta ca “secret sharing – partajarea secretului”. In plus sunt utilizate metode avansate de securitate, precum folosirea sistemelor de operare diferite cat si a mediilor de rulare a aplicatiei (runtime environment) de pe fiecare nod de programare a datelor.

Platformele de stocare a datelor clasice ofera solutia stocarii tuturor datelor intr-un singur loc securizat, astfel oricat de securizat se dovedeste aplicatia fiind vorba de un singur loc, este o tinta sigura pentru atacatorii care vor gasi moduri de a penetra sistemul de securitate, asemenea unui castel asediat desi ofera siguranta in timp rezistenta poate sa fie penetrata de atacatori. ZenithVault rezolva aceasta problema prin separare si stocarea datelor pe servere multiple, precum si prin utilizarea sistemelor de operare diferite utilizate pe fiecare server individual. Prin urmare este practic imposibil de “spart” deoarece atacatorii ar trebui sa incalce simultan cel putin trei servere indepartate geografic ce ruleaza sisteme de operare diferite, cu diferite medii de rulare a aplicatiei de stocare (runtime environment).

ZenithVault
Pe langa ZenithVault, echipa de clujeni de la ZenithSecure mai pregatesc doua aplicatii extrem de utile. Este vorba de ZenithTransfer "o aplicatie" care va imparti si cripta datele confidentiale pe mai multe retele si rute, pentru a evita riscul “factorului uman” in timpul atacurilor cibernetice si ZenithFingerPrinting un API care este capabil sa amprenteze in mod unic dispozitivele mobile si PC-urile fara sa tina cont de IP. Recomand solutia ZenithSecure tuturor companiilor si firmelor care au nevoie de securitate sporita a datelor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta conteaza !

melimeloparis.ro