Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

La Multi Ani !!!




 Aho, aho! Copii si frati,
 Stati putin si nu manati
 Si cuvantul mi-ascultati:
 Maine anul se-noieste
 Plugusorul se porneste
 Si incepe-a colinda
 Pe la case a ura.
 Iarna-i grea, omatu-i mare,
 Semne bune anul are,
 Semne bune de belsug
 Ca si brazda de sub plug.
 Manati mai, hai, hai, hai!
 Aho, aho, Plugurel mititel
 Cu rotile de fier,
 Plugusor cu sase boi,
 Plugusor manat de noi,
 Nu ca plugul lui Tarata
 Tras de zece pui de mata,
 Unu-i lung si altu-i scurt
 Da-mi colacul sa ma duc.
 Roata-n brazda, mai flacai,
 Manati mai si hai, hai, hai!
 Si cand graul a fost copt
 Treierat si vanturat
 In care l-a incarcat
 Si la moara a plecat,
 Acolo a macinat
 Si-a facut un colac pentru sat
 Pe piatra morii masurat,
 In cuptor l-a varat prin tinda
 Si l-a scos afara c-o grinda,
 Si l-a taiat in doua
 Si ne-a dat si noua.
 Noi am rupt in cinci
 Si-am dat si la calici,
 Care stau cu limba-n gura
 Si nu stiu nici-o uratura
 Manati mai, hai, hai, hai!
 Jupaneasa gazda a facut
 Un colac rar
 Si-mpletit frumos
 Pentru plugarasi scos,
 Si l-a taiat in doua
 Si ne-a dat si noua,
 Si l-a taiat in cinci
 Si mi-a dat si mie
 Ca-s incaltat cu opinci,
 Cu opinci ingurguiate,
 Cu paie de ovaz legate.
 Manati mai, hai, hai, hai!
 Am mai avea de urat
 Dar nu suntem dintr-un sat apropiat
 Ci din loc indepartat,
 Unde iepurele
 Sti-a pazi oile,
 Iar vulpea gaini nu pofteste.
 Mai indemnati, mai flacai,
 Hai, hai, hai!
 Mai manati, maï!

La Anu' si La Multi Ani !!!



Defecte in exploatare ale mecanismului biela-manivela

In timpul exploatarii automobilului, apar o serie de defectiuni accidentale. Griparea pistoanelor are loc ca urmare a supraincalzirii motorului (din lipsa de apa pentru racire, datorita uleiului provocat de uzarea segmentilor, pistoanelor si cilindrilor, a amestecului carburant necorespunzator, prea bogat sau prea sarac, avansul exagerat), are loc o frecare uscata excesiva, urmata de dilatarea pistoanelor si deci blocarea lor. Fenomenul poate fi observat de sofer pentru ca este precedat de zgomote caracteristice provocate de efortul bielelor de a smulge pistoanele gripate din punctele moarte si emanare de abur, daca apa de racire este sub nivel. In cazul opririi imediate a motorului se poate evita griparea, se lasa sa se raceasca, se toarna in fiecare cilindru 30-40 g ulei si se incearca rotirea arborelui cotit. Daca se invarte usor, se cauta si se inlatura cauza, daca se roteste greu sau deloc, pistoanele s-au gripat si automobilul va fi remorcat pentru repararea in atelier prin demontarea si inlocuirea pistonului gripat si a segmentilor de la cilindrul respectiv. 

Griparea pistoanelor poate duce la rizuri pe oglinda cilindrilor, daca acestea sunt usoare, se pot slefui cu ajutorul unui piston in abundenta de ulei, deplasat de cateva ori de-a lungul cilindrului in miscarea combinata (de translatie si rotatie). Numai dupa aceasta se face inlocuirea pistonului si segmentilor respective. 

Daca din gripare a rezultat si topirea locala a aliajului pistonului si arderea lui pe cilindru, atunci acestea se inlatura cu un cutit triunghiular, se slefuieste cilindrul si pistoanele vechi, dar corespunzatoare si totodata segmentii respectivi. Cand griparea a dus la deteriorarea cilindrului, atunci acesta se inlocuieste. 

Cocsarea segentilor este urmarea supraincalzirii pistonului, scaparilor de gaze (baie de foc) datorita uzurii excesive a segmentilor si deci a arderii uleiului, care se depune sub forma de calamina in canalele respective, blocandu-i. Segmentii nu mai asigura etansarea si racirea pistonului si ca urmare au loc scapari mari de gaze arse in baia de ulei, iar fumul de esapament este de culoare albastra. Motorul nu mai dezvolta putere nominala si nu mai corespunde sarcinilor de transport. Pornirea motorului este greoaie, consumul de combustibil si ulei creste, iar compresia la cilindrului respectiv este scazuta. 

Remedierea consta in demontarea grupurilor piston-segmenti-biela curatirea lor de calamina si inlocuirea segmentilor, care vor fi montati in locasurile din pistoane cu ajutorul clestelui special, cu fantele decalate la un unghi de 120 de grade sau 90 de grade (dupa numarul lor) si montarea in aceiasi cilindri, de unde s-au demontat, se mentioneaza ca pistoanele nu se dezasambleaza de pe biele. 

Ruperea segmentilor se datoreaza materialului necorespunzator, montarii incorecte, intepenirii in canalele din piston, uzurii lor, precum si supraincalzirii. Defectiunea se constata prin compresie micsorata, scaparii de gaze in carter, ca urmare a pierderii etanseitatii si scaderea puterii motorului apare un zgomot caracteristic (zgarieri) la antrenarea arborelui cotit. Se inlatura prin inlocuirea segmentilor la cilindrul respectiv. Daca s-au produs rizuri usoare pe cilindru, se slefuieste, iar daca sunt accentuate se inlocuieste. 

Ruperea boltului, defectiune mai rara, are drept cauze: uzura mare (joc ce depaseste 0,05 mm intre bolt si umerii pistonului sau bucsa de biela ), material sau tratament necorespunzator, griparea pistonului. Depistarea se face datorita zgomotului metalic ascutit uniform, la accentuarea brusca a motorului. Deoarece ruperea boltului poate produce avarii grave (spargerea pistonului, cilindrului, incovoierea sau chiar ruperea bielei, incovoierea sau chiar ruperea arborelui cotit), motorul este oprit imediat. Remedierea consta in demontarea grupului piston biela-manivela respectiv, depresarea si presarea unui alt bolt corespunzator, inclusiv bucsa bielei, dupa care se face montarea ambielajului si motorului. 

Defiletarea partiala a suruburilor de fixare a capacului de biela, se determina prin batai in partea inferioara a blocului motor, la accelerari-decelerari repetate. Se remedieaza prin demontarea baii de ulei, restrangerea suruburilor de la bielele ce au astfel de anomalii cu cheia dinamometrica la momentul prescris. Totodata verifica fixarea la celelalte suruburi ale bielelor pentru a preantampina astfel de defectiuni daca nu se inlatura la timp aceasta, exista pericolul ruperii suruburilor si deci avarii la biele, cilindri, pistoane, bloc motor. 

Ruperea bielei este cauzata de griparea lagarului sau topirea semicuzinetilor, joc prea mare in lagar, ruperea boltului, spargerea pistonului, smulgerea sau ruperea suruburilor de biela. Daca motorul nu este oprit la timp, se produc avarii grave spargerea blocului motor, a cilindrului si a pistonului, deteriorarea sau chiar ruperea arborelui cotit, distrugerea baii de ulei. Remedierea necesita operatii dificile, mai ales in caz de avarii si se executa in atelier; in afara demontarii, se face o constatarea minutioasa a orgnelor deteriorate, blocul motor impunand repararea sau chiar inlocuirea, iar cilindrul si grupul piston-segmenti-bolt-cuzineti se inlocuiesc obligatoriu, arborele cotit este controlat amanuntit, indeosebi fusul maneton respectiv, care daca are culoarea schimbata necesita inlocuirea. 

Incovoierea sau topirea bielei, se poate constata prin batai anormale in portiunea mediana a blocului motor. Daca nu se iau masuri imediate de reparare in atelier a motorului poate duce la uzarea accentuata a muchiilor segmentilor, a pistoanelor si ovalizarea neuniforma a cilindrilor pe toata lungimea lor, uzarea rapida a fusurilor manetoane ale arborelui cotit. 

Gripare sau topirea cuzinetilor din lagare au unele cauze comune ungerea insuficienta, uzura mare, deci joc depasit intre fus si cuzinet, material de antifrictiune necorespunzator, supraincalzire. Se poate preintampina daca sesizarea zgomotului specific (batai infundate, mai ales la rece ce se intetesc la accelerare) sau indicatiile manometrului de ulei (presiune scazuta) se observa la timp. Remedierea: demontarea ambielajului, constatarea starii fusului maneton respectiv (culoarea schimbata, indica decalirea) daca e in stare normala, se curata resturile de material de antifrictiune si se inlocuieste cuzinetul cu un altul de cota corespunzatoare.


Mecanismul motor

Mecanismul motor cuprinde organele a caror deplasare asigura efectiv transformarea energiei chimice a combustibilului in lucru mecanic. Mecanismul motor este compus din piston plus segmenti la care se adauga boltul. De bolt se articuleaza biela, care la randul ei este prinsa de arborele cotit cu ajutorul capacului bielei. Arborele cotit se sprijina pe lagărele acesteia aflate in carterul superior si se invarte in acestea fiind sprijinit pe cuzineti. Sub arborele cotit se gaseste carterul inferior care este si baia de ulei pentru majoritatea motoarelor.
Adăugaţi o legendă


Legenda:

1 - piston
2 - segmenti
3 - segmenti
4 - segmenti
5 - bolt
6 - biela
7 - cuzineti
8 - surub
9 - piulita


Craciun fericit tuturor !


Mos Craciun bate la usa,
Scoate mana din manusa
Si va da din palma lui,
Darurile cerului,
Langa brad si langa foc
Sa va umple de noroc!
Craciun fericit tuturor!

Craciun fericit tuturor !!!

Ballot

Ballot a fost un producator de automobile francez, care a produs masini intre 1910-1932. Fratii Edouard si Maurice Ballot, au infiintat compania in anul 1905, incepand cu 1910, compania a fost redenumita Etablissements Ballot SA, producand primele automobile. Cele mai de succes modele ale francezilor au fost Ballot 2LT si Ballot 2LTS. In 1931 compania franceza a fost achizitionata de catre Hispano-Suiza, declinul companiei s-a produs rapid, pentru ca in 1932 sa se inchida de tot.


AWZ

VEB Automobilwerke Zwickau (AWZ) a fost un producator de automobile din Germania de Est intre anii 1955-1958. Modelul de succes al producatorului est-german a fost AWZ P70 "Zwickau". Dupa anul 1958 AWZ a fuzionat cu Horch formand VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau, iar modelul nou s-a numit Sachsenring P70. Din modelele P70 au fost produse aproximativ 36000 de bucati. Incepand cu 1959 modelul P70 a fost inlocuit cu Trabant P50, echipat cu o caroserie in totalitate din fibra de sticla.


Apocalipsa preturilor de la MiniPrix

Anunt de ultima ora - in data de 21.12.2012, Apocalipsa vine in MiniPrix, magazin haine online cu o reducere de 21% la toate produsele intre orele 12.00-21.00, profitati de ocazie si nu lasati sa treaca Apocalipsa preturilor mici de la MiniPrix.



Va recomand sa profitati din plin, nu ratati promotia, singura promotie de 21% reducere, in cea mai mediatizata zi a anului, magazinul online MiniPrix face cele mai mari reduceri la toate produsele sale. Ce poti face mai bun in timpul Apocalipsei decat sa cumperi online cadouri, cum ar fi bijuterii online si imbracaminte de la MiniPrix.



Epopeea unei perechi de bluejeans

Un blogger este o specie mai aparte aparuta in ultimii ani in mediul online, cu tabieturi, cu stil propriu, cu o comunitate de care apartine si in care socializeaza si se exprima. Fiecare blogger cred ca incearca sa-si faca un brand propriu prin care sa fie identificat in mediul online. Brandul este la fel de important ca si imaginea cu care este in stransa legatura, atat prin brand cat si prin imagine un blogger iese in evidenta printr-un anumit stil unic. La fel cum prin articole si tematica abordata, un blogger isi creaza un stil unic si propriu punand accent pe inspiratie si creativitate si imaginea lui trebuie sa fie unica si individualista. Din aceasta cauza unii oameni cauta sa-si puna amprenta, respectiv sa-si imprime stilul propriu si in vestimentatie sau in orice obiect ce-i apartine.

Cand vine vorba de imbracaminte un blogger intra oarecum intr-o situatie mai ciudata, cum ar fi: ce te faci daca din obiectul de imbracaminte achizitionat s-au produs mai multe bucati si nu este unicat? De cele mai multe ori nu faci nimic sau incerci dupa ce ai achizitionat produsul sa-l modifici, sa fie pe placul tau, sa te simti bine ca porti un obiect de vestimentatie unic. Exact cum un articol pe blog intra sub incidenta drepturilor de autor asa si obiectul de imbracaminte are amprenta ta si e conform cu stilul tau unic.


Vrei sa mai schimbi ceva in tinuta ta zilnica si intentionezi sa achizitionezi o pereche de bluejeans noua, ce face un blogger in cazul asta? Nimic mai simplu, cauta cateva zile pe internet, prin magazinele online specifice si cauta un model de bluejeans care considera ca se potriveste cel mai bine cu stilul personal. Dupa multe cautari si comparatii se decide asupra magazinului online SuperJeans online originals, care au in oferta marca Cheap Monday, o marca nu prea cunoscuta suedeza. Un argument puternic ca sa cumperi marca Cheap Monday este urmatorul: “Brandul din Stockholm Cheap Monday este cunoscut pentru blugii tight-skinny si pentru logoul cu craniul iconic, aflat pe toate colectiile neconventionale de jeansi, haine, accesorii si incaltaminte, ca un simbol pentru atitudinea si creativitatea vestimentara a brandului, la un pret acceptabil”. Aspectul bluejeansilor si logoul te fac sa ramai in magazin si sa-ti alegi o pereche potrivita pentru tine, respectiv culoare si marime. In cazul nostru a fost ales modelul Blugi Cheap Monday Tight Broken Dark Used, dupa ce s-au vizionat imaginile si lecturat descrierea urmatoare: “Blugii pentru femei, Cheap Monday Tight, fac parte din colectia de Toamna-Iarna 2012/2013 a brandului suedez Cheap Monday. Se inchid in fata cu fermoar si au stilul clasic cu 5 buzunare. Talia este medie. Logo-ul Cheap Monday cu craniul iconic este imprimat pe eticheta din spate si pe nasturele din fata”. Satisfacut si multumit de alegerea facuta, nu-i ramane bloggerului decat sa lanseze comanda si sa astepte cu nerabdare sa vina blugii, sa faca prima proba si prima pirueta in fata oglinzii.


Cu coletul in mana, bloggerul nu-si poate stapani emotiile, care il cuprind si gandurile ii trec ca un tsunami devastator prin minte, oare is buni blugii ca marime sau culoarea este la fel ca cea de pe site? Tremurand de emotie desface usor coletul sa nu deterioreze ambalajul si vede pentru prima data patalonul mult visat, rapid il imbraca si emotiile se risipesc, totul e perfect, culoarea e superba si croiala ii vine perfect pe picior. Un oftat de usurare, cei de la SuperJeans sunt profesionisti, daca faci comanda si alegi bine marimile, totul e perfect. Blugii ii vin de minune si nu se mai poate opri sa nu se admire in oglinda, sentimente de bucurie si fericire il coplesesc, saracul blogger ii vine sa strige de bucurie, inca o data a facut cea mai buna alegere posibila, satisfactia este nemarginita.

Seara bloggerul isi face aparitia cu noua achizitie, in cercul de prieteni, la un pahar de vorba, nu-si mai incape in piele si abia asteapta ca ceilalti sa-i observe noua pereche de bluejeans pe care o poarta cu mandrie, aproape ca-i provoaca subtil sa-i vada, mai intinde un picior, mai sterge o scama invizibila, mai indreapta o cuta imaginara. In sfarsit eforturile dau roade si cei din jur ii observa blugul nou-nout, este asaltat de intrebari de unde, cum, cand i-a cumparat? si ce mandru si satisfacut era bloggerul sa le explice toata ghidusia cum a gasit online un magazin super cu blugi originali acum cateva zile si cum a comandat online de la SuperJeans, ce simplu a fost totul si ce bine se simte cu noua pereche de bluejeans. Seara a fost cea mai reusita din ultimul timp si ce bine s-a simtit bloggerul cand a fost rugat sa se ridice si a facut 2-3 piruete sa il vada amicii si a fost observat evident si de ceilalti de la mesele vecine, si vai ce priviri invidioase ii aruncau unii ochi din vecinatate si el nu-si mai incapea in piele de satisfactie, ii stateau asa de bine blugii cei noi, incat si o parte dintre amici au zis ca o sa-si cumpere modele la fel din magazinul online SuperJeans si au toastat de mai multe ori in cinstea viitoarelor achizitii.

In racoarea noptii, tarziu, friguletul il aduce pe blogger cu picioarele pe pamant si nori negri apar la orizont, ganduri peste ganduri, in avalansa, il coplesesc, nu-i venea sa creada, cum a putut fi asa naiv sa le zica si celorlalti secretul magazinului online, se detesta ca nu si-a putut tine gura. Era ingrozit de-a dreptul, el care a facut o virtute din a avea un stil propriu, inconfundabil, acum o sa fie copiat si de altii, o sa fie mai multi cu blugi cumparati de la SuperJeans, exact ca ai lui, dar fapta era consumata, se simtea neputincios, simtea cum aluneca pe marginea prapastiei, totul se naruia in jur, cu un ultim efort a ridicat privirea spre cer, parca, implorand divinitatea sa-l scoata din incurcatura in care singur s-a bagat. Cerul era plin de nori, nu se putea distinge nimic, tot incercand sa zareasca ceva, bloggerului, subtil ii incolteste un gand in minte, devine mai atent, se concentreaza si gaseste salvarea, o sa-si personalizeze blugii intr-un mod unic, in stilu-i caracteristic, rasufland usurat incepe sa planifice un experiment.


A doua zi, cu blugul in mana, sta si cugeta sa demareze sau nu experimentul, pune totul in balanta, si in final decide sa-si duca ideea pana la capat sa poata iesi cu fruntea sus din incurcatura. Baga blugul in apa sa se inmoaie bine si toarna peste el un inalbitor puternic, asteapta sa treaca o ora si verifica, catastrofa, inalbitorul nu-si face efectul, culoarea rezista incredibil de bine. Bloggerul nu se lasa si mai asteapta cateva ore, verifica din nou, acelasi efect culoarea rezista, se condamna singur in gand, asa-ti trebuie daca ai vrut blugi de marca, uite ce patesti nici sa-i decolorezi nu se poate, insa bloggerul perseverent ii lasa peste noapte cu mai mult inalbitor puternic. Dupa mai bine de 24 de ore si aproape un bidon de inalbitor puternic, culoarea a cedat, in sfarsit bloggerul era satisfacut de realizare, a bagat blugul la spalat si cu emotie a asteptat rezultatul. Efectul inalbitorului nu a fost cel asteptat, fiind prea puternic a scos aproape toata culoarea din materialul de blug in zonele in care a fost aplicat, Dar bloggerul nu se lasa face rost de un inalbitor mai usor sau mai slab si aplica in zonele unde culorile se intrepatrund pentru a da un efect de culoare pierduta, zis si facut inca 24 de ore la inalbit cu inalbitor mai putin puternic. Dupa spalare efectul de culoare este satisfacator, iar bloggerul este incantat de realizare, totusi parca simte ca ar mai trebui sa mai aplice ceva pantalonului.


Sta ce sta si ii vine o noua idee, ce simpatici sunt blugii cu efect de uzura, cu imaginea blugilor cu efect de uzura in minte cauta rapid un instrument cu care sa-l realizeze. Cum bloggerul este si citit, isi aduce aminte cum realizau oamenii primitivi unelte, frecand o piatra cu o alta piatra. Gaseste o piatra ponce si dupa ce decide cam care ar fi zonele de material destinate uzurii, isi sufleca manecile si se pune pe treaba. Dupa ce a frecat aproximativ o ora, tot transpirat, bloggerul se vede neputincios, materialul rezista, nu-si poate imagina cum de poate reazista un material textil la frecatul aspru ce-l aplicase. Descumpanit cauta inca o solutie salvatoare, mai avea nevoie de o piatra ponce sa o puna sub material, aplica si ultima metoda, dar dupa o perioada de timp, inca materialul rezista, bloggerul nu se lasa infrant de material si vrea cu tot elanul ce-l mai avea sa-si duca la capat munca si blugul sa capete pe alocuri efectul de uzura dorit. Dupa ce-i vine in minte ideea de a uda materialul si pietrele, in final materialul cedeaza putin si apare in sfarsit efectul de uzura mult dorit. Urmeaza spalarea regulamentara, apoi privind rezultatul isi da seama, parca totusi lipseste ceva, avea efectul de culori si efectul pe alocuri de uzura, privind la pantaloni sesizeaza ca ar merge si 2-3 gauri, pe ici pe colo, amplasate strategic tot de efect. Inarmat cu o foarfeca, bloggerul temerar se apuca de actiune, dar surpriza materialul textil rezista si nu se lasa gaurit de foarfeca, se opinteste bloggerul, se chinuie ce se chinuie, dar materialul de calitate ii opune rezistenta, mai sa-si sacrifice degetele de la mana cu un ultim efort, dar materialul rezista, nu se lasa asa usor gaurit. Descumpanit de rezistenta blugului cauta alta solutie, cu ochii sclipind de bucurie se indreapta val-vartej spre rezervele aparatului de barbierit. Inarmat cu o rezerva nou-nouta se indreapta triumfator spre blugul indaratnic. Cu blugul intr-o mana si rezerva in cealalta, bloggerul ramane stupefiat, are nevoie de o lama din rezerva, ce sa faca ca sa extraga lama din rezerva, din doi pasi a fost langa dulapul de scule, de unde inarmat cu un ciocan, a rezolvat rezerva dintr-o lovitura. In cele din urma materialul s-a lasat taiat si gaurit in locurile dorite de blogger, iar satisfactia bloggerului era nemarginita, dupa cateva piruete in fata oglinzii si minute in sir de autoadmiratie, in sfarsit era multumit, avea o pereche de bluejeans unici.


Dupa ore si zile de truda bloggerul in sfarsit isi poate etala creatia, imbracat in blugii cu efect porneste la intalnire cu amicii, vaii dar face doar cativa pasi pe strada si deja toti intorc privirile dupa blogger, ce mai bucurie il cuprinde pe blogger, isi ia atitudinea trufasa si porneste drept, nebagand in seama privirile iscoditoare care ii urmaresc mersul tantos. Exact cum se astepta si de ce-i era frica bloggerului se intamplase la masa cu pricina in cercul de prieteni au mai aparut cateva perechi de blugi achizitionate tot online de la magazinul SuperJeans. Totusi bloggerul de cum a intrat in club a atras din nou privirile celorlalti, ce-i drept nu puteau trece neobservati blugii cu efect. Toate privirile erau atintite asupra bloggerului, ce senzatie placuta simtea, sa fi admirat si invidiat de toti acei ochi urmaritori si iscoditori, in sfarsit era multumit, se simtea perfect. Nimic nu se poate compara si nici nu se poate descrie cu epitete toate trairile si sentimentele ce-l inundau pe blogger, a fost cea mai superba seara si s-a simtit extraordinar in blugul ce-l nou.

Ulterior, bloggerul reamintindu-si toata epopeea blugului cel nou, a ajuns la concluzia: intotdeauna este bine sa-ti urmezi instinctul si daca vezi si iti place un pantalon de bluejeans comanda-l, emotiile, adrenalina si placerea de a purta un blug nou cu atitudine si personalizat, este deosebita. Recomand cu caldura si incredere magazinul online SuperJeans, cu certitudinea ca sunt profesionisti si orice promisiune sau angajament o sa fie respectat si garantat 100%. Blugii Cheap Monday, de asemenea, sunt un cadou reusit si o sa fie bine primiti intotdeauna, iar satisfactia si bucuria achizitionarii unui blug nou de marca si cu atitudine, este de nepretuit.



Senzori de debit cu fir

Masurarea masei aerului cu fir de sarma fierbinte 

O astfel de masuratoare se bazeaza pe efectul de racire al aerului la trecerea peste o sarma incalzita. Daca acest fir este incalzit prin trecerea unui curent constant prin el, atunci temperatura firului va scadea daca este marit debitul de aer si invers. In mod asemanator daca o sarma incinsa este tinuta la o temperatura constanta, atunci marimea curentului necesar pentru a mentine acesta temperatura va fi determinata de catre debitul de aer, cu cat mai mare este debitul de aer cu atat mai mare este curentul. Ambele metode, a curentului constant si a temperaturii constante, utilizeaza mijloace electronice pentru a masura temperatura. In general acesta se realizeaza prin folosirea variariatiei rezistentei la modificarea temperaturii.

Sistemul cu fir de sarma-incinsa tine cont de schimbarile produse in densitatea aerului. Aceasta este important in particular in cazurile unde automobilul este folosit la diferite altitudini. Presiunea atmosferica descreste cu altitudinea, deci intr-o zona situata mult deasupra nivelului marii, masa de aer asigurata pentru o deschizatura data a droselului este redusa considerabil. Daca nu se tine cont de aceasta caracteristica, amestecul bogat primit de motor va cauza o evacuare a gazelor de polure ridicata.

Functionarea senzorului se bazeaza pe principiul curentului constant. Cand aerul trece la o viteza constanta, curentul furnizat mentine firul fierbinte si determina scaderea rezistentei acestuia. Aceasta dezechilibreza puntea si ca rezultat determina amplificatorul sa creasca curentul de incalzire pana cand temperatura si rezistenta initiala sunt restabilite. Aceasta crestere a curentului de incalzire provoaca o mai mare cadere de tensiune pe R1, deci prin marirea acestei caderi (de tensiune) pe un rezistor de precizie plasat la R1 este obtinut un semnal de iesire de la senzor. Semnalul arata curentul de incalzire care este proportional cu masa aerului care curge prin senzor.

Facand legatura dintre semnalul senzorului fir de sarma fierbinte cu valorile stocate intr-o memorie a E.C.U.(Electronic Central Unit - unitatea centrala electronica), calculatorul poate determina cantitatea de combustibil necesar pentru a fi injectat pentru a se obtine proportia ceruta de aer-combustibil. Orice modificare in temperatura admisiei aerului determina puntea sa devina dezechilibrata. In curentul de aer alaturat firului-fierbinte este plasat un fir rezistiv de compensare Rb.

Variatia rezistentei firului fierbinte este masurata folosind o punte Wheatstone. Alegerea atenta a diametrului firului asigura ca timpul de raspuns al sistemului la schimbarile debitului de aer este limitat la cateva milisecunde. Aceasta valoare a timpului inlatura problemele provocate de un debit de aer neregulat prin admisie, in special cand motorul functioneaza la viteza scazuta sub sarcina maxima.

Temperatura rezistorului de compensare - firul rece - actioneaza ca un etalon. In functionare amplificatorul mentine firul fierbinte la 100°C peste temperatura firului rece. Radiatia caldurii firului este scazuta cand firul devine murdar, deci pentru a evita aceasta problema, E.C.U. este programata sa arda murdaria prin incalzirea firului la o temperatura mai mare decat normal pentru o secunda de fiecare data cand motorul este oprit.

De unde poti achizitiona piese auto Opel la mana a doua?


Criza financiara ne impinge sa decurgem chiar si la solutii extreme pentru a putea economisii un ban. Proprietarii de autovehicule stiu cat de greu si costisitor este sa intretii o masina. Benzina, intretinerea, schimbatul pieselor si multe toate celelalte probleme neprevazute ce pot aparea la un moment dat necesita bani pentru a putea fi rezolvate. In acest articol ne vom concentra pe beneficiile achizitionarii pieselor auto la mana a doua, si pe piese auto Opel.

Cateva aspecte generale privind firma de automobile Opel

Aceasta firma nemteasca de automobile a fost fondata in 1862 de catre Adam Opel, si este una dintre cele mai populari marci auto din intreaga lume. Sediul principal al companiei se afla Hesse, Germania, iar compania este filiala majoritara a celor de la General Motors Corporation.  Se speculeaza ca unii dintre oficialii Opel au declarat ca compania va investi aproximativ 11 milioane de euro in productia de autovehicule in urmatorii 5 ani, ceea ce arata forta acestei firme nemtesti.

Dintre aceste 11 milioane, un sfert for fi folositi pentru a produce noi transmisii si motoare care sa economiseasca combustibil. Dupa cum ne putem aminti, Opel Insignia a fost aleasa masina anului 2009, iar acesta este un alt aspect ce demonstreaza forta acestei companii.

Cauti piese auto Opel la mana a doua?

Daca esti proprietarul unui autoturism Opel si doresti sa gasesti piese auto la mana a doua, trebuie sa stii faptul ca poti analiza mai multe surse de vanzare inainte sa te decizi sa achizitionezi o piesa anume. Primele locatii care ne trece prin cap ar fi un sediile de dezmebrari auto deoarece aceste magazine sunt cele mai populare si ofera o gama larga de piese auto la schimba sau la vanzare.

Desi poate gasi piesa dorita la un anumit sediu de dezmembrari auto, un client poate petrece mult timp vizitand fiecare locatie in parte. De asemenea, preturile pot diferi de la locatie la locatie, iar acest lucru poate fi un alt dezavantaj pentru clienti.

Nu mai este nici un secret faptul ca internetul poate oferi multiple solutii pentru fiecare problema, cautare sau curiozitate a oamenilor. Printr-o simpla analiza a internetului, puteti descoperii multiple magazine auto online de pe care puteti sa comandati piesa dorita direct din confortul propriei case. De asemenea, veti avea oportunitatea sa descoperiti orice informatie doriti despre fiecare categorie de piese auto Opel.

Este mult mai simplu, si mai economic in unele cazuri, sa comandati o anumite piesa de pe un magazin auto online deoarece nu va trebui sa va deplasati in nici o locatie sau sa platiti comisioane importante. Singura taxa aditionala pe care trebuie sa o platiti, pe langa costurile piesei propriu-zise, este taxa de transport.  Fie ca doriti o piesa auto la mana a doua, sau una noua, le veti gasi cu siguranta pe unul dintre magazinele auto online.

Magazin de reprezentanta sau magazin online?

Sistemul de siguranta Pre-Crash

Sistemul de siguranta Pre-Crash identifica obstacole care nu pot fi evitate si cu fractiuni de secunda inainte de coliziune actioneaza automat centurile de siguranta si sistemul de franare pentru a reduce viteza vehiculului. 

Sistemul de siguranta Pre Crash

Sistemul este alcătuit din trei componente:
- radarul.
- unitatea electronica de control a sistemului Pre-Crash.
- unitatea electronica de control a centurilor de siguranta.

Radar
Radarul are rolul de a detecta vehiculele si obstacolele din fata. Unitatea electronica de control a sistemului Pre-Crash are rolul de a determina daca vehiculul va lovi obstacolul si apoi de a trimite semnale referitoare la distanta si viteza relativa a obstacolului catre unitatea electronica de control a centurilor de siguranta si catre sistemul de franare. Unitatea electronica de control a centurilor de siguranta are rolul de a tensiona centurile in functie de semnalele primite de le unitatea de control Pre-Crash.


Sistemul HUD (Head-Up Display)

Piesa HUD


Sistemul HUD furnizeaza soferului informatii cum ar fi viteza de deplasare cu ajutorul imaginilor virtuale care sunt proiectate in fata soferului pe parbriz. Avantajul este ca timpul de miscare al ochilor soferului se micsoreaza considerabil, spre deosebire de panoul cu instrumente conventional, permitandu-i acestuia sa se concentreze asupra drumului. Este mai usor pentru sofer sa se concentreze asupra acestui tip de afisaj deoarece distanta dintre ochii acestuia si imaginea proiectata pe parbriz este mai mare.


Sistemul HUD

O noua metoda geniala in recuperarea obiectelor pierdute

Omul dupa ce face primii pasi si incepe sa constientizeze relatia cu mediul inconjurator, de multe ori uita unde a lasat anumite obiecte sau le pierde involuntar pur si simplu. Cred ca nu exista un singur om pe planeta care sa nu fi pierdut nimic in viata lui, iar daca exista as fi curios sa-l cunosc si eu. In ceea ce ma priveste cele mai multe pierderi le-am avut in timpul copilariei, iar in topul pierderilor pe primele locuri cred ca pot enumera jucariile si cheile, mai ales cheile nu le-am mai regasit niciodata, desi ar fi fost extraordinar sa le recuperez intr-un anumit mod la vremea respectiva. Alte pierderi colaterale pot enumera hainele si obiectele uitate prin hoteluri in timpul excursiilor organizate de catre scoala sau a taberelor scolare, tin minte ca de fiecare data cand ma intorceam dintr-o excursie in bagaj cred ca aveam doar jumatate din lucrurile cu care am plecat initial. Nu stiu cum se intampla, dar nu era hotel in care sa ne cazam si a doua zi sau cand impachetam in graba sa nu uit cate ceva din lucruri, iar lipsa lor o sesizam tarziu cand eram deja la zeci de kilometri de localitatea respectiva. Cum zice romanul in tot raul este si un bine, respectiv efectul pierderilor era un motiv de innoire a garderobei sau a lucrurilor si o paguba in buget pentru parinti.

In viata adulta mi-a mai venit mintea la cap si am devenit, oarecum, un pic mai responsabil si obiectele pierdute s-au imputinat, acum pierderile de obicei sunt lucruri “puse bine” si doar uitat locul unde au fost puse bine, sau mai ratacesti cate o chitanta, factura sau hartie importanta, iar daca ai noroc si interventie divina o regasesti in timp util, daca nu o regasesti cand deja nu mai ai nevoie. Cu toate acestea pierderile apar in viata ta cand te astepti mai putin sau cand ai nevoie de acel ceva, tocmai atunci nu-ti mai amintesti unde l-ai pus sau ce-ai facut cu acel ceva, doar atunci sesizezi lipsa acelui ceva de care ai nevoie. Cred ca viata fiecarui om ar fi mult mai usoara si cu mai putin stres daca s-ar inventa un aparat care sa-ti identifice toate obiectele pierdute sau ratacite prin locuinta sau alte locuri. Probabil ca s-au facut multe cercetari in privinta asta insa pana acum nu s-a ajuns la un rezultat favorabil sau la un produs care sa intruneasca toate criteriile si cerintele prin care sa se poata identifica obiectele pierdute.

Ce se intampla cand pierzi obiecte de care te folosesti zilnic cum ar fi cheile, portmoneul, portactul sau alte obiecte care pentru tine au o valoare sau iti sunt indispensabile, in viata de zi cu zi, si din diverse motive le-ai pierdut? In cele mai multe cazuri daca nu le-ai pierdut prin locuinta, la locul de munca sau masina raman pierdute definitiv si nu-ti ramane decat sa iti cumperi altele, sa-ti faci alte copii daca ai dupa ce face sau sa iti faci alte acte in cazul in care le-ai pierdut. Va dati seama ca pe langa umblatura, bani cheltuiti si timp pierdut cu refacerea actelor sau a unor copii dupa chei ar fi mult mai frumos, ca cei care le gasesc sa te contacteze si sa ti le returneze, cred ca asta ar fi cea mai buna si ideala solutie in cazurile de fata.

Exact cum sunt masurile de preventie in cadrul sofatului sau impotriva furturilor, cand amplasam camere de luat vederi si alarme, la fel am putea lua masuri de preventie impotriva pierderii obiectelor, care chiar functioneaza, iar statisticile arata ca in peste 90% din cazuri obiectele pierdute sunt returnate. Sistemul impotriva pierderii obiectelor a fost implementat, pentru prima data si in Romania de cei de la BringMeBack. Sistemul BringMeBack are un principiu de functionare foarte simplu si poate fi explicat in felul urmator si pe intelesul tuturor. Stai si te gandesti cam ce obiecte ai si care obiecte personale, de obicei se pot pierde foarte usor din diverse motive, faci o lista cu ele si in functie de obiect achizitionezi din magazinul BringMeBack de exmplu folie autocolanta pentru acte cum ar fi carte de identitate sau permis auto, breloc pentru chei de masina sau locuinta, sau alt marker ori eticheta pentru alte tipuri de obiecte pe care consideri ca vrei sa-ti fie returnate in caz de pierdere. Fiecare autocolant, eticheta, breloc sau alt marker contine un cod unic de identificare, dupa ce ai marcat obiectul vizat inregistrezi codul unic pe situl celor de la bringmeback.ro, noutatea este ca poti stabili si o mica recompensa simbolica pentru fiecare cod inregistrat pe site. Ulterior in eventualitatea unei pierderi, un potential gasitor va fi atentionat prin markerul BringMeBack de a contacta pagina de internet. Gasitorul va introduce codul obiectului gasit pe pagina BringMeBack si va fi motivat aditional prin recompensa oferita de a returna obiectul. Vei fi anuntat de catre cei de la BringMeBack ca obiectul a fost gasit si in calitate de proprietar, vei decide daca returnarea sa se efectueze direct catre tine sau anonim, prin intermediul BringMeBack. Astfel pur si simplu vei primi obiectul tau de valoare inapoi, iar gasitorul va fi recompensat cu suma stabilita de tine. 


V-ati intrebat vreodata, daca toate cartile de identitate sau permisele studentesti, spre exemplu, uitate in diferite institutii publice de posesori care desi aveau numele si adresa pe ele raman acolo expuse, in gemulete la vedere, de catre angajatii institutiei respective si nimeni nu se sinchiseste sa le returneze proprietarului de drept din comoditate sau nepasare, ar fi avut aplicat un colant BringMeBack pe ele? Imaginati-va un angajat care ar fi descoperit actul de identitate sau permisul uitat undeva in incinta institutiei publice si ar fi observat colantul BringMeBack cu certitudine ar fi intrat pe situl lor, manat de curiozitate, ar fi introdus codul unic si ar fi fost instiintat ca la returnare primeste o mica recompensa, fie ea si simbolica, mai mult ca sigur ar fi facut toate demersurile pentru returnarea acelui act posesorului.

BringMeBack este un serviciu gratuit prin care vi se permite sa va recuperati mai repede obiectele pierdute. Sistemul se bazeaza pe marcarea obiectelor cu coduri unice BringMeBack de catre proprietari. Cei care gasesc obiectele pierdute, introduc codul de pe obiect pe situl BringMeBack si pot afla astfel recompensa pe care proprietarul o ofera pentru returnarea respectivului obiect. Sistemul electronic transmite automat un mesaj catre proprietar, astfel gasitorul si proprietarul pot intra in legatura si obiectul poate fi imediat returnat. 


Brelocurile BringMeBack pot fi atasate si la zgarda animalelor de companie si astfel, daca acestea se pierd, gasitorul il poate identifica pe stapanul acestuia imediat prin situl BringMeBack si poate incasa recompensa pentru animalul de companie care va fi inapoiat stapanului sau.

Markerele BringMeBack pot fi folosite si ca suport promotional de catre firme si companii, prin intermediul carora se poate promova sigla sau logoul companiei sau mesajul promotional al companiei, respectiv al produsului promovat. Prin sistemul BringMeBack intr-un mod simplu si genial mesajul promotional va fi vizibil pentru o perioada lunga de timp si vazut zilnic de o multime de persoane.


De cele mai multe ori obiectele pierdute sunt gasite de persoane necunoscute care, in lipsa oricaror informatii despre proprietar, nu le pot returna, motiv pentru care recomand cu caldura sistemul BringMeBack deoarece in eventualitatea ca ai pierdut ceva marcat cu BringMeBack iti poti recupera obiectul in 24 de ore cu o probabilitate de 90%. BringMeBack este un serviciu disponibil si la nivel international care te ajuta sa iti recuperezi lucrurile de valoare pierdute, indiferent de locul in care le-ai pierdut, in tara sau strainatate, respectiv in tarile in care este disponibil serviciul pana acum.

Recomand cu caldura si incredere BringMeBack, cu certitudinea ca orice obiect gasit si returnat aduce bucurie proprietarului de drept si o mica recompensa celui care l-a gasit, iar sentimentul recuperarii obiectului pierdut, in timp cat mai scurt, este de nepretuit.


Senzor de ploaie

Senzorul de ploaie actioneaza automat stergatoarele, in cazul autovehiculelor decapotabile este actionat si sistemul de acoperire, daca incepe sa ploua sau daca este umezeala pe parbriz. In caz de ploaie intervalul de actionare al stergatoarelor este reglat in functie de cantitatea de apa.

Diode emitatoare de lumina, aflate in interiorul senzorului, emit unde de lumina infrarosie care este reflectata de suprafata exterioara a parbrizului inapoi spre senzor unde este masurata cu ajutorul fotodiodelor. Daca intreaga cantitate de lumina infrarosie se intoarce inapoi la fotodiode atunci parbrizul este uscat. O pelicula sau un strop de apa intrerupe lumina emisa. 


Sistemul de franare electromecanic (brake by wire)

Sistemul de franare electromecanic inlocuieste sistemul conventional de franare hidraulic eliminand problemele de constructie, intretinere si protectia mediului, asociate cu sistemul de franare hidraulic. Deoarece nu exista un sistem de rezerva hidraulic functionarea corecta a sistemului de franare electromecanic este critica, fiind nevoie si de o sursa de energie fiabila.

Sistemul de franare electromecanic se bazeaza pe controlul electronic al unui motor electric, incorporat in etrier, care actioneaza asupra placutelor de frana. Controlul electronic al etrierului este realizat cu ajutorul unor semnale transmise de catre un senzor incorporat in pedala de frana. Microcontrolere la fiecare roata sunt conectate la un microcontroler central care poate intrerupe semnalul dintre pedala si etrier. Forta de franare necesara la cele patru roti este calculata pe baza informatiilor primite de la diferiti senzori asociati cu sistemul de franare. Unitatea electronica de control primeste informatii de la senzori de viteza, montati la fiecare roata, si pe baza acestor informatii calculeaza coretia fortei de franare pe care apoi o aplica sistemului de franare. Acest sistem inbunatateste eficienta franarii cat si stabilitatea autovehiculului.


Servo-directia electromecanica

Servo-directia electromecanica, ca si servo-directia clasica, are rolul de a reduce efortul depus de sofer pentru a controla autovehiculul. Unitatea electronica de control al servo-directiei calculeaza puterea necesara pentru a asista soferul, in concordanta cu deciziile acestuia in ceea ce priveste directia de deplasare a autovehiculului si viteza de deplasare a acestuia. Puterea necesara este calculata pe baza informatiilor primite de la numerosi senzori pentru unghiul de rotatie si momentul de torsiune din volan si de la rotile de directie. Rolul de a reduce efortul depus de sofer este indeplinit de un motor electric care este comandat de unitatea electronica de control. Spre deosebire de servo-directia hidraulica, la care pompa hidraulica functioneaza continuu, la servo-directia electromecanica, motorul electric este actionat numai atunci cand este necesar, ceea ce inseamna ca si consumul de combustibil este redus.


Cheia inteligenta

Cheie inteligenta
Cu cheia inteligenta si sistemul electronic de acces, soferul poate intra in autovehicul si poate sa porneasca motorul fara a scoate cheia din buzunar. Cheia este recunoscuta cand soferul se afla la aproximativ un metru si jumatate de automobil cu ajutorul unui senzor aflat in portiera si un generator de impulsuri radio aflat in carcasa cheii. Portiera este deblocata automat atunci cand este actionat manerul de deschidere a acesteia. Deasemenea acest sistem deblocheaza electronic volanul si sistemul de aprindere al combustibilului fara a introduce cheia in contact. Cu conditia ca soferul sa aiba cheia asupra lui in interiorul automobilului, motorul poate fi pornit doar prin apasarea unui buton de pornire. Cheia inteligenta poate fi folosita si ca o cheie conventionala pentru a deschide portierele si a porni motorul. La parasirea automobilului este suficienta doar apasarea unui buton de pe carcasa cheii pentru a activa sistemul central de blocare al automobilului.

Sistemul de inchidere centralizata

Tipuri de lampi

Lumina poate fi obtinuta de la un filament incandescent sau de la un tub de sticla ce contine un gaz special parcurs de curent electric.
Lampile fluorescente sunt folosite mai ales in transportul in comun pentru iluminatul interior si au avantajul ca emit o lumina uniforma pe o arie intinsa, astfel pasagerii au parte de o iluminare corespunzatoare si eficienta.

Lampi cu filament 

Becul este realizat dintr-un bulb de sticla unde este inclus un filament din tungsten prins de doua brate de sarma care sunt conectate la niste contacte la capatul unei capsule de alama. Becurile de putere redusa, ca cele folosite pentru lampile de pozitie sunt de obicei vidate. Vidarea becului este necesara pentru a preveni oxidarea, vaporizarea filamentului, si reduce pierderea de caldura. Daca becul n-ar fi vidat oxigenul ar duce la depunerea de tungsten pe suprafata becului si innegrirea lui, de asemenea dupa scurt timp filamentul s-ar arde. 

Cand becul este alimentat la tensiunea nominala temperatura filamentului ajunge pana la 2300 grade Celsius si filamentul produce o lumina alba. La tensiuni mai mici caldura degajata si iluminarea vor fi mai slabe iar la tensiuni mai mari tungstenul se va vaporiza, becul se va innegri si filamentul se va arde. Filamentele pentru becuri mai puternice (faruri) pot fi realizate sa functioneze la temperaturi mai mari si sa produca cu 40% mai multa lumina prin umplerea becului la o presiune medie cu un gaz inert cum ar fi argonul. Piererea de caldura de la filament prin convectie datorita agitatiei gazului poate fi redusa prin rasucirea filametului in forma helicoidala.

Bec cu halogen 

In timpul functionarii unui bec normal umplut cu gaz, evaporarea filamentului de tungsten duce cu timpul la innegrirea becului. Aceasta problema a fost rezolvata prin umplerea becului cu tungsten-halogen, numit si bec quart-halogen, quart-iod sau tungsten-iod. Acest tip de bec ofera performante mult mai bune si un timp indelungat de functionare. 

Termenul de halogen se refera la un grup de elemente chimice care contin iod si brom. Cand un halogen se adauga gazului dintr-un bec are loc o reacte chimica care rezolva problema evaporarii. Tungstenul se mai evapora dar pe masura ce se deplaseaza de la filamentul fierbinte spre invelisul de sticla el se combina cu halogenul si formeaza un nou compus. Acest compus nou nu se depoziteaza pe sticla invelisului, in schimb miscarea de convectie il trasporta inapoi in zona gazului fierbinte din jurul filamentului. Aici compusul se separa si determina tungstenul sa se depoziteze din nou pe filament, particulele de halogen rezultate din descompunere se reintorc in gaz. Acest proces de regenerare previne innegrirea becului si pastreaza filamentul in bune conditii de functionare pentru un timp indelungat. 

Pentru realizarea acestui proces trebuie ca becul sa poata functiona la o temperatura a gazului de minim 250 grade Celsius necesara pentru vaporizarea halogenului, aceasta realizandu-se prin folosirea unui bec de quartz. Acest material poate rezista la caldura si este suficient de dur pentru a permite umplerea lui cu gaz la o presiune de cativa bari rezultand un filament mai luminos cu o durata mai lunga de functionare. Un avantaj in plus este ca filamentul este mai mic si permite o focalizare mai buna decat la un bec normal.

Proiectantii acestui tip de lampa au depasit aceste probleme prin construirea lampii dintr-o singura piesa care include lentilele si reflectorul cu strat din aluminiu. Cele doua filamente din tungsten pentru faza lunga si faza scurta sunt asezate in puncte precise si intreaga lampa este umpluta cu un gaz inert. Deoarece becul nu are un invelis propriu de sticla, tungstenul se depune pe o suprafata mare deci acest tip de far are o durata de viata foarte mare.

Totusi acest tip de far are doua dezavantaje: - inlocuirea lui este scumpa in cazul in care filamentul se arde, de asemenea daca lentila se crapa lumina se stinge brusc. In unele tari este adaugat un ecran de sticla suplimentar pentru aerodinamicitate si pentru protectia lentilelor. 

Arta se ofera-n dar - eveniment cultural de exceptie

Arta ca si mai toate initiativele culturale in ultimii ani a fostgrav afectata de taierile bugetare ale unor guverne iresponsabile patronate de Basescu si sleahta lui de executanti. Cu toate acestea arta cu ajutorul pasionatilor si a oamenilor de cultura dedicati a continuat sa supravietuiasca si sa duca mai departe spiritul si cultura poporului roman.

O initiativa laudabila au cei de la Art of Dar, care organizeaza in data de 15 decembrie 2012 la ora 19:00, la Teatrul Evreiesc de Stat, Bucuresti, un eveniment cu titlul “”Arta se ofera-n dar”. In cadrul acestei seri minunate, invitatii vor avea ocazia sa o vada jucand pe Excelenta Sa, doamna Maia Morgenstern in piesa de teatru ”Jocul Regilor” de Pavel Kohout, in regia lui Felix Alexa. 


Jocul Regilor este o tragi-comedie, in care dramaturgul prezinta cu ironie si umor negru, povestea unui triunghi amoros (sotul, sotia, amantul) peste care trecutul continua sa-si arunce umbrele. Este povestea unei femei, interpretata de actrita Maia Morgenstern, asaltata de doi barbati. Primul, generos si bogat, ii salveaza trupul, iar cel de-a doilea, spiritual si plin de farmec, ii deschide sufletul. Cei doi barbati vor fi interpretati de Mircea Rusu si Andrei Finti.

Piesa de teatru este urmata de prezentarea proiectului ”The Art of DAR”, produs creat in colaborare de Fundatia ADEPT si Fundatia AGAPIS, pentru promovarea regiunilor Tarnava Mare si Valea Barcaului din Transilvania.

In cadrul proiectului ”The Art of DAR”, sunt prezentate un numar de 1001 opere de arta din sticla argintata, suporti din stejar, lingurite de argint, realizate manual de mesteri dedicati din Transilvania care au creat adevarate opere de arta mestesugareasca. Tot in cadrul proiectului sunt prezentate doua produse naturale de calitate superioare si produse dupa retete stravechi transmise din generatie in generatie, si anume: mierea din Valea Barcaului si gemul preparat dupa o reteta speciala a Gerdei Gherghiceanu din Viscri, regiunea Tarnava Mare.

Proiectul “The Art of DAR” a fost lansat in 22 octombrie 2012, la targul „Global Food Marketplace” - SIAL, Paris, in prezenta ambasadorului Romaniei in Franta, Bogdan Mazuru si are ca obiect promovarea si sustinerea regiunilor Tarnava Mare si Valea Barcaului, a biodiversitatii si a zonelor naturale extraordinar de bogate in relief, flora si fauna, dar si a mestesugurilor, a proiectelor de dezvoltare rurala si a produselor specifice din cele doua zone.

Recomand si invit pe toti iubitorii de teatru, arta si frumos in data de 15 decembrie 2012 la ora 19:00, la Teatrul Evreiesc de Stat, Bucuresti pentru a lua parte la evenimentul cultural “Arta se ofera-n dar”.

Conectarea circuitelor

Pentru o iluminare avantajoasa (maxima si sigura) lampile sunt conectate in paralel. Acest aranjament ofera mai multe cai de curent astfel incat intreruperea unui circuit va afecta numai ramura respectiva, celelalte ramuri functionand normal. Majoritatea autovehiculelor folosesc un sistem de iluminat cu cale de intoarcere pe la “masa” (rol de borna negativa) si necesita mai putine cabluri electrice fata de cazul cand se foloseste un sistem cu doua cabluri izolate. Acest sistem foloseste caroseria autovehiculului pe post de “masa”. In acest caz trebuiesc realizate conexiuni bune intre cabluri si caroserie.

Schemele circuitelor de iluminare sunt trasate fie in forma pozitionala fie in forma compacta. Prima schema arata pozitia relativa a fiecarei componente in cadrul autovehiculului. Aceasta schema este dificil de citit in localizarea diferitelor conexiuni sau componente si mai dificila in a urmari o anumita portiune de circuit. Pentru a usura aceasta problema anumiti fabricanti de autovehicule folosesc scheme speciale pentru a reprezenta anumite parti din circuit.

Circuitul paralel are lampi controlate de 3 intrerupatoare:

Intrerupatorul 1 - comanda lampile de pozitie si cele din spate si asigura alimentarea cu energie.

Intrerupatorul 2 - comandă farurile si alimenteaza cu energie.

Intrerupatorul 3 - distribuie curentul la faruri fie la becul de faza lunga fie la cel de faza scurta.



Intrerupatorul pentru lampile de semnalizare-fata - acest intrerupator permite soferului sa semnalizeze celorlalti soferi in timpul zilei fara sa foloseasca intrerupatoarele principale pentru faruri. Actioneaza la atingere si semnalizeaza cat este actionat, revenirea se face cu arc.

Lampi de faza lunga. Exista semanlizarea aprinderii lampilor la bord. Este indicat ca farurile sa nu fie folosite atunci cand motorul si autovehiculul sunt oprite. Acest lucru este realizat prin folosirea intrerupatorului de aprindere pentru alimentarea farurilor. Adesea lampile sunt alimentate printr-un releu pentru a reduce curentul de sarcina de pe intrerupator.

Lampile auxiliare de faza scurta. Aceste lampi pentru distanta mare sunt folosite cand farurile sunt comutate pe faza lunga, dar ele trebuiesc observate cand celelalte vehicule se apropie. Aceasta este obtinuta prin conectarea lampilor auxiliare la ramura pentru faza lunga . Cum puterea consumata de aceste lampi este considerabila incarcarea cumutatoarelor de lumini este redusa prin folosirea unui releu care controleaza aceste lampi.

Lampi de ceata-fata. Pe timp de ceata farurile provoaca orbirea soferului datorita reflectiei luminii. Aceste lampi pot fi folosite in locul farurilor si trebuiesc conectate la circuitul de alimentare al lampilor de pozitie.

Lampi de ceata-spate. Sunt lampi de veghe de intensitate mare si se folosesc in conditii de vizibilitate redusa. Pentru a preveni folosirea abuziva a acestora alimentarea se face fie de la faza scurta fie de la lampile de ceata din fata . Exista un martor de bord care va indica functionarea acestora.

Indicator de avarie. Multi fabricanti monteaza un sistem de avertizare pentru a informa soferul daca luminile functioneaza corect. Adesea indicatorul din bord are forma unei harti schematice a luminilor de pe autovehicul care va indica pozitia si functionarea lor corecta. Suplimentar acestui indicator se monteaza un modul care sesizeaza daca o portiune de circuit absoarbe curentul corespunzator. Cand un circuit este intrerupt modulul aprinde un indicator din bord care corespunde circuitului defect. Pentru a permite modulului sa supravegheze intregul sistem de iluminat fiecare circuit trebuie sa treaca prin modul, ceea ce duce la complicarea sistemului si creste numarul de cabluri necesare. Majoritatea afisajelor grafice sunt proiectate sa lumineze complet pentru cateva secunde dupa aprindere, timp in care modulul testeaza daca sistemul de iluminat functioneaza corect.


Sa colindam pentru o cauza mai buna

Poporul roman a fost in ultimii ani foarte dezbinat si indarjit, unii impotriva altora, datorita politicii PDL-iste si a lui Basescu, care au avut drept scop sa dezbine populatia exact dupa metodele securiste, ca sa detina puterea cat mai mult timp. Din cauza acestor indivizi avizi dupa putere si ciolan au fost invrajbiti tinerii contra pensionarilor, privatii contra bugetarilor, cu alte cuvinte clase sociale impotriva altor clase sociale, o politica care a facut la fel ca si comunismul foarte mult rau populatiei si au imbogatit nedrept din banul public doar cativa. Pana la un moment dat am crezut ca poporul roman a intrat intr-o letargie din care nu il mai scotea nimeni insa anul acest dupa atacaul dur a lui Basescu impotriva lui parintelui SMURD, Raed Arafat am sesizat ca totusi poporul roman nu mai accepta sa fie calcat pe cap de fostii securisti si au iesit in strada sa-l sustina pe Arafat. Am inceput sa cred intr-o lume mai buna dupa ce am participat in Tirgu Mures la manifestatiile de sustinere a lui Arafat. Nu este admisibil chiar daca esti presedinte, ales fraudulos, sa distrugi SMURD, mai ales ca multi romani au contribuit prin cei 2% la echiparea si sustinerea serviciului de urgenta. Cred in continuare ca serviciul de urgenta SMURD este cel mai bun lucru care a fost facut dupa revolutie pentru populatie si reprezinta un motiv puternic care uneste toti romanii.

Anul acesta am mai avut o surpriza deosebit de placuta pe care am sustinut-o de prima data, si anume campania de la Antena3 “Pe tricolor e scris unire”, prima campanie ce am vazut-o pana acum in viata mea, care sa uneasca romanii in suflet si-n simtiri. Nu ma asteptam sincer ca romanii sa fie receptivi la unire si sa redevina mandri ca sunt romani, probabil de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918, romanii nu s-au mai mobilizat cu mic, cu mare, sa sarbatoreasca si sa cinsteasca sarbatoarea unirii. Dupa succesul campaniei am inceput sa cred ca romanii in sfarsit, dupa mai bine de un secol vor fi din nou uniti si o natiune puternica care poate sa stea mandra si cu capul sus oriunde.

Nu am putut sta deoparte sa nu particip la campaniile facute de fundatia Mereu Aproape prin intermediul Antenei3, mai ales pentru cazurile grave care necesitau operatii dificile in strainatate. Sentimentul care te cuprinde cand trimiti un SMS si sti ca ajuti si sustii o cauza este deosebit, nu am cuvinte sa exprim trairile si emotia care te cuprinde stiind ca ai facut un gest mic care a ajutat o persoana aflata la nevoie. Chiar am o teorie ca o persoana atunci trebuie ajutata cand are nevoie, ulterior degeaba incerci sa-ti oferi ajutorul. Apreciez si respect oamenii care sustin asemenea campanii indiferent ca au mult sau putin, ca-s angajati sau pensionari, care pun mana de la mana sa ajute, cred ca aceste persoane ne fac mai sensibili si nu poti ramane indiferent. Cred ca sunt multi romani care fac gesturi frumoase si nu asteapta nimic in schimb, si ma gandesc ca fancand gesturi mici poti aduce zambetul pe fetele triste si abatute a celor aflati in suferinta.

O alta campanie care ma face sa cred intr-o lume mai buna este ShoeBox la care a aderat si organizatorii Blogal Initiative pe care o sustin si o promovez, desi e o campanie destul de inedita sper totusi sa-si atinga scopul si de Craciun sa aduca multa bucurie si fericire copiilor orfani sau proveniti din familii sarace sau dezorganizate. Cred cu putere ca participand la aceasta campanie cu putin si mobilizarea mare a oamenilor in a aduce zambetul pe buze si bucurie de Craciun unor copii, macar o data-n an e un gest nobil. Cred ca lumea o sa fie mai buna daca nu ramanem indiferenti si reci la asemenea campanii si a celor care le initiaza, care merita tot respectul, acestia impreuna cu mine si cu tine, vom face ca lumea sa fie mai buna si necazurile si lipsurile sa fie mai putine in viata celor mici, impreuna putem reusi.


Printre cele mai inedite campanii de ajutorare a persoanelor aflate in nevoie, de departe este cea initiata de Coca-Cola care a venit cu ideea de a amplasa un Automat Coca-Cola, care transforma colindele in donatii. Aparatul cuantifica intensitatea cu care canta fiecare grup de colindatori si il transforma in donatie catre o cauza buna. Cu cat se vor strange mai multi colindatori, cu atat donatia va fi mare. Desigur, fiecare colindator va fi rasplatit cu o multime de surprize pentru ca ne da motive sa credem intr-o lume mai buna. Ideea este stralucita mai ales ca sunt grupuri organizate de colindatori care ar putea colinda in grup si donatia ar fi mult mai consistenta. Sper din tot sufletul ca initiativa Coca-Cola sa atraga cat mai multi colindatori, iar coordonatorii sau dirijorii de grupuri organizate sa preia initiativa si sa propuna grupului o colinda la Automatul Coca-Cola. Ar fi totusi pacat sa mearga doar la politicieni sa colinde cand ar putea sa colinde pentru o cauza buna. Cred ca un amplasament bun al aparatului ar fi chiar la parlament sau la presedintie unde am observat ca sunt in fiecare an grupuri de colindatori si uratori organizate si ar putea face un gest nobil colidand si la aparat. Initiativa Coca-Cola este ideala dar totusi ar fi avut mai mult efect daca s-ar fi putut amplasa cate un aparat aproape in toate localitatile tarii. Pentru toti romanii care cred intr-o lume mai buna si doresc sa doneze colindand aici este harta cu locatiile Aparatului Coca-Cola, iar pentru toti concetatenii nostri care stiu ca exista motive sa credem ca o colinda cantata la Automatul Coca-Cola cu daruire se transforma in donatii catre toti cei nevoiasi, nu este un gest imposibil ii invit sa se alatura campaniei pentru o lume mai buna. Nu uitati o multime de oameni va asteapta cu colindul prin intermediul Aparatului Coca-Cola.

Sistemul de iluminat al autovehiculelor

Sistemul de iluminat este necesar unui autovehicul deoarece permite soferului sa vada si sa fie vazut de ceilalti soferi in conditii de vizibilitate redusa sau intuneric.

Sistemul de iluminat contine urmatoarele circuite pentru:

Lampi de pozitie si lampi asezate in spatele autovehicului pentru iluminatul placutei de inmatriculare, a cabinei si iluminatul instrumentelor de bord.

Faruri care pot lumina cu faza lunga si faza scurta pentru a preveni orbirea soferilor care circula din sens opus.

Lampi de ceata din spatele autovehiculului pentru a feri spatele masinii de accidente in cazul unei vizibilitati reduse.

Lampi auxiliare incluzand lampi pentru identificare de la distanta si lampi de ceata pozitionate si proiectate astfel incat sa reduca lumina reflectata de ceata.

Lampi de mers inapoi folosite pentru iluminatul drumului si avertizarea celorlalati soferi ca autovehiculul merge inapoi.

Lampi de frana pentru avertizarea soferilor din urma ca autovehiculul franeaza.

Lampi de interior si montate in usa pentru avertizarea deschideri acesteia.

Lumini de semnalizare in bord pentru avertizarea soferului de buna functionare sau defectul unei componente a autovehiculului.

Sisteme de afisare la bordul autovehiculelor

Sistemele de afisare (display) amplasate la bordul vehiculelor au evoluat mult in ultima perioada, mai ales datorita facilitatiilor furnizate de sistemele de control inteligent. Daca la inceput aceste afisari se faceau prin becuri de semnalizare, de obicei a unor situatii li­mi­ta (de avertizare sau de avarie), prin utilizarea de circuite optoelectronice mai evoluate s-a ajuns la afisarea de mesaje (numere si cuvinte), iar in final la afisarea pe display de tub catodic, ca la orice calculator. Situatia intermediara, de afisare de mesaje cu dispoziti­ve optoelectronice s-a bazat multa vreme pe utlizarea sistemului cu celule “sapte seg­men­te” realizate cu diode electroluminiscente (LED) sau cu cristale lichide. O astfel de celula permite afisarea cifrelor de la zero la noua si a unui numar limitat de litere: A, B, C, D, E, F, care ar putea servi la tiparirea unor mesaje scurte. Mai evoluate sunt sistemele cu celu­le matriciale, care permit afisarea oricarei cifre si a oricarei litere din alfabet. Capacitatea de afisare a mesajelor este sporita, fiind limitata doar de numarul de celule utilizate. De altfel, nici numarul de celule nu este un impediment decisiv, deoarece mesajele pot fi transmise in maniera “circulanta”, cuvintele succedandu-se serial. Este adevarat ca acea­sta maniera de reprezentare nu este convenabila pentru pilot, care are nevoie de atentie distribuita in pilotaj si nu poate urmarii mesaje decat la momente scurte de timmp.

Varianta cea mai completa, cu display cu tub catodic, ofera numeroase facilitati su­plimentare. Aceasta solutie implica evident o placa grafica specializata, memorie RAM video de mare capacitate si terminalul video specializat.

Procesorul pentru controlul consolei operator (numit si procesor pentru instrumenta­tie) comunica cu controlerul video (numit si placa grafica) prin magistralele de adrese si respectiv de date, care acceseaza memoria video si printr-un canal serial, de tip UART (emitator/receptor asincron universal). Datele stocate in RAM video pot fi afisate ca structuri grafice (mesaje, ideograme, pictograme) pe display. Placa grafica poate contine, in functie de complexitatea aplicatiei, un procesor specializat in aplicatii grafice, dar acest lucru nu este neaparat necesar, obligatorii in schimb sunt circuitele VLSI numite vi­deogeneratoare, care asigura semnalele necesare scanarii spotului pe ecranul video.

Pentru o mai buna intelegere a modului in care poate fi valorificat un astfel de dis­play, vom lista in incheiere principalele informatii ce pot fi afisate: consumul de combus­tibil, distanta care mai poate fi parcursa cu combustibilul ramas, ora curenta, turatia mo­to­rului, temperatura motorului, presiunea de ulei, presiunea in pneuri, temperatura in ha­bitaclu, etc.

Ventilatia carterului cutiilor de viteze

Frecarile dintre elementele aflate in miscare relativa sporesc temperatura interna, ceea ce determina dilatarea aerului si cresterea presiunii, la valori mari cresterea presiunii poate deforma garniturile de etansare, provocand pierderi de ulei. Temperatura poate urca pana la 150 grade Celsius si poate atinge chiar 170 grade Celsius (la nivelul suprafetelor de frecare ale sincronizatoarelor).

Pentru a evita scurgerile de ulei, cutiile de viteze sunt echipate cu o supapa de aerisire, ce permite iesirea sau intrarea aerului, dar opreste trecerea particulelor solide sau lichide.

Amplasarea supapei se face in partea superioara a carterului, intr-o zona in care aceasta este protejata de stropii de ulei.

Visand la o casa de vacanta

Inca din cele mai vechi timpuri evolutia omului a fost marcata de apa, in diferitele ei forme, insasi viata nu poate exista fara apa. Omul modern care este in mare masura citadin si isi petrece timpul vietii intre betoane si in mijlocul unui oras aglomerat, cauta in cele din urma, poate nu chiar toti, dar o parte cu siguranta reintoarcerea la natura. In aceesi situatie ma aflu si eu care m-am indragostit de un loc in Muntii Harghitei si anume de Baile Chirui, care pe vremea comunismului era o tabara scolara destinata elevilor si turistilor, insa unele interese ascunse a facut ca aceasta sa fie parasita si abandonata de mai bine de 10 ani. Locul are un pitoresc aparte, un relief cu paduri si poieni, culmi domoale si izvoare cu apa minerala la tot pasul, in zona sunt amenajate si partii de ski si mai sunt defilee, chei si pestera de la Meresti. Prima data cand am mers in zona a fost acum cativa ani pe la sfarsitul anilor ’90 sa explorez pestera de la Meresti la propunerea unui amic. In ultimii ani am mers tot mai des in zona, iar anul acesta am achizitionat o parcela pe care la anul intentionez sa ridic o casa de vacanta.

Am facut primele pregatiri pentru noua constructie, care o sa fie o combinatie intre lemn si piatra, respectiv am amenajat un drum, am captat apa de la un izvor si apa de la un izvor cu apa minerala, asadar am apa la discretie cu o investitie mica. Cum imi place si natura am plantat si vreo 100 de brazi de jur imprejurul parcelei. Visul meu pentru anul urmator este sa pot realiza constructia asa cum imi doresc si sa o amenajez dupa cum am planificat. Drept urmare am inceput o cercetare si o documentare asupra materialelor de constructie. Pentru baza constructiei in exterior, ce doresc sa o fac din piatra naturala am gasit cea mai buna oferta la cei de la PiatraOnline, la oferta diversa abia am putut sa ma decid pentru tipul pietrei de exterior, cu care sa tapetez in exterior baza constructiei sau fundatia, in final am decis sa fie din modelul piatra naturala Rock Star, datorita culorii bej si a rezistentei la inghet-dezghet repetat in opinia mea este cea mai potrivita pentru proiect. In interior am proiectat un semineu din piatra cu horn din piatra pentru care am decis cu greu modelul, in final am ramas pentru piatra naturala fasii Rhodos din ardezie de Rhodos. Pentru pivnita am decis sa aleg travertin Noce antichizat, iar accesul in pivnita din interior sa se faca cu trepte tot din travertin. In interiorul pivnitei, rafturile de depozitare vor fi din lemn combinat cu glafuri din travertin, iar coletia de sticle de vin o voi pune in suport decorativ din piatra model Mandras, care cred ca e cel mai portrivit si de efect pentru invitati.

Baia si cea de sus, cat si cea de jos o sa fie imbracata in travertin Classic Cross Cut, inclusiv pardoseala, peretii si tavanul. In bucatarie pardoseala o sa fie din travertin antichizat, iar aragazul si chiuveta o sa fie integrate in glafuri de travertin. Inca nu am decis exact peretii din interior daca o sa fie din lemn sau lambriuri de lemn, sau o sa fie din caramida, placati cu piatra naturala sau travertin scapitat. Intentia mea este ca sa nu folosesc nici un cui in constructia casei de vacanta pentru partea de lemnarie o sa apelez la o echipa din Tara Oasului experti in lemn, iar pentru piatra o sa apelez la o echipa de experti in piatra, recomandata de cei de la PiatraOnline.


Ferestrele intentionez sa le fac din termopan in lemn, si usile la fel din lemn si termopan in lemn. Din cauza ca termopanul izoleaza perfect si in zilele reci de iarna cand faci caldura toata ziua ar trebui sa ai ceva sa-ti reimprospateze aerul sa nu fie asa uscat. Aveam de ales intre acvariu cu pesti sau fantana arteziana de interior. Cum un acvariu cu pesti trebuie intretinut tot timpul si locuiesti in casa de vacanta relativ o perioada scurta de timp, nu era o idee chiar asa de stralucita, ar fi fost pacat de pesti sa devina victime colaterale. Dupa ce m-am documentat am ajuns la concluzia ca cea mai buna alegere este o fantana arteziana de interior, pe care am decis sa o asez in sufragerie, am hotarat sa amplasez un model Bao, o fantana arteziana destul de inalta si care s-ar potrivi perfect langa semineu. In plus, prezenţa ei te rasfata cu un placut sentiment de relaxare, apa parand sa absoarba elementul de stres din mediul nostru inconjurator. Am fost convins in alegerea facuta de descrierea articolului, si anume “Peretii de apa sunt perfecte pentru imbunatatirea aerului din incaperi deoarece acestea atrag particulele de praf si le neutralizeaza,ionizeaza aerul si evapora cantitati mari de apa. Acest lucru va creste umiditatea din aer,astfel prevenind ca pielea sa se usuce”. Pentru cele doua dormitoare de la mansarda am optat pentru un model de fantana artezeiana mai mica ca si dimensiune si anume modelul Tao. Cu alte cuvinte, o fantana de interior bine aleasa si bine pozitionata are toate sansele sa devina centrul de interes al unei incaperi, sa atraga privirile si sa trezeasca admiratia vizitatorilor. M-am indragostit de fantana arteziana Tao de prima data, de cand am vazut-o in magazinul celor de la PiatraOnline, imaginile si descrierea fantanii Tao sunt graitoare, “Precum o cascada, apa curge in trepte. Apa curgatoare emite energie si simbolizeaza prosperitatea si sanatatea conform regulilor Feng Shui. Sfera de piatra armonizeaza imaginea naturii”, chiar nu poti sa-i rezisti si sa nu o ai langa tine. Am sesizat ca in preajma unei fantani arteziene de interior aerul este mai umed, mai placut de respirat, iar tu te simti mai relaxat, mai plin de energie, mai optimist. Avand apa la discretie am proiectat si o terasa exterioara acoperita si in zona as mai amplasa o fantana arteziana de exterior, am optat pentru modelul Tre Cadute, care mi se pare ca se potriveste ca si aspect cu restul constructiei iar amplasarea este perfecta si apa este din belsug.


Am decis pentru apa de izvor minerala captata sa o duc pana la o cismea in gradina sau mai aproape de casa intr-un loc mai accesibil, iar ca cismea am hotarat sa amplasez modelul Amone, care este destul de inalta si din punct de vedere practic e perfecta pentru un izvor cu apa minerala naturala. Inca nu m-am decis pentru decorarea gradinii cu flori si alei dar oferta este asa de bogata la cei de la RockStar, incat trebuie sa mai vad putin la fata locului, dupa ce e gata constructia si incep cu finisajele exterioare. Cam la distanta de vreo 100 m de casa trece un parau, care vara poate fi trecut cu piciorul, nu e prea lat, dar cand ploua sau are debit mai mare trebuie ocolit si este o distanta considerabila de ocolit, in cazul acesta un podet peste el ar fi ideal, solutia perfecta vine tot de la PiatraOnline de unde as achizitiona un podest decorativ de gradina cu dimensiuni perfecte pentru locatie si e practic utilizabil in orice anotimp.


Am ramas placut surprins cand am vazut oferta celor de la PiatraOnline, cu privire la gratare si mobilier de gradina care poate fi amenajat in functie de dorintele clientului, poate reusim impreuna sa realizam o compozitie superba si pentru gradina la un pret bun. Cei drept dupa ce am vazut, ce pot face din piatra am renuntat la planul initial in care aveam o terasa din lemn si un gratar pe care intentionam sa-l iau de la supermarket, dar lucrul facut de ei este o adevarata arta, iti fura ochii si te indragostesti instant, si-ti doresti si tu ceva la fel sau mai bun, ce sa-i faci asa este omul intotdeauna viseaza la ceva mai frumos si mai bun.

Pentru cei care doresc sa initieze un proiect de constructie sau doar vor sa amenajeze sau sa infrumuseteze locuinta ori gradina, recomand cu caldura magazinul PiatraOnline care pune la dispozitia clientilor o gama variata de produse pentru orice tip de proiect: materiale taiate la dimensiune, toata gama de pietre naturale si produse de decor din piatra naturala. PiatraOnline ofera servicii ireprosabile, produse de cea mai inalta calitate si preturi corecte pentru marmura, piatra cubica, granit, caramida aparenta, gratare de gradina, fantani si seminee, in plus puteti apela cu incredere la echipele de montaj formate din mesteri cu experienta care va vor personaliza toate lucrarile, satisfacand si cele mai diverse gusturi ale clientilor, pentru cei mai sceptici se ofera si mostre gratuite.


Nu-mi ramane in zilele de iarna, din preajma sarbatorilor, decat sa visez frumos si sa astept sa vina primavara sa pot demara noua constructie sperand ca la anul pe vremea asta sa fiu in mijlocul naturii in casa de vacanta mult visata construita, decorata, radiind de eleganta, extravaganta, energie si optimism, nu-ti mai ramane decat sa poftesti musafirii si sa le impartasesti si lor bucuria, si nu in ultimul rand, sa le arati cadoul primit de la Mos Craciun.

Carterul cutiei de viteze

Carterul mecanismului reductor reuneste elementele ansamblului cutiei de viteze si le mentine in pozitia de functionare, protejeaza organele interne de mediul exterior si conserva uleiul necesar ungerii si racirii elementelor aflate in miscare relativa, permite fixarea ansamblului transmisiei pe carterul motorului in cazul grupului motopropulsor compact, in cazul transmisiilor organizate dupa solutia totul fata, inglobeaza mecanismele centrale ale puntii motoare: transmisia principala si diferentialul.

Carterul cutiei de viteze trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte: sa fie rigid si usor, etans, dar bine ventilat pentru a evita suprapresiunea interna la cresterea temperaturii in functionare, putin mai zgomotos prin evitarea amplificarii vibratiilor provenite de la angrenaje si de motor, sa evacueze rapid caldura in timpul functionarii.

Conceptia carterului cutiei de viteze se face tinand seama de: satisfacerea rolului functional, tipul de organizare a echipamentului motopropulsor si pozitia cutiei (longitudinala, transversala), seria de fabricatie, posibilitatile tehnologice, derivatele optionale ale cutiei de baza (4x2 fata, spate sau integrala).

Desi carterul poate satisface diferite cerinte de fabricare, el poate fi necorespunzator din punct de vedere al zgomotului in functionare. Aceasta se datoreaza in general vibratiilor emise de angrenaje, vibratii care pot fi amplificate prin efectul de “membrana” al unora dintre partile laterale ale carterului. Diminuarea zgomotului se face printr-o nervurare corespunzatoare a peretilor ansamblului.

In stare de proiect, carterul cutiei de viteze nu satisface decat rolurile principale enumerate. Tehnologia adoptata de constructor poate sa-i confere in plus un raport de calitate/pret optim. Complexitatea, forma si aspectul pieselor variaza in functie de: materialele utilizate (aluminiu sau fonta) procedeul de turnare a semifabricatelor.

Alegerea materialului depinde atat de aspecte functionale - incarcare, zgomot, cat si de aspecte tehnologice - productia zilnica, procedeul de turnare si tehnologia de uzinare disponibila etc. De regula, in constructia unui carter al cutiei de viteze, datorita dificultatilor de obtinere a calitatilor suprafetelor la uzinare cu aceeasi viteza de aschiere si modificarii diferentiate a formei si dimensiunilor la cresterea temperaturii, se utilizeaza un singur tip de material.

Carterele cutiilor de viteze ale autoturismelor si autoutilitarelor usoare se toarna din aliaje de aluminiu. Compozitia chimica depinde de procedeul de turnare. Astfel se utilizeaza aliajul:

AS10U4 la turnarea sub presiune a pieselor de serie mare.

AS9U4 la turnarea statica in cochila metalica a pieselor de serie medie.

AS5U3 la turnarea in forma de nisip a pieselor prototip si serie foarte mica.



Iubesc pur si simplu ciocolata

O mare parte din copilarie am trait-o in comunism si fiecare recunoaste, ca nu era o perioada prielnica pentru ciocolata, care se gasea foarte greu in magazine si avea un gust oribil, dar o mancam cu pofta pentru ca altceva nu aveam. Cele mai vagi amintiri din copilarie, printre primele momente ce mi le mai aduc aminte sunt cele de bucurie cand primeam cate-o ciocolata mare si o savuram, nici nu o mestecam o tineam in gura sa se topeasca usor, ca sa dureze cat mai mult. O imparteam in bucatele mai micute si intindeam de ea cat mai mult posibil. Ce sarbatoare era cand primeam de la rude sau prieteni cate-o ciocolata din strainatate, era inimaginabil cata bucurie, cata fericire, iubeam gustul ciocolatii straine, acel gust fin delicios, intotdeauna visam ca o sa am sute de ciocolati si bomboane de ciocolata. In fiecare seara ma rugam sa primesc a doua zi o ciocolata straina. Abia asteptam sa vina iarna si sa pot cere lui Mos Nicolae sau Mos Craciun sa-mi aduca multa ciocolata, parca nimic nu mai conta decat sa descopar tabletele de ciocolata in cadouri.

Anii au trecut, comunismul a ramas in istorie si dupa revolutie mi-am vazut visul cu ochii, puteam merge in magazine si sa cumpar diverse ciocolati, sa le degust, sa le incerc pe toate. Mai tin minte ca prin anul 1996, am descoperit pentru prima data ciocolata Heidi si a fost dragoste la prima degustare. Eram in alimentara la raftul cu dulciuri si am observat pe o polita mai sus si un pic mai in lateral o ciocolata cu un ambalaj alb si un scris auriu, am cerut vanzatoarei sa-mi arate ciocolata, atunci am putut citi Heidi si un val de emotie mi-a strabatut tot corpul, autotmat am facut legatura cu caseta video cu desenul animat cu acelasi nume, ce o aveam acasa si iubeam acel desen animat, revazandu-l de sute de ori. Am cumparat tableta de ciocolata cu lapte Heidi si am iesit din alimentara, tineam ciocolata in mana si nu stiam ce sa fac, sa astept pana ajung acasa sa o savurez sau sa o gust pe loc. Curiozitatea a invins, parca si acum ma vad cum imi tremurau mainile incercand sa nu deteriorez ambalajul prea tare, am desfacut-o si am rupt o bucatica. Salivand deja abundent am luat bucatica in gura, am plimbat-o putin prin gura sa-i simt savoarea si m-am oprit, am fost coplesit de gustul fin de ciocolata cu lapte, acel gust ce se asemana cu ciocolatile primite in comunism din straintate, acel gust l-am regasit pentru prima data si acasa. Incerc si acum dupa atatia ani, sa-mi aduc aminte acele momente dar nu-mi amintesc numai placerea produsa de gustul fin de ciocolata, salivez si acum numai gandindu-ma la ciocolata Heidi, nu ma pot abtine sa nu iau o bucatica de ciocolata si sa o plimb prin gura sa-i simt gustul intens si fin, nu cred sa existe o placere mai mare decat sa savurezi o ciocolata delicioasa.

Pot spune cu mana pe inima ca Heidi mi-a fost aproape toti anii in care am facut studii, in liceu nu era o teza pentru care sa ma pregatesc si sa nu am bucatelele de ciocolata Heidi langa mine. In facultate nu era sesiune sau examen pentru care sa invat fara sa am ciocolata langa mine, chiar faceau glume colegii ca renuntam la bere pentru o ciocolata dulce, sau imi uram colegele care atentau la bucatile mele de ciocolata, parca intentionat o faceau veneau dand tarcoale pe langa mine si vanand ciocolata, sub diverse pretexte. In drumetii pe munte sau in pesteri, nu plecam fara cateva tablete de ciocolata Heidi, nu se poate exprima prin cuvinte, ce placut este cand faci o pauza si esti epuizat fizic de efort si savurezi cateva bucatele de ciocolata, in cateva minute parca cineva cu o bagheta magica iti reda energia si poti continua. Chiar si cand exploram cate o pestera umeda sau coboram cate o cascada sau trecem prin chei si apa am un butoias sau o punga in care tin cateva tablete sau batoane energizante Heidi. Nu exista Sarbatori de Iarna sau de Pasti, sa lipseasca ciocolata, dragostea si pasiunea pentru ciocolata a devenit un fel de stil de viata, un mod de a trai si orice activitate solicitanta fizic sau mental poate fi depasita cu ajutorul catorva bucatele de ciocolata. In noaptea dintre ani multi oameni au diverse superstitii obiceiuri pe care oamenii le fac ca sa aiba efect anul urmator, cred ca eu ma numar printre iubitorii de ciocolata care in momentul trecerii dintre ani savurez rapid o bucatica de ciocolata Heidi ca si anul urmator sa fie imbelsugat in ciocolata, si sa simt aroma minunata a ciocolatei tot anul.

Chiar nu-mi pot imagina cum ar fi fost viata noastra daca nu ar fi fost descoperita delicioasa ciocolata, probabil ca am fi fost mult mai saraci ca si descoperiri tehnice si tehnologice si chiar arta si cultura ar fi avut mult de suferit. Mult mai multe decat ne imaginam datoram unei ciocolati aflate la indemana la momentul potrivit, cele mai bune idei si solutii iti vin in timp ce savurezi o ciocolata, gustul fin de ciocolata are un efect pozitiv asupra corpului si al creierului.

Am ramas placut surprins cand am aflat ca Heidi, special ca sa adune la un loc toti iubitorii de ciocolata intr-o comunitate cu pasiune pentru gustul fin a ciocolatii, a infiintat Heidi Choco Club, in care membrii si vizitatorii clubului participa la concursuri si jocuri la procesul de productie a ciocolatei, sunt invitati la degustarile de ciocolata, trimit e-carduri si pot afla mai multe lucruri despre produsele ce urmeaza a fi lansate. Daca esti pasionat si iubesti ciocolata iti recomand Heidi Choco Club, inscrie-te selectand “blog” in campul “De unde ati aflat despre Heidi Choco Club?” si intra in clubul Heidi. Odata devenit membru al acestui club select, gasesti toate noutatile despre ciocolata favorita, poti participa la concursuri cu recompense delicioase, de asemenea poti participa la seminarii cu subiecte despre ciocolata si fabricarea ei. Cea mai importanta recompensa este o excursie in Elvetia si vizitarea fabricii de ciocolata si cu posibilitatea de a degusta ciocolata in diferitele faze ale productiei, oare cine nu si-ar dori o asemenea experienta delicioasa ?

Daca si pentru tine ciocolata Heidi este un pretext de a trai un moment placut si delicios in fiecare zi, hai sa ne intalnim in Heidi Choco Club, unde toti acem ceva in comun care ne leaga si anume Pasiune pentru Ciocolata. Pasiunea si dragostea pentru ciocolata Heidi a fost la prima vedere si o sa ramana eterna.



melimeloparis.ro