Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Clasament constructori Fromula 1 sezonul 2012

Pozitia            Echipa                                         Puncte 
1                     Red Bull Racing-Renault               460
2                     Ferrari                                          400
3                     McLaren-Mercedes                     378
4                     Lotus-Renault                               303
5                     Mercedes                                     142
6                     Sauber-Ferrari                             126
7                     Force India-Mercedes                  109
8                    Williams-Renault                            76
9                    STR-Ferrari                                   26
10                  Caterham-Renault                           0
11                  Marussia-Cosworth                        0
12                  HRT-Cosworth                               0

O noua formula de amenajare a dormitorului

Ca un calator prin lumea larga de fiecare data cand te intorci acasa, cateva zile esti ocupat cu intalnirile de socializare cu prietenii si esti pus la curent cu ultimele noutati de acasa. Ultima data cand am fost acasa am avut o mini obligatie, sa vizitez un amic care s-a mutat la casa noua, vorba aceea sa udam noua locuinta sa fie trainica si primitoare. Ce-i drept, e de admirat cand un om prin forte proprii si un mic credit reuseste si in perioada de criza financiara sa-si construiasca o casa si sa o amenajeze. Nu am indraznit sa-l intreb exact cat l-a costat pentru ca nu am vrut sa-i stric buna dispozitie.

Toate bune si frumoase am hotarat o dupamasa in care sa ne intalnim si am facut-o. Cu greu am dibuit locatia exacta, noroc cu telefonia mobila si indicatiile precise, am ajuns la destinatie, iar dupa schimbul de salutari si imbratisari am pasit in noua casa. Locuinta nu poti zice ca era modesta sau mica ca si suprafata, insa ce atragea atentia erau amenajarile interioare care de departe erau cele mai moderne si dadeau locuintei un aer primitor si luminos. Totul arata a nou si proaspat iti era si frica parca sa calci sau sa umbli prin locuinta, dintre toate acestea cel mai mare impact vizual a avut-o dormitorul.

Cum se zice dormitorul era exact “cireasa de pe tort”, destul de spatios cu un pat mare matrimonial pe-o parte care ocupa si mijlocul, doua noptiere de-o parte si de alta a patului, si un dulap vis-a-vis de pat care era construit in perete iar usile glisante erau mascate de sus pana jos cu oglinda. Intr-o parte era o masuta pentru televizor si electronice iar de-o parte si de alta a patului era 2 covorase pufoase. Ce iti atragea atentia intr-un mod placut este asortarea perfecta intre mobila de un crem deschis, zugraveala alba, draperia si cuvertura de pat.

Cum aveam sa aflu de la gazda totul a fost comandat pe internet din magazinul perdele-online intr-un mod simplu si eficient, de unde a achizitionat totul inclusiv galeria si sinele. Mi-a explicat ca a trimis dimensiunile la galerie si sina, iar la perdea dimensiunile si croiala dorita, primind totul de-a gata numai sa o puna sus. A ales o perdea DOLMAN, cu o compozitie de 94% poliester si 6% in, un produs de marca Reig Marti din Spania, iar asortarea era perfecta.


Draperia aleasa se asorta perfect cu perdeaua si interiorul, croiala fiind identica cu a perdelei, tot marca Reig Marti din Spania. Compozitia draperiei este de 72% poliester, 20% bumbac si 8% acril, poate fi achizitionata in diverse culori si modele. Draperia MAUROSIN este speciala si utila din fabricatie are doua fete reversibile si materialul draperiei este de tip jaquard, asortandu-se perfect cu perdeaua si cuvertura de pat.


Cuvertura aleasa este tot marca Reig Marti din Spania, matlasata, cu doua fete, reversibile, si poate fi achizitionata in diverse dimensiuni. Culoarea si modelul ales pentru cuvertura MAURO a fost asemanator cu al draperiei asortandu-se perfect cu interiorul camerei.


Am ramas profund impresionat de atmosfera si luminozitatea dormitorului, ce poti sa mai spui decat sa-ti scoti palaria in fata unui om inspirat, care a avut idei practice si a achizitionat materiale de calitate in amenajarea unui dormitor intim, placut si prietenos. Recomand cu caldura si incredere perdele-online, cu certitudinea ca satisfactia si bucuria achizitionarii perdelelor, draperiilor sau cuverturilor de pat este de nepretuit, oferindu-ti o atmosfera intima si placuta.



Clasament general Formula 1 la piloti 2012

Pozitia  Pilot                      Nationalitate               Echipa                      Puncte

1          Sebastian Vettel         German           Red Bull Racing-Renault         281
2          Fernando Alonso       Spaniol            Ferrari                                    278
3          Kimi Räikkönen         Finlandez         Lotus-Renault                         207
4          Lewis Hamilton          Britanic            McLaren-Mercedes               190
5          Jenson Button            Britanic            McLaren-Mercedes               188
6          Mark Webber           Australian        Red Bull Racing-Renault          179
7          Felipe Massa             Brazilian          Ferrari                                     122
8          Romain Grosjean       Francez           Lotus-Renault                          96
9          Nico Rosberg            German           Mercedes                                93
10        Sergio Perez             Mexican           Sauber-Ferrari                        66
11        Nico Hulkenberg      German            Force India-Mercedes             63
12        Kamui Kobayashi     Japonez           Sauber-Ferrari                         60
13        Michael Schumacher German           Mercedes                                49
14        Paul di Resta            Britanic            Force India-Mercedes             46
15        Pastor Maldonado    Venezuelean    Williams-Renault                      45
16        Bruno Senna             Brazilian          Williams-Renault                      31
17        Jean-Eric Vergne      Francez           STR-Ferrari                            16
18        Daniel Ricciardo       Australian        STR-Ferrari                            10
19        Vitaly Petrov            Rus                 Caterham-Renault                     0
20        Timo Glock             German            Marussia-Cosworth                  0
21        Charles Pic              Francez           Marussia-Cosworth                   0
22        Heikki Kovalainen   Finlandez         Caterham-Renault                      0
23        Jerome D'Ambrosio Belgian            Lotus-Renault                            0
24        Narain Karthikeyan  Indian              HRT-Cosworth                         0
25        Pedro de la Rosa     Spaniol            HRT-Cosworth                         0

Protectia juridica a operelor si prestatiilor artistice in mediul digital

Un subiect la fel de mult dezbatut ca si incalzirea globala necesita o mai mare atentie si din partea noastra. Cu siguranta este necesar sa se implementeze si in mediul virtual o protectie juridica a operelor si prestarilor artistice, insa ceea ce se vehiculeaza spre exemplu in initiativa ACTA care din fericire sub presiunea maselor a fost respinsa de Parlamentul European este de neconceput. Cateva initiative ACTA cum ar fi, printre altele, monitorizarea generalizata a activitatilor utilizatorilor de internet si inregistrarea sistematica a datelor, este contrar practicilor democratice si incalca flagrant drepturile omului. ACTA a fost negociata nerespectand cele mai elementare reguli de transparenta. Reprezentantii societatii civile si chiar membrii Parlamentului European au fost respinsi de le negocieri, ceea ce incalca practicile democratice si drepturile omului.

Nimeni nu contesta faptul ca trebuie implementat in mediul online un cadru legislativ prin care creatorii trebuie protejaţi si recompensati pentru munca lor (melodii, videoclipuri, articole, carti, jocuri etc.), dar respectarea legilor este dificila in mediul online, datorita schimbarilor tehnologice si a globalizarii fluxului de date. In acest context, cei mai importanti vorbitori romani si internationali din domeniu vor fi prezenti la simpozionul “Protectia juridica a operelor si prestatiilor artistice in mediul digital”, organizat de O.R.D.A. si Organizatia Mondiala pentru Proprietate Intelectuala pe 11-12 decembrie, la Brasov.

Protectia juridica a operelor si prestatiilor artistice in mediul digital, ar putea fi rezolvata din punctul meu de vedere in 3 moduri aproximativ identice ca si fond.

Primul mod ar fi sa se implementeze sistemul aplicat in productia de film, si anume prima data filmul nou produs ruleaza in cinematografe la un anumit pret, ulterior dupa o perioada de timp primesc si televiziunile specifice cum ar fi HBO, dreptul de a oferi consumatorului filmul respectiv tot contra cost la o suma mai mica sau un abonament platit, iar in final toate televiziunile care achizitioneaza filmul respectiv il pot oferi telespectatorilor in mod gratuit sau platitorilor unui abonament de transmisie prin cablu. Ca si idee cred ca s-ar putea implementa si in mediul virtual un asemenea sistem care sa fie functional.

Al doilea mod ar putea fi, sa se implementeze sistemul aplicat de catre Microsoft cu privire la sistemul de operare Windows, si anume ultimul sistem de operare produs il ofera la un pret mai mare si legile obliga la posesia unei licente, cu cat sistemul de operare este mai invechit si valoarea licentei scade, pentru ca in final dupa o anumita perioada de timp sa fie gratuit. Cred ca si un asemenea sistem ar fi functional la nivel online cu privire la drepturile de autor si protejarea lor.

Al treilea sistem ar putea fi implementat asemanator cu stocarea de date gen “Clouds” in care autorul isi poate stoca creatia intr-un astfel de sistem si poate seta un cuvant cheie ca si o semnatura personala. Oricine care e posesor al unui abonament platit poate si doreste sa acceseze, sau sa foloseasca creatia unui anumit artist sau creator o poate face, insa intotdeauna cat timp este activ acel cuvant cheie se supune sub protectia dreptului de autor, iar dupa expirarea unei anumite perioade de timp poate fi folosita la liber, iar cuvantul cheie devine inactiv . In functie de data de la care a fost stocata creatia, artistul sau creatorul primeste o suma reprezentand drepturile de autor ce-i revin. Tot sistemul acesta ar putea odata cu trecerea timpului sa modifice pretul dreptului de autor sau in functie de accesari. In general solutii ar exista numai trebuie avut in vedere sa nu existe abuzuri sau incalcari ale dreptului omului.

Mai multe detalii despre organizarea si desfasurarea simpozionului “Protectia juridica a operelor si prestatiilor artistice in mediul digital”, organizat de O.R.D.A. si Organizatia Mondiala pentru Proprietate Intelectuala pe 11-12 decembrie, la Brasov, puteti obtine aici ORDA si Florin Grozea, Consilier al Directorului General ORDA (Oficiul Român pentru Drepturi de Autor), organizatorul acestui Simpozion.



Alte tipuri de senzori

Exista si alte categorii de senzori care permit caracterizarea starii de functio­nare a autovehiculului, fara a interveni direct in procesul de reglare, ci doar ca furnizori de marimi necesare corectiilor sau avertizarii unor pericole potentiale. Vom ingloba in aceasta categorie senzori care indica presiunea de ulei, presiunea in pneuri, temperatura in incinta automobilului. Exista de asemenea o serie de marimi care se determina prin masurare indirecta. Astfel, cuplul motor, desi poate fi masurat direct, se ia de regula in consideratie in functie de presiunea in galeria de admisie. Pe de alta parte, cunoscand cu­plul motor si turatia motorului se poate calcula puterea utila a motorului, parametru im­portant in caracterizarea eficientei exploatarii motorului. Exista unele firme (si numarul lor este in crestere) care utilizeaza senzori de “soc” care permit masurarea gradientului de crestere a presiunii in cilindru in timpul combustiei, pentru a evita aparitia unor detonatii atunci cand apare o combinatie nefavorabila de presiune ridicata si avans excesiv. Senzo­rii de “soc” se realizeaza de regula pe principiul traductoarelor de acceleratie, folosind elemente sensibile megnetostrictive sau piezoelectrice care supuse la efort produc o vari­atie de semnal electric (prin modificarea campului magnetic, respectiv al celui electrosta­tic). Tot in categoria senzorilor cu aplicatii particulare sunt senzorii care masoara pozitia clapetei obturatoare, realizati de regula cu elemente sensibile rezistive, in montaj poten­tiometric. Asa cum se poate observa, majoritatea acestor senzori sesizeaza marimi de tipul celor analizate (presiune, pozitie) si nu necesita explicatii suplimentare privind mo­dul de functionare.

Exista de asemenea o serie de senzori care permit localizarea vehiculului in miscare in raport cu alte vehicule sau cu repere fixe situate pe artera de circulatie. Dintre acestea, cei mai utilizati sunt cei de viteza de deplasare si de evaluare a distantei pana la un obsta­col (fix sau mobil).

Senzori pentru compozitia gazelor evacuate

Cunoasterea concentratiei diferitelor componente chimice in gazele esapate este din ce in ce mai importanta, dat fiind presiunile antipoluante tot mai accentuate si legislatia care a devenit foarte severa in ce priveste noxele. Exista, nu­meroase solutii de conducere optimala in sensul minimizarii noxelor, dar majoritatea sunt bazate pe controlul unui singur parametru: continutul de oxigen din gazele evacuate in at­mosfera. Un continut cat mai sarac in oxigen in gazele arse dovedeste o ardere mai com­pleta si o utilizare optima a combustibilului. Deoarece arderea cea mai buna se ob­tine atunci cand se asigura un raport stoichiometric intre aer si combustibil si intrucat uzual se noteaza cu lambda parametrul care caracterizeaza acest raport (lambda > 1 - aer in exces, lambda < 1 combustibil in exces), senzorul ce determina continutul de oxigen in gazele evacuate se numeste sonda lambda. Cel mai utilizat senzor de acest tip se bazeaza pe utilizarea unor oxizi metalici activi, cei mai frecvent folositi fiind dioxidul de zirconiu (ZrO2), respectiv de titaniu (TiO2).

In principiu, senzorul consta dintr-o placheta de oxid activ plasata intre doi electrozi de platina. Unul din electrozi este plasat in contact cu aerul atmosferic, celalalt in contact cu gazele esapate prin intermediul unei pelicule protectoare poroase. Principiul de func­tionare se bazeaza pe proprietatea ZrO2 de a atrage ionii negativi si va deveni mai negativ decat cel in contact cu gazele arse. Diferenta de potential este cu atat mai mare cu cat ar­derea este mai completa. Singurul dezavantaj al acestui tip de senzor, dar de care trebuie sa se tina foarte bine seama, este prezenta fenomenului de histerezis, accentuat si de tem­peratura cu care sunt esapate gazele arse.


Bijuteriile fermecate de la OnlineBijoux

Oare cati isi mai aduc aminte filmul serial “Inelul lui Arabela”, realizat de Televiziunea Cehoslovaca la inceputul anilor ’80, de vrajitorul Rumburak si printesa Arabela care avea un inel fermecat, cu care putea sa indeplineasca aproape orice dorinta. Oare cati dintre noi nu au tanjit dupa acel inel care facea minuni si ce vise si cate dorinte ar fi indeplinit acel inel pentru fiecare. Multumita internetului putem sa ne reamintim macar genericul de inceput al acestora, sau putem revedea acele seriale care ne-au incantat copilaria. 


Printre jucariile fabricate de copii in fata blocului se gasea si inelul Arabelei, care se construia relativ usor, se lua semnul de carte de la o coperta de cauciuc si se mesterea putin la el pana cand era gata de tinut pe deget, nimic nu era nereciclat, cu coperta ramasa faceam un fel de portofel. Majoritatea fetelor jucau rolul Arabelei iar baietii majoritatea erau Rumburak sau Rumburaci, nu de putine ori apareau fete care imprumutau “inele argint” dintre accesoriile mamelor si erau mult mai veridice si aveau o influenta mai mare asupra magiei. Baietii nu se lasau nici ei mai prejos si apareau mascati cu pelerine mesterite din cearsafurile imprumutate si acelea, doar putin, dintre lenjeriile de pat ale mamelor.

Cel mai dificil era sa fi Rumburak, pentru ca toti urau acest personaj, inclusiv cel ce era ales prin tragere la sorti sa interpreteze maleficul Rumburak. Vai si ce greu era sa te transformi si sa dispari sau cine stie ce trebuia sa faci ca si efect al unui inel purtat de o fetita sau un alt baietel si cat trebuia sa alergam sa capturam inelul fermecat. Nici nu vreau sa ma gandesc cate “bijuterii argint” s-au pierdut la groapa de nisip sau prin jurul blocului. Constatam cate o pierdere cand nu mai aparea vinovatul la joaca cateva zile fiind pedepsit pentru nazdravanie. Cu certitudine orice arheolog ar fi fost invidios cand ar fi vazut cate-o hoarda de copii care cerneau si sapau groapa de nisip cautand bijuterii de argint pierdute din neatentie sau politistii criminalisti ar fi fost surprinsi sa vada copii, cu mic, cu mare, cum cercetau imprejurimile blocurilor si a locurilor de joaca in cautarea bijuteriilor pierdute. Uneori eforturile erau rasplatite cu gasirea acelor inele de argint, iar copilul care a pierdut bijuteria, era salvat si recuperat din exercitarea pedepsei inapoi la joaca. Cata fericire si bucruie, cate chiote si sarituri faceam cand descopeream cate un inel pierdut sau o alta bijuterie.

Asteptam cu nerabdare fiecare episod si dupa ce-l vedeam ieseam cu subiectul cald si-l puneam in scena sau pur si simplu dezbateam un fel de proces al episodului, nu de putine ori depaseam bariera basmului si asemeni subiectului serialului care se invartea in jurul unei familii cehe obisnuite care descopera lumea de basm din “Regatul fermecat al povestilor”, si noi faceam cunostinta si ne imaginam lumea povestilor cat mai placuta si frumoasa. Cate idile de iubire nu s-au petrecut intr-o scara de bloc sau in locul de joaca, cate Arabele si Petr s-au indragostit si au jucat scena pana cand un parinte grijuliu tragea cortina pana a doua zi. Toti copiii si-ar fi dorit sa detina un inel fermecat, un clopotel, o pelerina fermecata care te face invizibil sau globul de cristal.

Reamintirea clipelor placute si a serialelor copilariei este nostalgica si te rascoleste, iar magia, basmul si realitatea se intrepatrund intr-un joc efemer. Realitatea te face sa cobori cu picioarele pe pamant si iti aduce un mic regret in suflet, pentru ca in acele vremuri nu aveai posibilitatea din cauza sistemului la o diversitate cum exista azi. Amintirile copilariei mi-au fost readuse in memorie de OnlineBijoux, care este un magazin online de bijuterii cu produse la indemana oricui si de o diversitate foarte mare. Cate bijuterii de argint si inele de argint diverse care se puteau utiliza in jocurile copilariei, exista in acest magazin, e incredibil cum se schimba lumea si evoluam.


Chiar daca inelele din argint nu sunt inzestrate cu puteri supranaturale si nu sunt fermecate, ele aduc bucurie in randul celor care le poarta si pot fi asortate cu diferite tinute. Va provoc sa intrati in lumea bijuteriilor stralucitoare, expresive, discrete sau elegante care iti pot face ziua mai buna si, de ce nu, viata mai frumoasa, intrati cu incredere pe OnlineBijoux si bucurati-va de placerea de a cumpara bijuterii accesibile si cadouri elegante pentru cei dragi.

Senzori de debit

Senzorii de debit se folosesc pentru dozarea principalelor componente ale amestecului combustibil: aer, respectiv carburant. Desi diferite sisteme de control propun fie dozaj fix de aer si variabil de combustibil, fie dozaj fix de combustibil si variabil de aer, din punc­tul de vedere al senzorilor este preferabila ultima varianta, in sensul ca pentru debitul de aer se pot propune traductoare mai simple, mai robuste si cu performante bune. Dintre acestea cel mai bine cotat la acest moment este debimetrul cu “fir cald”. “Firul cald” este un element rezistiv (poate fi si pelicula metalica depusa pe un substrat izolant) prin care circula un curent ce il mentine la o temperatura constanta intr-un mediu fara variatii de curent atmosferic. Plasat intr-un flux de aer, senzorul isi modifica rezistenta, care scade prin racire cu cat debitul de aer este mai pronuntat. De regula, senzorul se plaseaza in bratul unei punti Wheatstone avand in celelalte brate rezistente fixe, tensiunea de dezechilibru fiind proportionala (din pacate neliniar) cu debitul.

Pentru a nu complica circuitul de adaptare, se recomanda utilizarea unui convertor tensiune frecventa care sa ofere la iesire un tren de impulsuri ce urmeaza sa fie preluat de o schema similara, iar neliniaritatea sa fie rezolvata prin prelucrare numerica adecvata de calculatorul de bord.

Este evident ca solutia “firului clad” nu este posibila intr-un mediu inflamabil si deci nu poate fi utilizata pentru masurarea debitului de benzina. Daca totusi se doreste masurarea debitului de combustibil, se pot folosi traductoare bazate pe principiul modifi­carii sectiunii de scurgere, prin utilizarea de diafragme asociate cu un traductor de presi­u­ne diferentiala. Solutia este mai complicata si are si dezavantajul ca poate duce la erori da­torita impuritatilor ce pot obtura partial sectiunea de scurgere.


Aparate pentru testare si verificare acumulatori

Tester baterii BBT205

Tester cu imprimanta inclusa, testeaza baterii de 12V plumb-acid, AGM si gel, verifica electromotorul si sistemul de incarcare ca si baterii de la 1V. Voltmetru integrat. Tiparire posibila in 20 de limbi.



Tester baterii Milton

Pentru baterii de pana la circa 100Ah. Testeaza electromotorul si intervalul de incarcare. Analiza bateriei dupa 10 secunde.



Tester Forrex 12V 420A

Testare suprasarcina, utilizare facila, rezultat precis, afisaj digital.



Tester baterii BT301

Tester cu imprimanta inclusa, protectie la socuri si rezerve role de hartie imprimanta. Pentru baterii pe baza de plumb-acid. Dupa introducerea valorii curentului de pornire CCA si normele DIN, SAE, IEC, ENc1, ENc2, se listeaza starea de sanatate si incarcare a bateriei. Afisare si tipariri posibile in 7 limbi.



Tester F2002

Masurator digital al tensiunii, aparat de verificare baterii, alternatoare si modulatoare tensiune. Tensiune baterii: 12V. Design rotund. Afisaj rosu. Clesti si cabluri de 10A. Se livreaza cu un clips practic pentru prindere de curea. Diametru 70x33 mm si greutate 70 grame.

Tester baterii GR1

Parametrii de utilizare: baterii 12V plumb-acid, AGM, spirala si gel pentru autoturisme si camioane, masini agricole si vehicule pentru partii. Posibilitatea de selectare a normelor EN, DIN, SAE, IEC, MCA, CA, CCA, JIS. Intervalul de lucru 100-2400 EN/SAE/MCA/CA/CCA, 100-1500 DIN/IEC. Optional imprimanta pentru tiparirea rezultatelor testarii.


Aparate pentru ajutor la pornire

Banner Start Booster: 
- putere mobila oricand si oriunde.
- ajutor la pornire si pentru timpul liber.
- mobil, fara cablu, sigur si puternic.

P3 - Standard

Ajutor sigur la pornire de maximum 1000A (12V). O baterie Panasonic. Sursa efectiva de energie. Sistem automat de incarcare de 0,6A incorporat. Cablu bricheta electrica inclus. Clesti complet izolati. Conceput si ca sursa de curent mobila, utilizabil pentru: lazi frigorifice, televizor, radio, scule electrice, etc. Fabricat in Elvetia.


P3 - Profesional

Putere mobila pentru benzina si diesel. Ajutor sigur la pornire de maxim 1600A (12V). O baterie Hawker Genesis. Sursa efectiva de energie. Sistem automat de incarcare de 1,5A incorporat. Cablu bricheta electrica inclus. Clesti complet izolati. Conceput si ca sursa de curent mobila, utilizabil pentru: lazi frigorifice, televizor, radio, scule electrice, etc. Fabricat in Elvetia. 



P12/24 - Start Truck

Putere de incarcare pentru autoturisme si camioane. Ajutor la pornire universal pentru 12V si 24V. 2baterii Hawker Genesis. Sistem automat de incarcare de 1,5A incorporat. Cablu bricheta electrica inclus. Clesti complet izolati.  Conceput si ca sursa de curent mobila, utilizabil pentru: lazi frigorifice, televizor, radio, scule electrice, etc. Fabricat in Elvetia. 



Ai blog? Castiga Enciclopedia Universala Britannica !!!

Blogul Colectionalui a dat startul unui nou concurs, adevarata provocare este premiul pus in joc. Concursul se adreseaza posesorilor de blog, iar premiul pus in joc este Enciclopedia Universala Britannica, prin tragere la sorti. Concursul se desfasoara in perioada 15 noiembrie - 15 decembrie 2012, iar castigatorul premiului v-a fi tras la sorti prin intermediul random.org, in data de 18 decembrie.


Conditii de participare: blog activ minim 3 luni, pagerank minim 2 si minim 30 de articole. Daca aceste conditii sunt indeplinite mai trebuie scris un articol cu link catre concurs si postarea unui comentariu cu link-ul articolului pe pagina concursului.

Cat priveste tragerea la sorti e nevoie de mult noroc, voo-doo si interventie divina.

Austin-Morris

Austin-Morris a fost un producator britanic de masini, sub egida British Motor Corporation (mai tarziu Leyland Motor Corporation sau Leykor). In cadrul  British Motor Corporation, Austin-Morris si-a pastrat o identitate separata. Masina cu care au gustat succesul a fost  Austin-Morris 1100, fiind produsa intre 1964-1972. Designul a fost facut de catre Sir Alec Issigonis, care a avut un mare succes cu designul Mini, insa pentru Austin-Morris, s-a autodepasit creand un design mult mai sofisticat incorporand caracteristici mult mai avansate si inovative.  Austin-Morris 1100, a fost cea mai bine vanduta masina britanica in anii '60. 


Concert aniversar Byron

Cum zice si in titlu in data de 29 noiembrie 2012, intr-o joi, seara, de la ora 21, Trupa Byron tine un Concert aniversar cu ocazia implinirii a 6 ani de activitate muzicala. Locatia este B52 (str. 11 Iunie, nr. 50), din Bucuresti si concertul-petrecere aniversar are ca tematica balul mascat, respectiv toti invitatii sunt rugati sa se costumeze in orice, de muzica si atmosfera se vor ocupa cei de la Byron. 

Byron

In seara aniversara memebrii trupei Dan Byron, Costin Oprea, 6fingers, Laszlo Demeter, Dan Georgescu, promit sa cante la tot felul de instrumente bizare cu sau fara corzi, vocale sau nu, intru picarea fetelor celor care ii asculta.

Cu aceasta ocazie uram Trupei Byron un calduros “La Multi Ani !!!”, inspiratie, sanatate si cat mai multa muzica buna si de calitate.

La multi Ani Byron !!!

Senzori de pozitie unghiulara si de turatie

Pozitia arborelui motor este unul dintre parametrii esentiali in conducerea procesului de combustie, de regula ca principal reper pentru stabilirea secventelor temporale de coman­da. De obicei pozitia unghiulara de referinta (0 grade) este punctul mort superior (PMS). Deoarece un ciclu complet de la admisie pana la evacuarea gazelor arse dureaza doua ro­tatii complete, unghiul arborelui mort, are o variatie de la zero la 360 grade pentru un ciclu motor complet. Desi masurarea pozitiei arborelui motor este mai exacta, evitandu-se eroarea suplimentara datorata sistemului de reductie, multi constructori prefera sa plaseze senzorul de pozitie unghiulara in distribuitor pentru a masura pozitia axului cu came.

Exista foarte multe solutii pentru masurarea pozitiei unghiulare, dar toate folosesc un principiu comun: sesizarea pozitiei unui element constructiv particular, pe care il vom numi insert (cama, pastila magnetica, gaura, dinte, canelura etc.) amplasat pe un disc care se roteste solidar cu axul a carui pozitie unghiulara se doreste a fi masurata. Trecerea re­pe­tata a insertului (pot fi dispuse mai multe pe disc) conduce la aparitia unui tren de im­pulsuri care poate fi prelucrat direct numeric. In functie de natura acestui insert particular se utilizeaza diferite elemente sensibile, dintre care mentionam:
- bobina cu miez feromagnetic, a carei reluctanta se modifica la modificarea intre­fierului produsa de prezenta insertului, variatia de reluctanta este apoi preluata de un circuit adaptor.
- senzor de tip Hall care ofera la iesire un semnal electric in tensiune atunci cand in dreptul sau ajunge un insert de tip magnet permanent care duce la modificarea campului magnetic local.
- senzor de tip fotoelectric (fotodioda, fototranzistor) care sesizeaza intreruperea (sau refacerea) fluxului luminos al unei surse optice (de obicei LED) provocata de prezenta insertului. In toate aceste situatii este posibila fie contorizarea mai multor impulsuri, pe o pe­rioada fixata de timp, pentru a obtine un numar proportional cu turatia (o turatie mai mare duce la numararea de mai multe impulsuri in acelasi interval), fie masurarea intervalului dintre doua impulsuri, care ar putea reprezenta chiar pozitia arborelui in raport cu cea de referinta.

Continutul numaratorului este transferat si memorat intr-un registru tam­pon, de unde datele pot fi preluate fie de calculatorul de proces care asigura conducerea automobilului, fie de un dispozitiv de afisare pentru a le transpune sub forma de indicatii pe consola operator. In aceasta ultima situatie este necesara scalarea prealabila a datelor pentru a fi reprezentate in unitati de masura uzuabile (rot/s sau rot/min). Scalarea este o operatie care de regula se face software, in calculatorul de bord, dar exista posibilitatea de a calibra in mod corespunzator impulsurile de referinta pentru ca sa se obtina exprima­rea numarului de impulsuri in unitatea de masura dorita.






Senzori pentru presiune

In mod curent parametrul de presiune cel mai des masurat este presiunea de aer in galeria de admisie, sesizata de regula cu ajutorul unui senzor de presiune absoluta in galerie. Se stie ca presiunea din galerie depinde de starea de functionare a motorului si de pozitia clapetei de admisie. Motorul actioneaza ca o pompa de aer. Cand motorul nu functionea­za, presiunea din galerie este aceeasi cu presiunea atmosferica. Din contra, cand motorul functioneaza, daca clapeta ar fi inchisa etans, in galerie am avea vid (presiune absoluta zero). In realitate, inchiderea clapetei nu este niciodata completa, asa ca presiunea din gale­rie variaza de la valori de ordinul de mm coloana apa (cu clapeta inchisa) pana la valori apro­piate de presiunea atmosferica (cu clapeta deschisa). Presiunea in galerie este in plus un parametru care variaza foarte rapid, cu frecventa.

Pentru realizarea functiilor de reglare este insa necesara doar valoarea medie a aces­tei presiuni, stiut fiind si faptul ca si cuplul motor este proportional cu aceasta valoare medie. Din acest motiv primele solutii de masurare a presiunii in galerie se bazau pe ca­mere de tip aneroid realizate prin asocierea a doua membrane intre care s-a creat vid si incapsularea acestei camere, accesul aerului fiind permis printr-un tub de diametru foarte mic, pentru a nu sesiza fluctuatiile rapide. Deplasarea camerei aneroid este preluata de un traductor de deplasare inductiv de tip transformator diferential liniar variabil, alimentat in curent alternativ. Un astfel de traductor consta din doua bobine cu miez antrenat prin cre­s­terea presiunii. In repaos, cele doua bobine au aceeasi inductanta. Prin deplasarea celor doua inductante intr-o punte (care joaca rol de adaptor), se obtine la iesire o tensiune de iesire care depinde cvasilinear de valoarea medie a presiunii din galerie. 

In ultima perioada traductoarele cu senzor de tip membrana metalica au fost inlocu­ite cu traductoare avand senzori piezorezistivi, dispusi pe o membrana de siliciu ca în fi­gura. Schema propusa contine patru senzori conectati intr-o punte rezistiva, avand mai multe avantaje: miniaturizare, posibilitatea de integrare si a elementului de conditio­nare semnal, anularea erorilor de temperatura specifice puntilor rezistive prin utilizarea de patru brate active, posibilitatea de crestere a sensibilitatii prin utilizarea de senzori in antifaza (doi senzori plasati in brate neadiacente isi cresc rezistenta cu presiunea, ceilalti doi senzori isi scad rezistenta la cresterea presiunii).

Desi solutia cu senzori de presiune integrati in capsule de siliciu este cea mai per­formanta, se mai intalnesc si alte solutii tehnice. Dintre acestea vom mai mentiona doar utilizarea unui traductor diferential cu element sensibil capacitiv si circuit de conditionare de tip circuit oscilant la rezonanta, care asigura o buna linearitate, poate fi realizat la di­mensiuni reduse si este robust, dar are dezavantajul utilizarii unor circuite de preluare a semnalului util cu impedanta foarte inalta.






Senzori pentru temperatura

Senzorii de temperatura se caracterizeaza printr-un domeniu relativ redus (plaja de maxi­mum 100 grade Celsius) si prin timp mic de raspuns (de ordinul milisecundelor). Rezolutia unor ast­fel de senzori nu este foarte importanta, erori de 2-5%  putand fi usor acceptate. Ele­mentul sensibil cel mai recomandat pentru satisfacerea acestor cerinte este termistorul, care este un semiconductor a carui rezistenta variaza invers proportional cu temperatura, dupa o lege exponentiala care insa poate fi considerata cvasilineara pe un domeniu re­strans de variatie a temperaturii (circa zece grade in jurul valorii de 85 grade Celsius, in cazul lichi­dului de racire si respectiv de la -20 grade Celsius la +40 grade Celsius in cazul temperaturii aerului de racire). O valoare tipica de rezistenta a termistorului este de 100 ohmi la temperatura de -20 grade Celsius si de circa 70 ohmi la temperatura de 100 grade Clesius. Circuitul de conditionare pentru astfel de elemente sensibile este simplu, de tip montaj potentiometric, cu mentiunea ca tensiunea de iesire variaza invers proportional cu temperatura. In cazul in care se doreste o mai bu­na liniaritate, se asociaza circuitul potentiometric cu un adaptor realizat cu un amplifica­tor operational cu reactie.


Lucrarile de reparatie curenta a mecanismului de distributie a gazelor

Comanda distributiei nu se face in mod corespunzator datorita: 

- uzarii rotilor dintate, cand grosimea dintilor scade sub 1/3 din cea initiala, se impune inlocuirea lor.
- lantului de distributie, care are joc in role de peste 0,5 mm, se inlocuieste.

Arborele cu came are urmatoarele defecte: 

- incovoierea arborelui cu came, se verifica cu ceasul comparator, in partea centrală si, daca depaseste 0,02 mm, se indreapta cu o presa hidraulica.
- uzarea fusurilor de reazem, fusurile uzate se reconditioneaza prin rectificare la cote de reparatie.
- uzarea camelor, datorita frecarii cu tachetii, camele uzate se rectifica pe masini speciale de copiat, la cota de reparatie, cand depaseste limita, arborele cu came se inlocuieste. Masurarea se poate face prin verificarea cursei de ridicare a camei rezultate din diferenta dintre inaltimea si diametrul partii cilindrice.
- ciupituri si exfolieri ale camelor si fusurilor, se indeparteaza cu piatra abraziva sau pe masini de rectificat, daca depasesc adancimea de 1 mm, se rebuteaza arborele.
- uzarea sau deteriorarea orificiilor filetate de fixare a pinionului de distributie, orificiile se alezeaza si se refileteaza la cota majorata.
- uzarea canalului de pana pentru roata dintata de distributie se constata cu un sablon, pentru reconditionare se mareste latimea canalului, montand o pana majorata sau se executa un alt canal decalat cu 90°.

Tachetii pot prezenta defectele:

- uzuri, porozitati sau rizuri pe tije si taler care se indeparteaza prin rectificare la cota de reparatie sau se inlocuiesc, uzarea locasului sferic pentru tija impingatoare: locasul sferic uzat se rectifica la diametrul prescris, folosind piatra abraziva adecvata. Ghidurile tachetilor se reconditioneaza sa corespunda jocului prescris.

Tijele impingatoare pot prezenta defectele:

- incovoierea tijelor: se remediaza prin indepartare.
- uzarea locasurilor sferice de contact cu tachetii sau cu suruburile de reglaj ale culbutorilor, locasurile sferice uzate se rectifica dupa sablon.

Culbutorii prezinta defectele:

- uzarea capului de comanda a tijei supapei, capul uzat se rectifica cu piatra abraziva dupa sablon, respectandu-se raza si unghiul prescris.
- uzarea bucsei de asamblare pe ax impune inlocuirea ei.
- uzarea filetului pentru surubul de reglaj, filetul uzat se refileteaza la cota majorata, folosindu-se surub corespunzator.

Supapele se curata de calamina, apoi se controleaza starea tijelor si talerelor, pot prezenta rizuri, coroziuni, arsuri, fisuri, uzuri. Bataia radiala a talerului fata de tija si rectiliniaritatea tijei se controleaza cu ajutorul unui dispozitiv prevazut cu doua ceasuri comparatoare.

Defectele posibile ale supapei sunt:

- uzarea tijei, se inlatura prin rectificare la treapta I de reparatie, daca depaseste limita admisa, tija se rectifica cu 0,05 mm, apoi se cromeaza si se rectifica la treapta a II-a de reparatie, jocul intre tija si ghidul supapei este de 0,03-0,08 mm.
- uzarea capului tijei, capul uzat se reconditioneaza prin rectificare pana la disparitia urmelor de deteriorare.
- uzarea contrascaunului de la talerul supapei, se inlatura prin rectificare la 45°C ± 5' cu ajutorul masinii de rectificat supape, astfel incat grosimea partii cilindrice a talerului sa ramana de minimum 2 mm. Dupa rectificare, se rodeaza fiecare supapa pe scaunul ei cu pasta si se trece la incercarea etanseitatii.

Rodarea contrascaunelor de la supape pe scaunele respective se poate face si pe masini speciale. Se aseaza chiulasa cu supapele (nefixate) pe masina, dupa ce s-a introdus pasta de rodat intre scaune si contrascaune si dupa cuplare, se executa operatia simultana la toate supapele, durata se micsoreaza la circa cinci minute fata de 2-3 ore la executarea manuala. Proba de etansare se face individual sau simultan la toate supapele.

Arcurile de supapa se pot deforma, astfel incat elasticitatea lor sa nu mai corespunda. Cu un dispozitiv special se verifica lungimea arcurilor in stare libera si comprimata la sarcini bine determinate, daca nu corespund se inlocuiesc.

Ghidurile de supapa pot prezenta uzuri ale alezajelor lor. Acestea se rectifica la cota de reparatie si se asambleaza prin imperechere cu supapele ale caror tije se incadreaza in jocurile prescrise.

Se rebuteaza toate organele mecanismului de distributie care prezinta fisuri, crapaturi, sufluri, rizuri pronuntate, inclusiv arsuri ale talerelor supapelor sau arcuri rupte.

Masurile de protectie a muncii recomanda ca nici un reglaj sau verificare sa nu se execute in timpul functionarii subansamblurilor sau agregatelor.



Cadoul perfect de nunta

Nunta este un eventiment deosebit si important in viata unui om si va ramane vesnic in amintirea casatoritilor si a nuntasilor. La fel de important este insa si alegerea si oferirea unui cadou de nunta tinerilor casatoriti. In functie de zona si de traditii nuntile difera ca si organizare sau obiceiuri. Multe cupluri moderne care se casatoresc au adoptat si unele obiceiuri importate din alte tari, dar in general desfasurarea unei nunti este cam aceeasi. Dupa ce se urmeaza pas cu pas, de catre tinerii casatoriti si nuntasi toate obiceiurile locale, la finalul petrecerii toti se retrag, nu inainte de a oferi cadouri de casa noua tinerilor casatoriti. Acest obicei de a oferi cadouri de casa noua tinerilor miri, uneori te pune in incurcatura privind alegerea cadoului perfect sau ideal si practic, care sa fie bine primit de miri si sa le fie folositor.

Ce poate fi oferit tinerilor miri ca si cadou, care sa fie util, modern si frumos?...o intrebare care-si gaseste raspuns in cele ce urmeaza. Tinerii casatoriti care se muta in casa noua, pe langa mobila si electrocasnice au nevoie si de lenjerie de pat, pilote, cuverturi, perdele, prosoape etc. Toate acestea se gasesc intr-un singur loc la preturi imbatabile si pot fi achizitionate simplu si usor cu un simplu clic din magazinul Perdele-online. Prin urmare cadoul perfect de nunta il gasiti si-l puteti achizitiona din magazinul Perdele-online si poate contine o pilota, lenjerie de pat si cuvertura de pat.

Pentru lenjerie de pat, alegerea perfecta ar fi un Set lenjerie de pat ANET, care contine cearsaf de pat 240 cm x 280 cm, cearsaf de pilota 220 cm x 220 cm si 2 fete de perna 50 cm x 70 cm. Setul ANET este un produs de calitate superioara, marca Reig Marti, cu o compozitie de 50% bumbac si 50% poliester, moale si palcut la atingere, la un pret fara egal.



Pentru pilota, ideal ar fi sa alegeti modelul, Pilota LIFE4YOU, cu dimensiuni de 150 cm * 220 cm si 220 cm * 220 cm, compozitie 100% bumbac, cu umplutura din puf siliconizat, antialergica, antiacarieni, foarte usoara si moale. Pilota LIFE4YOU este lavabila, pastreaza o temperatura constanta a corpului, indiferent de anotimp si este un produs de calitate marca Reig Marti, ideala pentru un pat confortabil si calduros.



Pentru cuvertura de pat, optiunea este sa achizitionati, Cuvertura de pat AGNES, care este disponibila in 5 marimi, cu dimensiuni de la 190cm x 270cm pana la 280cm x 270cm, si 4 culori diferite, la cel mai mic pret posibil. Cuvertura de pat este tot un produs marca Reig Marti, de calitate exceptionala, matlasata, cu doua fete reversibile, foarte placuta la atingere.



Cu toate ca traditiile si obiceiurile legate de desfasurarea unei nunti pot fi sau nu respectate dupa dorinta mirilor, la cadoul perfect de casa noua nu se poate renunta niciodata. Recomand cu caldura si incredere Perdele-online, cu certitudinea ca satisfactia si bucuria achizitionarii cadoului perfect de nunta este de nepretuit. Cu un cadou frumos, modern, extravagant si de calitate cu siguranta o sa oferiti multa bucurie, emotii si confort tinerilor casatoriti.

ASA

ASA - Autocostruzioni Società per Azioni a fost un producator italian de masini sport foarte apropiat de compania Ferrari, cu sediul in Milano. Primul si singurul model produs de companie a fost ASA 1000 GT prezentat in 1962 publicului, insa a intrat in productie doar in 1964 si ultima masina produsa a fost in 1969. Masina a avut din pacate un pret destul de mare de productie si nu a putut tine pasul cu competitorii, compania reusind sa vanda doar putine bucati, productia fiind suspendata definitiv in 1969. In prezent ASA este asociat cu numele Ferrari si putinele bucati care mai sunt reconditionate au o valoare de piata in jur de 100.000$.


Arrol-Johnston

Arrol-Johnston a fost primul producator de automobile scotian, care a activat intre 1896-1931, fiind totodata si primul producator care a construit un automobil in Marea Britanie. Primul automobil numit Dogcart avea o putere de 10 cp si o caroserie din lemn asemanatoare cu o trasura, fiind echipat cu un motor in 4 cilindri care pornea prin actiunea de tragere cu putere a unei franghii care actiona distributia, iar rotile erau mari ca cele de trasura cu cauciuc compact si solid. Tot  Arrol-Johnston a fost primul producator de automobile off-road utilizate in Egipt si primul producator de automobile care sa poata fi utilizate in conditii de gheata si zapada folosite de catre Ernest Shackleton in expeditia Nimrod spre Polul Sud. In timpul recesiunii economice din 1929-1933, compania a intrat in faliment, astfel in urma limitarii productiei si a vanzarilor in 1931 compania  Arrol-Johnston si-a incetat activitatea definitv. 


Un nou concurs o noua provocare

Era o zi ca oricare alta, pe la mijlocul saptamanii, care a trecut normal in rutina obisnuita, insa totusi ceva in acea zi s-a intamplat, ceva care m-a facut sa devin un alt om si sa ma gandesc si din alte perspective. Urmaream stirile de seara la televizor, am poposit pe Antena3, ca numai acest post il prind in limba romana in mohorata Macedonie, dupa cateva minute de vizionat stiri a intervenit o stare de relativa plictiseala si somnolenta. Am decis in final sa caut ceva pe internet, poate gasesc ceva interesant care sa-mi capteze atentia si sa ma invioreze putin.

Am avut o placuta surpriza sa descopar o noua intiativa care vine in sustinerea si promovarea blogosferei romanesti si anume Campionatul National de Blogging, oferit de cei de la Blogal Initiative. Noutatea acestui campionat de blogging este aceea ca toti bloggerii participanti la actiune castiga, deoarece au introdus un sistem de punctaj care permite oricui sa acumuleze puncte prin activitate si in timp aceste puncte pot fi schimbate pe diferite servicii sau produse oferite de organizatori si sponsori. Totodata Blogal Initiative ofera tuturor bloggerilor care vor sa se profesionalizeze un mediu competitiv, obtinanadu-se puncte atat prin participarea la campanii cat si doar din activitatea de a scrie pe blogul personal. Bloggerii participanti castiga si o vizibilitate mai buna, dar si un CV profesional care v-a putea fi consultat de clienti si agentii.

Organizatorii si sponsorii iau deciziile si fac cum considera ei mai bine si-si urmaresc scopul, insa din punctul meu de vedere ar fi interesant daca ar opta, spre exemplu, sa poti schimba punctele acumulate, o parte de ele si in bani, o parte sa le poti schimba in produse si o parte sa le poti utiliza pentru diverse cum ar fi promovare sau publicitate etc, bineinteles s-ar putea pune un prag pentu fiecare categorie sau optiune ca sa nu existe discrepante mari si o lipsa de echilibru. As fi foarte fericit, probabil si restul bloggerilor ar sustine o diversitate mare de campanii cu subiecte cat mai interesante care sa acopere o paleta larga de interes, si bineinteles si o alta abordare a articolelor din partea sponsorilor nu doar din perspectiva de marketing. Un ultim aspect, ce cred ca ar fi ok de mentionat este un criteriu de jurizare mai concret si obiectiv pentru fiecare campanie care ar elimina multe suspiciuni si neincrederea din randul participantilor, daca se poate asa ceva implementat ar fi bine venit.

Blogal Initiative
Cu alte cuvinte apreciez si particip in Campionatul National de Blogging, sunt incantat de idee si recomand tuturor pasionatilor si posesorilor de blog. Sper sa participe un numar cat mai mare de bloggeri, sa existe o competie interesanta, concurentiala si cu multa adrenalina. Multa bafta tuturor participantilor si celor de la Blogal Initiative in realizarea proiectului.

Armstrong Siddeley

Armstrong Siddeley a fost un producator britanic de masini de lux si motoare de avion, care si-a inceput activitatea in 1919 in localitatea Newcastle upon Tyne sub numele de Armstrong Siddeley Motors Ltd. Thirty a fost prima masina de lux cu care producatorul a cucerit piata britanica, ramanand in top in toata perioada interbelica cu modelele de lux produse. Imediat dupa sfarsitul celui de al doilea razboi mondial,  Armstrong Siddeley, a repornit activitatea cu modelele Lancaster 16 si Hurricane 16 denumite dupa celebrele avioane care au castigat razboiul aerului impotriva aviatiei naziste. Ultimul model de masina produs a fost Star Sapphire incepand cu 1958. In 1960 compania a fuzionat cu Bristol Aero Engines  devenind Bristol Siddeley, tot in 1960 a fost produsa ultima masina de catre companie. Pana la urma in 1966 compania a fost absorbita de catre Rolls-Royce, care in 1972 a vandut tot ce tinea de numele si toate drepturile asupra brandului Armstrong Siddeley catre Armstrong Siddeley Owners Club Ltd.


Specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) pentru uleiul auto

A1 - ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.

A2 - ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina.

A3 - ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.

B1 - ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.

B2 - ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.

B3 - ulei pentru motoare diesel de sarcina mica, depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.

B4 - avantajos, in primul rand, in motoarele diesel cu injectie directa.

E1 - ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.

E2 - ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.

E3 - superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila, satisface EURO 1 si EURO 2.

E4 - norma mai severa decat E3, asigura cel mai lung interval de schimb.

E5 - asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.


Cum sa redecorezi o locuinta usor si fara mari cheltuieli?

Omul este o fiinta sociala care, inca, din cele mai vechi timpuri a incercat intotdeauna sa-si faca viata mai usoara si mai frumoasa. Inca din negurile istoriei, a epocii pietrei, au ramas dovezi ale spiritului artistic si a dorintei de frumos, cum sunt celebrele picturi rupestre de la Altamira si Lascaux. In Grecia Antica si Imperiul Roman, oamenii vremii au facut o adevarata pasiune pentru frumos si amenjarea locuintelor cu impunatoare fresce murale sau celebrele mozaicuri descoperite in anticul Pompei. Probabil tot in acea perioada au descoperit si intrebuintat tesaturile ca si perdele sau cuverturi de pat. Perdelele ulterior in Evul Mediu, Renastere si Modernism au evoluat si au devenit un accesoriu indinspensabil din locuinta, avand diferite roluri cum ar fi unul izolator, sa tina frigul departe si sa mentina o anumita intimitate. Cea mai mare diversificare si intrebuintare au avut-o tapiseriile si cuverturile care impodobeau inclusiv peretii reci, paturile, mesele si scaunele. Revolutia industriala a marcat dezvoltarea uluitoare a textilelor, productia in serie mecanizata, care a inlocuit munca umana cat si descoperirea fibrelor sintetice si a colorantilor sintetici contribuie cu desavarsire la productia in masa a perdelelor, cuverturilor si a tuturor textilelor, permitand tuturor accesul si utilizarea lor. In zilele noastre perdelele, cuverturile si textilele prezinta culori si texturi dintre cele mai variate care permit abordarea unor noi solutii in decorarea locuintelor.

Omul modern isi redecoreaza interiorul casei la un interval din ce in ce mai scurt, de obicei cel mai protivit moment ales pentru redecorare este in preajma sarbatorilor sau anul nou, cand fiecare isi doreste un camin cald si primitor. Aflandu-ne in prag de sarbatori este un moment propice pentru a ne redecora locuinta cu mici achizitii care sa ne confere un spatiu mai intim, mai placut si mai frumos. Cel mai simplu, ieftin si eficient mod de a cauta un anumit produs este internetul cu ajutorul caruia economisesti timp si poti apela la servicii sau comanda un produs cu un simplu clic. Daca ai nevoie de inspiratie, idei practice si materiale de calitate pentru amenajarea casei tale, perdele-online te invita in magazinul sau. Cu doua-trei articole achizitionate de pe situl perdele-online iti poti redecora camera intr-un mod intim si original oferindu-ti un confort si o placere de nebanuit.

Ferestrele pot fi redecorate apeland la o Perdea BELOCOLOR, cu o compozitie 70% poliester si 30% in, este usor de intretinut si spalat, cu o paleta foarte larga de culori. Iar greutatea materialului de 121 gr/mp, latimea, respectiv inaltimea fiind de 300 cm fac din perdeaua BELOCOLOR o perdea vaporoasa care confera o intimitate persoanelor discrete si poate fi in combinatie cu foarte multe draperii. Ce poate fi mai frumos decat sa privesti cum ninge si sa te bucuri de atmosfera creata de o perdea BELOCOLOR.



Patul poate fi redecorat cu o Cuvertura de pat SESAN, matlasata disponibila in diferite culori si dimensiuni. Cu siguranta stilul fiecaruia se regaseste in stilul decoratiunilor interioare ale locuintei sale, dar cu siguranta oricine poate gasi o cuvertura de pat special creata sa se potriveasca stilului sau. Ce poate fi mai frumos si placut la atingere, decat o cuvertura de pat matlasata, in Ajunul Craciunului cand astepti colindatorii in caldura caminului tau si savurezi miresmele si deliciile sarbatoriilor.



Daca valurile de colindatori vin si noaptea tarziu sau spre dimineata cu siguranta aveti nevoie si de un Pled BATIK, un accesoriu ce poate fi folosit in multe imprejurari, in cazul nostru in Noaptea de Ajun, daca se racoreste te poti inveli cu el in timp ce te delectezi cu programul de sarbatori si savurezi un pahar de vin fiert, asteptand colindatorii.



Cu casa redecorata, radiind de eleganta, extravaganta, energie si optimism, nu-ti mai ramane decat sa poftesti musafirii si sa le impartasesti si lor bucuria, si sa le arati cadoul primit de la Mos Craciun (Cuvertura de pat SESAN, Perdea BELOCOLOR si Pled BATIK). Recomand cu caldura si incredere perdele-online, cu certitudinea ca satisfactia si bucuria achizitionarii perdelelor sau cuverturilor de pat este de nepretuit.

Asociatia europeana a producatorilor de automobile (ACEA) - scurt istoric

Fara a tine cont de prioritatea din punct de vedere istoric, in prezent clasificarea americana API si-a pierdut monopolul in Europa. Tinand cont de faptul ca principalele criterii ale caracteristicilor de exploatare sunt rezultatele testarilor pe motoare speciale de serie, deosebirile din punct de vedere al constructiei si metodologia determinarii proprietatilor uleiurilor de motor au condus la aparitia clasificarii europene ACEA.

Asociatia europeana a producatorilor de automobile (ACEA), care cuprinde cele mai renumite companii producatoare de masini (BMW, DAF, Ford, General Motors, MAN, Mercedes-Benz, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Rover, SAAB, Scania, Volkswagen, Volvo, Fiat etc.), a introdus incepand cu 1996 o noua clasificare a uleiurilor de motor care se bazeaza pe metodele europene de incercare, de asemenea foloseste cateva din metodele recunoscute americane de incercare pe motoare si fizico-chimice conform API, SAE si ASTM. Aceasta clasificare a inlocuit clasificarea existenta de la mijlocul anilor 90 a CCMC (Comitetul producatorilor din tarile pietei comune).

Incepand cu 1 martie 1998 cerintele fata de caracteristicile de exploatare ale uleiurilor de motor s-au inasprit ceea ce si-a gasit reflectarea in noul standard European ACEA-98. In anii 1998-99 s-au adus precizari si completari la clasificarea ACEA 98-99 prin excluderea claselor vechi si includerea claselor noi, ale caror cerinte sunt obligatoriu de indeplinit incepand cu 1 septembrie 2000. In anul 2002 a fost revizuita clasificarea uleiurilor de motor sub forma standardului ACEA 2002. S-a stabilit ca introducerea claselor noi sa se faca incepand cu 1 februarie 2003.

Spre deosebire de clasificarea Americana API (American Petroleum Institute), in care pana in prezent nu au fost evidentiate intr-o clasa de sine statatoare uleiurile pentru autoturismele diesel, cea europeana - ACEA clasifica uleiurile de motor in trei grupe principale in functie de destinatia acestora:

A - pentru motoarele pe benzina,

B - pentru autoturismele diesel,

C - pentru motoarele diesel de camioane. 

In interiorul fiecarei categorii caracteristicile de exploatare ale uleiurilor respective sunt evidentiate in grupe separate, notate cu o cifra dupa litera. Cu cat cifra este mai mare cu atat motorul functioneaza in conditii mai severe si sunt mai mari cerintele fata de calitatea uleiului. Ultimele doua cifre (cu cratima) din marcajul uleiului indica anul introducerii categoriei respective. Pentru cateva clase noi a ramas valabila notarea din vechea clasa, insa cu adaugarea ultimului numar de fabricare.



Recomandat tuturor varstelor

Vin sarbatorile de iarna cu repeziciune si ca in fiecare an, daca il ajuti pe Mos Craciun la alegerea cadourilor iti cam da putin stres si umblatura in goana dupa cadouri. Intotdeauna atmosfera sarbatorilor de iarna isi lasa amprenta asupra ta si te cuprind in dansul feeric al fulgilor de nea si al clinchetului de clopotei. Taramul de basm si poveste isi face aparitia subtil si ne invita sa visam, sa fim mai buni si sa daruim atentie, iubire, dragoste si cadouri. In jurul bradului si a mesei de Craciun se reunesc familia, prietenii si destine, se spun povesti si se fac planuri de viitor.

De sarbatori cele mai elegante cadouri pe care le poti darui sunt bijuteriile. In general, bijuteriile placate cu aur trebuie alese in asa fel incat sa puna in valoare punctele forte ale corpului si sa confere stralucire, eleganta sau o nota de originalitate tinutei.

Un cadou trebuie gandit, cumparat, ambalat, oferit. Trebuie sa fie frumos, util si sa provoace o adevarata placere celui care il primeste. Tocmai aceste dificultati dau unui cadou o valoare deosebita si nu pretul lui, chiar daca alegem bijuterii placate cu aur.


Pentru a evita neplacerile si aglomeratiile din magazine in preajma sarbatorilor de iarna, cel mai simplu, accesibil si usor este sa apelezi la serviciile celor de la OnlineBijoux care este un magazin online de bijuterii cu produse la indemana oricui si de o diversitate foarte mare. In primul rand, in apropierea sarbatorilor de iarna, te candesti la persoana iubita si doresti sa-i oferi, nu numai, un cadou special ci sa daruiesti emotii, pasiune si multa dragoste. Cred ca ar fi cadoul perfect o bratara placata cu aur, cod produs 1984O457 de pe situl magazinului OnlineBijoux. Bratara are un model destul de simplu, cu dimensiuni de 20 cm diametru si 1 cm latime, fiind placata cu aur de 18 k. Aspectul simplu si nobletea aurului placat fac din bratara, o bijuterie ideala care o poti asorta cu orice tinuta vestimentara si o poti purta cu incredere exact cum isi poarta un monarh coroana. Cu siguranta persoana iubita o sa fie incantata de cadou si nu o sa uite momentul respectiv niciodata.

Va provoc sa intrati in lumea bijuteriilor stralucitoare, expresive, discrete sau elegante care iti pot face ziua mai buna si, de ce nu, viata mai frumoasa, intrati cu incredere pe OnlineBijoux si bucurati-va de placerea de a cumpara bijuterii accesibile si cadouri elegante pentru cei dragi, pentru a va putea bucura si savura sarbatorile de iarna, in jurul bradului de craciun.

Iubim bijuteriile pentru ca ne ofera un alt mod de a ne exprima personalitatea si creativitatea.

Specificatii API (American Petroleum Institute) - categoria (CA-CJ-4) pentru motoare Diesel

CA - CC - pentru motoare diesel pana in 1965.

CD - valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate, contine aditivi DD mai eficienti.

CE - lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate, aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.

CF - a fost introdus in 1994, pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzand si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5% inlocuieste specificatia API CD.

CF-2 - introdusa in 1994, pentru motoare cu sarcina mare, in doi timpi.

CF-4 - introdusa in 1990, pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate, poate fi folosita in loc de API CD sau CE.

CG-4 - introdusa in 1995, pentru motoare diesel in patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care indeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit in loc de API CD, CE si CF-4.

CH-4 - introdusa la 1 decembrie 1998, pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care indeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita in loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.

CI-4 - introdusa in 2002, pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulf. Pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.

CJ-4 - in Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei, cu filtre de particule si alte sisteme moderne.



Specificatii API (American Petroleum Institute) - categoria (SA - SM) pentru motoare benzina

SA - pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta, se foloseste numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

SB - pentru motoare foarte vechi, se foloseste numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

SC - pentru motoare fabricate pana in anul 1967.

SD - pentru motoare fabricate pana in anul 1971.

SE - pentru motoare fabricate pana in anul 1979.

SF - pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pana in anul 1989, in comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.

SG - pentru motoare fabricate dupa 1980, pana in anul 1993 inclusiv, este recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina, prezinta o aditivare mai ridicata in comparatie cu SF.

SH - pentru motoare fabricate pana in anul 1996 inclusiv, este valabil incepand cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care in comparatie cu SG asigura in mod mai sever proprietatile uleiului.

SJ - pentru toate motoarele folosite in prezent, a fost introdusa in clasificarile API dupa 1996, si este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.

SL - cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API, a fost introdusa incepand cu iulie 2001, cu standard inca in vigoare.

SM - cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API, a fost introdusa incepand cu noiembrie 2004, pentru toate motoarele performante produse in prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului la temperaturi scazute, insa unele uleiuri pot primi si specificatia "Energy Saving".



Sfaturi practice cum sa-ti intretii autoturismul in sezonul rece

Pregatirea si intretinerea corecta a masinii pe timp de iarna este de cele mai multe ori neglijata de soferi. Mai jos dezvaluim cateva mici amanunte de care trebuie sa tineti seama in anotimpul rece.

Iarna nu este doar un anotimp de basm, asteptat cu nerabdare de copii si de amatorii sporturilor de iarna, dar reprezinta si o sursa de stres pentru soferi. Temperaturile extrem de scazute afecteaza functionarea corecta a motorului si ingreuneaza pornirea masinii in diminetile geroase. Gheata limiteaza aderenta, gaurile din asfalt aparute din senin dupa topirea zapezii pot distruge anvelopele sau amortizoarele, iar sarea si substantele antiderapante ataca vopseaua masinii. Odata cu sosirea iernii este bine ca masina sa beneficieze de mai multa atentie si un tratament special.

Uleiul de motor - folositi uleiuri de motor cu un grad de vascozitate redus (0W, 5W), pentru o pornire mai rapida si reducerea consumului.

Pornirea la rece - nu turati excesiv motorul imediat dupa pornire, in diminetile geroase, deoarece consumul si uzura vor fi mai mari decat de obicei.

Stergatoarele de parbriz - lasati stergatoarele de parbriz ridicate pe timpul noptii, pentru a prelungi viata lamelelor de cauciuc sensibile la inghet.

Lichidul degivrant - asigurati-va ca rezervorul lichidului de spalare a parbrizului este plin si folositi doar solutii de sezon, rezistente la inghet.

Parbrizul - acoperiti parbrizul cu o folie de aluminiu pentru a evita formarea inevitabila a unui strat de gheata greu de indepartat.

Motorina - alimentati doar cu motorina de calitate, preferabile fiind sortimentele de sezon, deoarece iarna motorina poate ingheta la -20 grade Celsius.

Caroseria - spalati masina chiar si pe timpul iernii, astfel se poate proteja mai bine caroseria de coroziunea provocata de sarea si solutiile antiderapante de pe drumuri.

Bateria - frigul solicita bateria care trebuie menajata prin folosirea rationala a consumatorilor (instalatia audio, climatizarea, etc.).

Eliminarea ghetii de pe geamuri - pe langa o racleta de calitate folositi si un spray anti-inghet pentru geamuri, atentie racletele ieftine sau de proasta calitate pot zgaria parbrizul.

Tineti cont si de conditiile meteo cand porniti la drum si echipati masinile cu lanturi de zapada in zilele cu ninsori abundente sau cu geruri si carosabil acoperit cu gheata. 



Clasificarea uleiurilor in functie de vascozitate

In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de vascozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Society of Automotive Engineers), in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001.

Aceasta clasificare cuprinde 11 clase
- 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna)
- 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

 Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara, (ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc.). 

Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vascozitate la temperaturi scazute, dinamica si valoarea minima a vascozitatii cinematice la 100. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vascozitatii cinematice la 100, de asemenea valoarea minima a vascozitatii dinamice la temperatura ridicata (150) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

- cu cat este mai mica cifra din fata literei "w" (SAE), cu atat este mai mica vascozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara.
- cu cat este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atat este mai mare vascozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului la temperaturile ridicate ale mediului (vara, canicula etc).


Clasificarea uleiurilor de motor in functie de proprietatile de exploatare

Cea mai cunoscuta clasificare internationala a uleiurilor de motor in functie de domeniul de folosire si nivelul proprietatilor de exploatare este clasificarea API (American Petroleum Institute). De la data implementarii incepand cu anul 1947 aceasta clasificare a fost de nenumarate ori completata, desi principiul de impartire a uleiurilor in 2 categorii (S si C) s-a pastrat pana in prezent.

In acest sistem de clasificare, uleiurile de motor se noteaza cu simbolul format din 2 litere. Prima litera indica categoria: din categoria S - Service, fac parte uleiurile pentru motoarele pe benzina in 4 timpi, din categoria C - Comercial fac parte uleiurile destinate pentru motoarele de transport auto diesel, pentru tehnica de constructie in afara celei rutiere si agricultura. Uleiurile universale sunt cele care pot fi folosite pentru ungerea motoarelor pe benzina si diesel. Cea de a doua litera indica grupa uleiului in functie de caracteristicile de exploatare. Cu cat litera este mai indepartata de inceputul alfabetului latin, cu atat este mai ridicat gradul caracteristicilor de exploatare ale uleiului de motor.

Motor de Tico

Pe autostrada un Tico ramas in pana de motor. Soferita o femeie. Se da jos din masina si deschide capota motorului sa se uite ce s-a intamplat. Aplecandu-se un san iese afara. Alt sofer trecand pe langa ea observa soferita aplecata peste motor si spune:
- Degeaba ii dai sa suga ca nu mai creste.



Scoala de soferi

- Hai, spune-mi, nu ma fierbe. Ai obtinut permisul de conducere?
- Nu stiu inca.
- Cum adica nu stii? Ce-a spus examinatorul?
- N-a mai apucat sa-mi zica nimic. A facut infarct.



La volan ...

O doamna, aflata la volan, vede in fata ei doi barbati catarandu-se pe un stalp de telegraf.
Trecand pe langa ei, le striga:
- Hei, nu va speriati, am carnet de 10 ani de zile!


Repararea arborelui cotit

Ruperea arborelui cotit, dupa o functionare indelungata, apar defectiuni ca, incovoierea si torsionarea, uzarea fusurilor (ovalilate si conicitate), uzarea canalului de pana, uzarea locasului bucsei arborelui primar, uzarea filetului pentru rac, uzarea orificiilor filetate de la flansa de fixare a volantului, modificarea lungimii fusurilor de biela si a fusului palier, bataia frontala a flansei de prindere a volantului.

Se controleaza incovoierea si torsionarea pe o placa de control, arborele asezandu-se pe doua prisme (pentru a putea fi rotit), iar cu ceasul comparator plasat la fusul central se verifica incovoierea, aceeasi verificare se executa si la flansa arborelui pe circumferinta, pentru torsionare, verificarea cu comparatorul se executa in partea frontala a flansei.

Incovoierea si rasucirea se inlatura prin indreptarea arborelui cotit la rece, cu o presa hidraulica, arborele fiind sprijinit pe doua prisme. Abaterea admisa este de 0.005 mm pentru autoturisme si de 0.02 - 0.05 mm pentru autocamioane. La arborii cotiti din fonta nodulara, indreptarea se face numai cand sageata are valoare mica.

Uzarea fusurile este cauzata de actiunea fortelor centrifuge, frecarea cu suprafetelor cuzinetilor, impuritati in uleiul de ungere, linie de arbore inclinata. Fusurile au, in general, o uzura mai mare fata de paliere, de obicei, fusul palier este mai uzat din cauza dezechilibrului dat de volant. Remedierea consta in rectificarea fusurilor pe masini de rectificat arbori cotiti, la treapta de reparatie corespunzatoare. Fusurile paliere se rectifica, respectand coaxialitatea lor.

Cand rectificarea arborilor a atins cota maxima, se reconditioneaza prin majorarea diametrului fusurilor, folosind una din metodele:
- metalizarea cu aliaje dure, apoi rectificare si lustruire.
- incarcarea prin sudare in mediu gazos de protectie ( 75% argon si 25% CO2).
- incarcarea prin vibrocontact cu electrozi care se pot cali, apoi rectificare si lustruire.
- cromare poroasa, rectificare, lustruire.

Canalul de pana uzat se incarca cu sudura prin vibrocontact si se frezeaza un altul decalat cu 90°. Locasul bucsei arborelui primar uzat se reconditioneaza prin deplasarea bucsa de bronz si montarea alteia cu diametrul exterior majorat. Daca este rulment, atunci acesta se extrage, se alezeaza locasul, se preseaza o bucsa cu strangere de 0.07-0.10 mm, dupa care se alezeaza la cota nominala si se monteaza rulmentul. Se mai poate remedia si prin utilizarea unui rulment cu diametrul exterior majorat prin cromare dura. Filetele uzate se refac la trepte de reparatie. Bataia frontala a flansei se inlatura o data cu indreptarea arborelui.

Rebutarea arborelui are loc cand prezinta fisuri, crapaturi pe fusuri care nu dispar la rectificare, diametrul fusurilor este sub cota minima, lungimea fusurilor este peste limita, prezinta rasucire, crapaturi, rupere. Inlocuirea semicuzinetilor arborelui cotit se face cand motorul este demontat, pentru a se putea efectua masuratori ale fusurilor si semicuzinetilor si constata abaterile fata de jocurile prescrise.

La paliere, masurarea se face cu micrometrul de interior sau cu comparator, iar semicuzinetii (dupa scoaterea arborelui) se monteaza cu capacele respective, suruburile fiind stranse cu cheia dinamometrica la momentul prescris. Prin calcule, se constata jocurile si treapta de reparatie, tinand cont si de uzura si abaterea de la forma cilindrica a fusurilor.

Semicuzinetii se inlocuiesc cu altii noi, la treapta de reparatie corespunzatoare diametrului rectificat al fusurilor, acestia se monteaza in locasuri, se aseaza arborele si se strang capacele pentru verificarea respectarii jocurilor de montaj si a suprafetei de contact a fusurilor cu semicuzinetii, precum si a rotirii usoare a arborelui. Numai dupa aceasta proba se finalizeaza montajul, suruburile capacelor de la lagarele paliere strangandu-se la momentul indicat.

La biele, procedeul este asemanator, verificarea facandu-se pentru fiecare semicuzinet in parte. Marcarea semicuzinetilor se face pe trepte de reparatie dimensionala. Suprafata stratului de material de antifrictiune al semicuzinetilor trebuie sa corespunda cerintelor, sa nu prezinte impuritati, sa nu aiba zgarieturi, urme de gripaj sau exfolieri (datorita ungerii incorecte), sa nu aiba portiuni lustruite (datorita apasarii anormale), sa nu se observe material suprapus sau exfolieri datorita oboselii sau ruperii.

Inlocuirea semicuzinetilor se face cand nu mai corespund treptelor de reparatie, suprafata interioara este deteriorata sau proeminentele de fixare in locas sunt distruse, ca urmare a rotirii in lagar.

Ca masura de protectie a muncii la repararea mecanismului motor, se impune folosirea sculelor si dispozitivelor adecvate, in buna stare pentru manipularea pieselor grele se vor folosi mijloace mecanizate. Depresarea si asamblarea agregatelor se vor face numai cu prese universale sau speciale. Muncitorii din acest sector trebuie sa fie buni cunoscatori ai proceselor tehnologice, pentru a evita eventualele pericole de accidentare.



melimeloparis.ro